Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 817 ggr
Labolina_73
0

Katten?

Hejsan,,

Om det är en ande eller kommer in en ande i ett rum,, känd eller okänd ande,, borde inte katten reagera då? morra/fräsa eller nånting iaf?

För även om jag känner den som kommer så har mina katter aldirg mött denna..

En tanke som jag hoppas någon kan förklara..

//Linda

siberlina
0

det  är  nog inte  alltid  så

Happyspirit
0

Ne det är inte säkert alls. Att katten reagerar alltså, det kan ju vara någon som hade god hand med katter.Flört Eller så är din katt inte så känslig helt enkelt. Den kanske är van *skrattar* och inte alls tycker att det är nåt konstigt med att det dyker upp lite besökare då och då.

Dravcena
0

Min syrra hade två katter & ibland reagerade katterna inte alls, trots att hon bestämt hävdade att någon fanns där. Men vissa gånger så blev katterna så rädda att de färdades i 190 knyck över golven och faktiskt också bajsade på sig av rädsla.

Jag tror att djur uppfattar mer än det vi själva gör men att de också kan bli "van" med spöket eller anden. Kanske de känner igen vem det är & därför reagerar de inte så mycket. Däremot - när anden/spöket är relativt ny så skräms de säkert. Glad

Zedd75
0

Jag tor det är så att katen käner sig tryg med den anden eller käner helt enkelt igen den. för katter är dom känsligaste djuren för adlighet dom ser öch hör allt.

Det är väll därför dom är så personliga "LER"

MVH Zedd75

mariaef
0

Jag tror faktiskt att de kan vara mer och mindre känsliga också. Jag har två katter och den äldre reagerar oftare på besöken än den yngre. Men tillsammans kommer de inte ens i närheten av min gamla kisses förmåga att förnimma andevärlden. Vi kände av dem ungefär samtidigt, så det var lätt att få bekräftelse, på att någon var här, genom att titta på Stella.

Eija
0

Hej, jag måste säga att jag håller med de andra här, att katten känner igen den som kommer, och därför inte reagerar.

Jag hade en hund som var väldigt känslig för andar, jag skaffade henne efter sen min sambo hade gått bort, och därför var hon van från början att han fanns hos mig ibland, men kunde se när hon följde  någon genom rummet…då visste jag vem som var där…..

Men en gång skrämde hon mig rejält, vi hade kommit in efter en utesväng, jag hade inte låst ytterdörren…när jag kom hem o satt mig framför tv:n, så tvärstannade hunden framför sovrumsdörren  och reste ragg o morrade, hon gick inte in…jag trodde att någon hade kommit in medans vi var ute. Snacka om att jag var rädd, jag tog tag i dörren o puttade upp den snabbt som attans och var beredd….men det var ingen där….då gick min hund in, hoppade upp på sängen och började att lukta på en plats, överkastet var nedsjunken just där…hutter…vad jag rös….ringde till en kompis som är medial,  och hon fick fram, att det var min gamla granne som hade avlidit för länge sen, som hade hälsat på….

Labolina_73
0

hm ja jo men jag hade ju inte alla katterna när min pappa dog.. bara den ana av dom jag har hade jag då..

Men kan det vara så att katterna märker långt tidigare än jag att något är på g och redan har reagerat,, men aknske inte alls så som jag tror/trodde att dom skulle reagera,, jag själv känner mej ju fortfarande vilsen och lost i detta. Vet att det sker men vill inte inse eller hm nja ash jag kan inte försklara..

//Linda

Thinka
0

Min katt reagerar ytterst sällan, men hunden däremot är mer kännslig. Oftast känner jag ju själv före hunden att jag har besök från andra sidan och det är inte alltid han reagerar. Nån annan skrev ju att de kan känna igen den som är på besök , det tror jag också och då reagerar han inte alls.

Cristine
0

Mina katter som nu är 15 år har lekt i tre dagar härinne. Dom springer som tok efter något jag inte kan se och det har dom inte gjort på väldigt många år. Men ibland har dom oxå suttit och tittat på samma ställe och skutit rygg och fräst.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.