Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 2777 ggr
[mia-38]
0

Energin är slut!

Vet att detta inte tillhör det mediala. Men jag bara måste få skriva av mej detta nu. Jag exploderar annars! Jag är nöjd med att nån läser och kanske kan komma med nåt råd.

Jag har ett jobb som tar en del energi och ork av mej. Jag ska finnas till hands och vara tillgänglig om nån vill prata om sina problem. Jag gör gärna detta! Jag har själv valt det.

Jag har hand om min son på 16 år helt ensam. Hans pappa bryr sej inte. Och ni som har tonåringar hemma vet hur tufft det kan va!

Min son har en tjej som är som en parasit.Hon tar för givet att hon ALLTID ska ha mat här. Hon är uppkäftig ibland mot sonen och kommer hit o gnäller. Jag är inte gjord av pengar och har alltid inte mat till henne med. Har pratat om detta med henne men det går inte in.

Droppen var igår! Min son o hans polare skulle LANA! Det visste hon om..sedan en vecka tillbaka. Hans kompisar skulle sova över här och vi har det inte stort. Men det var OK iallafall en natt tyckte jag. Sen kommer HON hit. Bölar i en timme att hon inte får sova över…att han ska umgås med SINA polare för en gångs skull. Hon hänger jämt han i hasorna! Hon är tjurig som faan…gnäller o håller på. Till slut får hon som hon vill. Vad faan ska jag göra???? Jag kan ju inte slänga ut henne med hänsyn till min son. Har försökt att prata med han men han vill inte lyssna. Han står mellan mej och henne och det är inte schyst. Men HON vill ju ha han för sej själv. Han ska tydligen inte ha kompisar! Han har redan förlorat några. Hon styr och ställer.

Så nu är min ork och energi slut! Nu sitter hon är hemma och väntar på att jag ska laga middag…som hon med kan äta!! Att jag ska köpa godis och läsk som hon kan tugga i sej som vanligt…så vi andra knappt får nåt.

Vad göra???

BranDuir
0

Du …ta helt sonika och åk iväg själv….gå och ät en pizza eller nåt, och åk sedan hem om några timmar….sätt dig vid tvn och var dig själv….vill hon ha mat får hon väl gå o handla det s jälv …

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

drutten53
0

ja du vännen..du har det inte lätt..kan man säga..men du får förklara för henne..att detta inte går..hon får bli sur..men som sagt man har inte pengar i överflöd…annars får du ta upp detta med hennes föräldrar…sen tycker jag du skulle ta ett snack med din son om förhållandet mellan dom..förklara för han att man måste även kunna ha vänner…annars kommer inte det att hålla längre fram…du får även förklara för din son..om pengar o mat.m.m…så han även pratar med tjejen…hoppas detta löser sig för dig…annars får du sätta tider när hon får komma och när hon ska va väck från er…under den tiden äter du o din son…när hon inte är där..sen bestäm en dag på helgen att det ska va tjejfritt o kompisfritt..bara DU o SONEN…då kan ni myssa med godis o läsk chips filmkväll..kram på dig

[mia-38]
0

Hej!

Tack för era svar! Jag bara känner att det verkar vara HON som bestämmer även hemma hos oss. Ibland även över mej! Och sonen hakar ju på det där. DOM ska alltid bestämma, styra och ställa. När jag kommer med frågor och ställer andra krav blir det sura miner. Nu sa jag till dom att dom får minsann sova hemma hos henne för en gångs skull. Men än sitter dom här och har inte bstämmt sej. Vadå bestämmt sej???? Jag vill va ifred för en gångs skull. Jag måste hämta orken!!! Men det fattar dom inte. Hennes föräldrar tar tydligen oxå för givet att hon ska äta och sova här oftast. För jag hör aldrig att dom ringer henne. Lätt att föra över sina barn på andra.

MVH Mia

OttoT
0

Villken människa.. Det här kan du inte acceptera, det måste väl ändå din son förstå? PRATA med honom, han borde väl förstå det här också? Sätt upp rimliga gränser! Hemma hos dig kan hon väl inte hänga dagarna i ända? Att prata med henne kan kanske vara lönlöst, villket visat resultat. Prata är mitt råd, var bestämd.

[mia-38]
0

Jag HAR pratat…..jag har visat att jag är sur och inte accepterar detta. Men bryr hon sej???? NÄÄÄ..Tyvärr sitter min son ikläm mellan henne och mej. Han vill vara lojal mot bägge. Hon använder/tar mina hygienartiklar utan att fråga…som bindor och min parfym…Jag ser att jag måste prata med hennes föräldrar om detta. Att dom måste vara hos henne med ibland och inte bara här jämt. Hon brer ut sej i soffan ibland så varken jag eller min son får plats…Kommer hit och är sur o gnällig. Jag vill bara säga: Passa det inte så ÅK HEM!!!!

När min son och jag har ätit middag nån enstaka gång innan hon är här. Så får jag gömma det som blir över. Efetr ett tag så kommer hon o frågar mej om hon får ta en macka…för hon "glömde" äta hemma. Va??? hahahah… Jag blir galen…

Ni tycker säkert jag är asjobbig o gnällig nu..men det är sååå skönt att skriva av sej skiten.

Vart ska JAG få min ork o kraft ifrån som hon äter upp???

Sol-Angelica
0

Sätt dina gränser där DINA GRÄNSER går,där DU har dom..vem kommer annars att göra det år dig?…du ska väl inte behöva åka bort för att få lugn och ro!,dags att se till att hon förstår vem som bestämmer i erat hem..

drutten53
0

ja vännen..be henne fara o flyga..min son hade en sådan tjej en gång i tiden..hon andvände mina påslakarn..fast mina barn har egna..nej hon ville ha mina för dom kom från Polen..men jag slog näven i bordet..sa STOPP nu…hon åt o tog försig..men efter ett tag insåg min son att detta inte fick förrekomma mer..så han gjorde slut med tjejen…för han gjorde lika som din som..tog hennes parti..men insåg hur osamms vi blev..han tyckte det var jobbigt när mor o son inte drog jämt…han är glad idag över att han gjorde slut..för han hade aldrig orkat med en besservisser…STÅ PÅ DIG…ett tips..be om pengar för hennes mat o godis..m.m…plus sängplats…se om hon är villig att betala för sig…räkna ihop maten elen sängen..plus det andra hon tar förgivet…kan ju bli en bra slant….kram

[mia-38]
0

Drutten….då vet du hur det är…Just nu sitter hon och väntar ut mej känns det som. Att jag ska börja laga maten…så hon äter godis nu..hahahah…Jag har verkligen försökt att prata med min son…i snart 1 års tid om detta. Men han blir skitsur på mej! Nu sitter jag på övervåningen och går jag ner så kokar det i mej av ilska. Jag bjuder gärna henne på middag ibland…inte 5-6 ggr per vecka. När min son är hos henne så får han minsann inget där. Och jag ser till att han äter innan oftast….det tillhör vett o etikett. Vart är HENNES föräldrar?????

chik
0

Oskyldig  snälla Mia!! Du kan väl bita i hopp o räkna till hundra, ta ett djupt andetag,andas ut. sen säger su helt lungt att dom får gå hemm till flickan för nu skall du vara ensam..Sen gjäller det att man är tuff när hon kommer och ber om makka.stenhård..du får gå hemm till dig och äta..Men jag vet att det är jobbigt o du antagligen inte vill vara taskig inför din sån..Men det är ju du o din son som skall trivad o du skall ju inte må dåligt..Okej det här blev la inte så bra,,Men det är du som bestämer..på dom bara( skämt )

Lena.P är jag i verkliga livet.

[mia-38]
0

Hej chik.

Jag är tacksam för dina råd…*L* Jag HAR sagt till domför flera timmar sen att jag vill vara ifred…att de får sova hemma hos henne inatt…Men lyssnar dom????? Jag ska verkligen säga till att hon får äta hemma hos sej. De äter ingen riktig midda hemma hos sej på vardagarna. Hennes föräldrar tycker dom kan äta i skolan. Sen vet hon att vi äter här runt 17.00. Så hon sitter här o väntar efter skolan när jag kommer hem.

lizatuss
0

Tycker definitivt att du ska prata med hennes föräldrar. Du ska också prata med din son, vara bestämd och förklara för honom att du på inga villkor accepterar detta. Sedan tycker jag att det räcker att de sover över hos varandra på helgerna, ställ krav på det. Sonen är ju bara 16 år så du bestämmer över honom i två år till  alla fall. Vartydlig och konsekvent så går det säkert bra.

drutten53
0

ja du vännen..säg så här..ikväll blir det ingen middag..har varken lust eller ork,,nu får ni allt maka på er hem till hennes föräldrar..för ikväll är det min kväll..ENSAM..behöver det…låt dom bli sura..det är doms problem…hoppas du finner en bra lösning….kram

Helleh
0

Oj oj..   Jag hade egen lya från jag var sjutton, men var mest hos min pojkvän som bodde hemma på helgerna.. JAg var verkligen & är fortfarande,tvärtom mot tjejen… Jag kände mig dum men oxå tacksam, för hans föräldrar bjöd alltid, de ville att vi skulle vara där på helgerna, mamman köpte ofta saker till oss eller till bara mig. Jag blev bortskämd som tusan, trots att jag inte fick saker ofta eller dyra. (hon jobbade på stormarknad)

Jag erbjöd många ggr att få bjuda dom på middag eller få betala, men icke. Jag skulle aldrig drömt om att bara ta för givet, sura när jag inte fick som jag ville, använda eller ta saker utan att fråga om lov (trots att jag fick tillåtelse att ta tex cigg utan att fråga).

Jag undrar om hennes föräldrar verkligen kommer bry sig, hon måste ju fått uppfattningen & sättet hemifrån..  Men jag tycker verkligen du ska slå näven i bordet, utan att vara sur, utan bara för att konstatera att snyltandet osv är slut nu. Prata oxå med hennes föräldrar, ska hon fortsätta sova & äta hos dig,så ska du banne mig ha betalt oxå.

Jag tycker inte att du ska bjuda henne på middag, förrens du fått betalt eller förrens det gått in hos henne & hon backat några veckor & uppfört sig. Ang godiset… Du får portionera ut hans del i skålar osv & säga så hon hör, att "detta är din del, den andra är min & bara min. Vi har ite så mkt, så vi får snåla".

Blir hon tjurig så får du be henne gå, för det skulle trots allt vara en "grabb-kväll".

Hon kommer med all säkerhet vända taggarna utåt, men förklara att din son måste få umgås med sina kompisar ikväll & att det var bestämt. Sen får du nog låtsas att du tycker om henne mer än du gör, så hon inte tar ut mer än nödvändigt på din son…

(tänker lite på hur jag var som tonåring)

SEViking
0

Jag håller med BranDuir, gå å käka en pizza.

Eller… Gå å köp bruna bönortuber å säg hon kan laga mat själv, eller blodpudding eller något annat jättebilligt, eller makaroner på ÖB, kostar bara 2-3 spänn.

Eller, ge henne en spik å säg att hon kan öva på å koka soppa på den, för det är vad det kommer att sluta med om hon fortsätter så där. Säg så.

SEV Cool

[mia-38]
0

Jag sa till dom tidigare ikväll att dom får sova hos henne inatt…att jag behöver en kväll o natt för mej själv och hämta orken. Nu har hon suttit o viskat med sonen nere…så jag förstod att det var nåt. Sen skickar sonen ett sms till mej där han frågar om hon får sova över. Men hallå!!!!!! Jag sa att nu får det vara nog. Att jag bad dom ju att sova hos henne för att jag ville vara själv! Men att dom aldrig lyssnar på mej och vad jag behöver nångång…Blev precis tyst där nere!!!

Varför fattar dom inte????????? Jag har ju sagt vad jag vill….

SEViking
0

Men säg det åt dom då!!!!!

Kanske du tidigare gånger sagt saker du sedan tagit tillbaka. Dom är barn, dom tror dom är vuxna, men dom är barn, dom testar å testar. säg åt dom på skarpen.

SEV

[mia-38]
0

Jag har sagt till dom på skarpen nu!!! Haft en diskusition…men fattar dom??? NÄÄÄÄ:..dom sitter där nere o häckar…knäpp tysta!!!  Hade jag vart henne hade jag åkte hem nu…Snacka om obehaglig stämning….på en lördag…i ens egna hus där JAG bstämmer…..

pyttelillatrollet
0

Hej

Duka bara åt dig & sonen! se till att du sitter vid bordet när du ropar på sonen. Kommer båda travandes så säger du bara att tyvärr Så har jag inte råd att bjuda dig på mat! Ni får visst äta här ibland med på det villkoret att ni äter lika ofta hos hennes föräldrar. Antingen det, eller att du tar betalt av din son för dem båda, för det är även hans ansvar att lyssna på dig, och du HAR faktiskt inte råd!! Som det är nu så spelar det ingen roll vad du gör för de respekterar uppenbarligen inte det du säger till någon av dem & då återstår bara agerande! visa vad du menar! sluta laga mat, el gör så lite att det bara finns till dig själv & honom.

Bybo
0

Kan du inte prata lite med henne, och fråga tex hur hennes situation är hemma osv….

Hon känner sig kanske trygg med dig, bla därför hon vågar betè sig his dig?

Har egentligen ingen aning, men en tanke bara….

[mia-38]
0

Jag har inte lagat nån mat alls idag. Min son är säkert hungrig…men han måste förstå att jag menar allvar nu! Jag har fått nog. Och dom respekterar ju inte vad jag har sagt ikväll. Min son vill ju vara lojal mot henne…samtidigt mot mej. Så han sitter nu i en jäkla knipa pojken. Han mår inte bra. Sen sitter hon ijämte honom och bestämmer.

pyttelillatrollet
0

men  ger hon sig fortfarande inte? gå & hämta deras ytterkläder å ge dem! sen stirrar du på din son utan att vika med blicken!

[mia-38]
0

Jag sitter uppe och fryser ut dom….Nu hörde jag att hon frågade honom hur dom skulle göra…..?? Va?? Det finns bara ett val….att åka…för henne iallafall…

pyttelillatrollet
0

sluta ge dem chansen! du måste vara konsekvent! hon tycker ju själv att det är obehagligt annars skulle hon inte fråga sonen hur de ska göra! Gå ner i stället å Stirra på henne! säg inget. Stirra på dem! de kommer gå- jag lovar.

[mia-38]
0

hhahah..jag testade….inget händer…Jag diskuterar…inget händer…jag har sagt hur jag känner och vad jag vill…inget händer….

Bybo
0

#23 Håller med. Gå bara ner och var RAK. Och fråga vad som är problemet? Kanske din son är otydlig med henne…typ säger - Ne morsan lugnar nog snart ner sig, så du kan vara kvar?

pyttelillatrollet
0

Problemet ligger faktiskt hos dig! du är inte konsekvent & de tar dig inte på allvar! För att få respekt en gång för alla så låt hin håle själv visa sig en gång för alla! Visa dem var skåpet SKA stå. det kommer räcka med EN gång för att de ska fatta om du tar i från tårna!

Tina-O
0

Tydligen ingen som respekterar dig. Be henne gå och ta ett rejält snack med din son om vad som gäller.

[mia-38]
0

Men snälla ni…Jag har nyss visat dom vart skåpet ska stå. Men det hjälper inte…Dom är som handlingsförlamade. Sonen vill va hemma…ifred från henne fattar jag det som. Men hon fattar inte det.

Tatsu
0

Har du ingen vännina som du kan gå över till, säg att du är bort bjuden på middag.

Du får börja ställa lite krav på att de hjälper till, tex göra sallad, duka, duka av diska etc. Då kanske det inte är så roligt längre för många tonåringar är extremt lata.

Har själv skämt bort mina barn, och nu när de kommer hem med respektive + barn är jag helt slut när de har åkt.
De behöver inte hjälpa till ett dugg med något utan blir uppassade.
Jag blir helt slut och tom när de har farit och inte hinner jag umgås med dem heller för jag står i köket hela tiden.Men det har jag mig själv att skylla. Jag tycker det är jätteroligt när de kommer och de älskar att äta maten jag gör.

pyttelillatrollet
0

nr 29 det är ju det absolut sämsta att göra för då låter hon dem verkligen komma undan nu när hon redan snackat med dem.

Hennes son borde snarast börja betala för sig där hemma. Har han inga pengar så får han hjälpa till i hemmet flera gånger per vecka & lära sig ta ansvar på nytt.

[mia-38]
0

Mjaa…nu är det ju så att det inte är min son jag är sur på på det viset…Han brukar hjälpa till hemma. Nu var det ju det att det är HON som bestämmer vad HAN ska göra och säga. Han kan ta ansvar. Men när hon är med så lyssnar han inte. Det brukar han göra annars. Inga problem. Men hon har tydligen förvridit huvet på han. NU kom hon och sa: "Att vi tänkte sova hemma hos mej inatt så om du kan köra hem han till mej så kör jag moppe. Han hjälm ligger hemma hos mej." Bara där….."vi tänkte"……det är ju jag som bestämt det….

Bybo
0

- Ja vad bra att DU iaf hörde vad jag sa ( kan du ju säga till henne *ler*

Zariah
0

#31 När jag läste inlägget så tänkte jag att kunde inte han själv frågat dig om skjuts, om han ville ha skjuts till henne? Han borde ju tala för sig själv och hon skulle inte fråga åt honom. Det var bara min tanke när jag läste….

chik
0

OskyldigLilla Mia!!Jag känner för dig,,Och det är himmla lätt för oss att säga hur man kan gjöra..Men men att få det att funka det är en annan sak..Men det är dock ditt hem du får tänka så..Du har ju fått många bra tips nu.Du kan ju ta lite av varje..Men konstatera bara att du skall ha såffan tevin  o det är du som bestämer och försök att pratta med dom,,Vilket jag vet att du har gjort..Ha nu en så bra kväl som det går..lenaOskyldig

Tatsu
0

Känner du hennes föräldrar?
Om du ska skjutsa dit dem gå med in och prata lite allmänt med  hennes föräldrar.

Vet du hur hon har varit förut gentemot kompisar/killar?
Hon kanske alltid har varit en parasit, vissa är bara så.

Hoppas att allt löser sig, om de ska kunna vara  tillsammans måste det ju funka mellan er alla tre.

Lycka till.

[mia-38]
0

Jooo….Zariah….Du har rätt….Men han vet hurdan jag är när jag är arg…HAN har respekt….men inte hon…Hon åkte hem nu på sin moppe…så jag hinner prata med han själv sen…Å då är han en helt annan kille. I själva verket så vill inte han till henne ikväll. Jag känner han! Det hon gjorde igår när det var killkväll tar han hårt. Jag ser det på han.

pyttelillatrollet
0

Han respekterar ju uppenbarligen inte dig något vidare heller eftersom han inte lyssnar & verkställer det du säger! Han ser ju på hennes stil att du inte är värd att respekteras `& då struntar han i vad du säger!

Säg att du druckit vin, sluta servera allt på silverfat nu! hon får väl åka & hämta hans hjälm då! varför ska du göra som hon säger åt dig att göra? hon kör med dig & du tillåter det om du kör honom nu!

[mia-38]
0

Tack alla som vill hjälpa mej….Ni är underbara!!!!! Kyss

pyttelillatrollet
0

Hoppas det ordnar sig nu för er! trevlig helg!

Bybo
0

#38 :-) Lycka till nu…

Jag har nyligen "slängt" ut 4 kompisar till mina två pojkar…De hade LAN från 19.00 i går *S*….

chik
0

Oskyldig  Du Mia han är ju på gränsen in i vuxenvärden,Och man skall ju vara kol när det är tjejer med..Min son som är 15år för söker jag att han bara skall ha kompisar för med flikväner blir det ju problem..Men man kommer väl i håg skälv hur man va med killar i den ålden..NEJ!! jag flyttade hemmi från när jag var 16.. Sen fins det ju barn som inte förstår när man säger i från,o hänger sig på andra..Men Men ha det nu .. Lena

Zariah
0

#36 Det är bra att du hinner prata med sonen. :-) Hoppas det ordnar sig. Verkar som han kanske är för snäll och låter henne bestämma för mycket. Att han måste säga ifrån mer, så om han inte vill till henne ikväll så måste han säga det till henne. Han ska ju inte göra det han inte vill, då mår man ju bara dåligt.

siberlina
0

du  måste  bli  lite  tuffare , det är  trots allt  ditt  hem  , du  , betalar    hyra  mm,  jag tycker du ska   börja   laga   bruna  böner  med  fläsk    fläsk   varenda dag,    och  blodpudding   ibland    och sluta  att köpa  godis. eller   så  köper  du hem  pizza   till dig  och  sonen     och  godis      enbart  för  dig,  för  så  där  kan  du inte ha  det ,   skriv  gärna  hur det   går  , för jag  är  nyfiken.

sven-g
0

Om du inte lagar någon mat, och du låter dom tjura, utan att du säger något löser det nog sig. Hela detta skulle vara mycket främmande för mig, så länge man håller med mat bestämmer man. Bli karl för fn.

[mia-38]
0

sven-g…..jag har sagt ifrån! Å jag kan inte bli karl…för jag är en kvinna…*L*

sven-g
0

Jag menar så här tig, och fortsätt och tig, då finns inget och vända på. Ha för guds skull inget dåligt samvete, för det är nog på det sättet din son blir styrd. Det finns inget bättre sätt att styra någon, än genom att ge honom dåligt samvete.

siberlina
0

men glöm   för en  gång  skull  bort     ditt   tjejiga   sätt ,  och  bli  tuff, du  måste  , annars  kommer   du  få  ett helsike  med  din  son     resten   av  livet , vill du  det ,,,, bjud  dom  på  bruna böner   för  tusan…

TantAlma
0

Hej!

Vill gärna göra ett inlägg jag med. Jag tycker du gör rätt som säger ifrån.

Det är inte okej att ta dina intimartiklar eller parfym överhuvudtaget. Hon får köpa eget.

Vad flickvännens familj har för matvanor ska du inte känna skuld för.

Du driver ju inget hotell och om  din egen son inte arbetar och betalar för sig hemma så är det du som bestämmer. Du har ingen skyldighet att försörja hans flickvän eller vänner. Du bestämmer själv om du vill göra det eller ej eller vem du vill ha hemma hos dig.

Trots allt och det låter som din son fått sig en tankeställare,  du ska vara konsekvent nu. Lyssnar hon inte får du köra ut henne igen. Din son verkar ju förstå dig och respektera dig.

Hoppas du får en mysig kväll.

Alma

[mia-38]
0

hahah..ni är för goa….

Fick ett nederlag till ikväll….så denna helgen var inte min helg…"gråter en skvätt"

Tack alla för ert stöd när man behöver det som mest.

BranDuir
0

Jag blev känd i en liten by som häxpappan….fick ett totalt tuppjuck  en morgon…7.30…min dotter var "kompisberoende" och hennes "kåmpissar" var det enda som betydde nåt….exet hade gått till jobbet kl 10 i 7….och dessa fyra fjortonåringar hade gått in när hon gick för att vänta på dottern….jag som jobbat till halv tre vaknar av nåt obestämbart….ok…skit…kliver opp och tänker gå ut i duschen…tar ett halvt steg ut i vardagsrummet i födelsedagskostymen, hejdar mig nåt var fel….och tur var väl det…i soffan runt hörnet satt fyra småtjejer och Väntade ….dottern var inte ens uppstigen…så jag backade snabbt och drog på en morgonrock….och föste ut dessa fyra , med eder ilska….*S*…sedan tyckte dottern att jag var en idiot, och hennes Kåmpiisar ville ju inte "va me henne " för att jag var så dum….*S**S**S*…jag kallar det hemfridsbrott…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

pyttelillatrollet
0

Alldeles riktigt haha!

SusanneStromstedt
0

Mia,

Jag hade tagit mig en pratstund med båda ungdomarna och förklarat läget med ekonomin och buffligheten.Sen hade jag bett henne att gå hem till sig.Sagt att det gick bra att hon kom ibland bara,men att tyvärr räcker inte pengarna till att mata   henne.Efter att hon gått hade jag tagit mig en privat snack med sonen om att han inte skulle låta sig trampas på av tjejen…/Kramis

drutten53
0

vännen vad hände nu då..du skriver att du fick ett nederlag till i kväll…om du nu blir ensam ikväll..ta ett rejält snack med din son i morgon…förklara hur det ser ut med..ekonomi..o att det är du som bestämmer..han måste få veta hur allt ligger till…när man är ensamstående så finns det inte ekonomi till alla..man måste privotera mycket..har själv varit ensamstående med fyra barn…så jag vet hur mycket pengar man hade..det fanns inget över till något annat än hyra o mat o el…kläder fick man köpa på rean…men torkar dina tårar..sköt om dig..var rädd om dig..kram

Cina-1
0

Jag blev j****ligt arg på min son för några helger se'n. Jag jobbade kväll så då kommer jag hem strax före 21. Och da'n efter skulle jag öppna butiken så då kliver jag upp 6.30. Min son vet om att jag har svårt med sömnen….Och innan jag kommer til ro och kan somna öht.

Iaf så vaknade jag 4.30 av min son och hans kompis som skulle sova över. Dom stod nedanför mitt sovrumsfönster och babblade, dom kom från krogen. Se'n höll jag på att somna när jag hör ett fasligt oväsen. Då är dom i förrådet och ska hämta en madrass och rör väl vid varenda galler som finns där. Ledsen

Jag somnade aldrig om utan låg och vred mej till klockan ringde. På jobbet var jag inte den piggaste kan man säga….

På första rasten skrev jag ett sms till min son att jag kommer inte hem efter jobbet så vill ni ha mat får ni fixa den själva! Några timmar senare ringde han och frågade om dom skulle göra mat till mej med! Skrattande

Det dåliga samvetet….

pippa__
0

Hoppas det löser sej för dej Mia!! Tråkigt med folk som aldrig har fått lära sej respekt. Tjejen kommer nog lära sej "the hard way" att man inte kan bete sej så som hon gör i världen, men det är kanske bäst så

Mizzi
0

Jag skulle ringt upp hennes föräldrar och talat om hur det står till, sen skulle jag be dom komma och hämta henne för att jag hade fått nog.

Hoppas det löser sig för dig.

chik
0

Oskyldig  Jag önskar dig god natt..

[mia-38]
0

God Morgon alla vänner.

Jag ska ringa hennes föräldrar och tala om hur det är. För jag tror inte dom vet om att hon äter så ofta här. Det var så innan att dom skulle vara hos varandra varanna kväll. Och så var det ett tag. NU vet jag inte vad som hänt. För hon är här jämt.

Men tack alla för igår!!! Jag kan inte nog beskriva hur glad jag är för alla tips och råd. Kramar till er alla!!!!

siberlina
0

LYCKA TILL.  ta   fram     hondjävulen   i dig  , du kommer  alltid  att    var  en ängel     ialla fallOskyldig

Helleh
0

#50 Hellre att hon tyckte att du var dum i huvudet, än att de tyckte att du var en snuskgubbe som "blottade" dig för dom, om du nu inte reagerat så fort, vänt om & slängt på dig morgonrocken ^^

Jag bävar för den dagen min dotter är en rikitg tonåring med trots…  Hon kan köra slut på en redan nu, hon har lärt sig att slänga käft & är envisare än en åsna ibland.. Hoppas bara att hon lägger av med det innan rebellperioden :)

siberlina
0

helleh ,jag säger bara  EN SAK…..lycka till

bjarvamor
0

Vad är det för föräldrar som inte ger sin 16 åriga dotter middag på kvällen? En ung människa fordrar  mycket mer än en vuxen! Om jag vore i dina kläder så skulle jag ringa till sociala nämnden och be dem kolla upp hennes hemförhållanden!

Bara tala om att hon inte får middag hemma på kvällen! Det har alla barn rätt till! Familjen kanske till och med har rätt till socialbidrag om det är ekonomin som är orsaken? Herre Gud det är klart att ungen är hungrig om hon bara äter lite i skolan till lunch! Har hon några syskon, och i vilken ålder är de?

Lycka till men hur du gör! Berätta gärna hur det går! Kram på dig!

[mia-38]
0

Hej bjarvamor!

Det handlar inte om ekonomin i det huset. Det vet jag. Hennes pappa är sverigechef för ett företag och tjänar massor. Handlar nog bara om bekvämlighet. Att slippa laga middag. Hon har ett mindre syskon i 13-årsåldern. Jag tjänar MYCKET mindre än de gör. Men det tänker dom inte på. Hon har sagt att hon vill ha riktig middag på kvällen till min son. Men tyvärr är det inte MIN sak att se till så hon får det. Det är hennes föräldrar. Men jag ska ta ett snack med dom nu i veckan.

Kram!

bjarvamor
0

Ja, det är väl det bästa, men jag förstår att det inte känns något vidare att göra det! Men du kan ju inte ha det så här längre! Jag anser ändå att det är något "slags" fel på föräldrarna som inte fattar eller bryr sig när ungen är borta större delen av dygnet!

Hoppas att det löser sig för dig och sonen! Kramis!Flört

Spiritus
0

Jag önskar dig verkligen lycka till i det här. Du får nog ta ett snack med föräldrarna som du planerar. Sedan får du väl säga som så att om hon ska vara hos er och äta så får hon allt betala för sig, är ju ingen service verksamhet du driver. Och så får hon allt börja hjälpa till om hon vill vara hos er mer. Förstår att det måste vara jobbigt, är sånt som jag skulle reta gallfebern på mig för och speciellt om ungjäk..ln är som hon verkar vara. Jag tror nog att om du ställer uppregler för vad som gäller hos er, så tror jag att du dels kommer att få respekt av henne och att det kommer att bli mycket lättare.

Sätt dig ner och skriv upp hur du vill att det ska funderga. gör punkter, ta dessa med de 2 sedan. Förklara hur du upplever det och känner. Är de 2 funtade rätt så kommer de att förstå och förhoppningsvis respektera när du säger till och även att följa de regler som du satt upp för att de ska få visstas tillsammans hemma hos dig. tex att du ska ha minst en kväll o natt för dig själv, att du och din son ska kunna ha kvällar utan henne, att hon max får vara hos ett så många dagar/kvällar i veckan osv.

Hoppas att du inte tar det på fel sätt det jag skrivit, vet att det är svårt. Har själv 4 stycken barn, och många gånger gör vi dem bjöntjänster bara för att vi vill väl, och så blir vi utnyttjade i stället. Lycka till nu, och hoppas att allt kommer att lösa sig till din fördel.

chik
0

Skrattande  Bara en undran.? Hur har det gått??

[mia-38]
0

Hej Chik!

Det HAR blivit bättre nu. Tidvis! Men nu fattar dom när jag säger ifrån för det mesta iallafall.

I torsdags…på skärtorsdagen…så fick jag ett sms från Ida…min sons tjej. Där bad hon att hennes kompis o dennes kille skulle få sova över hos mej pga denna tjej hade blivit utkastad av sin mamma. Men hallå!!! Jag är ingen ungdomsmottagning för utkastade tonåringar!! Så jag sa nej….vänligt men bestämt. Och det accepterade de. Tack o lov!

Middagar äter hon ju gärna här än. Fick höra att hennes familj och hon ska bila ner till Italien på fyra veckor på semestern. Och att de hade sparat JÄTTEMYCKET pengar! Tro faan det!!!! När jag fått göda deras dotter med mat…..

Men men…en viss förbättring är det iallafall. Fast orken tar slut ibland ändå..men det är bara att kämpa.

chik
0

Skrattande Kul att det går åt rätt håll..Ha de..

Brokenfether
0

Jag har oftast mitt hem fullt av tonåringar och jag gillar det skarpt..*L Min ena tvillingson (17 år) bor hos mig och han har gott om vänner. Dom kommer alltid till mig för att prata och skoja bort en stund och har dom varit här många timmar och har jag mat så det räcker,brer jag gärna en hög med mackor till dom. När det är middag,ropar jag på sonen och han kommer ensam. har han endast en kompis här frågar han mig om maten räcker till kompisen oxå. Ibland gör det och ibland inte och då får kompisen macka istället. Även om jag är "kompis" med ungdomarna så har dom respekt för mig och skulle aldrig ta något för givet. Skulle någon däremot "spela över" så hade jag pratat klarspråk med den ungen på direkten. Bestämt men vänligt. Den tjejen du har rännande hos dig hade jag pratat med mellan 4 ögon. Hade talat om för henne att respekterar hon inte mina regler så får dom träffas hemma hos henne eller ute istället. Sonen hade fått samma förklaring. Det är ditt hem och det är du som är den vuxna. Begriper inte tjejen svenska så hade jag hämtat hennes jacka och skor och sagt Tack o ajö, och pekat på dörren.

Kram

maximiljana
0

Men….har ingen tänkt på att flickan kanske kan läsa här.Tänk att få i ansiktet att så många människor och dessutom vuxna ställer sig emot henne.Så mycket av negativa åsikter mot henne på ett forum.Alla håller på hennes pojkväns mamma som spyr galla över henne.

Vet ni inte att det negativa ni tycker och tänker skickas över till denna stackars flicka som kanske redan har det svårt som hon har.

Likväl som goda tankar läker och helar den som åsyftas kan negativa tankar skada.

Sanningen är aldrig den enes.Skicka nu för Guds skull healing till flickan så att jämnvikten återställs.

[mia-38]
0

#71..

Flickan läser inte här…hon vet inte ens om att denna sida existerar…det vet jag….

Och visst är det synd om henne på sätt o vis…det har jag redan skrivit innan i detta ämnet. Hon ÄR välkommen här..men på MINA villkor….

maximiljana
0

#72.

Hur vet du det??Hon kanske kommer in här i morgon eller nästa månad.Hon kanske träffar någon kompis framöver som är på forumet så hon kanske blir medlem.Dessa trådar finns här att läsa framöver.Hon kommer förr eller senare att få vetskap.

Vill därför varna alla att fälla omdömen om någon annan människa.Jag trodde att på en andlig sajt skulle det finnas mera av den kärleksfulla frekvensen .Kärleken lyfter oss och gör oss hela människor som då gör att vi kan skänka kärlek.Därför Mia-38 sänder jag kärleksfulla tankar till dig så att du kan skänka lite kärlek till Ida

[mia-38]
0

Men jösses….Jag ger henne kärlek…det är inte det denna tråden handlar om…Utan att det ibland blir för mycket av det goda. Hon VET att hon är älskad även av mej…men vissa saker måste man ju sätta gränser för….det är ju varken min son eller hon som styr mitt hem…utan jag…sen handlar det inte om hur mycket eller lite jag älskar…

Jag är ensamstående med min son. Har honom alltid…får aldrig någon avlastning….inte god ekonomi så jag kan föda ett barn till. Har ett tufft jobb….Jag måste få kunna säga stopp ibland för att ladda mina batterier…det är väl det denna tråden handlar om egentligen….

Hyacint1
0

Jaaa du Mia….JAG FÖRSTÅR DEJ  jag har oxå en tonåring(16) här hemma, och det är inte lätt.Något mer egotrippat det får man leta efter , och det är alltid hon somska bestämma , många har frågat mej oxå om VEM DET ÄR SOM BESTÄMMER HEMMA HOS ER ÄR DET DU ELLER??????Men det är oftast sådana som inte har någon tonåring hemma själva för dom vet inte hur det är eller så har dom glömt det för länge sedan. Men här är problemet det omvända, det duger aldrig det jag sätter fram på bordet, det är alltid fel på ett eller annat sätt och är det något som dottern äter så äter inte sonen det . Ibland så sätter jag bara fram maten till dom och går , och då frågar dottern , menmamma ska inte då äta? så säger jag att jag inte orkar. Och sedan har vi problemet när hon ska ha nya kläder och skor och detkostar inte så några 1000 lappar , att åka till stan med henne är som renar rånet, för att inte tala om när vi ska till IKEA då ska hon ha både det ena och det andra, när vi var där sist så var det en ny säng som gällde som hon då har gått och tittat på länge det vet jag , men denna gången fick hon som hon vill jag orkade inte stå emot och det kostade inte så lite med ny säng och ny madrass puhhhhhh.Nu behöver min son nya gympa skor och det duger inte med vanliga för 200 kr nej det ska vara av märket PUMA för minst 800 kr som han dessutom är ute och kliver med i leraiga vatten pölar så att dom ser ut som han har haft dom i 2 år efter en vecka…..  så jag förstår precis hur det du har det , jag är visserligen inte ensamstående livet kan vara tufft ändå, men jag har också haft snyltgäster hemma, men dom har åkt ut… du kan ju inte lösa den "stackars flickans"problem som hon tydligen har hemma hos sig , det får dom ju faktiskt göra själva…. ha det bra kram  :-))))

-

[Chakra]
0

När våra barn var i den här åldern hade vi det precis som Brokenfether beskriver.

Hade vår som haft en "sådan" tjej hade vi haft ett samtal med henne, men först med sonen så han visste säkert vad som gällde i vårt hus.
Förstår verkligen att det är jobbigt att vara ensam förälder Mia!

Jag hade inte svarat på frågor via sms från varken son eller tjej utan det hade fått vara direktkontakt.

[mia-38]
0

Ja Hyacint….

Fyy faan vad dyrt det är att ha tonårsbarn…hahahahhha,Förvånad,,,Bidraget som man får räcker fan i mej inte långt….det ska va både det ena o det andra som sagt. Å tjejer är nu värre än killar med vissa saker..

Håller med i det du säger när folk vräker ur sej sånna saker som "vem är det som bestämmer"…..De kan inte ha några barn….eller iallafall inga tonåringar….

Det känns att man lever…hahahahaha….Skrattande

Kram på dej.

[Hellas]
0

Jag hade pratat med sonen om det inte hade räckt skulle jag prata med bägge två samtidigt, men jag tycker nog att det är mer din sons fel detta än tjejjens. Han måste lära sig säga nej och det gör han inte om du gör det åt honom. Detta handlar ju om att han inte respekterar dina regler och talar om vad som gäller till sin flickvän.

Det som gör mig lite ont är att Du har det jobbigt överlag men i ditt första inlägg så får all din frustation gå ut över flickan.
Hon kallas till och med parasit.
Du ska förstås inte tolerera att hon är ohövlig mot dig eller beter sig felaktigt i ditt hem men om hon är uppkäftig mot din son eller "hänger honom i hasorna"……ja det är hans problem, han är ju 16 år och han måste lära sig att stå upp och bete sig som en man utan att mamma ingriper.

Kram och lycka till

siberlina
0

blondy , prova att    sluta  helt  med  kaffe ett  tag  , för   kaffe   drar  ur   all  energi    ur kroppen , och  man blir   stressad…

[mia-38]
0

#79 ?????

MIRJAMI
0

Kan inte fatta hur denna tjejens föräldrar kan acceptera som har verkligen bra ställt att den kan låta henne gå och äta middag hos andra. De har väll sparat middagspengarna till resan precis  om de inte annars har råd till denna resa…..

Du har ingen hotel hemma hos dig…..dekan ju inte komma hur många som helst hem till dig och övernatta bara….Varför kan de inte sova hos denna tjej då istället….de har säkert mera plats än vad du har.

Jag fattar inte att du orkar hålla på att ställa upp för dessa som du gör….Men en sak är ju säker att DU är säkert den populäraste morsan i området!!

Inanna
0

#79   HAHAHAHAHA!!! Så helt underbart absurt!  =D

NancyAlke
0

Köp hem en packe nudlar eller något billigt som tjejen kan äta om hon håller på och svälter ihjäl, men huvudsakliga måltiderna ska hon äta hemma, eller så får föräldrarna betala. Du skriver hela tiden att saker sker på dina villkor… men det gör dom ju inte, eftersom du inte säger ifrån. Laga mat till din son och dig, frys in resterna… väljer din son att inte äta om inte hon får, ja, då får han väl vara utan mat….

Killen är 16, han kan tänka själv. Lägg dig inte i hur han låter sig hunsas av henne, det är hans eget problem.

Vräker tjejen ut sig i soffan så att du inte får plats, sätt dig på henne… bokstavligen….

OSV OSV

Det låter som jag inte har någon koll… men jag har fostrat 5 tonåringar….

Kontroll ber man inte om, den tar man…. sorgligt men sant när det gäller tonåringar.

Eija
0

Halloj, jag måste säga att det är inte lätt med tonåringar och när dom sen får flick/pojkvänner, blir det inte lättare….man liksom får gå på en skör tråd, så man inte gör sig osams med sin tonåring för livet…"LER SKÄMTSAMT", men allvarlig talat så är det ingen lätt sitts man sitter i, för dom ser inte genom samma ögon och erfarenheter som du, allt har varit nästintill serverat, så därför skulle jag råda dig vänligt men ändå bestämt be henne hjälpa till istället, om hon skall vara med o äta, så varför inte vara med och laga maten.

Mina pojkar hade speciellt två bröder som jämt kom hem till oss direkt efter skolan. Jag hade ju inte hjärta att göra annat än bjuda på smörgåsar medans vi åt. Då kom min äldsta pojk en dag o fråga om inte dom oxå kunde få mat, för  det var så synd om dom hemma, det var si o så med deras mathållning. Jag var oxå ensam då, och hade absolut inget överflöd själv, så jag sa till sonen att om dom skall bjuda mat, så får dom dela från sin mat….det gick bara några gånger, då sa dom själva ifrån, för dom blev inte mätta själva…så var det problemet löst.

Hoppas att det löser sig, bästa är nog att snacka med dom båda, för som sagt var dom förstår nog inte riktigt hur kämpigt du har….

Ludvig1
0

Fy vad man blir sur på såna gnäll spikar. Säg åt henne. Kör ut henne. Du behöver inte bry dig om det med att ta hänsyn till din son. Hon förstör ju för han, eller?

NancyAlke
0

Glömde tillägga att man ska inte vara så rädd att stöta sig med sina tonåringar, dom blir ofta sura först… men sedan går det över… mamma är oftast mamma i vilket fall liksom…

[Hellas]
0

#86 Jag skriver under på det Nancy Flört!

Brokenfether
0

#86 Helt rätt! Här får du en underskrift av mig med..*L

[Hellas]
0

En av mina raringar har jag senaste veckan satt hårt mot hårt mot och det visade sig att hon faktiskt klarat både det ena och det andra helt själv så visst kan de, bara de måste…å nu efter en vecka så pratar hon med mig igen utan att bara "humma" runt!
Vad gäller mat och pojk/flickvänner så har de väl fått om det har funnits mat eller så har min unge fått dela med sig till sin käraste om de absolut måste ha mat. Jag ger inte bort min mat Oskyldig. Tänka sig att de överlevt det med :-)…..utan att bli undernärda*S*!

Jag är ensam med två halvobstinata tonåringar som tror att jag enbart finns till för att betjäna dem!

MIRJAMI
0

# 86 ja…då vet jag vem jag ska vända mig till den dagen min stora som är tonåring. Han börjar här redan nu, oftast tror han att han kan bestämma här hemma. Dataförbudet struntar han i….men inte länge till för jag ska ta bort hans hemsida och de andra sidorna har en kod som han inte känner till. Hela helgen har han levt och haft sig mot mig, för då har mormor varit här på besök och då blir har ricktig elak mot mig, Struntar verkligen i vad jag säger och ger sig på mig om han har möjligheten. Detta gör han varje gång då mormor är här…. Antar att han inte gillar att jag och min mamma pratar med varandra utan att han vill ha våra bådas fulla upmärksamhet.

Jag försöker alltid att stå på mig….säger jag NEJ om en sak så är det så utan att han ska veta varför och kunna vända och vrida på det hela.

Gummiankan
0

Hej hej.. fan asså, sättet den här tjejen beter sig på e varken hövligt eller normalt, klart du måste sätta stop på detta.. för det går inte i längden.

jag tror du behöver sätta upp regler för din son om hur ofta han får träffa henne… kapa tiden.. du måste få honom att inse att du varken har tid, ork eller pengar för att ha en "styvdotter".. så han kan hjälpa dig att stötta besluten. exempelvis att hon får komma och hälsa på 2 vardagar (utan middag) och under helgen någon dag.. och kanske äta tillsammans en dag.

Men som det är nu får inte fortsätta.. men som jag skrev så måste du ta detta via din son för support.

NancyAlke
0

#91 Klokt skrivet kära dotter Flört

Hoppfull
0

Hur har det gått mia?

Sen måste jag bara få säga att jag har världens gulligaste tonåringar :) visserligen är de hemska, sura och odrägliga och behöver "rätas upp" emellanåt men de har en sådan djup värme och omtanke om jag verkligen är seriös och blottar min trötthet bland. Deras kompisar likaså, de är urgulliga och trevliga. Det är en vedervärdig tid att vara tonåring och det är så uppenbart att hormonerna löper amok och gör dem ytterst instabila, särskilt i humöret… Men, jag tycker ändå att det fungerar bra och som sagt, en rejäl drabbning med jämna mellanrum så backar de undan ett tag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[mia-38]
0

Hej på er…Hoppas er dag varit bra.

Det är inte tjejen det är fel på egentligen…utan uppfostran hemmifrån…Hon tror ju att det är ok att göra så här.

Nu ska hon va här en natt till Och ok…det är lungt…Bara detta att när vi var o handlade så lovade jag att vi skulle köpa pizza för att fira att min son fått en praktikplats….HURRA!!!Skrattande Vi var inne och handlade lite annan mat i en affär. Då vräker hon ur sej att hon har fått 400 kr av sina föräldrar som hon kan äta ute för denna veckan….pga dom inte orkade handla mat!!!!!! MEN VA FAAN!!!! HOn äter ju hos mej…o sparar sina JÄVLA 400 kr. Inte får jag ta del av dom jag…..det är ju så man kan spy!!!

Hurdana är hennes föräldrar egentligen funtade?????????? Men jag träffar hennes mamma på tordag i stallet…så då ska jag ta upp detta. Att jag inte varken har råd eller lust att föda henne så en inte få nåt igen….

Men HUR kan man säga till sina barn att man inte orkar åka o handla…Det får ju en annan göra!!! Det är man skyldig sina barn….oavsett om man orkar eller inte….

Eija
0

Som jag skrev förut, så är hon inte mogen än, hon verkar leva i en vuxen/barn värld ännu, då är det nog inte lätt att veta hur man skall uppföra sig, när inte föräldrarna kan lära det….du gör rätt i att ta upp det med hennes mamma. Det är väl lika bra att hon ger dig pengarna för maten som du ändå får föda henne med. Eller hur, och som jag skrev tidigare, så låt henne hjälpa till med tillagning och disken efteråt…

Lycka till

NancyAlke
0

Nu måste jag säga en par saker:

När hon talade om att hon hade pengarna, sade du då till henne att hon kunde ge dem till dig och äta där i stället? Ibland behöver tonåringar hjälp med att förstå vissa saker.

Hur hennes föräldrar är funtade, det vet ingen annan än dom själva… absolut inte du! Du kan inte döma föräldrarna utifrån vad du hört av en tonåring.

Jag tycker att det är helt ok att tala om för en tonåring att man inte orkar handla så länge man ger dem möjlighet att få mat, vilket dom gjort. Dom har inte bett någon annan handla, utan gett henne pengar. Tonåringar är INTE barn, de är på väg in i vuxenvärden och lär sig inte att ta hand om sig utan att testa. Tjejen är ju smart som sparar pengarna och äter hos dig, eftersom du inte säger ifrån.

Du får ursäkta, men det känns som att du låter tonåringarna göra som dom vill och du retar upp dig och ventilerar det här, men tar inte hand om problemet i realiteten.

Bli mera ärlig med dig själv och din omgivning

[mia-38]
0

Nancy. Jag anser att jag låter dom köra med mej….Och jag ska först ta upp det med hennes mamma i veckan..Så HON förstår. För det hjälper ju inte om bara en fattar….Sen får jag ta upp det med tjejen..eller om hennes mamma gör det.

Visst ventilerar jag mej här….jag försöker så gott jag kan IRL oxå må du tro..men det är fasen inte i mej alltid så himla enkelt!!!

rosalee18
0

Hejsan…

Jag är tillsammans med en kille och är med honom en hel del… våra föräldrar blir ibland irriterade på att vi sover med varandra "för" mycket… varför tjejen är så sur och grinig kan vara för att hon har kanske problem hemma… därför vill hon vara med sin son så mycket ända stället som hon känner sig trygg hos… jag vet inte alls hur insatt du är i hennes hemma tillstånd… men jag kan säga dig att jag är med min kile pga att jag älskar honom till döds och att han är min just nu ända stabila punkt… det är honom jag håller i nu när allt är hemskt… Förstår det där med att man inte har pengar till att låta henne äta där varje dag och uppkäftig behöver hon inte häller vara… jag brukar jämt försöka hjälpa till med disk städning m.m även om jag är med min kille så ser jag till att vi båda fixar läxor m.m fast vi är med varandra väldigt viktigt…

Kramar från tjejen till en son

MIRJAMI
0

#98 Men det som du skriver ser jag det som lite annan sak. Du ställer ju upp frivilligt och hjälper till med hushållsarbetet. Ser till att ni uppför er ordentligt och sköter skolan. Antar att ni respekterar de vuxna. skulle jag ha tonåringar i mitt hem skulle jag uppskatta att de uppförde sig. Om min som skulle ha en flickvän och vara tonåring, skulle jag gärna ställa upp för dem, men det skulle finnas gränser ändå. Det skulle ju vara att de måste sköta sig och inte ta allt för givet, och även kunna hjälpa till här hemma med vissa saker.

Mia-38 Jag höll på att ramla av stolen när jag läste att den där tjejen kunde med att säga till dig att hade fått 400kr för att köpa mat för…… Be henne betala nästa gång ni är och handlar. Hon utnyttjar ju situationen till 100% Hon vet att hon kan komma hem till dig och äta gratis och kunna ha pengarna över  till annat och hon kommer att hålla på sådär tills du sätter stop för det. Prata med henne eller hennes mamma, för så här kan hon ju inte hålla på med. Sätt gränser på hur ofta hon får vara hos er…och att de (din son och hon) då måste även vara lika många nätter/dagar hos henne i mellan….

rosalee18
0

Ja, de håller jag med om också… att man måste dela lika om din son sover hos henne varnnan gång eller helg de blir mest rettvist… tycker faktist att man måste ställa upp med hushålsarbete… de är väl inte mer än rätt?… skitar man ner så får man väl städa upp?… Prata med hennes mamma tror att hon bara blir glad att du hört utav dig till hennes mamma många vet ju inte hur deras barn beter sig borta hos andra liksom… man litar ju på dem!

[Chakra]
0

Jag tycker att du är himla tuff som ber om hjälp att tackla de här problemen.Alla kommer i situationer där man inte vet hur man ska göra.
Och allt du skriver får du mycket respons på!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.