Vad ska vi göra?
Skapar en ny tråd så vi inte sabbar Tibetstackarnas tråd. *flinar elakt*
Jo, den där domedagsprofetian som används som skrämsel åt oss arma stackare. Jag börjar med att lägga fram denna teori.
Vad är det som säger att inte 2011 är det året då vi uppnått vårt mål. Vad är det som säger att det inte är "dom onda makterna" som kommer att gå under. För "något" kommer ju att hända år 2011 säger ju alla, (jag tror inte ett skvatt på det) men det kan ju lika gärna vara så att det är då det positiva händer, och dom som är räddast är ju dom som tar profit från oss dödliga.
Så, tänk om det är då, 2011, som alla lever i harmoni med varandra.
Vad händer då med kapitalismen, vad händer med alla de som nu tjänar pengar på krig å elände, har ni den ringaste aning om hur stort maskineri ett krig är, å vilka pengar, å hur många människor som faktiskt "tjänar" på krig, som lever på krig.
Nu är vi framme vid en annan fråga. Vad ska då dessa männsikor leva på å av? Ska vi börja skicka healing till dom då?
Låt geniknölarna mala, eller gnuggas, kom med åsikter vettja, visa nu att ni har lite stake i svåra frågor åxå.
SEV 

HEHE….underbar fråga….förhoppningsvis, om nu detta skulle hända så har resurserna utjämnats så att alla har det de behöver….men som vanligt så är det en jäkla utopi…girigheten är och förblir fast rotad i människan, tyvärr är det ju även så bland oss "andliga"…att ju merman tjänar, ju "bättre" är man och desto mer vill man ha…och så länge girighet finns så blir det fan ingen förändring!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Vad det gäller profetsiorna om människans undergång så är jag helt övertygad om att kärleken kommer att segra över ondskan och att vi kommer att efter 2011 att närma oss upplysningen som gemene man och som grupp. Det vi kan hoppas på är ju att vi inte förgör och trycker ner krigsherrarna och girghetens folk så att de hamnar på botten. Utan att vi ser till att öppna människors hjärtan med våran egen kärlek så att dessa människor kommer i harmoni och isamklang med alltet själva. Att genom att sända helaning och ljus till krigsdrabbade människor i andra länder innebär för mej oxå att jag sänder ljus och kärlek även till dem som idag begår hemskheterna mot andra mäsnniskor. I det syftet att hjälpa dem att öppna sina hjärtan och öppna sitt eget tänkande å inse att man kan inte lösa problem med våld..

Ja, girigheten är den onda knöl vi måste gnugga bort.
Så då en annan fundering, girigheten, den knöl som hela tiden vill ha mer energi, varför skickar vi inte healing och energi till girigheten själv, då kanske den blir mätt och låter oss dödliga få vara ifred.
Hur å vad man än tvistar om, så finns det alltid en baksida, myntet har två sidor. Det behövs ont för att vi ska veta vad gott är. Den dagen då vi finner ett ensidigt mynt, då kan vi kassera baksidan.
SEV 
Äsch vad är dessa att bry sig om . ?
De kan lika bra gå i korståget som jesu.

Det är ju åxå en åsikt, tror du många delar den med dig? Men, det funkade ju inte då, tror du folk gör samma tabbe om igen?
SEV 
5 # Allt är relativt. Som du säkert vet finns det 2 sidor av ett mynt ?
OT. Ser att Ni män är här inne. Kan man få ett tips. Vi har snö här så min kärre make har varit ute och skottat med traktorn. Han kom snett över ett brunnslock . Gick ut för att rätta till och sträkte sig ordentligt. Nu kommer den manliga fåfängan in tror jag :-).
Han skulle ha hämtat flis till vår eldning. Det gör han med traktorn. Sen har vi en stor lucka som skall lyftas . Det fixar vi inte nu. när vi är lite ynkliga båda två. ( Själv har jag en irreterande frusen skuldra,.m.m. ).
Men jag tänkte , det är ju inte värre än att vi hör med grannen. Man kan ju hjälpas åt. Tji.- Icke. Vi kanske skulle vänta tills imorron. Flisen räcker nog.
Att hjälpa andra är inte konstigt , men att behöva hjälp själv. Ja,ja.
Jag hör nog med svågern imorron jag.
Var rädda om varandra

Ja det finns ju det.
Så då menar du att den andra halvan kan bry sig? Och du har tagit ställning för den sidan som inte bryr sig. Ja då vet vi ju det, å tack för att du delade med dig din inställninge. Men den här tråden skulle ju handla om förslag till VAD vi kan göra. Visserligen är ju "att strunta i" åxå nåt att "göra" men jag vill nog ha ett mer problemlösande förslag, att strunta i löser ju inga problem.
Man kan säga, att höja N.A.P.-faktorn är alltså ingen bra lösning.
SEV 

Menar ni på allvar att ni tror att hela mänskligheten kommer att förändras inom tre år?

Vem vet.. Den som lever får ju se kallas det… Nått måste hända iaf.. För så som människa (jag tex) lever just nu så tror jag inte att vi kommer att kunna utvecklas så mkt mer. Vi backar ju i våran utveckling tom ibland. När vi ser på girigheten tex, Så är det ju ett rovdjurinstinkt att "jag" skall ha först och mest. För annars så överlever inte jag. Precis så som många rovdjur lever. Å till det stadiumet tcks vi närmas oss igen när man ser på hur världen ser ut och har förändrats. JAg säger inte att jag är någon bättre människa en någon annan. ABSOLUT inte. Jag tycker bara att det är bra och viktigt att vi öppnar våra ögon och ser oss omkring. På vad som händer utanför min dörr, min stad, mitt land. Och anstränger oss lite grann för att se vad som pågår runt omkring oss på våran planet. För det vi ger ut till andra kommer ju så småningom tillbaka till oss själva sägs det ju enligkt karmalagarna. Och enligt min tro så är vi alla ETT. Vilket innebär att bryr jag mig inte om mina medsjälar så bryr jag mig inte om mig själv. Är jag girig och bara roffar åt till mig själv så är det den signalen jag ger ut å kommer att få tillbaka till mig själv förr el senare. Ett tips är att läsa el se filmen/boken "The secret". Kvantfysik på hög nivå. Men när man fattar att det är jag som kan förändra och förverkliga om jag bara tar fram min högsta potensial. Så förstår man ganska snart att. Tänk om ALLA levde efter kärleken och omtanken och efter sitt högsta potensial så skulle världen kunna se sååå mkt annorlunda ut. Och vi skulle inte ha kamp, girighet, krig, svält och elände.
Men återigen. Detta är MIN tanke å livsfilosofi. Detta betyder att det jag säger och skiver behöver INTE vara din sanning och filosofi. Alla har vi rätt till att tänka, tycka, känna och leva efter precis som vi själva vill.
Kram till er alla!

Nope…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#9 Nä, men det finns ju en profetia att det skall ske 2011. Jag skrev i första inlägget inklämt i en mening , (jag tror inte ett skvatt på det) .
Men, många säger ju att den stora grejen händer 2011, å vad jag undrade över i den här tråden var att varför tro det ska hända nå dåligt i så fall, varför kan det inte hända nå bra 2011.
JAg har antingen drömt eller sett på Discovery/TV4Fakta/TV8 om nån asteroid dom hittat en hel massa ljusår bort som e på väg rätt mot oss. Dom ska skjuta upp nån pangare som stöter den ur kurs, men tydligen så blire ändå en massa jox på planeten jorden. så 2011, passa dig nu, föd inga fler barn, sälj alla aktier å lev upp pengarna medans du kan.
ha ha ha ha ha, tänk vad hörsägen och profetior kan skada.
SEV 
SEV 
Ja men som sagt var.. Vi kan ju se till att det kommer att ske nått underbart. Det är ju VI som sitter inne med kontrollen av att skapa nått underbart år 2011.
Som jag skrev i mitt förra inlägg. Tänk om alla skulle leva full ut i sin fulla potensial!! Och i total samklang med alltet. Då skulle 2011 kunna bli ett helt vänd om för allt levande i stället för en domedag där vi skall gå under. Sen tror jag ju inte på att vi kommer att gå under men liven kanske blir svårare att leva. Å grymheten, våldsherrarnas och övermaktens fula ansikten kanske får mer makt och tar mer kontroll…
Men vem vet.. Vi får ju se vad som händer. Jag försöker iaf att sträva efter min fulla potensial och att ta min uppgift som budbärare på största allvar för att nå ut till männskan å dennes hjärta!
Seviking!! Detta är överkurs för mig…
Men om något skall hända år2011, så kan man ju hoppas att det blir bätre,,Men mäniskan äro en giri varels så att ändra på den blir nog svårt..Men hoppet är ju det sista som försvinner..
Lena.P är jag i verkliga livet.
SE Viking for president. Hoppas köttet blir bra!
Det här med 2011, i vissa länder är vi ju på ett helt annat år….jag menar att de räknar annorlunda…skumt det där (min egna lilla kluring…ni får ignorera den, då jag skrev den utan att i stort sett ha tagit del av er konversation här ovan
)
#15..Är vi inte Vegitarianer???

År 2012 börjar Maja kalendern om.Det var 27720 år sen sist.Det är ingen domedagsprofetia 2011.Det är ett systemskifte ,många kulturers profetior visar mycket riktigt att det är ett datum där något tar slut och något börjar på nytt.Vi får en frekvenshöjning som heter duga.Det blir en total kortslutning i alla frekvenser för att sedan startas om på högre nivåer.Plötsligt blir vi (synska) allesammans.Frekvensspärren försvinner och vi står där allihop och kan läsa varandras tankar.Släng mobiltelefoner och internetuppkopplingar.Vi kommer att få tillgång till alltihopa genom medvetandet.Ett skräcksenarium då det tar tid att struktuera upp den nya tidens levnadsregler.Så lägg ner alla kurser i medial utveckling,ni får det gratis om tre år.

Låter spännande, men har vi inte hört liknande förut?
Så Mayakalendern är 27720 år? Men du, snälla, berätta mer. Äeligt intresserad.
SEV 
Jag lever i nuet, varför oroa sig eller för den delen se fram ett specifikt år bara för att någon profetsia sagts en gång att "något" ska ske.
Om vi oroat oss för alla profetsior som uttalats i alla tider skulle det inte finnas några människor alls, vi skulle inte ha vågat fortplanta oss "ifall att" något skulle inträffa
!
Som sagt, jag lever i nuet med fötterna på jorden och i så bra harmoni med energierna som just jag förmår att kunna med mina förutsättningar.

Carl Johan Calleman fil dr i fysikalisk biologi University of Washington har studerat Mayakalendern sedan 1979 och skrivit en bok om sin forskning.Där visar han att tiden går snabbare och snabbare i modern tid enligt Mayakalendern.Något som vi väl alla tycker.Boken förklarar varför Mayakalenderns slut inte är slutet för världen utan en värld för upplysning och omvändelse.
Tänk själva vilka problem och vilken annorlunda värld vi får om tex vi kan läsa varandras tankar.Jag tycker väl att vi kan börja träna inför det livet redan nu.
Vilka konsekvenser får det tror ni ?Brainstorma för tusan nu så vi kommer fram till alla möjliga senarier.
"Hellas. Här kommer jag med nyheter om att inte jorden gåååår under åsså blir du inte glad ändå

Alla dessa teorier omstora förändringar skrämmer lätt folk, även fast det skulle vara en av den bra sorten.
Jag har svårt att se tiden gå fortare och fortare, skulle inte alla klockor då börja "dra sig", bara som exempel, dom e ju mekaniska.
Ha en bra Tisdag alla
SEV
Jag tycker nog att tiden har axelererat.. Det är mycket som har hänt bara på 19000. om man täncker på hur gamal mäniskan är. Ta bara datan på 80talet så var det spesiella rum för datan o nu har vi den i mob som är lite störe än en tändsticksaxe..Bara mina tankar