Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 817 ggr
Ludvig1
0

Religös/andar

Måste man vara religös för att tro på det övernaturliga, eller jag menar, håller det på nåt sätt ihop?

Zedd75
0

nej att tro på andevärden har inget med religon och gör. Många stora medjum är ike troende och en del är väldigt tronde.

Men det är ju en frödel om man tro på ett liv efter döden "L"

MVH Zedd75

xinluo
0

#1 ja det är verkligen en fördel Zedd 75.Glad

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

sven-g
0

Det behöver inte vara andar, som menas med övernaturlig, det kan vara tomtar(småfolk) ufo, jordstrålning, telepati, osv. Allt detta räknas till, det sk. övernaturliga. Men tror man på andar, är man religös, på något sätt. Enligt min uppfattning.

Ludvig1
0

3# Jag tycker att om nu andar finns (vilket de enligt mig gör) ingår det i verkligheten, man är ju liksom inte religös om man tror på verkligheten.

sven-g
0

#4 Du kan vara religös på många sätt, definitions fråga, vad är religös, enligt min uppfattning att ha någon tro, oavsett åskådning.

Elisabeth-J
0

#4 Vad menar du med att religiösa inte tror på verkligheten?

Jag har religiösa släktingar och dom tror på verkligheten, dom har då aldrig levt i någon fantasi för att dom tror på Gud t.e.x.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ludvig1
0

Nej, ni missuppffattade mig, Alltså när jag säger religös menar jag att man tror på gud, jesus osv, Det jag menade var inte att de religösa inte tror på verkligheten. Jag skrev nog fel med;) Opps, hihi. Det jag menar är att jag tycker inte att om man tror på detta andliga, så måste man ju inte vaa bla kristen, tex. För jag tycker att det andliga är inget jag tror på, det känns typ som jag vet. Då är det för mig ingen tro. om ni förstår?

sven-g
0

Det som är verklighet för vissa är tro för andra, och joss för endel.

sven-g
0

Jag kan även säga, min släkt har varit frireligös, från den tiden när det ej var rumsrent att vara missionare. Deras verklighet har varit att mött jesus. Så verkligheten för oss är olika.

Eija
0

Jag tror på andar, eller skall man kanske istället säga de avlidnas själar, och jag är absolut inte religiös, långt därifrån….

Zedd75
0

Jag tro att dom flästa här tro på andar eller liv efter döden.

När vi nu tro på liv efter döden så antar jag att feler av oss tro på någon for av skapare. För andar är väll bevis nog att vi inte plopade upp ur havet en gång i tiden. Tycker jag alla fall. men om vi tro på gud, buda ala eller någon anna religon eller att vi bar tro på att det fins något som är över oss men vi vet inte var det är.

Så vist är andar att man tro på någon. men vill inte sätta det till någo relion för det tro jag ingen kan göra.

MVH Zedd75

Dravcena
0

Att vara religiös eller att hänge sig åt någon religion är för mig två helt skilda saker.

För mig betyder religiös att jag tror på ett liv efter detta, att jag tror på någon slags högre makt - att jag inte är ateist.

Att däremot bekänna mig till en religion är något annat. Då antar jag ett färdigt koncept och håller mig till de skrifter och påbud som finns utgivna - t.ex Bibeln.

Jag bekänner mig inte till någon religion. Jag brukar säga att jag är religiös - men att jag har min egen tro.