Dags att slå till?
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Min son kom hit igår kväll och sa att nu ska vi köpa ett spökslott, han hade sett det i tidningen :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vi får hoppas det får vara kvar som det är, men det är ju ägarens krav så vitt jag förstår. Skulle vara en upplevelse att åka dit någon gång.
Perfekt Elisabeth!!! Köp den och öppna kursgård vetja!
Åh tänk om det hade legat lite mer söderut

Hahaha ÖN:s eget spökslott, det skulle ju vara coolt 
Elisabeth
Jaaaaaaa! Säg bara till om du behöver nån personal, jag flyttar gärna upp till pigkammarn
Kan ju kanske hjälpa dig att putsa kristallkulan och smörja kvasten *fniss*
#6 Trodde du hade fått nog av kvastar Nancy :-).
#7 Nejdå, bara grodor och svampar *urrk* 

#6 Tack vad snällt av dig! 
Elisabeth
Det där var ju inget slott
Det såg ut som ett gammalt fallfärdigt hus på bilden ju….
Prästgården är ju inte så dyr :-)
Men det var ju jättebilligt! 
Ja visst var det billigt…vad är haken? Är det spökena tro…fast det är ju de som är pricken över iet

Utgångspris ja, men billigare än vad jag trodde o ganska fint på insidan. Om jag bott närmare hade jag definitivt varit intresserad.
Jag hade också varit intresserad men tyvärr är det på tok för familjen för den får jag inte med mig 

men…Hotagens Prästgård och Borgvattnet är ju inte samma….
#14 där uppe är det ingen strid om husen precis…. en bekant sålde en stor fin gård, avstyckad med 8 hektar mark för 65000…bara tio mil därifrån…
Och Strömsunds Kommun sålde Yrkessskolan I Hoting på strandtomt och då i gott skick, tillsammans med Norråkers Skola (ritad av Ralph Erskine) för 30.000:- tilsammans!!!!

# 13 Kanske det skrämmer ja spöken, men det är ju som du säger pricken över iet.
Verkar dock vara i behov av lite renovering också.
#16 Är det olika prästgårdar
, finns det så många i de trakterna!

#18 Är nog dryga 10-15 mil mellan dem i alla fall (har lite dålig koll på hur vägarna går där…) och det finns väl en prästgård till varje socken… Har inte hört talas om några spöken i Hotagens prästgård däremot….
Borgvattnet (där spökena finns) ligger i alla fall bara någon mil från Backe… där ett känt medium bor
Så jag hoppas fortfarande att det blir en ÖN kursgård där…
Ja det skulle ju vara fantastiskt lämpligt med att ha en kursgård…kanske i kombination med liknande verksamhet som de idag har *S*

#20 ..precis…. 138 km närmaste vägen….
#21 Jepp…. kan vi påverka med telepati tro? *fniss* Måste säga att det känns som att det skulle vara en helt suverän affärsidé… med tanke på vilken ruljans det verkar vara redan nu… och så lite kurser på det… Tyvärr kan jag inte slå till… för man bör nog vara medium själv för att få det att gå runt… 
#23 Inte behöver man kunna mer än att vara Entreprenad!
Jag menar……bara för att man arbetar som projektledare för tex. införande av ett nytt data nätverk till en större kund så innebär det inte att projektledaren ska kunna knyta trådar, sätta upp servrar osv. osv.
Det som däremot är ett måste är att kunna hålla samman alla trådar, administrera, hålla ordning på ekonomi, tider etc. etc.
#24 Jo, men jag menade mera för att få ekonomin att gå ihop. Det blir skillnad om man har en kursgård där man håller kurserna själv än om man måste hyra in någon.
I stället kan man sätta någon stackars datanördig med lönebidrag på administrationen (sa hon som tingat plats i pigkammarn) 
#25 Förvisso…men du har ju bostaden fixad och du behöver ju aldrig vara ensam 
Spännande för den som köper huset…
Branduir…Jag försökte gå in på din hemsida för att fråga vad man gör som druid men det gick inte så jag frågar dig här istället 
Är själv intresserad av örter och vad dom kan hjälpa oss med..
Jag skulle ju kunna flytta upp och hålla ordning på ekonomin. Jag är ju bra på att hålla ordning på kvitton som alla vet!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hmm, vad sägs om ett kooperartiv?

Jag hittade inget pris någonstans! Var finns det?
På länken Hellas satte in #11 275 000 kr är som hittat förutom att kåken ser ut som det var fallfärdigt och VAD kostar uppvärmingen?????????
Men där har jag varit för inte så länge sedan! Ligger jättefint till, och även om jag inte alls funderade över andeväsen på den tiden, så blev jag väldigt påverkad när jag gick runt i prästgården. Men visst skulle man väl kunna måla om den isåfall? Den har en grånad träfasad nu, fast det kanske ser mer "spöklikt" ut på det sättet..? Jag tycker att vi satsar en handpenning hela bunten och köper stället som kursgård! Ett jättebra förslag! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#31 I Norrland eldar vi med ved, du vet..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jo Tack du Inga-Lena VED eldade vi med här med när vi flyttade hit ca 70kbm per vinter. Så hmm, harkel, harkel jag är TRÖTT på ved eldning…ett släpande på ved och skottkärror och för att inte tala om att klyva och såga. Herrejisses vilket jobb. Sen fick vi springa ner var 4:e timma och slänga in nytt i pannan dygnet runt. Det är ju inte klokt…….

Vadå elda? Spöken behöver väl ingen värme?
Ja visst de behöver ingen värme men det gör JAG och mina barn…

Men Happy, tänk dig en hög med häxor och trollkarlar här ifrån ÖN inne i prästgården, då behövs det nog ingen större brasa, hahha!
Ja du Bjarvmor det vore väl drömmen det *ASG*
Kram
Jag får ju veden kluven och har satt upp ett tak utanför dörren på baksidan så jag behöver bara öppna och slänga in. Fast veden måste ju in under taket,men det ser jsg som en bra träning för att int öka i vikt så jag tar det jobbet oxå.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, så tänkte jag också när jag körde 8 fulla skottkärror om dagen med ved. Och ibland var det riktigt skönt att få ta i ordentligt. Men det var ändå jättejobbigt.

Nu tror jag ju inte att den går för 250 000, men tänk er bara om det är 50 personer som betalar 5 000 var så kan den bli ÖN:s! Som ett kooperativ som jag sa tidigare. Uppvärmningskostnad?Det blir inga många vedträn eftersom inga "vanliga döda" vågar övernatta där? Hahha! 

För er som inte var med på den tiden så kan jag berätta att redan på 60-talet så var Borgvattnet på tapeten i TV. Då tog man gungstolen därifrån huset och placerade den i Hylands Hörna.
Den stog ju och gungade av själv hela tiden så länge den var i huset, men i TV studion rörde den inte en med! Spöket som satt i den i Borgvattnet var nog lite rädd för alla strålkastare eller så tyckte hon/han att nu gick det för långt? 
Men vad kostar detta, hittar ingen prislapp. Är nyfiken, kanske ngn annan vill vara med. Himla spännande
#31 Fast jag tror att vi konstaterade att den länk jag satte in var på fel prästgård
fast jag tror ju inte att priserna kan vara så mycket högre (om de nu inte tar extra betalt för spökena)
Ngn som vet försäljningspriset ?

Har ni läst kommentarerna under?De två direkt under är riktigt roliga…
Här är en länk till rätt prästgård med en hel del info och foton från insidan… men jag hittar ingen annons på försäljningen…

Kanske inte kommit ut till försäljning än?
# 46 Ja, dom där kommentarerna :)

Jättekonstigt! Det verkar som om det rör sig om både prästgården i Hotagen och i Borgvattnet. #1 kan ni se Expressens artikel om Borgvattnet, men på #47 så är det en annan gård? Men Elisabeth vet säkert vid det här laget vilken som är rätt.
#46 Vilka kommentarer? Vart?

Under annonsen…
Hmm, menar du svensk fastighetsförmedlingens annons?

#52 under länken från #0
TACK! nu hittade jag. Ja de var lite roliga faktiskt.

Ingen orsak Happy, vi hjälps väl åt här :) ..trodde som du först men så kom jag på att det måste vara från artikeln :)
Wohoo ser ut lite som huset som gud glömde det där…
425 000 i utgångspris och högstbjudande… artikel i ÖP i dag.

#58 Tack Nancy, den ska jag kolla på 
Elisabeth
#59 Ja… det gör du rätt i… titta ordentligt… och lyssna på alla röster i ditt huvud *moohaaahaa*
KRAM!
Ohhhh, tänk om det kunnde ligga i mina trakter mumma säger jag bara.