Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 521 ggr
Opal
0

Mardröm

Jag måste få skriva av mig. Brukar inte drömma mardrömmar men jag har gjort det ungefär 10 gånger nu och det är samma dröm varje gång. Jag vaknar och sätter mig upp i sängen, hjärtat slår tusen slag och jag är helt uppjagad. Ibland när jag vaknar så vet jag inte om att jag är i min lägenhet, tror att jag är någonananstans.

Så här är ialla fall drömmen. Jag somnar in och är i en källare. I ett rum där ser jag en gammal dam med grått hår, liten, liggandes på en säng. Jag se inte hur det ser ut i rummet där hon ligger. Jag bara tänker: "Har jag glömt henne". Få panik och då vaknar jag till, alltid vid samma scen i drömmen.

Det är som att jag vill ner i källaren och hjälpa henne på riktigt.

Vem är damen, vart finns denna källare, är det ett tidigare liv?? Vad tror ni, tacksam för hjälp.

[kvasthilda1972]
0

Jobbar du inom vården?

Opal
0

Ja, men jag jobbar 5 våningar upp. Känner inte igen damen.

[Hellas]
0

Jag tror att det är ditt inre du drömmer om Opal :-)
Vi har alla våra små "bortglömda" inre rum som vi inte alltid vågar bemöta i vår vardag utan förtränger men rätt vad det är vill de upp till ytan, man är mogen till att ta hand om och framförallt bejaka just det lilla rummet.
Damen är säkerligen en symbol som bara du själv kommer att kunna tyda, det kan vara symbol för någon gammal kunskap som du själv har förträngt men som sagt, det är bara du själv som har nyckeln till detta.
Om detta är ett budskap till dig och inte en av de vanliga mardrömmar vi alla kan ha tror jag att denna dröm kommer att återkomma tills den är löst, var inte rädd utan gå in till damen i rummet och fråga om Du kan hjälpa till med något.

När jag själv har liknande drömmar kan jag själv även styra i drömmen, jag är vaken i drömmen och kan knata runt precis som jag vill.
Prova nästa gång

[kvasthilda1972]
0

Jag tror att i ditt undermedvetna är du rädd för att glömma någon gammal så dom ligger där i ensamhet…

Jag har ochså drömt att jag har gjort missar i jobbet och det tror jag beror på att jag är rädd för att verkligen göra missar som drabbar vårdtagarna, vi har ju ett enormt ansvar i våra händer och ibland kan detta ansvar skrämma oss….

Opal
0

#3 Tack. Du kanske har en poäng i det.

#4 Jag har aldrig varit orolig att jag ska glömma någon, om det händer så är det dags att sluta där. Det har jag sagt till mina arbetskamrater.

ikna
0

Jag tror att det är din inre visdom du är rädd att glömma bort! Ta vara på den visdom du har inom dig!