Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4379 ggr
livia11
0

Tappa tänder :S

ja har dem senaste veckorna börjat drömma att ja tappar mina tänder, det var senast inatt ja drömde det :S Ja undrar om det betyder nåt specielt? för det känns rätt konstigt o drömma att ja gör det  nästan varannan natt :S Nån som tror elr vet vad det kan betyda?

Tacksam för alla svar :)

pyromanen
1

tror det kan ha att göra med att vara rädd för att man håller på att bli gammal/åldras/tappa kraft.  Hade liknande drömmar en period för en del år sedan då jag slet ganska mycket på mig.

livia11
0

Jaha okej, ja e 14 nu

chik
0

SkrattandeSkrattande Ett tips!!Du kanske skall börja köpa hem soppa. Skrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

livia11
0

hahahXD

livia11
1

Nån annan som vet/tror vad det kan betyda :)

ikna
0

Att drömma att man tappar tänder brukar vara ett Tecken på att man ska gå tillbaks i tankarna till 6 - 7-årsåldern för att hitta ledtrådar. Det kan vara något i ditt nuvarande liv, som påminner om något som hände då.

[TotemoOmoshiroi]
0

Har också haft sånna drömmar. det är riktigt otäckt. det känns så verkligt. två gånger har jag drömt nått i stil med att tandköttet ruttnar! Var så obehagligt. Minns en gång när jag såg att mina tänder längst ner vid fästet blev rosa, och gjorde ont så in i….

Usch, hatar sånna drömmar. men jag har alltid fått höra om vilka perfekta tänder jag har, så jag antar att dte är därför jag drömmer så konstigt om dom.

livia11
0

Tack för svaren

#6 hmm undra vad det kan vara …

Bybo
0

#8 Här om dagen skrev någon annan, om att tappa tänderna i en dröm. Kolla i gamla trådar…vad jag minns fanns det även svar där….

Cristine
0

För ungefär 20 år sedan drömde jag flera ggr att jag hade alla tänderna lösa inuti munnen och rullade dem runt runt med tungan för dom kändes som pärlor. Ingen skräckis alltså!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Om man googlar på drömtydning om just att tappa tänder så står det ganska unisont på massor av dem att det betyder att betydande (företrädesvis positiva) förändringar är i antågande :) Kul :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

livia11
0

Bybo okej ska titta på det:)

[Hellas]
0

Min tolkning som jag hade häromdagen lyder ungefär så här i något förkortad version:-)

För mig innebär det förändringar i sitt liv som i nuläget kan verka oroligt eller skrämmande därav drömmarna.
Hur ska det bli?
Vad händer?
Vad kommer detta innebära?
Jag är ju trygg idag?

Det positiva i det hela är ju att ur det hela växer en mognad fram. Man går lite från klarhet till klarhet.
Att tappa tänderna i sina drömmar innebär oftast mognad och tillväxt

Drömmar om att tappa tänder kan vara lite jobbiga även om det ofta är possitivt med förändringar.

livia11
0

Hellas okej ska fundera lite på det där kan vara

[kvasthilda1972]
0

Jag håller med HellasGlad när barn utvecklas så tappar dom mjölktänderna och när vi drömmer om att tappa tänder så syboliserar dom för mig att man utvecklas inom något område… Själv drömde jag en sådan dröm förra veckan och det ser jag som ett gott Tecken!

Lycka till!

TantAlma
0

Jag har fått det sagt till mig att man själv anser att man har ett tandlöst betende och att man borde gaska upp sig…

Jag minns att jag fundera på i drömmen,på om jag kunde vänta med att gå till tandläkaren. Hel dumt… Så med det kan det tyckas vara ett tandlöst beteende.

livia11
0

Jaha okej ska försöka fundera på vad det kan vara :D

Tuva-Lena
0

En fri tolkning av mig då: Du tror inte att det kan bero på att du är för dålig på att "bita ifrån", alltså säga ifrån när folk är jobbiga emot dig..? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Hellas]
0

#15 Jag håller absolut med dig, att drömma om att man tappar tänderna ska man se som något positivt och ju fler tänder man tappar desto fler tandfeer kommer Flört!

Jag skulle vara jättenöjd om jag drömmer om tandlossning

livia11
0

#18 det kan stämma :) in till en viss del;)

livia11
0

Vad många säger olika saker som det kan vara :D

[kvasthilda1972]
0

#21 jajamensan!!! alla har sina egna tolkningar av symboler det finns inga facit på detta område… Huvudsaken att alla vill väl och vill hjälpa…

[Hellas]
0

#21 Men då ska jag lämna en sak till som jag själv tycker är det absolut viktigaste.
Drömmar ska till sist alltid tolkas av den som drömt dem därför att de symboler som kommer i en dröm tex. orm egentligen betyder olika för olika människor.

Det finns generella betydelser som kan vara lite olika men det är ändå vad du själv känner som är det riktiga.
Våra idéer ska ensast fungera som vägledning.

Så vad betyder det för dig att tappa tänder?
Tänk tillbaka till den tiden du var runt 6 år och tappade flest tänder, var du glad, ledsen, förväntansfull, vad såg du framför dig, var du på väg att bli vuxnare eller kanske lite rikare (tandfen).

livia11
0

aa det var det ja mena att ett det e bra att ni  säger många olika saker så kanske det e lättare för mig o veta vad det kan vara för mig det betyder :D

Nån mer som vet/elr tror vad den kan betyda?

livia11
0

Putt

livia11
0

Putt igen

CatarinaJ
0

Det kan betyda att du gnisslar tänder (omedvetet) i sömnen! Kolla med din tandläkare nästa gång, de brukar kunna se på ytan.

livia11
0

jaha :o Gnissla tänder :S aa ja kan kolla med tandläkaren när ja har tid nästa gång