Aprilskämt
Hej på er!
Har ni några bra aprilskämt som ni gjort idag?
På jobbets intranät skriver vi att IT avdelning i samarbete med friskvårdsgruppen bestämt att utskrifterna från datornerna skulle randomiseras en dag i veckan. Alltså om någon skriver ut så kan det hamna på vilken skrivare som helst i huset (5 våningar)
Skämt å skämt.
Min son informerade mig via SMS idag att hans låndedator på skolan blivit stulen….för 2:a gången inom loppet 3 månader.
!
Först blev jag skitarg….sedan, innan jag hann ringa honom, skrattade jag gott åt mig själv å skämdes lite…..aha aprilskämt!!
Så jag skickar honom ett SMS och informerar honom om att jag hittade alla mina tänder på kudden i morse (fyndigt tycker jag). Varpå jag direkt får ett nytt SMS som förtäljer att rektorn nu är riktigt ilsken…det var inget aprilskämt.
Så med handen på hjärtat…..idag är jag inte upplagd alls för aprilskämt!!
Kram på er alla därute
Inga skämt från min sida än, men det kanske kommer senare när gubben dyker upp, men däremot tror ja att jag har blivit lurad här på ÖN, på tråden om att tv4+ skall lägga ner "Det Okända"…..
# 3 jag tror också att den tråden är ett aprilskämt, meeen friskt vågat hälften vunnet….
#2 Fortsättning på inlägg 2
:
Nu har sonen kommit hem å jag har laddat………
Han flinar som bara den….f-n vad luuurad jag är då!
Nu ska jag hämnas *hehehe*

Måste väl erkänna att jag blev liiiite lurad idag. :P Min bästa vän ringde till mig och var helt nere och sa att hon skulle vilja berätta en sak, men viste inte hur.. sen då så sa hon att hon nyss fick veta att hon va gravid (med en kille som har varit lite intresserad av henne.) Jag gick nästan på det när jag kom på vilken dag det är.. 
Att de ska införa drogtester på anställda inom försäkringskassan, det blev ett himla rabalder om det!

*skrattar*
Jag fick min dotter till att skala potatisen vi skulle ha till middagen.Ett riktigt dåligt aprilskämt tyckte hon att det var 

Admins nya regler…:-))
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jag lurade min son att hans ödla (Leguan) hade hostat upp hårbollar
gissa om han blev 

*skrattar*
Nån hade läst på jobbet i tidningen att polisen gick ut i skogen och slog ihjäl katter. Det måste väl ändå vara ett aprilskämt om nåt.
Det stod nåt i Aftonbladet om några nya bär! En korsning mellan jorgubb och hallon. Kan vara ett Aprilskämt.

Fick detta via mejlen,och fick mej ett gott skratt..
Hej, Vi har fått klagomål att din fasta telefon används alldeles för mycket. Det är många som vill komma fram, så vi ber dig att försöka minska ner tiden på dina samtal så att fler får chansen att ringa. Pga våra hårt belastade linjer så har en ny samtalslag tillkommit. From den 5/4-2008 Varje kund får endast använda 4 minuter/samtal. Mvh/ Kundtjänst
En av mina anställda hade hört som måste vara ett aprilskämt, Ryan air skulle sälja billiga flygbiljetter, men om man måste besöka toaletten fick man köpa en extra biljett till det.!!!
Undrar om de säljer biljetter på planet om man skulle bli akut nödig??? eller är det bara förköp.
Annars har jag inte lurat någon eller blivit lurad, tror jag.
Hehehe!! Ja det var bra aprilskämt !!! Ikväll när jag var på Alnöbadet och motionssimmade så frågade jag personalen om stereon ska ryka så där??? Gissa vilken fart det blev… April april!!
Jag tog precis farväl från Hjälpkällan som är ett forum för avhoppade vittnen. Och sa att jag går tillbaka nu. Men det verkar som om ingen tror mig. så nu har jag loggat ut därifrån

Det var så på jobbet idag att våran chef var på möte eller något liknande hela dagen så hon var inte där. Istället så var det en kollega som fick ersätta henne. Vi alla som skulle jobba utom en var på plats. Det är så att en kollega till mig just nu jobbar 50% och hennes ersättare skulle komma runt 10.30 tiden. Ja våran då tillfälliga chef kommer som vanligt till jobbet. En ut av mina kollegor som jag hade kommit överrens om att vi skulle aprillskämta kommer och hämtar mig som det var bestämt. Vi går fram till våran tillfälliga chef och talar om att vikarien som var istället för våran orginala chef endast kan stanna till klockan 12.00 Sedan sa vi att vikarien som ska komma 10.30 är hemma med ett sjukt barn idag och kan inte komma. Tills slut så sa vi även alla vikarier har vi ringt till och vissa har inte svarat och de som har svarat var redan bokade. Våran tillfälliga chef försökte komma på lösningar och frågade oss om massa olika möjligheter….. Vi sa bara att det och de går inte pga. det och det.
Till slut så var vi tvungna att avslöja det hela för denna stackars chef som var helt förtvivlad…..
Ja om ni skulle set vad lättad han blev, han slapp tillbringa en hell eftermiddag själv med ca 15 st småvilda härliga barn….( jag jobbar på ett dagis)

# 12 Det var tyvärr sant, dom hade slagit igäl och halshuggit kattungar.
Läste om det på hittekatter i fokus
Våra båda lokaltidningar körde med aprilskämt idag. Här är det ena? (länken fungerar så länge som den funkar).
Brukar vara en 1a april-grej att hitta skämtet i båda lokaltidningarna.
Själv så lever jag gott på aprilskämtet som jag körde med för ett år sedan, kom inte på något i år.
Att jag vunnit storkovan på lotto körde jag med i fjol. Tre personer gick på det.
Och för den som undrar varför jag inte vann något på Lotto då - jag hade ingen rad inlämnad
. Men jag gottade mig länge åt det skämtet.