Kan andar döda?
Som rubriken lyder "Kan andar döda" det är så här att förr när vi skaffade djur så levde dom mycket länge och friska och krya. Men när vi flyttat in i detta huset så har inget av djuren (Förutom hundaran) haft det super. Flera stycken har dött eller avlivats (Inte av ålder) Typ alla djur blir sjuka nu förtiden. Man vågar inte skaffa nya för tänk om dom blir sjuka med. Jag hade ett marsvin som jag hade i 1 månad sen fick han en mycket konstig sjukdom som inte var så vanlig så han dog av det. Har detta något med hus och energier att göra eller är detta bara slump?
Jag tycker att detta är väldigt svårt att tro, har aldrig hört att andar skulle döda någon, eller orsaka någons död….det kanske finns något i väggarna som dina djur inte tål, någon form av mögel t ex….

Nej andar kan inte döda, dom vill inte döda. Däremot kan det handla om energispår som påverkar djuren. Jag har stött på ett par såna platser tidigare där djuren blev påverkade av just starka energispår. Det enda jag kan råda till i sånt fall är att ta dit ett medium som kan hjälpa till att rena platsen, det kan hända att det finns någon eller några från andevärlden som är där men dom dödar inte.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Om andar kunde döda tror jag att Usama Bin Laden inte hade levt ännu - inte efter den 11 september 2001. :-) Hur många hade inte velat se till att orsaken till att World Trade Center hade förlorat livet - om det nu var så att andar kände hämndbegär eller hade möjlighet att döda?
Nej, jag tror inte på "onda andar"….. =)

Det fins faktist historier om att andar har dödat djur och mäniskor men väldigt sälsynt och det är bar historier vet inte om det är sant.
Andar kan skada en mänsika sykist fysikt. men inte döda så tror jag det är med djur med.
men som Elisabet sa så är djur väldit känsliga för enargier så det är troligtvis det.
MVH Zedd75
#2 Energispår? Menar du saker som hänt innan el strålning från marken?
Energispår= minnen som sitter kvar i väggar tex. eller på en plats. Energiminnen. *L*
#6 Tack för svar
Men kan verklign minnen göra levande sjuka?
Vill ni förklara lite hur det funkar?
Skulle det bli för mycket intryck/känslor för djuret då el vad menas?
Beklagar att dina djur blivit så mycket sjuka, det måste vara hemskt och jag förstår att du blir undrande!
Jag tror inte att man i första hand ska söka svaret hos någon illvillig ande. Ställ dig lite fler frågor: hur är vattnet där ni bor? Är det kollat? Marken? Finns där industriavfall? Utsläpp? Radon? Kraftledningar? Fodret? Det är MYCKET större anledning att tro att orsakerna finns någonstans här - inte hos någon illvillig ande.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Håller med Magi-cat. Vad är det för hus? Finns det radon, mögel, eller andra ogästvänliga material och gifter i huset? DET bör ni genast kolla upp, eftersom OM det är något sådant som gör era smådjur sjuka så gör det er också sjuka fast långsammare.
Man bör först utesluter alla normala förklaringar innan man tittar på de paranormala förklaringarna. Men det kanske redan är gjort eftersom du skriver på det här forumet?! :-D
Ja andar kan döda, det finns det många texter som vittnar om i historien. Både om vi talar om andar som naturandar (naturväsen) eller som i spöken.
Men jag tror nog mer det handlar om huset själv som kloka svar redan påpekat, än ngra andar i ditt fall.