Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 2462 ggr
Tinnie
0

Ur barnamun...

När vi härom kvällen satt och åt middag, så frågade jag min 4 åriga dotter Johanna om hon ville ha sallad. Hon svarade: bara om jag får ta själv! Liten börjar bli stor! Glad Jag svarade henne: att det kund hon visst få göra, men hon skulle då äta upp det hon la på tallriken. Hon tog lite och skulle till att lägga upp mer sallad, när hon helt bestämt skjuter undan skålen och utbrister "skit i salladen"!

Jag lovar att jag hade svårt att hålla mig för skratt…

zeretki
0

Hehehe, väldigt bra sagt! :D

melia
0

Skrattande

Happyspirit
0

Min dotter är också fyra år snart. Och i går kväll stod hon och rotade i kylskåpet medans jag pratade i telefonen. Hon tog fram barnalvedonen och en medicinspruta….och sa -mamma jag är sjuk i huvudet ,samtidigt som hon stod och höll sig för huvet.Skrattande

Elisabeth-J
0

Hahahaha vilka härliga kommentarer! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tinnie
0

Ja, vad får de små liven allt ifrån… ibland undrar man! Skrattande

storkenflyger
0

Hahaha Barn är bäst

melia
0

jag har en bok där jag skrivit upp allt tok mina barn har sagt :) jätte kul att titta i Glad

Carina.S
0

Ja visst är det underbart vad barn kan komma med härliga spontana kommentarer!! Håller fullständigt med…Skrattande Ja, man kanske skulle ta och skriva ner alla härliga uttryck man får. man har ju inte världens bästa minne förstås…Oskyldig

Dezzan
0

haha dom e för söta. Min svägerska är förskollärare och hennes kollega sa till ett barn som inte riktigt ville äta sin gröt.
" stoppa nu gröten i magen"
Barnet tittade konstigt på henne och rätt som det var så tog han upp gröt på skeden och hällde det över hans mage.

Ja vad kan man säga, han gjorde ju som hon sa!

Happyspirit
0

Jag kom och tänka på en rolig händelse nu när jag skickade healing vid åtta.

För ett bra tag sen när min dotter var precis fyllda tre år så skulle jag skicka distanshealing till en vän. Så jag tänkte passa på att natta min dotter samtidigt som jag skickade.

Det var helt mörkt i rummer och jag började sända healing till min vän. Och det blir väldigt starkt. Ett otroligt bländande vitt ljus var det. Så säger min dotter som ligger bredvid min.

- Mamma släck lampan! Släck lampan mamma!!!

*L* det tyckte jag var bra bevis för att hon såg detta underbara healingljus också!

Zariah
0

Ja barn är härliga. Min systers flicka när hon var ca 2 år fick hon syn på ett brunt korkunderlägg och utbrast:

-Titta en havjekaka! *S*

När min systers son var 4 år och vi hade varit och badat, då gick han näck upp mot stugan. Så säger han medans han grabbar tag mellan sina ben: - När jag blir stor kommer jag få 2 barn, för titta. Jag har en, två kärnor. *S*

Jag skrattade i smyg och när jag mötte min syster berättade jag vad som hänt och sa att hon har en del att förklara för honom. *S*

Carina.S
0

Nu minns jag en ganska rolig incident som min som kom hem en dag och berättade. De hade varit ute på gården och lekte ett gäng barn här, och den ena killen hade sin lillasyster med sig på tre år var hon då. Det hade regnat ute så det var fullt i lera/lervälling överallt. Då utbrister lillasystern: Titta, det är "plattbajs" här!!! 

Hon kallade nämligen diarre´ för "plattbajs" förut, och hon jämförde leran med plattbajset!! Lät lite kul då jag fick det berättat av min son  Fot i munnnen

Happyspirit
0

Kom att tänka på en annan rolig grej med min älsta son, när han var fem år.

Han hade en tjejkompis på gården som var muslim. Och hon hade berättat för honom att hon inte fick äta fläsk kött eftersom hon var muslim.

Så kom han upprört in och berättade för mig. Mamma vetu Malak har en sjukdom som heter musli hon får inte äta fläskkött. *L*

Carina.S
0

#13 HA HA HA..asgarvar här,,ursäkta, men den var kanonbra!!! Jättehärlig kommentar Hemlis

melia
0

måste rota fram min bok :)

en minns jag i huvet ändå, det var min äldsta tjej som hittade en orange bandyboll som var alldeles sotig, 3 år var hon nog ungefär, hon kom in med den och sa: titta mamma en häna (stjärna) har dött och lammat ner!! Glad

Carina.S
0

attans att man inte har skrivit opp allt kul som man hört…Läser så mycket skoj här…Skrattande

Tarotsanna
0

När Emil var 5-6 år ungefär så försökte jag få honom att städa sitt rum. Efter mycket tjat så sa jag: "Städar du inte nu så plockar jag ihop alla dina leksaker och skickar det till dem barnen som inte har några leksaker"

Emil funderar en stund sen säger han: Det är bättre vi skickar iväg Anton (lillebror) tänk på dem stackars barnen som inte har någon lillebror!

Vi skickade varken det ena eller det andra kan jag meddela Flört

melia
0

så! nu har jag rotat fram boken :) så här kommer några roliga kommentarer från mina älskade ungar! Skrattande

min son (nästan 3 år då) ligger och gosar med katten och säger mamma vet du! kattej kan inte pjata dom kan baja snojka (snarka) (katten kurrade) Glad

vi hade köpt tvspel och det var bara jag o sonen hemma jag kunde inte få färg på bilden och sa att pappa får fixa färg när han kommer hem, han kom hem och sonen frågade: pappa har du med dig färg till spelet? Glad

sonen tittar ut genom fönstret och frågar: mamma får man ha bara keps på sig när man klipper snön? jag tittar undrande ut och ser grannen gå med snöslungan Skrattande

min son ville ha vatten före sängdags, jag ger han ett glas och han säger: Det här tänker inte jag dricka det är två bakterier i!! Fundersam

Jag tycker inte om kungkorv! (har precis fått smaka prinskorv på jul Glad (inte lätt å hålla reda på) Skrattande

De första kunderna på mitt kalas var namn och namn Glad (sonen 4 år)

-Jag vill inte ha rostiga mackor! (jag har rostat mackor till sonen 4 år)

Pappa dina mojjhåj sticks!! (min son gosar med pappa som har skägg..) Skrattande

Ja och en massa annat tok har dom sagt men nu får det räcka annars orkar ni inte läsa Glad

Carina.S
0

" 18 Joooo, snälla- in med mera roliga kommentarer!! Sånt här kan man ju inte läsa för mycket av…Själv så tänker jag så det knakar för att kunna komma på nåt av allt roligt min son sagt…Men det är helt tilt i hjärnkontoret för tillfället….Räcka ut tungan

Celia
0

Vilka härliga kommentarer! Jag har skrattat Skrattande

Elisabeth-J
0

Robin hade haft kalas när han fyllde två år. Han kom till köket och pekade på ballongerna och sa: Mamma, pippa tampooong! -Va sa du frågade jag. -PIPPA TAMPOOONG!!!

Han menade att jag kulle klippa av en ballong!

Brorsan som satt vid bordet låg snart på golvet och kved av skratt Skrattande

Elisabeth 

zeretki
0

Åhh, jag älskar såna här gulliga berättelser! Mer mer mer! :D

Elisabeth-J
0

Jim var 4 år och vi fick besök av brorsan och hans tjej som var gravid. Jim frågade hur bäbisen ser ut i magen så jag hämtade en bok där det fanns en bild. Jim sitter länge och tittar på bilden. Sen tittar han på brorsan och säger lite ledset och allvarligt: -Men xxxx du kan väl stoppa in lite kläder åt han!

Elisabeth 

Zelma
0

Min äldsta flicka, när hon var 4 år hade blivit hämtad från dagis av sin morfar. Hon älskade att åka bak i barnsadeln på hans cykel, speciellt då i en nedförsbacke som ledde ner från dagiset. Hon brukade tjuta av skratt, så han fick alltid cykla samma väg.

Den kvällen såg hon lite fundersam ut och så utbrast hon förkräckt: Mamma, nu vet jag varför min moj (morfar) inte har någe hår på sitt huvé. Det blåser ju bort när vi åker med cykeln i nedförsbacken.

Skrattande Jag fick mig ett gott skratt sedan fick jag förklara hur det egentligen låg till. Hon var så förskräckt att hon inte vågade  sova förrän hon var säker på att hon inte var orsaken…

Celia
0

Mera, flera! Skrattande

Carina.S
0

HA HA HA…Mera sånt här..är sååå himla kul att läsa!! Skrattande

Brokenfether
0

En kväll satt min minsta son,som var 7 år då,och skulle göra läxan ihop med sin pappa. Pappan skulle visa hur bokstäverna låter när man ljudar ihop ett ord. Efter en stunds iaktagande av sin far säger min son-Är det jobbigt?? Fot i munnnen

Brokenfether
1

När jag jobba på dagis för många år sen,stod jag och småprata med en mamma som skulle hämta sin lille son. Plötsligt säger sonen högt- Titta..fyyyyyyyyy faaaaaaan! Förvånad Jag tittade på mamman och sa- Jaha,jag hör att ni har utvecklande samtal hemma…Fot i munnnen Mamman skratta så hon knappt kunde stå rak och säger - Han svär inte,han säger Titta flygplan! Förvånad Skrattande

Carina.S
0

Ha ha ha ha…Jätteroligt!! Tänk vad de små liven kan få till det innan det blir riktigt…Skrattande

Carina.S
0

En episod som jag minns från då min son var liten och höll på att lära sig talets gåva, så var det att han var väldigt intresserad av bilmärken. Och när han skulle börja på dagis, så var han inte det minsta intresserad av vare sig Nalle Puh eller nåt av dessa tecknade figurer som barn oftast ville se i den åldern.Fot i munnnen Näej, det var bara formel 1- bilar och namnen på förarna som hägrade i hans lilla skalle, typ  "Häckinen och Shumacher och grabbarna. Han kunde också rabbla upp alla vanliga bilnamn då vi var på stan, då pekade han och sa namnen på bilarna, saab, volvo, audi..o s v..  Sen vid ett tillfälle då jag skulle natta honom en kväll, så låg han bara och sa Åde, Åde ,åde hela tiden.- Ja, ja,  Audi ja,, svarade jag lite hurtigt varje gång han nämnde det, men det var inte rätt svar för honom. Han gav sig inte. Det tog ett bra tag innan jag fattade att det var hans kusins namn  han försökte säga namnet på. Han heter Jocke, och min son kunde heller inte säga Jocke riktigt, så då blev det Åde!! Så gissa om jag kännde mig dum innan jag fattade att det var hans kusin han talade om, inte bilmärket Audi!! Men han talade ju om dessa bilmärken i tid och otid, så inte konstigt att det blev fel…Förvånad

storkenflyger
0

Här var fler skratt ovan

Jag hade fått mitt tredje barn Var hemkommen och den lilla sov och sov i en säng Äldre barnen var där och titta och titta Till slut kom de till mig och undra När ska hon vakna sa de O nä sa jag ja e glad så länge hon sover Sen fråga jag Varför undrar ni det Jag fick till svar VI vill leka med henne Det blev att förklara  att nyfödda kan man inte leka med

Zariah
0

Min systers flicka när hon var 3 år kom hon springande glatt och ville leka med mig: "-Lotta, ska vi leka att du är flodhäst?"

Det är komplimanger det. *S*

Sen förra terminen så var min systers son Alex (7 år) på syrran och ville veta vilka killar hon legat med. Hon ville ju inte berätta nåt och försökte komma undan. Han fortsatte och tjata. Sen tänkte syrran att nu måste hon få stopp på det, så när han frågade igen svarade hon och drog till med: "- Jultomten."

- Va? Har du k***** med jultomten? utropade han. Han kanske såg framför sig mamma och jultomten med sitt vita skägg och röda kläder omslingrade. *S*

Det var nog det värsta hon kunde svara honom. Jag sa till syrran att tänk om nån pratar om jultomten och han säger att honom har mamma ***** med. *S*

En gång när telefonen ringde svarade min systerdotter på då två år. Den som ringde sa:- Hej det är Christoffer!

Systerdottern blev jätteglad och utropade glatt: "- Nämen hej Christoffer Robin !" Så började hon prata för fullt med honom, för Christoffer Robin kände hon till. :-) Han i andra änden skrattade gott åt det.

En gång när C var liten ringde jag och bad sen att få prata med henne. Då hörde jag att hon sa att hon inte kan, "för jag är byg". Då sa min syster till henne:"- Lotta har köpt klistermärken åt dig"

"Ja men då är jag inte byg" Så då försvann blygheten direkt när hon fick veta det. *S*

Tinnie
0

En annan liten historia som utspelade sig på julafton förra året. Johanna frågade vad vi skulle ha till middag. Jag svarade henne, genom att rabbla upp det som skulle finnas på bordet..
Hon funderar en stund och så säger hon: Men mamma, det blir ju en tokmatsdag…Skrattande så nu heter julafton tokmatsdag i det här huset och visst har hon rätt, så mycket mat…

Sara87
0

Jag skulle hämta min brorsdotter (snart 6 år) på dagis i våras då hennes kompisar självklart ska ha 20 frågor med mej å en tjej frågar om jag kör bil, jag svarar då att jag inte har körkort så jag får inte köra bil å om jag gör det ändå så kommer polisen å tar mej. Jag å My som brorsdottern heter hämtar hennes grejer å beger oss hemåt. När vi kommer utanför dagisporten ser vi en polisbil å My säger direkt: Vilken tur att du inte körde bli nu då! :D

My tyckte att vi skulle leka doktor här om veckan å tog fram stetoskopet, la det mot mitt hjärta, lyssnade lite å sa: Jodå, det slår fortfarande.. :D

Zariah
0

En gång satt systersonen och såg på tv på barnprogram när hans mamma kommer in i rummet. Då säger han till henne:   

- Det här har faktiskt hänt på riktigt, för i början sa dom "detta har hänt". *S* Han förstod inte att de bara talade om vad som hänt i tidigare avsnitt.

molly57
0

Visst är våra barn underbaraSkrattande

En historia till: Min son var mkt intresserad av planeter och stjärnorn när han var liten. En tidig vinter morgon och vi var på väg till dagis. Det var fullmåne,den ljuste mkt vackert. Min son tittar på månen,och säger efter ett tag " Mamma..jag tycker mkt bättre om månen,än solen " Jag frågar varför? Jo mamma,månen lyser när det är mörkt,men solen lyser när det är ljust!! Och då behövs det ju inte,då ser jag ändå!! Barn tänker ju då på allt…

Kram//molly

junetta
0

Det här hände för en hel del år sedan. En morgon när jag körde min dotter till dagis, hon var så där en fyra år, så kom det en älgkalv/kviga ut mot vägen. Eftersom vi var en bit ifrån så hann jag bromsa i tid, älgen gick upp på vägkanten, titta åt båda håll och gick sedan över vägen. Då utbrister Josefine: Titta mamma, vilken duktig älg, den såg sig för åt båda håll innan den gick över vägen. Skrattande / Junetta

[LenaB]
0

Detta var något av det första min äldste son sa. Vi skulle fara hem en dag. Vi bodde aldeles vid havet men han hade nog inte reflekterat så mycket över just HAVET tidigare. På vår väg hem så kör vi så vi har en fantastisk utsikt över havet mot tylösand. Då hör jag: -MAMMA! titta vilken vattenpöl!!!  Jag blev stum och tittade på honom och skrattade hela vägen hem. Härliga gryn vi har!

melia
0

min dotter och jag badade tillsammans när hon var mindre, hon kände på mina nyckelben och sa fundersamt -men mamma dom där ska man ju ha på ryggen! Fundersam är jag felbyggd måntro.. Glad

molly57
0

Ha….kanske vi ska skriva en bok,om våra underbara ungar!!

Roligt att läsa hur våra barn tänker och fundrarSkrattande Och många gånger ställer dom frågor,som får oss att tänka till en gång extra,saker som vi vuxna bara tar för givna!!

shintaida
0

Min, då 3-åriga dotter, kom in efter regnet och sa:

- Dom är f i t t a, mamma!!!!! lite argt.

Jag bleknar!

Näää, MÅSTE jag redan förklara vad det heter????? *svettades*

-Vaaaaa?????

- Min byssor är f i t t a, ser du väl??

Hon menade (på skånska) att hennes byxor var skitta (skitiga) helt enkelt…

Puuuhh… 

*tvätta, tvätta* 

Med darrande Ljus // Shintaida

Elisabeth-J
0

När en av mina söner var 2 år så skulle jag klippa hans tånaglar efter badet, när det var dags för lilltån utbrister han: -Nej mamma, klipp inte lille biben! -Vad sa du? frågade jag och han upprepade det han sagt innan. Jag förstod inte vad han hade fått det ordet ifrån för innan sa han ju lilltån :) Kanske hans lilltå var hans lilla bibel?

Elisabeth 

Bybo
0

#42 Hahaha..jag fattade att det var hans lilla bebis….

storkenflyger
0

Barnbarn när han var ca 3 år Jag hade varit hämtat honom och vi inom affären för att handla midda Jag fråga barnbarnet vad han tyckte att jag skulle handla och laga till midda Jag fick till svar plattor  Plattor sa jag och fråga vad han mena Han sa plattor igen Jag försökte fråga allt möjligt Sen säger han Pappa kan inte laga Aha sa jag Kan pappa inte laga den maten NEJ sa han Nu ska ni veta att hans pappa är kock och kan laga mat  Jag bad honom förklara igen Men jag förstod inte Vi börja köra runt i gångarna och jag bad honom peka ut om han såg dessa plattor på en hylla Till slut kom det DÄR är plattor Han ville jag skulle laga lasange Så numera är det plattor som gäller här namnet lasange har vi skrotat

Morsan1
0

Min son (5 år) har mycket funderingar kring livet och framför allt döden. En dag frågade han Uffe om Jesus lever. Eftersom vi inte är religösa är ju sådana frågor lite svåra att svara på. Uffe svarar då att han förmodligen dog för 2000 år sen. Anton tror att när man är 1000 år så dör man så han fattar ju att Jesus är död. Han säger då:

-När man dör kan man hamna i himlen. Om man inte gör det kan man gräva ner sig i en grop och få ett kryss!

// Åsa

Carina.S
0

Ha ha  ha..Härliga historier …Apropå att Morsan 1 här skriver om Jesus,  så kom jag nu att tänka på en episod jag fick uppleva i Romfartuna Kyrka som ligger utanför Västerås. Jag och min väninna som jag släktforskar med var där för vi ville se kyrkan som hennes en släkting hade jobbat där som präst för ca 200 år sedan. Vi kom dit en söndagsförmiddag då vi hade vägarna förbi, och det var en kille därinne med sina två barn som höll på att förbereda inför gudstjänsten som strax skulle bli. Men den ville inte vi vara med på, utan vi talade lite med killen och hans barn  därinne bara för att få lite information om själva kyrkobyggnaden..SEn kom vi att tala lite med hans 5 årige son som var med honom, och vi stod och tittade på och talade om dessa golvgravar som fanns inne i kyrkan. Helt plöstsigt så utbrister den lilla 5 åringen att: " Här ligger inte Jesus begravd heller"…säger han. Då svarade min väninna honom att: " Nähej , vart ligger han begravd då"?. Då förväntade man ju sig att killen skulle ju säga Jerusalem eller Israel nåt liknande..Men han säger: "I Uppsala"……Förvånad Gissa om vi skrattade gott åt detta sen…Skrattande

SusanneStromstedt
0

Detta hände för 22 år sen.Min äldsta dotter,då 2 år,skulle äta havregrynsgröt till frukost,men började gråta  helt plötsligt och sa;Mamma,jag vill ha kött i gröten

Ibland har jag funderat över om hon tyckte att min gröt var väldigt äcklig…

pippa__
0

#41 *ASG* HAHAHAHAHAHA det var riktigt roligt!!!!

Tinnie
0

Vi var och hälsade på hos en av dotterns dagiskompisar. Johanna fick rida för första gången i sitt liv,  hon var väl lite reserverad mot hästarna, vilket jag tyckte var bra. Hur som helst, alla vet ju att tiden går alldeles för fort när man har trevligt. Så strax innan vi ska åka hem så säger jag till Johanna att hon nog borde börja tänka på att plocka ihop och hjälpa sin kompis. Johanna var av en annan uppfattning (trött) så Kompisens mamma säger till mig att det inte behövdes eftersom pojken själv dragit fram massa saker. Så jag säger åt Johanna att vi ska åka hem. Då säger den här lille killen, Men för sjutton gubbar Johanna, du måste hjälpa till och städa! Jag brast ut i skratt. Föräldrarna till pojken tittade på mig och berättade att de hade ingen aning om var det kom ifrån. När jag sansat mig, så sa jag, det kommer ifrån Johanna. Jag använder mig ofta av det uttrycket.

Tinnie
0

Igår kom vi tillbaka efter en trivselkryss till Polen, resan gjordes i huvudsak för Johannas skull. Glad Hon tyckte det var jättekul! Nåväl, när vi hade paserat passkontrollen. Så var tullpersonalen på plats med narkotikahund. Eftersom jag vet att Johanna har respekt för hundar så ser jag till att jag går mellan henne och hunden. Så stannar Johanna och vänder sig om. Därefter utbrister hon hunden nosade på min väska! Maken säger då, ja, den nosade nog efter godis. Johanna skiner upp som en värsta sol och säger, vad bra att den inte hittade mitt godis, då kanske den skulle tagit det. Skrattande

Zariah
0

Systersonen var 3,5 år när vi var i en sommarstuga. Det var andra barn där, dom var lite äldre än honom. Han ville imponera på ett barn som var ca11år. Systersonen sa till honom:

-"Du skulle höra min pappa på toaletten. Det bara brakar och smäller så man får ont i öronen."

*S* Det trodde han skulle impa på 11-åringen, och det kanske är sånt de blir imponerade av. *S*

Sara87
0

#51 hihi :D Kul..

Gullan402
0

Min dotter var i 4-års åldern o gick på kyrkans dagis o prästen (som kom o lekte med barnen 1 gång/ vecka) var där o de sitter o pratar o så berättar prästen att på söndag är det familjegudstjänst o de stora barnen ska spela upp en teater om julevangeliet.
Jag kan redan den sagan säger Emma kaxigt. Låt höra då säger prästen o Emma drar igång…
Det var för väldigt väldigt länge sen o Maria o Josef skulle gå jättelångt, det fanns inga bilar då…o anmäla till FÖRSÄKRINGSKASSAN att de fått barn o det fanns inga telefoner heller då förresten tar det i alla fall hela dan att ringa till försäkringskassan det är alltid massa andra som ska prata först o när man sen får prata med ngn är det fel mänska ändå så man kan lika gärna gå dit… De har lite svårt att fatta oxå, alltid blir det fel… Sen måste Maria o Josef sova i en lagård för det fanns inga hotell byggda då….

Nu skrattade prästen o dagisfröknarna  så tårarna sprutade o Emma tittar förvånat på dem o undrar **GILLAR NI FÖRSÄKRINGSKASSAN, det gör inte jag!!! 

**Tilläggas kan att Emma ganska nyligen fått en lillasyster o antagligen hört mina o faderns diskussioner hemma (våra ord om försäkringskassan lämpar sig i inte i skrift…) däremot hade vi inte diskuterat julevangeliet så var hon fick den delen av berättelsen ifrån vet jag inte…

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

melia
0

#53 hahahahahahahaha *skrattar på mig* Skrattande GUD vilken go unge Glad

Tinnie
0

Ja gode tid, vad de små liven har fantasi! *skrattar så jag gråter*

Celia
1

#53 - hahaha, hon kommer att bli författare eller skådespelare den tösen :) För jag tror då inte att hon kommer att söka jobb på Försäkringskassan ;)

Sara87
0

Vi kallar en av våra katter för Tjockis å har så gjort i mer än 13 år så det har nästan blivit hans namn. Så när vi satt å lekte med barbies (Bratz), jag å brorsdottern My (5 år då), så sa jag till henne på skoj att en kanske kan heta Tjockis. My suckade å sa (som om jag är jordens största idiot): "Det är ju ett killnamn!".
-skratt-

Sara87
0

Igår satt min brorsdotter (nyss fyllt 6 år) å klädde på kändisar på stardoll.se, när hon klädde på en av dom så sa hon: "oh la la, snygg baby!" :D haha. Det är rätt kul att bara lyssna på när barnen pratar för sej själva. Hon sa även nåt med "smakfull", men hon vet inte ens själv va de betyder ;D

Morrhoppan
0

Haha, barn är härliga. När min son var 3 år sa han att man ska akta sig för svarta bläckpännor, om man sög på dem så kunde man få svartsjukan!

Celia
0

#59 - Skrattande

kath
0

*asg* här!!  Skrattande  Den här tråden har jag inte sett innan

solskensbarn
0

ÅÅÅh! Vilken härlig läsning!

Själv är jag nybliven moster, så mitt lilla syskonbarn har inte börjat prata ännu. Men jag har ju fått berättat för mig om mina egna och min systers små kommentarer.

När lillasyster var nyfödd och skulle komma hem från BB så åkte jag och pappa och skulle hämta dem, jag var 2 år. BB-personalen frågade vad jag tyckte om mitt syskon. Då svarade jag på bred norrländsk dialekt: JO, Vi ta him a! (Vi tar hem henne).

När lillasyster inte riktigt lärt sig prata så pratade vi ändå på syskons vis, och mamma har berättat att hon satt och sa ett ord, Nanoj, och mamma förstod inte vad hon menade. Jamen, hon menar ju nyckeln mamma! Då var väl jag en tre-fyra år.

När jag var runt fem år så var vi på auktion och jag spanade in hur alla bjöd och att  nån slog i klubban å så. Auktionisten lyfte upp en låda med lite diverse småsaker i, bland annat domherrar i garn. Tjuuuugi! Slåååå! Ropade jag, och naturligtvis vann vi, ingen ville ju bjuda emot. Så mormor löste vackert ut oss, och sen när jag fyllde tjugo fick jag dessa domherrar i födelsedagspresent!

Pia-F
0

När min äldsta son var i 2-års-åldern och vi var inne på Ica och skulle handla. Han satt i sin sulky…..rätt vad det var börjar han ropa mamma pippa,  mamma pippa.  Ropen blev högre för varje upprepning ( och det blev många så'na ) Folk stannade upp och spände ögonen i mig. Efter en stund kommer jag fram till vad han menar…mamma pippa betydde mamma hjälpa…hans skosnöre hade gått upp.

Jag skrev att vi skulle handla för jag vill minnas att vi gick ut därifrån Generad

zeretki
0

*fnissar högt*

Manni
0

Min lillkille funderade väldigt mycket i våras över om morfar var en bonde. Min mamma förklarade att han bor på en stor gård och kör traktor, jo, morfar är bonde. Sonen tänkte en lång stund, tittade sen på mormor och frågade: -Är du Mamma Mu?

galdra
0

På BB för att hämta mamma och lillebror.Är 5 år gammal,blond och blåögd-möter en annan kille ungefär likadant klädd i samma ålder.Hela korridoren tystnar och så säger den andre:Vad heter du?Rickard svarar sonen.Vad heter du?kontrar han med :Linus svarar den andre lille killen.Så blir det tyst en lång stund.Så säger sonen:på linjen eller?

Då brast det och hela korridoren jublade.

Morrhoppan
0

Min systerson var i 6-7årsåldern och mamma (alltså min syster) bad honom ta det här brevet och lägg det på lådan där borta. Han tog brevet och la det PÅ lådan.

Min son 2år: Jag ska pippa gläset med min gläspippare!

Platteply=paraply, utvecklades senare till plaraply, som ännu säger (7 år) av gammal vana antar jag!

Morrhoppan
0

Min son sa en härlig sak idag. Fast han läser flytande själv, så läser jag ibland en bok för honom vid läggdags. Iboken stod em en jätte, och så säger jag men finns det jättar?

-Nä de finns ju bara i himlen! Skrattande

[Hellas]
0

Min, då, fyraårige son ville alltid gå runt i gummistövlar. Eftersom fötterna inte mår helt bra av det så sade jag det min mamma alltid sa till mig, "det kan bli svamp på fötterna om du alltid har stövlar på dig".
Han svarar då på dialekt
"Dä jö inge dä ä ju bar´å plock"!

SundblomMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En kompis 3-åring satt naken på altanen (ute i skärgården) han var tillfälligt uppe ur vattnet, han satt på altanen och bredvid låg våran Dalmatiner Alice och sov, pojken sa -Knäpp kort på snoppen, knäpp kort på snoppen…. Jag satt och höll i kameran med ryggen mot dom, jag sa - Nej men varför ska jag göra det. Jo men knäpp kort på pillisnoppen, han blev ivrigare och ivrigare. Till slut gick jag dit och frågade men varför ska jag knäppa kort på snoppen, han svarar -Ja men knäpp nu kort på den här pillisnoppen (sa han och höll upp Dalmatinerns svans)!!!

Pia-F
0

#69 *skrattar* Ungar är härliga, man vet aldrig vad man kan få för kommentarer…

Det där lät lite som när min äldste var liten och satt och svor. Han gick på ett dagis där det fanns ett fritids i samma hus, formodligen var det där han hade lärt sig en del nya ord (svordomar).

Jag sa att om han svor så där så skulle det hoppa grodor ur munnen på honom….han blev alldeles tyst..en liten stund…se'n tittade han på mig lite fundersamt och sa…..mamma, kan de bitas? Han gjorde klart för mig att om de inte skulle bita honom så gjorde det inget om de var där.

Sara87
0

Jag å brorsdottern satt å löste "pyssel" i nån liten pysselbok å då va de några frågor hon skulle försöka svara på. Jag ställde frågorna å försökte hjälpa henne på vägen. En fråga löd: "Vad heter Sveriges drottning?". Hon funderade. Å jag försökte hjälpa "S..", "Sii..", "Siiilll..". Tillslut fick hon stora ögon å ut kom "SILVERIN" :D haha. (6 år gammal tös det alltså).

[Hellas]
0

#71,72 Skrattande

En till (hjälp vad man minns ibland)
Lilltjejen lärde sig alfabetet då hon var rund 5-6 år.
Vi körde den vanliga varianten: "A" som i "APA", "B" som i "BOK" osv.
Vi kom till bokstaven "L" och tjejen tänkte högt länge "L" "L"…….
Lyser sedan upp och säger "L" som i "LSA" (Elsa)

Pia-F
0

#73 Och inte kunde säga att det var fel heller…Flört Det hörs ju hur tydligt som helst att det är "L" som i "LSA"

Zariah
0

Jag kom på en annan barnhistoria. Min brors minsta var nog ca ett år. Min brorsas sambo hade fått överta min mammas bruna gamla päls som hon hade haft när hon var ung.

På julafton när min brors familj skulle gå hem så tog brorsans sambo på sig pälsen. Då när 1-åringen såg henne i pälsen pekar hon på sin mamma och säger högt: -"Apa"

Det skrattade vi gott åt då och efteråt med när vi tänker på det. *S*

Sara87
0

#73 Klockrent! :)

#75 hihi, så sött ju! Förstår att ni skrattade gått åt det :)

Zariah
0

Jag hörde nyligen en barn kommentar som jag tyckte var kul.Glad

Min mamma ringde till sin son. Hans dotter på snart 4 år svarade. Min mamma bad att få prata med sin son. Då hör hon hur min brorsdotter ropar högt:

"-Pappa, det är din mamma som du hade när du var liten som ringer. "

Sara87
0

Min brorsdotter 6 år va med mej in på toan å sa hon: Va mkt hår du har där nere. De har inte min mamma :D

Min kompis dotter, knappt 4 år va med min kompis in på toan när hon hade mens å fick då syn på bindan:
- Mamma, har du blöja? Kan det komma bajs i den?
-Eeh, ja (va svarar man liksom? :D)
-Men mamma, det är blod! Du måste ju åka till doktorn..

Skrattande

Jane-Lyzell
0

Ha ha ha - vilken härlig tråd!Skrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zariah
0

När min systerdotter var ca 2-3 år så hade hon hittat sin mammas tamponger. Hon radade upp ca 10st snyggt och prydligt. När min syster kommer in och får se säger dottern till henne:

"-Mamma bara för jag älskar dig så mycket får du äta upp allihop!"

Anina
0

Min systerdotter var tre år och hon och jag var och handlade hon ville ha ett wienerbröd ett avlångt med vaniljkräm i mitten ute ger jag  henne brödet, hon stoppar in fingret i mitten så det blir ett hål där och utbrister att "sån här har mamma i byxorna

Britt-Marie
0

Jag har många goa minnen från barnamun då mina grabbar var små. Här kommer ett. Det var så att vi skulle kastrera vår hankatt. Jag hade förklarat för mina grabbar att det var för att vår katt skulle hålla sig mest hemikring och inte springa efter kattflickor. Då kastreringen hos veternären var klar, pojkarna var med dit- och vi satt i bilen på väg hem, så säger min yngste son då 7år ungefär. Att blir inte Gose nått intresserad av kattflickor nu? - Nej, svarar jag honom och så kommer han att hålla sig hemma mycket. Efter ett bra tag så säger min son så här - Du mamma, - ja, avarar jag honom. - Är jag kastrerad jag med. När man är i 7 års åldern så och är kille så kanske man inte är så intresserad av flickor och han drog den slutsatsen att han nog blivit kastrerad han också. - Jag sa till honom nej lilla vän du är inte kastrerad och det där kommer du att komma på då du blir äldre att du inte är kastrerad. Och nog vet han det idag att han ej är kastrerad för han har haft tjej i många år och de köpte hus för cirka 1 år sedan. Men det där har vi haft roligt åt många gånger.

Anna-H-K
0

Ja,dom kan dom små liven…så spontanaSkrattande

Lenha
0

MIn väninnas fyra åriga son och jag skulle gå till parken… När man går dit så måste man korsa en gata där det står bussar med prostituerade på rad. (de finns tyvärr sådana lite överallt i Paris, de har en varsin buss som de tar in sina kunder i)

Han var på ovanligt bra humör och förklarade glatt varför:

Lenha… ska vi gå och titta på de nakna tanterna nu?

När vi passerade bussarna tittar han drömmande och säger sedan till mig: vilken fin kjol hon har… jag bör tillägga att det inte var särskilt mycket till kjol… Detta skulle tyvärr inte bli den första gången han pratade om de "nakna tanterna"… Hur ska detta sluta? :)

Lenha
0

sista gången… menade jag naturligtvis.. :)

chik
0

Skrattande Ja vist är dom ärliga..och många gånger har man svårt för att hålla sig för skratt…….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
0

Min son 5 1/5 och jag låg och drog oss i sängen i morse - Det är alltid mycke/många i vår säng! vid detta tillfälle - jag min son två hundar och en katt!

sonen frågar; Mamma förstår du vad hundarna säger?

Jag svarar; Ja, fast inte allt - gör du?

Sonen svarar; Neej - men jag kan tala Hundska!Skrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

SusanneStromstedt
0

Tusan som jag garvar åt detta!!! Kyss

Ludvig1
0

När min kusin var liten så gick hon till dagisfröknarna och sa att hennes pappa tittade på nakna flickor på TV. Så skrattade dagisfröknarna och frågade vad hennes mamma tyckte om det då? Då sa hon helt oberörd: Inget, Hon tittar också.

Bybo
0

På tal om hundska kom jag på en liten händelse…

Han visste att i Holland pratade man Holländska…och så frågade han vid ett tillfälle om man pratade apländska i Africa??

Huuuu, lät riktigt rasistiskt….men han tänkte bara på att det fanns apor i Afrika..

Zariah
0

En jag känner är stor och kraftig och innan hon blev pensionär jobbade hon på förskola. Vid ett tillfälle sa ett barn till henne: -"Vad tjock du är"

Ett annat barn hörde det och sa till barnet lite argt: -"Säg inte så där,hon blir ju ledsen. Säg att hon är präktig." *S*

En annan kvinna, när hon fyllde år kom lille sonen och pappan med frukost på sängen. Sonen var jätteglad och säger glatt: -"Mamma, nu är du den gamlaste och fetaste på hela gatan". *S* Kul att höra…..*S*

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.