Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2433 ggr
Anna-H-K
0

Spå i ägg;-)

En rolig grej att testa för den som vill;-)

Ta ett okokt hönsägg.Håll det i båda händerna framför dig & säg:

"Kunskap från de gamlas dar,ägget bär på gömda svar,ber dig formge av förrmåga,skänk mig svaret på min fråga."

Stick sedan hål i både äggets topp & botten & låt tre droppar äggvita falla ner i en skål med kallt vatten.Låt den stå i några timmar.Försök sedan tyda "tecknen" i skålen ;-)

Värt att testa…jag lovarCool

Denna kommentar har tagits bort.
Anna-H-K
0

Varsågod…Tror att du ser en lysande framtid i din skålCool

Zedd75
0

Måste provas någon dag Glad 

MVH Zedd75

Anna-H-K
0

#3 Gammalt välbeprövat sätt att spå som används länge….& du har väl ägg kvar efter påskenKyss

Zedd75
0

ja det blev inte så mycke ägg ätande i påsk men har nog något gammal ägg i kylen Skrattande

Anna-H-K
0

He he…testa dom..kanske visar bättre i skålen;-) Du e för go duKyss

Zedd75
0

Det kommer nog bli konstigt svar, "L" ägvitan för mig var väldig seg så det blev stroa droppar Räcka ut tungan

MVH Zedd75

Tatsu
0

Har aldrig hört talas om detta men måste absolut testa.

Roligt att lära sig något nytt

Britt-Marie
0

Skall testa det där med ägget någon dag. Vet att pappa min pratade om att han blev spådd i kaffesump då han var i tonåren. Och det som den visade stämde, för både han och en av hans systrar blev spådda på det viset och det blev rätt.

Anna-H-K
0

Känner en vis gammal man i Hälsingland som använder sig av kaffesump då han kikar in i framtiden & man blir förvånad varje gång hur bra det kan stämma inCool

Britt-Marie
0

Ja, det är otroligt hur de kan läsa av i sumpen. Många äldre har det där kvar hos sig med att spå i kaffesump och så.

Zedd75
0

Okej har spåt i ägg nu. men får int fram så mycket meren tre klumpar. en liger som flyter och en lie störe som flytter och den största liger på botten.

Någon som kan förkara vad det betyder ?  Skrattande 

MVH Zedd75

Elisabeth-J
0

#11 Man kan läsa av med vad som helst :) Kaffesump, ägg, sand, stenar, kottar, löv, pinnar stearin…… ja det spelar ingen roll vad man använder sig av, använd bara fantasin och ta fram det som finns tillgängligt, det behöver inte vara något komplicerat alls :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hellas]
0

Skrynklig servett fungerar oxå bra Förvånad!

Happyspirit
0

Ett paket Lätta funkar också!Flört

Zedd75
0

Kan det inte var så att det mesta skaer funkar för den bilden man får är ju i ens inre. tex när man spår i kort då får ju man olicka bilder ?Flört 

MVH Zedd75

Elisabeth-J
0

#16 Ja det handlar ju om intuitionen bara, inte redskapet :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Opal
0

Glad Det ska jag absolut prova, måste köpa ägg först.

Anna-H-K
0

#18 Berätta gärna vad du såg i din äggskål sen*ler*Kyss

Opal
0

#19 självklart Glad.