Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 919 ggr
Anna-H-K
0

Tankens kraft

Tänk så mäktig den är….

"Det fanns en soldat som förlorade benet under kriget.Hans ben amputerades vid ett fältsjukhus & de var tvungna att begrava det pga striderna som pågick runtomkring dem.När han hade kommit tillbaka till basens sjukhus fortsatte han att klaga över att "myrorna kröp över hans ben".Läkarna berättade för honom om fantomvärk & sådant,men han envisades: "Det kryper myror på mitt ben."För att lugna honom skickades en trupp för att gräva upp benet & när de gjorde det upptäckte de att det fanns myror som kröp över hela benet.Benet befann sig flera kilometer bort & kroppen här."

Var skärs förbindelsen mellan psyke & kropp av?Vad tror ni?

Zedd75
0

Vår själ bhöver inte var i korppen om den inte vill men den måste var det för vi ska existera som mäniskor för annars blir vi bar osalig andar som sväva runt. Så vist är det så att själen kan käna av hella kroben fast någon del liger på ett anat ställe

MVH Zedd75

Cristine
0

Jadu det var en klurig frågamen själv hade jag en olycka i Spanien och fick kallbrand så dom opererade bort delar längs benet på mej, sen vet ju inte jag vart dom landade, sedan dess har jag myrkryp i just det benet.Förvånad Då kom jag oxå att tänka på en annan sak. Vi har ju en aura runt vår kropp, bryts den då där t.ex ett ben eller arm fattas?

Men jag tror förbindelsen fortsätter eftersom Andar frågat efter delar av sin kropp liksom samen som inte fick vila förrän han fick tillbaka sitt huvud från Danmark

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Zedd75
0

#2 vår aura är ju vårat enerig fällt så jag tror inte det har med det och göra. men vem vet ?

MVH Zedd75

Eija
0

När jag läste din rubrik "tankens kraft", så tänkte jag mer på att man via tanken kan utföra saker….t ex  så såg jag en som demostrerade, hur man lätt kunde slå av en penna med ett finger med tankens kraft…Det finns ju ett ordspråk "Tro kan flytta berg" eller något sådant, och sen hörde jag talas om en som hade störtat ner för ett berg, och brytit benet helt av, men ändå hade han tagit sig upp till vägen på sitt brytna ben på ren vilja, nog är detta märkligt allt…

Det du skrev är svårt att förklara…men man kanske har kontakt med alla sina kroppsdelar, har ju t o m hört att man kan ha sorg efter en missad del…precis som om du misst en anhörig…

Elisabeth-J
0

Kroppen är ju förenad med vår själ, för vår själ har ju lånat våra kroppar, så visst kan själen känna av och sakna en kroppsdel som inte finns kvar, det tror jag starkt på. Ungefär som 2 personer som föds som tvillingar, lämnas bort direkt efter födseln till 2 olika familjer. Dom känner en saknad av något som dom inte ved vad det är då dom inte vet om att det finns en tvilling. När dom längre fram i livet träffas så känns dom hela i kropp och själ :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

Anna -för mig låter det som en skröna, ledsen!

Har aldrig hört något liknande förut - fantomsmärtor ja - men att det skulle vara förknippat med ett nedgrävt amputerat ben - är lite magstarkt - var har du fått dessa uppgifter ifrån - vore intresant att ta reda på mer om just detta, innan jag kan ta till mig det? är naturligt vis öppen för alltGlad

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elisabeth-J
0

Han kanske var synsk och såg myror på sitt ben :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

#7 ja, det förståssSkrattande att jag inte tänkte på det!

Anna-H-K
0

#6 #7 Skröna ja,kanske det,vad vet jag!

Det finns bla att läsa i Bear Hearts "Vinden är min mor"!

Tycker personligen att vi har mycket att lära av indianernas visdom!

Jane-Lyzell
0

Har du sidnr ? har boken!

Vänligen Jane

Anna-H-K
0

Pocketformatet sid 128!

Jane-Lyzell
0

Tack ska läsa och återkommer!Skrattande