Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 1627 ggr
Susanna37
0

Har någon testat detta?

Hej på er alla där ute i kvällsmörkret!

När jag gick min utbildning till massageterapeut gjorde vi denna övning( ingick nog inte i själva utbildningen utan vi testade på varann) 

Två och två satt vi ganska nära med dämpad belysning & tittade på varann, Efter en liten stund såg man ett annat ansikte träda fram, mycket tydligt dessutom!

Vet fortfarande inte om det jag såg var mitt eller den andras tidigare liv för det var det man skulle se i denna övning. Min man & jag provade detta för några år sedan och helt plötsligt kände vi samtidigt att vi såg samma ansikte & sa samtidigt att: - Du ser samma va! Ja sa vi båda eftersom vi såg tvillingar!!

Har någon annan testat detta???

Är det mitt egna tidigare liv eller den andras man ser? Vad tror ni?

Kram på er alla

bjarvamor
0

Kommer ihåg att jag läst om just detta fenom någonstans, men kommer inte ihåg i vilken bok det var. Ska fundera lite till!

Happyspirit
0

Ja, jag har gjort den övningen många gånger, och även på min cirkel. Den är jätterolig, men vissa upplever den som skrämmande har jag märkt. Har du testat den själv? Jag har däremot ingen teori om vad man ser, om det är tidigare liv eller bara ett spel för ögonen. Men någonting händer ju definitivt. Och ansikten kommer och går.

[Hellas]
0

Häftigt, hur länge sitter man ungefär och stirrar man eller tittar mer avslappnat :-)

Happyspirit
0

Ja, man sitter mitt emot varann på var sin stol. Så skickar man ljus till varann från nacken och upp genom hjässan och till den andra som sitter mitt emot. Man sitter max en halv meter ifrån varann och tittar in i varandras tredje öga. Sen fixerar man blicken i det tredje ögat så länge man orkar och så börjar ett ansikte visa sig sen byts det ut. Men så fort du blinkar så försvinner det så det är krävande och ansträngande för ögonen. Men prova gärna. Det är en jätterolig övning.

Susanna37
0

När jag testat detta har jag stirrat fokuserat och avslappnat, har testat med min man & en nära kompis. Det tog inte många minuter innan vi började se ett annat ansikte, min man tyckte det var ganska kusligt med ändå lite häftigt på samma gång.

Lycka till!

Buuc
0

Åh, det ska jag tvinga min kompis att vi testar! ;P

CarolineO
0

Jag har också testat detta, men inte heller blivit klok på vad det egentligen är som man ser…
Ngn som har en teori som verkar mer logisk än andra??