Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1700 ggr
Happyspirit
0

Vad är det som händer?

Nu är jag väldigt förundrad och frågande, som ni redan säkert vet så hade vi ett fruktansvärt mord här i Arboga för ett litet tag sen, på två barn och en mamma som knappast överleve. I går så mördades en mamma och hennes barn i Surahammar. Och ikväll så mördades en kvinna här i Eskilstuna. Och jag känner mig fullkomligt förlamad redan efter det första mordet med de små barnen. Var bara tvungen att skriva av mig lite av min frustration. Ordet är fritt.

SusanneStromstedt
0

Jag vet inte vad som händer eller varför. Man kan ju bara spekulera i om det har med klimatförändringarna att göra,tungmetaller i mat eller vatten,eller om det "bara" är en tillfällig våg. Att någon kan göra nåt så fruktansvärt som att mörda fattar jag inte!!

Dödshjälp är jag för,men mord…Nej!

Hur kan man med berått mord mörda ett litet oskyldigt barn?

Hur kan man mörda överhuvudtaget??

tommytoe
0

Ja, det kan man fråga sig. En "olycka" kommer sällan ensam heter det, men så händer det 3! gånger. Ondskan regerar och kärleken finns inte där.

[Hellas]
0

Tänk det var min tanke också, vad är det som händer?

Ja, en olycka kommer sällan ensam heter det ju men detta är ju lite väl magstarkt. Man mår ju så dåligt av detta.

Ibland underar jag om inte tokarna får idéer av andra tokar så att om en av dem hittar på något så tänker den andre att det var ju en bra idé.

Detta är ren och skär ondska och jag kan inte se något som helst mening i detta våld.

Happyspirit
0

Ja, man vill ju kunna skylla på nåt så är de flesta människor tror jag även jag.

Först trodde jag att det var en galen seriemördare i farten, men det visade väl sig ganska snabbt att så inte var fallet. Men tänkte jag de kanske har fel.

Sen tänkte jag att det kanske är så att de påverkar varandra, den ena drar igång den andra det har man ju sett exempel på förr när det hänt tragiska saker.

Nu sitter jag och funderar över om det kan bero på de här solexplosionerna som varit. Om de kan påverka så starkt att folk blir aldeles galna.????? Ja, jag VET inte heller. Det känns som det har spårat ur så fullständigt.

[kvasthilda1972]
0

Jag tror att media har en viss del i detta, ett tag så skrevs det otroligt mycket om incest då var alla pappor en risk att utsätta sina barn, sen blev det barnsexbrott och då skulle barnen vara rädda för alla män och nu verkar det vara barn och mödramord och nu är både män och kvinnor farliga, jag tror att många sjuka människor går igång på att deras brott kan hamna både i tidningar och tv… Jag vet inte utan detta är bara mina egna gissningar.

chik
0

Oskyldig  Jag för min del tyker att det är aldeles för myket sjuka mäniskor, som samhället inte tar hand om på grund av ekomin" men det hetter att alla mäniskor skall ha eget boende "Och då får man räkna med att det blir lite svin på folk..Du vet dom har ju lagt ner psykvården..För ett par år sen så hadde vi ju en pojke som jobbade på ett flick hem.som åkte ca4mil för att det var en röst som sa att han skulle ha i hjäl dom ..Han dödade 2 o 1 överlevde altså 3 töser och han hadde jobbat där länge..Han har väl gift sig i fägelset med den flickan som mördade sin mormor..Det blir fina barn..Ja ja det här är mina åsikter…Gråter

Lena.P är jag i verkliga livet.

cloudberris
0

Ja man kan undra vad vårt samhälle är på väg..verkar som ett liv blir mindre o mindre värt. Det är skrämmande.

tommytoe
0

Vill egentligen inte spä på med mera elände  men här är en till

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140247.ab

Det är så sjukt så….

Cristine
0

Jag tror på bl.a Susannes åsikt. Många blir väldigt sjuka av tungmetallerna, så varför kan inte andra bli tokiga. Sen kommer ju drogerna oxå som förvrider huvudet på folk.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[stblues35]
0

Världen går åt skogen verkar det som.

Tv-spel och filmer som förhärligar våldet kan kanske ha något med saken att göra och att man kan bli kändis om man gör något sånt.

Tror Sverige böjar bli lite för amerikaniserat.

Hemskt är det iaf!

[TotemoOmoshiroi]
0

# 10 jag håller inte med dig. tvärtom så tror jag att man via tv-spel och filmer kan få utlopp för inre frustrationer och tar då inte ut sin ilska över omgivningen. Vad som händer här i världen handlar om uppfostran. När ett barn växer upp utvecklas det såsom de blivit behandlad i barndommen. Blev det misshandlat, slår det antagligen sina egna barn, som exempel. Nu är det ju inte alltid så, men väldigt, väldigt ofta. Jag vet många människor som blivit riktigt otäcka, tack vare sin barndom.

[kvasthilda1972]
0

#11 Förr var det tillåtet med barnaga… vilket jag inte uppskattar..

Såg en föreläsning på kunskapskanalen av en professor i psykiatri som hade forskat i rädslor i samhället och han hade jämfört antal mord och hur grova dom var nu och för 100 år sedan och vet du att det var inte fler mord nu än då men morden är mer brutala nu än förr. Förr slog man ihjäl folk eller med kniv eller bössa nu är det avrättningar och hemskheter… fy!

Så man skriver i tidningen att morden är rekordmånga vilket inte helt är sant enligt denna professor…

Ludvig1
0

Världen håller på att flippa ur.

chik
0

Gråter  Kvasthilda.Ett styck profesor som säger att det inte blir mer mord…Jag kan undra vad han har varit..För bara ca20årsen så vad det sensation om ett mord hadde begåts, men nu så bryrman sig inte..o det kan man ju kolla om man vill bara genom att titta i tidningar för ca 20årsen..

Så jag tror nog att profeson får krypa ner i gen

Lena.P är jag i verkliga livet.

Britt-Marie
0

Allt sånt här är så hemskt. Tror också det går alldeles för många sjuka människor ute som inte klarar av att vara ute i samhället på egna ben.  Man kan inte förstå att det får vara så.

Mord är alltid hemsk att höra talas om, men då det gäller små barn då är det än mera hemskt.

sven-g
0

Tyvärr blir vi avskärmade från verkligheten, av tv och annan media. Vi som medborgare vänder hellre blicken åt annat håll när det händer något. Vi struntar i om det händer något, bara det inte händer oss. Detta måste vara ett fel i tänket, men tyvärr har det gått helt över styr. Förr var det helt annat, tex om folk såg någon misshandla annan person ingrep dom flesta. Det var bråk och våld även förr, men nästan aldrig misshandel. Den USA sedda mentaliteten, lyd guds ord att stilla vandra, sköt dig själv och skit i andra. Har blivit en realitet. Även invandringen har satt sina spår, vi har fått hit problem som varit främmande för oss. Då kommer vi till saken, vad göra. Vi kan bry oss i vad som händer runt oss, tänk inte bara, det är polisens sak, eller soss. Ingrip i stället för att titta bort, då kanske även någon annan hjälper dig. Med sorg över vart utvecklingen fört oss. SGL

mariaef
0

Ja, det är skrämmande att sånt här kan hända. Vad fruktansvärt för mamman i Arboga att vakna upp och få reda på att barnen är borta. Jag hade nog föredragit att inte vakna upp alls.

Sen har vi ju de dolda morden också. De dödsfall där flickor t.ex faller ut från balkonger eller fönster och där man misstänker att det rör sig om hedersmord, men man kan inget bevisa. Senast det hände var väl bara för någon vecka sen.

Jag tycker att samhället har blivit råare idag, än på 70- och 80-talet, när jag växte upp. Det finns så många trasiga själar där ute som ingen ser och hör, och ofta krävs det att ett mord begås för att någon ska öppna ögonen och se en människa med stora behov av t.ex psykiatrisk hjälp.

Det är sant, sven-g, att inte många vågar ingripa idag, när det pågår t.ex misshandel på öppen gata. Ingen vet ju om personerna bär vapen och vem vet vilka droger de kan ha i kroppen.

Tatsu
0

Det har varit mycket otäckt nu, kan det bero på droger?

Det måste finnas en spärr någonstans som säger ifrån om man är på väg att mörda någon,oavsett om man tar droger eller mår psykiskt dåligt. Det känns ofattbart att man kan ge sig på små barn, så oskyldiga och i början av livet. Stackars anhöriga.

sven-g
0

#18 Du skriver att det finns en spärr. Alla har en limit som dom ej går över. Jag eftersöker en folklig rörelse för att höja folks moral, för det är inne i sig själv bromsen finns. Om vuxna föregår. som goda före bilder. Och dom hjältarna som skapas av media är goda förebilder. Och visar att det goda är det rätta, och inte våldsamt liv, typ man ska slå någon halft ihjäl, det är det rätta. Jag säger igen, vilka dåliga signaler, vi ger till våra barn. Det är inte vad vi säger, utan vad vi gör, som skapar framtiden. Så ta av skygglapparna och börja agera, vi måste om vi inte ska bli helt utan vetskap, vad som är rätt eller fel.

Eija
0

Jag anser att allt har fått en hårdare attityd, man märker ju att redan i skolan är attityden råare och inte minst stressigare. Varför har det blivit såhär, mycket tror jag beror på att båda föräldrar jobbar och barnen får sin fostran mest i skolan, dagis ja alldeles för lite hemma, och sen denna konkurens om att vara bäst, man slår sig hänsynsfullt fram…..och idag är det så många olika kulturer här, plus att dom som kommer har sett så mycket råhet, så dom har tappat mycket av moralen….tyvärr….

Förr var det ärliga slagsmål, om man kan säga så….men iallafall utan tillhyggen, bara nävarna…idag går var och varannan med någon form av tillhyggen på sig….och det var man mot man, inte en tio mot en…näe…vart har vårat samhälle tagit vägen

firhilwen
0

Läste en artikel om dessa morden just idag och kände hur jag rös över hela kroppen, en naturlig reaktion men för mig är det något som hör ihop…

Riktigt hur och varför kan jag inte säga men jag tror sambandet kommer att kunna hittas och att det inte är så självklart som man kan tro till att börja med…

Ruggigt är det hur som haver och jag önskar verkligen att det är något som kommer att upphöra nu!

Anina
0

Ja de är ju inte klokt vart vi är på väg: Och så ska dom spara in på psykvården när det behövs mer,till och med psykpatienterna vill ha något tryggt ställe att vara på som dåtidens mentalsjukhus och inte en lägenhet i samhället där dom får vara ensamma med sina tankar.

Jane-Lyzell
0

Våld föder Våld i alla former!

Att massmedia lägger upp det på första sidor gör att det föder mer våld! Sorry, universums lag!

Ju mer som uppmärksammas av negativitet föder endast mer negativitet!

Så fram för mer Positiva nyheter - vilket då resulterar i fler positiva nyheter - Ringar på vattnet!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Happyspirit
0

Ja, det tror jag också på Jane. Absolut. Det är svårt ibland att inte ryckas med i det negativa utan att stå kvar i de positiva energierna när sånt här händer. Men det är bra att vi kan påminna varandra om vart vi ska lägga vårt fokus beroende på vilka ringar vi vill sprida.Skrattande

sinsiew
0

Det är så hemskt det som händer, mitt hjärta blöder.

#23. Visst är det så, universums lag verkar dygnet runt överallt.