Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 376 ggr
eggebanroth
0

Medvetande

Man vet oerhört lite om hjärnan, däremot om det är ngt fel på den kan man mäta sig fram.

Enligt nya vetenskapliga undersökningar ligger medvetande strax utanför huvudet.

Vad tycker ni ?

[Hellas]
0

Å jag som hade hoppats på att det skulle ligga lite innanför pannbenet men medvetandet kanske ligger utanför och den eventuella inteligensen innanför Förvånad!

Jag tror att det omedvetna medvetandet ligger utanför men att det man faktiskt är medveten om ligger inne i hjärnan Fundersam

NancyAlke
0

Mitt medvetna ligger utanför, det är för att jag ska få plats med all intelligens innanför bara… Flört

eggebanroth
0

Jag vet inte vilket som är vilket, såg ett tv- program om ämnet, de menade att medvetande ligger utanför. Minnet, känsla, o annat ligger mellan örönen.:)

Jane-Lyzell
0

Ha ha ha - tack för ett gott skrattSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anna-H-K
0

#1 Ha ha…Nu gav du iaf MIG ett gott skratt!Kram

eggebanroth
0

Hehe , har sjålv knappast ngn intelligens så de kan ju inte ligga innanför heller :)

eggebanroth
0

skrattar best som skrattar sist

[Hellas]
0

Hihi, ja man måste ju kunna skoja lite även om det i grund och botten är en seriös utredning som gjorts gällande medvetandets placering.

Men om det nu vetenskapligt finns bevis på att det faktiskt finns ett medvetande utanför vår kropp så är ju det en ganska revolutionerande "upptäckt" som förhoppningsvis gagnar oss flummiga spiritister på ett positivt sätt.

I förlägningen skulle ju då vetenskapen kunna påvisa att eftersom varje individe medvetande ligger utanför vår kropp så finns det ju ingenting som hindrar medvetandet att göra en del resor, både korta och långa.
Med tanke på att de kan mäta medvetandet (antar jag) eftersom de ser det utanför kroppen så måste medvetandet bestå av energi
Kan det till och med vara så att med "medvetande" så pratar de om det vi kallar "övermedvetandet".
Ja detta är ju ingen nyhet för oss, det är ju det vi sagt hela tiden men sent ska vissa vakna!

Minns du vilket TV program det var och när programmet gick?
Ibland kör de ju repriser flera dagar i rad på samma program?

eggebanroth
0

tack för det!

tyvärr kommer inte ihåg vilken kanal o när exackt. Det det var nog ett par månader sedan. Har så många kanalera att titta på oxå.

Det som jag glädjer mig är Hellas förståelse. Skriver bara ngt jag hört.

Precis som ngn skriver en dikt hämtat från en annan producent. Allt detta har här med gruppsammanhållningen att göra. Man  skriver med stora bokstäver hur man är unik me ett stort värde. Men man kan väl komma ihåg vi är värda lika mycket. Även mig o dig

NancyAlke
0

# 1 o 2  Återigen tänkte vi lixom lika *fniss*

[Hellas]
0

#10 Flört!

#9 Jag personligen tycker detta var jätteintressant påstående.

Calle555 Var är du?
Detta borde ju vara något för Calle att kunna klargöra eller kanske grotta i. Han eller någon annan VoF har säkert redan läst detta, de brukar ha en förmåga att vara på plats.

[Hellas]
0

Jag skickade ett meddelande i Calles GB, han är online idag så vi får väl se om han kan kasta lite ljus över detta.

eggebanroth
0

tack Hellas, skönt veta man inte är ensam här.