Historien om Atlantis
Atlantis är en ö som är omtalad av Platon men vars existens inte kunnat bevisats.Enligt Platon ska ön ha varit det mäktigaste riket på jorden.Platon skriver:
"För över 11 000 år sedan existerade det en ö-nation,mitt i den Atlantiska oceanen,befolkat av ett nobelt & kraftfullt folk.Invånarna på ön innehade stora rikedomar tack vare de rika naturtillgångar ön innehöll.Ön var centrum för handel & kommers ända till Afrika & Europa.Det här var Atlantis som tillhörde Poseidon,havsguden.Poseidon blev kär i en helt vanlig dödlig kvinna,Cleito,& fick fem barn med henne.Barnen blev de första härskarna av Atlantis.I generationer levde invånarna på Atlantis enkla men lyckliga liv.Men allt eftersom tiden gick förändrades de & blev giriga & korrupta.Detta vredgade guden Zeus,som i ett våldsamt slag skapade svallvågor så stora att de med ens slukade & förstörde Atlantis,som sjönk till havets botten"
Tror Ni att Atlantis existerat?Själv är jag mycket intresserad av just historien om Atlantis!Vem vet,vi kanske är många som levde där på den magiska ön;-)

Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Sorry…missade att det redan fanns en tråd om detta!

Om man vill titta om det finns trådar om ett intressant ämne så kan man trycka på SÖK-knappen och skriva i raden så ser man den eller dom trådar om det man vill läsa om och det är alltid roligt att fylla på dessa trådar med nya intressanta inlägg :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ok!Ska göra det i fortsättningen!

ja det är en spända historia, har använt mig om den mystiska ön nu när jag håller på skriver en fatasy bok. men tyvär så dycker int ön upp i mon bok inan voly 4 om jag lyckas komma ditt själv
MVH zedd75