Ingen energi
Hur kan man få sin energi tillbaka?Sen ett bra tag tillbaka känner jag mig helt orkeslös, nästan helt tom på energi. Jag är inte deprimerad av vad jag vet och jag trivs med mitt liv.Jag har en underbar sambo som skulle ta ner månen till mig om han kunde. Mina barn och barnbarn är friska. Jag har inga skulder och är normalt fattig på pengar,men rik på kärlek !
Min sambo har mått psykiskt dåligt för några år sedan och var då en riktig energitjuv, men det fick han så gärna vara då.Nu är han frisk ,men min mamma är sjuk istället ; Kol,astma och diabetes och hon pratar varje dag om att ta en tripplad dos insulin på kvällen för att somna in. Jag bröt vänstra handleden riktigt illa 28 november 2007 och och fick en titanplatta inopererad.Den 22 februari slet jag av tumsenan på vänster hand, när jag dammsög och en sena från mitt pekfinger fick ersätta tumsenan,och jag blev gipsad.Nu har jag fått en artos istället som jag ska ha i många veckor framåt. Två veckor efter mitt handledsbrott ,på luciadagen,bröt min väninna överarmen rakt av. I februari fick hon reda på att hon har sköldkörtelcancer och hennes arm vill inte läka p.g.a detta. Nu är en annan väninna , medlem här , sjuk i cancer. Det hittades en stor tumör bakom högra innerörat. Hon blev opererad för ca två veckor sedan,men har delvis ansiktsförlamning och kan inte svälja själv så hon sondmatas.Hennes liv går nog inte att rädda.
Kan det vara detta som tar all min energi? Och isåfall,hur kan jag få den tillbaka?Som det nu är sover jag gärna hela tiden om jag får. Jag går i dvala om dagarna men gör vad det som ska göras i hemmet. Jag tänker dessutom på min mamma och på väninnorna hela tiden.
Nån som vet på råd? Tackar på förhand /Susanne

Självklart är det hela situationen omkring dig som tar din kraft vännen! Inte lätt att vara positiv och kraftfylld när sådana saker händer omkring dig!
Sänder så mycket healing jag kan till dig !
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Så snällt av dig!!!Tack!
Kan inte heala me sänder alla varma tankar jag har till dej!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åh,vad ni är snälla!!!Kramar

Oj,oj..låter jobbigt. Många tankar och kramar till dig.
Susanne!!Det är alla gånger dom sakerna som du under- medvetet går och tänker på..Värden äro hemsk, o det är inte mycket som du kan gjöra utan att finas till för din vänina.Motionera mycke o tänk positivt..Ja Ha de. Lena……………P.S. det är lätt för mig att tycka,men det är nog svårare att genomföra. D.S.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Tack Lena../Kram

Sänder styrka och varma tankar till dig..Inte alls konstigt att energin tryter för dig..
Varma kramar
Eva

Tack!! Ni är så snälla allihop!!

Susanne…du har ju en underbar kraftplats inte långt från dig….åk opp till Krokstrand och gå opp på Björnerödspiggen…ca 30 m öster om tornet har du en plats som är helt underbar i energierna….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Åh,ska kolla om sambon vet var det ligger.kanske jag åker dit i helgen…Tack för tipset!! /Kram
Sänder varma ljusa tankar till dig, du behöver all styrka i världen just nu. Ta emot den healing du nu får, den är avsedd för just dig.
Ljus till dig /Hellas
Uj, jag sänder också det jag kan…kram

Kära hjärtanes, inte undra på att du känner dig slut i kropp och själ. Jag sänder dig så mycket jag kan.
Kram Maria

Skickar också så mycket jag kan till dig
Kram
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tack allihop! Så skönt att nån vill lyssna bara…
Känner också mig trött. Och det gör vi väl lite till mans ibland. Det har varit en energislukande början på helgen. En vännina ringde till mig på arbetet i går och mådde inte bra. Ett av hennes barnen hade ringt och sagt att det kommer hem. Pga av vissa skäl är mina goda vän mentalt rädd för ett av sina barn, som troligen själv lider. Det har talats om borderline. Nå,väl. Jag hade möjlighet att åka direkt, Min vännina mötte mig gåendes en bit från sitt hem. Jag ringde en annan god vän som är läkare, och frågade om vi fick komma, jag var lite rädd att ett sammanbrott var nära. Jo visst fick vi komma hem till dem. Besöket tror jag var givande för min vännina. Idag körde jag till henne en del av dagen för att stötta ifall barnet skulle dyka upp. Min vännina är en väldigt lugn och stabil person som själv ställer upp för alla Sen ringde en av mina kollegor och prata jobb. Nu är jag trött . Förlåt Susanne att jag skriver i din tråd , men det är som du skriver det är så skönt att någon lyssnar, när man behöver skriva av sig.
Tänk om man kunde tanka :-) energi någonstans, hade varit praktiskt ibland .-)
Var rädda om varandra

Ja,en energistation för den som behöver det! Visst skulle det vara bra?
Tur att denna sida finns för det känns så skönt att få stöd!/Kram
jag skickar massor av läkande ljus till dig och dina kära!

hejsan här är ett litet tips . prova att sluta med kaffe helt ett tag, det är jobbigt i början,men sen blir man desto piggare, jag slutade för en månad sen och jag har blivit mycket piggare och jag behöver inte sova lika mycket på natten,,,det är värt att pröva ialla fall och sen kan du börja träna med något som passar dig , yoga är mycket skönt, skälv simmar jag och yogar då och då… ta väl hand om dig…

Jag hade gärna slutat med kaffe ifall jag drack det..
Jag är en tedrickare
mediterar gör jag gärna.Yoga är lite svårt eftersom jag har fibromyalgi och ständigt har smärtor. Jag motionerar i lagom dos, sover om nätterna ,äter hälsosamt,röker inte m.m
Om jag blir mera präktigt kräker jag på mig själv 

Kramar, ljus och värme till dig och dina nära!

yoga är bra om man har fibro , det finns olika typer av yoga, , man behöver ej vara för präktig för att man vill må bra. jag är för det mesta präktig. för jag vill känna mig pigg , men för ett tag sen va r jag påen fest och det blev alldes för mycket vin så dagen efter mådde jag mycket dåligt röker du möjligt vis
jag hoppas du får din energi tillbaks ,jag önskar dig allt gott

hej igen . gör ett blodprov , det kan vara din sköldkörtel som det är problem med , det är många som har det utan att veta…

Kollar dom inte sånt automatiskt när mina årliga cancertester görs?
I annatfall ordnar jag en tid och kollar / Kram och tack
Åååå vad du verkar ha det tugnt… stackars dig! Att gå till doktorn och tala om hur man mår kan ju vara en idé, det finns en hel del små åkommor som är lätt åtgärdade, som ger trötthet. Nedsatt sköldkörtelfunktion eller B-12 brist är en par av dem… Dessa åkommor är ju lätt att bota och då är det dumt att dra på dem. Det är ju faktiskt så att om åkomman ligger och "pyr" så kan den utlösas av att du har det jobbigt…
Millioners kramar från mig!!!
Nancy

Tack för tröstande ord / Kram
#26 Jag håller med dig Nancy (förstås)!
Du har det ju jättejobbigt just nu Susanne och till stor del beror det säkerligen på alla yttre omständigheter som ju tar all kraft och energi från dig.
Men man ska inte glömma bort att det även kan vara lite vitaminbrist eller annat smått och gott som ligger och gror.
Jag var själv till doktorn häromdagen för att min kropp vägrade gå till jobbet…..det visar sig att jag har dragits med bakterier i flera månader, men bara varit lite småsjuk, sådär så att det bara är jobbigt.
Nu äter jag värsta penicilinkuren med jättetabletter, jag får kortison och de har även kollat andra prover vad det nu var.
Jag vill inte prata om mig själv men se till att komma till doktorn och ta lite prover.
Kram

Ok/ Kram och tack

hej igen susanne ,jag tror inte dom tar sådana tester när man gör cancertester. jag fick reda på det när jag skulle bli blodgivare…. och jag har nog haft det länge, jag undviker läkare in i det längsta, jag tror alltid att allt ska ordna sig, -ha det bra och lycka till,,,,