Blir så ARG!!!
Hörde på nyheterna om tjejen "Louise"i Vetlanda som blivit sexuellt utnyttjad av sin psykiskt sjuka pappa under 5 år.
Nu vill kommunen ge pappan vårdnanden om henne. Vart har all vett o sans tagit vägen??
Visst hon är nu 17 ¨år o kan själv bestämma var hon vill bo, men principen att ge en sexualförbrytare vårdnaden om sitt "offer" är horribelt tycker jag!!
Blev så j-la arg att jag mailade Vetlanda Kommun o protesterade.
Ja, jag trodde inte mina ögon när jag läste detta i morse. HUR tänker dem?

Ja det kan man undra…tänker de överhuvudtaget?

Om vi mailade kommunen allihop kanske det hjälper…

Ja det kan ju inte göra det sämre iaf…

ja du vännen du är inte ensam att va jädrans arg på vetlandas kommunen…fattar inte hur dom tänker..fattar då inte varför lagen finns om sexuella utnjuttjad av barn..när ända fadern får vårdnaden..något är sjuk…
Men alltså… jag fattar inte hur det är möjligt! För sex år sedan hjälpte jag en man att kämpa för vårdnaden om sina tre barn efter att frun dött. Han hade problem att sköta ekonomin så han hade en del ekonomiskt strul bakom sig… Däremot var han helt fri från annat, närapå nykterist och utbildning som gjorde att han ofta hade jobb i alla fall. I det fallet var det barnens mormor som ville ha vårdnaden om barnen i stället.
Vi fick kämpa hårt och barnen blev placerade hos mormodern i ett halvår… p g a ekonomin. Till slut vann vi i alla fall, men det satt långt inne kan jag säga…
Det verkar som att dom inte har gemensamma riktlinjer mellan kommunerna… idiotiskt!

Jag känner som ni andra men att vara vårdnadshavare innebär inte att barnet får bo hos honom. Antagligen inte ens besöksrätt efter det som hänt. Jag hoppas att jag är felinformerad för jag tycker också att det är förj-ligt att inte myndigheterna kan ta av honom vårdnadsrätten, så missförstå mig inte nu. Jag är inne i kontaktfamilj/familjehems banorna och detta är info jag fått från de sociala myndigheterna.
Är det så illa kanske lagarna måste ändras så inte "offren" ska behöva riskera träffa förövarna igen.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Men Herregud, vad är detta? Nyss har de ju stått i media om vilken tabbe Vetlanda kommun har gjort! Ska de göra om den igen nu? var finns någon rättvisa?
Ja Vetlanda verkar vara en kommun man inte ska bo i.
Ingen reklam för kommunen direkt.
Helt sjukt. Ge vårdanden till en sjuk människa när det finns vettiga och seriösa människor som vill hjälpa och ta hand om.
Har inte denna flicka haft det jävligt nog!?!
Ja, man blir inte förvånad över något nu mera..Det sociala skydsnätet fins DET?
Sen när man såg updraggranskning där flickan berättade,Så, Ja min tanke är hemsk, men var det sanigen hon framförde?
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det är bedrövligt hur kommunen har slött ärendet!!! Hoppas att dom tar ett annat beslut snabbt nu när det blivit uppmärksammat i media.
Det är bedrövligt hur kommunen har skött ärendet!!! Hoppas att dom tar ett annat beslut snabbt nu när det blivit uppmärksammat i media.