Spå i ägg;-)
En rolig grej att testa för den som vill;-)
Ta ett okokt hönsägg.Håll det i båda händerna framför dig & säg:
"Kunskap från de gamlas dar,ägget bär på gömda svar,ber dig formge av förrmåga,skänk mig svaret på min fråga."
Stick sedan hål i både äggets topp & botten & låt tre droppar äggvita falla ner i en skål med kallt vatten.Låt den stå i några timmar.Försök sedan tyda "tecknen" i skålen ;-)
Värt att testa…jag lovar

Varsågod…Tror att du ser en lysande framtid i din skål

Måste provas någon dag
MVH Zedd75

#3 Gammalt välbeprövat sätt att spå som används länge….& du har väl ägg kvar efter påsken

ja det blev inte så mycke ägg ätande i påsk men har nog något gammal ägg i kylen 

He he…testa dom..kanske visar bättre i skålen;-) Du e för go du

Det kommer nog bli konstigt svar, "L" ägvitan för mig var väldig seg så det blev stroa droppar
MVH Zedd75
Har aldrig hört talas om detta men måste absolut testa.
Roligt att lära sig något nytt

Skall testa det där med ägget någon dag. Vet att pappa min pratade om att han blev spådd i kaffesump då han var i tonåren. Och det som den visade stämde, för både han och en av hans systrar blev spådda på det viset och det blev rätt.

Känner en vis gammal man i Hälsingland som använder sig av kaffesump då han kikar in i framtiden & man blir förvånad varje gång hur bra det kan stämma in

Ja, det är otroligt hur de kan läsa av i sumpen. Många äldre har det där kvar hos sig med att spå i kaffesump och så.

Okej har spåt i ägg nu. men får int fram så mycket meren tre klumpar. en liger som flyter och en lie störe som flytter och den största liger på botten.
Någon som kan förkara vad det betyder ?
MVH Zedd75

#11 Man kan läsa av med vad som helst :) Kaffesump, ägg, sand, stenar, kottar, löv, pinnar stearin…… ja det spelar ingen roll vad man använder sig av, använd bara fantasin och ta fram det som finns tillgängligt, det behöver inte vara något komplicerat alls :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Skrynklig servett fungerar oxå bra
!
Ett paket Lätta funkar också!

Kan det inte var så att det mesta skaer funkar för den bilden man får är ju i ens inre. tex när man spår i kort då får ju man olicka bilder ?
MVH Zedd75

#16 Ja det handlar ju om intuitionen bara, inte redskapet :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det ska jag absolut prova, måste köpa ägg först.

#18 Berätta gärna vad du såg i din äggskål sen*ler*

#19 självklart
.