Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 869 ggr
Izzzyz
0

Farmor?

Har övertagit en gård från 1824 som gått i min släkt sedan det byggdes. Hela o mrådet andas historia eftersom ingen riktigt flyttat ut utan generationer tagit över efter varandra.

Har alltid kännt en viss obehagskänsla då vi varit där och röjt eller så men aldrig då vi varit där och "bara varit".
Jag vet att min mamma känt likadant och hon trodde det var min farmor.
Jag gick upp på vinden och satte mig ner och pratade rakt ut i luften och sa varför vi gjorde det vi gjorde, sen blev känslan helt annorlunda.

Nu i sommar har vi rustat en hel del och då röjde upp vid vår lada så såg jag en liten flicka, hon var så glad och pigg ut och jag blev glad av att se henne. Fick nu höra av min sambo att han också sett henne springa mot mig.
Fick också höra att han sett en kvinna i det fönster som alltid gett mig obehag.
Jag visade kort på några olika kvinnor ur vår släkt och han pekade ut min farmor.

Vid nyår var vid stugan och då ( för första gången ) tror jag att jag kände hennes närhet. Jag hade gått in i rummet där fönstret är och pratade med henne och önskade henne ett gott nytt år, så gjorde även min sambo.

Har ev lyckats luska ut varför hon kanske är kvar. Min morbror dog som ung i en trafikolycka och hon fick aldrig se honom efter det. Min mormor berättade då att hon aldrig accepterat att han var död och att hon alltid stod i detta fönster och tittade efter honom.

När jag nu i veckan var där i rummet kunde jag känna sorg, men jag kan ju vara påverkad av informationen jag hade också.
Jag satte mig ner och sa att jag sörjde med henne och att jag tänkte på henne.

Nu gör det så ont i mig för tänk om hon väntar på honom och han är på rätt plats och väntar på henne.
Kan mina tankar vara rätt eller är jag helt ute å cyklar. Och min största och mviktigaste fråga är: Hur hjälper jag henne?

Flickan däremot kändes inte som att hon var olycklig utan mer nyfiken och det kanske dom kan vara.
Jag har alltid varit skiträdd för att känna eller se ngt men nu känner jag mig ko lugn.

Tack för er tid….

MVH

izzzyz

Izzzyz
0

Fint att folk läser.  eller hur…

Eftersom man inte är aktiv utan ställer en enkel fråga så innebär det tyvär att man inte tillhör klubben eller den inre kretsen.
Har sett det på fler inlägg…

Tråkigt när ett forum blir så slutet att ingen ny kan komma in i den. Men har sett det på andra forum.

Vet att detta har hänt på andra forum med. Antar att mina detta kommere att tas bort eftersom det kan "skada".

Lycka till med er krets….

Sol-Angelica
0

måste man vara med i den inre kretsen,,? jag är det inte men jag trivs bra här ändå,,

AnneN
0

Izzzyz, nu är jag långt ifrån någon expert men min första tanke efter att ha läst ditt inlägg är att du kanske kan tala om för din farmor att hon får träffa sin son igen på andra sidan.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sven-g
0

Jag uppfattade detta som en historia, jag bor själv på plats som tillhört släkten sen före 1500, och är på något sätt släkt med alla på platsen, som inte är inflyttade. Men mitt råd är att om ni känner obehag av energierna, försök ta hjälp.

ewapewa
0

Jag får intrycket av att ni behandlar era "andar" med respekt, och att ni även blivit lyssnade på när ni gjort försök till kommunikation. Jag tänker att det kan vara en idé att prova att förklara för henne var sonen är, och hur hon kan komma dit. Fungerar det inte kan ni ju skicka efter experthjälp. Det vore ju synd om hon var olycklig.

Jag har oxå intrycket av att det kan vara svårare att komma in på vissa sajter, mina inlägg har oxå ignorerats, men jag har tolkat det som att de kanske är ointressanta för andra. Men när jag får respons, är den väldigt fin. Lycka till!

[Hellas]
0

#1 Trist att du inte bara kan putta upp tråden som vi alla andra gör om den inte har besvarats, det finns ju alltid anledning till att ingen svarat och en av den kan ju vara som Sven säger, många har ine uppfattat den som en fråga utan mer som en berättelse om dig själv och hur du bor.

Zedd75
0

Hej jag tro för det första att dom har missat tråden, för här brukar folck svara om dom kan, Jag är själv ny har på forumet och känt mig välkommen här. Men ska försa ge dig ett litet svar där om din farmor .

Din farmor sakand efter sit barn var nog så stor så hon har inte fått ro att gå över inan hon ser han. Det jag rekomnderar det är kanse ta hjälp av ett bra medjum som kan förmedla buskapet och kanse även kan få kontat med henes pojk så dom kan hjälpa henne över. jag tro att det är en väldigt enkel förklaring i det.

MVH Zedd75

sandra1977
0

vaddå fint att andra läser???jag kan ju inte svara för andra här på forumet men jag för min del brukar faktiskt sova runt 01 på natten!!!!!!!!!

Izzzyz
0

Hejsan alla… Har nu bytt lösen då ngn ( jag vet vem) har varit inne på mitt konto och roat sig med att skriva skit på en massa forum.

Var bortrest under en helg å hade en kattvakt…. Hon hade fest här och då roade de sig att skriva här.
Jag hade dagen innan suttit och läst på ett annat forum där jag kommenterade ngt om att det är alltid samma människor som dyker upp här å var…

Ber så hemskt mkt om ursäkt för om det har skrivits ngt mer.
Vore jätteglad om ngn som kan hantera admin kunde ta bort det som skrevs för jag vill inte att folk ska känna att det är så jag känner.

Själv stormgillar jag denna sida och hoppas att ni kan förlåta en liten krake som trodde att jag kunde ha mina grejor ifred…

Ursäkta åter igen!!!!

Elisabeth-J
0

Jag har inte sett den här tråden tidigare. Hur du kan hjälpa henne? Du kan säga till henne att gå till ljuset, att där väntar hennes nära och kära på henne. Om du är osäker så ta hjälp av ett medium så att du kan känna dig trygg med att hon får hjälp att komma vidare.

#9 Det är tråkigt om någon annan får tag i sitt lösen men du har ju förklarat här nu vad det beror på så får vi hoppas att det inte sker igen. Att använda ett unikt lösen som ingen kan gissa sig till är viktigt många gånger.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Izzzyz
0

HAde ett unikt lösen.. Dock hade ´jag gjort så att jag inte behövde skriva det varje gång… Det gör jag inte om igen *L*

Elisabeth-J
0

#11 Ok, ja då kan ju vem som helst skriva som öppnar sidan från din dator :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Izzzyz
0

Japps… Men nu går det INTE =)

sandra1977
0

stackars dig som kanske har fått ta massa skit som du inte har förtjänat.ha det bäst.kram sandra

Happyspirit
0

Men så trist, det blir ju pinsamt för dig när de går in och förstör och skriver en massa dumt. Va bra att du kunde förklara det nu då.Skrattande

Kram Anki

[Hellas]
0

Ojdå, jag ska nog också ta bort min auto. inloggning tänk om ungarna får för sig att ha lite "kul" Förvånad

Happyspirit
0

Ja, men nu vet vi ju det Hellas…. att om det börjar komma ytterst korkade och dumma inlägg så är det dina ungar. Hehehe!Räcka ut tungan

[Hellas]
0

#17 *S*