Kärleksproblem
Vet att detta inte tillhör det som siten ska användas till egentligen. Men jag måste få råd av er utomstående.
Det är så att jag har börjat rida hos en karl som har två hästar. Jag fattade tycker för denna kille och kan bara
tänka på honom numera.
Jag vill ju inte förstöra ridningen…samtidigt som jag vill visa honom vad jag känner. Han pratar o skojar med mej..men det är svårt att veta vad han menar och vill. HUR ska jag gå tillväga med detta utan att förstöra mina chanser till ridningen???? SNÄLLA HJÄLP!!!
MVH Mia
Bara en enkel fråga..Hur länga har du träffat honom?
Jag har ridit där ca 3 veckor snart….å känner mer och mer för honom…
Ta det bara lugnt och känn in, så att säga…. Ja, jag vet, skittråkigt råd…..

Fr¨ga om nu ska ta en fika efter ridningen. Eller det kanske blir krångligt om han bor för långt från närmaste by, i och med att han hade hästar.
Ludvig 1
Jag är för feg för att fråga om en fika..hahahhaa….men jag kanske ska ge han lite vinkar om vad jag känner..men tar det lungt nu i början.
MVH Mia
Bjud hem han på en fika……efter ett tag. Det bästa är nog att vänta och se, om han känner likandant….
Jag tycker oxå att du ska ta det lugnt och vänta och se , känna in honon och hans energier.Gör inget förhastat då faller du bara tyngre.Var förrästen ute och red i går förförsta gången på ca 4 månader och trillade naturligtvis av för jag har tappat så mycket av min balans .Slog i vänster hand så jag har jätte ont idag…. men det går väl över och det är ju som tur är "bara" vänsterhanden tack och lov….. ha det bra och lycka till med kärleken……
Kan man skriva ett mail till han om vad man känner. Och sen avsluta med att man inte kommer att tjata eller visa nåt när man är där…om han nu inte känner samma sak som mej. Jag bara måste få ur mina känslor snart…
#8 Jag skulle absolut inte skriva ett mail, det känns lite omoget, du får nog gå med dina känslor ett tag, det är ju ändå det som kallas att vara kär :-).
Bjud hem honom på en fika eller ta med en termos på ridningen och bjud på en kopp efter träningen.
jaaa…du har nog rätt Hellas…men man blir ju så frustrerad…hahaha…
Han rider inte med oss…men han brukar komma ut o prata en stund när vi rider i paddocken…jag får väl vänta o se…fniss..

E väl bara säga som det är, eller vill du han ska tro du är nån annan än den du är?
DU kan ju helt sonika fråga karln så här. "Är det någon idé att jag börjar fatta tycke för dig"
SEV
SEV….DET var en bra inledning…hihihi..
Tack….den ska jag ställa honom nu i påsk…heheh….tror jag. För jag tänker så här: Varför inte fråga honom iallafall…jag kan ju inte få mer än ett nej egentligen..Å då vet jag ju. Då kan jag ju gå vidare efter det sen. Bättre kanske att vara rak på sak. Jag tror han uppskattar det. Att en tjej vågar liksom.
MVH Mia

#12 Alla uppskattar uppriktighet, många uppskattar rättframhet.
SEV 

Jag har alltid varit som SEV beskriver, åt båda håll. Klara besked och raka frågor
Uppskattas oftast!
Så om du inte vill gå och vänta samtidigt som funderingarna ökar så fråga på… visserligen medför det ju även risken att han bli överrumplad och lite skrämd… men om du upplever kemi mellan er så är det ganska osannolikt att du inbillar dig, sådant brukar alltid (nästan) stämma.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hej Hoppfull!
Han kanske kan bli skrämd jaa…men det går säkert över isåfall…Å då kanske han börjar tänka…Å jag är sån att jag vill ha klara besked själv…jag kan inte gå o vänta på nåt som kanske inte ens händer…jag vill ha reda på saker o ting ganska omgående.
MVH Mia

Jamen då så ;) då är det ju bara att ladda och sedan tuta och köra ;)
Jag kan inte heller gå omkring och drömma och undra… så kanske man gör det i väntan på att något ska hända och så är han inte ett dugg intresserad… eller upptagen… eller går och väntar på samma sak 
Massor av lycka till :)
Nu beror det på på, chans till sex eller förhållande. I vilket fall följ ej vikings råd, att fråga på chans. Är det bara ett skott i råttan. Så bjud hem honom på vin. Annars var mycket försiktig män älskar att kämpa, då är det något värt.Dvs visa intresse men när han blir intresserad, släpp inte till på några dagar

#17 *asg* Du är rolig du, sven-g.
#18 Nog vet jag hur jag fungerar, dom tillfällen det varit för lätt är det mindre värt. Själva förförandet är mycket viktigt för mannen. Annars tackar man ju inte nej till 

Ha ha ha… ett gott skratt förlänger livet.

Sven-G
Alla mynt har två sidor.
SEV 
De är jobbiga de där männen som älskar att kämpa!
Hmmmm, jag tycker gott dom kan kämpa lite….
, då känner man sig verkligen utvald….
Jo…men om de inte ens VET OM att man är intresserad då? Då kan de ju inte veta att de ska kämpa. Jag tror inte han vet att jag är intresserad av honom…

Men vad händer sen då.. När man ger med sej????
Är man inte längre intressant då?
#23 men när en del kämpat och sen får den/det de vill ha så drar de vidare och upprepar samma mönster

#26 eller så stannar dom å lever lyckliga alla dagar.
eller så drar dom för att bruden var så jäkla svårfångad å verkade ointresserad, eller nåt.
Jag tycker bruden ska visa snubben att hon e intresserad, å hon kan göra det på ett lite skojfriskt sätt som jag föreslog tidigare, då får hon vikke fall veta. Å e snubben en råttskottare så ere ju bra hon får veta det på en gång. Bättre de än att hon ska fjantat runt nåra månar å får veta det sen. Å e han en råttskottare så öker ju då bara risken för sjukdomar ju mer råttor han hinner skotta *ha ha ha*
PS "Den här tråden blev en fruntimmerstråd, där det klagas på dom dumma männen som bara drar å så" DS.
SEV 
#27 Detta är intressant, men kanske i fel forum.
Det kan var både kvinnor och män som gör på detta sätt som jag beskrev innan.

Kör på det innan det är försent!:D
#24 nu menar jag så klart att personen vet om, är du helt säker på att han inte vet om att du är intresserad…han kanske har sina aningar…kroppsspråk, du vet, annars får du ge mer tydliga tecken…….
… #25 och #26, vet vad ni syftar på, men det finns väl inget som är säkert….man måste nog våga för att vinna…alla karlar är inte sådana, om så vore, då är det illa, mycket illa….
#24 Det är bara att på ett litet fint sätt, Kom åt honom med tuttarna på ett omedvetet sätt, eller se till att beröra honom med baken. Be honom hjälpa till med något när du gör det, då syns det i hans ögon.

#29 Precis, kör på bruden, det enda du kan mista är tid på att vänta. Tid på att finna "nästa", eller tid tillsammans med denne drömprins.
#28 Fel tråd, men inte fel forum. Här snackas ju om allt, och det skulle vara intressant att försöka ta ner en å annan manshatare på jorden igen. Å låta dom få se att det kanske är deras eget fel dom blivit lämnade. Kanske deras attityd skrämmer bort männen.
SEV 
Hahahah….jag bad han hjälpa mej upp på ena hästen som är 1,80.
Jag sa till han att putta mej på rumpan så jag kom upp. Såg ju inte hans ansiktutryck då från det hållet…men han puttade lite försiktigt….fniss…
Å jag tycker med det är bättre att visa han att jag är intresserad…än att gå omkring kanske flera månader och sen när det visar sej kanske han inte ens är intresserad av mej. Snacka om slöseri med tiden..hahhahaha…
Nääää…jag ska nog ge han en vink nu till Påsk. Köpa han ett påskägg med choklad i…eller en bukett med tulpaner….heheheh….Det är väl inte överdrivet???

#33 Inget e överdrivet då du söker ett skott i råttan.
Ha ha ha ha, jag kunde inte hålla mig, ursäkta min dåliga humor.
SEV 
Hmmm..jag söker inte enbart skott i råttan du….fniss….Det kan jag få av andra som inte är så seriösa om det bara är det jag vill ha…hihiihhi..

Påskägg låter som en bra grej, vem kan motstå ett påskägg?
Näää ….precis #36……å hästarna får ju sin beskärda del med med morötter….
#32 Manshatare? Det har jag aldrig varit, men det finns nog dom som är det, och det beror ju precis på vad man varit med om i livet, Man får alltid ge och ta i relationer.

#38 Om man har några att ge å ta i ja.
#36 Klart du ska ge kusarna morötter, å snubben ett påskägg, men lägg för böveln inte i nå sega råttor, det kan ju misstolkas. ha ha ha.
SEV 
hahahaha….SEV,,,,du är ju för skojjig…
Lovar…inga sega råttor här inte…hahaha

Förresten, vem vill ha en brud som kan kuta runt å få skott i råttan lite här å där?
SEV 
Det var ju inte menat så….SEV….att jag gör det!! Men klart vi flickor kan få det utan problem OM det är det vi vill. Men sån är inte jag….

#42 Nä, har nog förstått det, annars hade väl hästsnubben varit nerriden för länge sen. He he.
SEV 
hahahaha…nu får du ge dej….hihihihhii…

Kul å leka me ord, dom som går å vrida å vända på *ler*
Men i ärendet du fråga om, gör som du känner bäst. Det enda du har för att vela är loosing. Kör hårt så du kan gå vidare, antingen MED eller UTAN snubben. Visst, en del killar gillar svårfångade brudar. Men svårfångade brudar målar man upp en bild av, vid för lång jakt alltså, så att bruden sedan inte kan leva upp till detta eller denna bild/föreställning, å då ere ju dömt å misslyckas bara för det.
En sak ä vikke fall säkert, hur du än vänder dig så har du röven bakåt.
SEV 
Ja fortsätt putta på honom med baken, då kommer han kanske med !!!!!!, Detta rimmar, på hur du honom trimmar.
Nä jag ska försöka vara lite seriös. Personligen så på tredje träffen, och det inte blir nått. Tror man att tjejen har andra intressen än !!!. Men blir det första gången, då brukar det inte bli nån mer gång. Men jag har den erfarenheten, jag höll på en hel månad en gång innan det blev nått, och det visade sig att det var inget att ha. Så när det blir gäller det att ni är pigga, och inga sillar. För smakar det gröt första gången man smakar, vad ska det smaka efter ett tag.

Ibland kanske det inte är så konstigt att tjejer får underliga bilder av män… 
#47….vadå smakar gröt?????? Håller med #48…..
#47 När man blivit bättre på grötkokandet och kanske hittat någon krydda som passar… då kan den smaka gudomligt efter ett tag
Tyvärr brukar en del män inte vara så pigga på att frångå grundreceptet … inte i längden i alla fall. 
Jag måste svara ändå, med gröten menar jag blir det mycket dåligt första gången är det inte säkert man prövar något mer. Annars är det väl så att man lär hur den andra fungerar och det blir bättre och bättre. Men vägen till mannens hjärta den går enbart genom magen. Så god mat är den väg man får gå för att fånga en man. Vi tycker om att bli bortkämda, typ kaffe på säng med macka med pålägg och grönsaker. Så god mat, och service.

Jag tycker facktist …..var rak på sak. Du har inget att förlora. Om han är något att ha märker du ju snart!!! Lycka till!
Jag kommer att tänka på den där Tv reklamen med han Leif Gv persson. Undrar du hur en riktig man tänker kan du fråga mig hahahaha! du kanske ska fråga honom. hehe!
Konstigt att jag inte har blivit stenad, när man känner att man är en matyr, för det manliga släktet. Inte kan ni väl hålla med eller.

Ere vi män som ska hålla me eller kvinnorna?
SEV
Jaja…iallafall så var jag i stallet igår,,,red ju inte pga min fot som fick en pall över sej i måndags. Men……Karln kom ut!! När han ficl se mej i stallet så vinkade han så gulligt….o fick ett brett flin i hela ansiktet. När jag skulle gå ner till hagen för att hämta ena hästen hade jag inget grimskaft…då gick han ner med det till mej…han kunde ju ha väntat vid grinden…men näää..Vi stod där o fumlade och försökte sätta på det i grimman….
Vi pratade ganska mycket….hade mycket ögonkontakt…tyckte jagsåg en glimt av något….jag sa inget om vad jag kände…fegis…jaaa…hahahah..vi pratade mycket om annat…Tyckte att han på nåt sätt sökte kontakt igår..
Å kanske…kanske det finns nåt där…jag ska iallafall köpa han ett påskägg…hahah
Det kan vara att han bryr sig, och inte vill trampa i klaveret. Bju han på middag, om han törs. Det kan vara en omtänksam man.

Jag vet inte riktigt..Jag är ju en sån som tycker om att se killen jobba lite
.
Tycker det beror på hur mycket ni snackar och umgås i stallet. Jag hade nog inte frågat någon rakt ut om det inte var så att man umgåtts ett längre tag. Annars kan han nog bli lite skrämd.
Kommer han ner när du rider och tittar, och hjälper dig med saker och så, så kanske han är intresserad, men gå inte för rakt på är mitt råd.. Ge honom lite blickar och leenden och så i början. Sen när ni lärt känna varandra lite mer tycker jag att du ska fråga om ni inte ska ta en kaffe i cafeterian om där finns nån. Annars har du med dig kaffe.
Hör dig för lite så att han inte redan har någon, det är viktigt också! Fråga runt lite bland hans vänner..
Vem vet, han kanske hinner bjuda ut dig först!
Lycka till!

Jag tycker att det är gamla förlegade könsrollsmönster att killarna ska jaga tjejerna som i sin tur ska låtsas vara svårfångade. Ett spel som är väldigt onaturligt och som i många fall leder till så många misstolkningar och missförstånd så att alltihop går i stöpet.
Jag tycker att du ska köra på din öppna linje. Att vara rak betyder inte att blotta sig helt och lämna ut sig själv utan bara att vara tydlig i sina ord och handlingar i stället för att lämna dubbla budskap som jag anser jakten innebär.
Det är precis som i långfilmer där tjejerna inte vill bli kyssta och nästan slåss för att slippa… men om bara männen är påstridiga och inte ger sig (???!!!) så vill kvinnorna alltid innerst inne till slut. Skickar inte bra signaler om vad kvinnor egentligen vill anser jag och att låtsas vara ointresserad fast man egentligen är det är ju samma sak.

Ja, det var roligt att läsa den här tråden. Vet du något socialt om den här mannen. Är han ensamstående? Ska bli kul att höra fortsättningen. Denna mannen verkar lite tillbakadragen och en del är ju blyga. Det kan vara nog så tålamodsprövande att veta vad mannen egentligen vill. Så skulle jag nog känna det. Det kan ju likväl hända omvänt.
Jag kom på en snilleidé tror jag *ler stort*. Lägg en inbjudan på påskmiddag i ägget du ska ge han.
#61 Helt klar insikt, det andliga kommer genom magen.
Japp och snabbaste vägen till en mans hjärta. *ler stort*
#63 Med den insikten får du fortsätta, och dras med samma karl.
Japp som jag gjort i 13år nu. Och det syns på han dessutom *blink* Magen växer och växer hihihihi!

Hihi, ja, jag är nog lite gammeldags.. jag tycker att mannen ska fria tex. o sånt dumt..
Detta tycker jag däremot mer handlar om att inte gå för fort fram, oavsett om det är mannen eller kvinnan som tar första steget. Jag hade nog blivit lite paff om någon jag pratat med ett fåtal gånger bjuder mig på middag. Då blir det så uppenbart att han är intresserad, och är jag då inte helt säker på vad jag känner så hade jag nog tagit ett steg tillbaka istället…
Men alla är ju olika och det är ju tur det! 
Ja, ibland måste man våga om man vill ha nåt. *blink*
Och med en middag, man behöver ju ej bju på efterrätt. Och man kan tacka nej om det bjuds.
Jag är också lite gammaldags, jag vill bli uppvaktad
och få blommor och uppskattning.
Sedan kan man ju använda sin kvinnliga list för att få mannen att tro att det är han som tagit det första steget fast det i själva verket inte är så men jag känner att detta börjar bli lite överkurs för er manliga läsare.
Men den kvinnliga listen hör ju också till den gamla skolans sätt att flirta :-)
#69 Hellas jag har en affärsidé till dig *blink* Starta en kurs i det där med kvinnlig list. Det är en gammal konst som nog tyvärr håller på att dö ut.
Det är märkligt är det något vanligt söderut, en av mina mostrar bor i Eskilstuna. Hon är änka. För någon vecka sen ringde hon till min mor och berättade. Att hon hittat en ny man, men hon upplyste, morsan att hon fick väl vänta någon vecka innan hon skulle sätta honom under toffeln. Min mor tyckte det lät märkligt, men det kanske är vanlig där.
*Asg* Jag vet faktiskt inte om det är vanligt….. har inte så bra koll på sånt.
Tack alla ni…hihihih….jag har iallafall köpt han ett påskägg fyllt med godis..
.En middag vill jag INTE börja med än…jag ska ge lite fina vinkar så han börjar fatta att jag gillar han. Man vill ju inte skrämma iväg karln det första man gör.
.heheheh
Det roliga är att han känner mina föräldrar….
Tänk vad världen är liten…
#73 Yes tjejjen, där har du det….en liten oskyldig invit…lite godis så där i allmänhet…perfekt !
#70 Ja du, det är en konst att få mannen att sätta upp ett staket runt trädgården som han egentligen inte vill ha + att under tiden staketet sätts upp så tror han uppriktigt och ärligt att det:
1. Var hans idé
2. Att han överaskar sin fru
3. Att han är världens duktigaste make
När man ser den mannen stå där och arbeta med sitt staket så stannar han ibland upp, ser lite fundersam ut, torkar sig i pannan och fortsätter.
Det han då en 10 dels sekund tänker är: Hur i hela fridens namn hamnade jag här…..när Bilen står där?????
Sedan ruskar han på sig och fortsätter, glad ihågen över att frugan står därinne å fixar till steken!!!! :-).
Hehehehe….har nu lagt påskägget i stallet…Med en liten lapp: Glad Påsk önskar Mia.
Han går alltid ut till hästarna innan läggdags,,,o då lär han upptäcka ägget…fniss…
Ja…då väntar vi med spännig då……vad som kommer att hända!
hihihi…Jag fick ett sms nu från stallkillen! Han tackade så mycket för påskägget. Han hade glömt att köpa godis så det kom som en skänk från ovan.
Jag svarade med att det fick han för att han är så gullig….heheheh…
Vilken spännande tråd det här är, tror du kör rätt stil 
Fan med…Gissa vem jag träffade på Konsum??? Jooooo…HAN…med en tjej….Vet inte om dom var ihop eller så…de handlade var för sej…Men han tackade för påskägget mitt framför näsan på henne…han snackade och log…Sen sa han: vi syns.
Vad ska jag nu göra när jag inte vet om dom var tillsammans eller inte…Blev lite lessen…Men jag tänker inte ge upp. Dom kan inte ha känt varandra länge verkade det inte som….
VAD GÖRA???
Det kan ju var nån bekant bara, ta inte ut nått i förskott. Du kan inte göra lite efterforskningar, nån som du känner som känner honom?
Jag vet vem hon är….har träffat henne många gånger innan…Men att hon skulle va med honom kom som en liten chock…Fick intrycket av att de var ganska ytligt…..men jag fick se att hon åkte med i hans bil.
SNYFT!
Tänk på att det är påsk Mia! Då träffar man släkt och vänner det kan ju ha varit en syster kanske?
Det är nog hans syster!
Vad roligt att vi får dela det här med dig mia-38!
Ser en liten film som spelas upp, och jag känner stalldoften!
Ja, var bara som vanligt…glad och trevlig (gissar jag;-) Och så kan du ju låtsas lite dum…ge honom nån oskyldig fråga…*S*…
Ja, försök att iinte hetsa upp dig, du kände säkert helt rätt att det bara var ytligt. Hon kanske hade bett om skjuts eller nått om det var nått tungt hon skulle handla
Tänk om han är medlem här på ÖN!
Oj vilken spännande tråd!
Hoppas det går bra för dig Mia!
Tjejen är nog bara en vän till honom! Ge inte upp så lätt =)
Nu låter du honom visa något innan du tar nästa steg tycker jag.
Kram Pytte
Tack alla….blev väldigt konfunderad just nu….Men jag ska ta det lilla lugna…Å se vad som händer….*L*
heheheh..jag kom ju på en sak när jag satt här. Denna tjej…hon finns ju på samma site som jag….Så jag skrev ett litet mail till henne…Absolut inget om han nu…utan mer allmänt….hihihi..Jag ska gå den vägen o fiska lite om vad hon o han har för relation…
#90 Läser med spänning
Lycka till och glad påsk..

Jaa, lycka till!
Hon är säkert en kompis eller liknande, han skulle nog inte flirta med dig om han var upptagen. Och flirtar lite gör han ju ;)
Jag har svårt att se själv om någon flirtar med mej….Han kanske bara är trevlig…Hmmm….Varför ska det var så jä…la svårt?

Det är svårt för att det är ett spel! Om det var accepterat att prata öppet om sina känslor så skulle du helt enkelt bara fråga honom utan att riskera vare sig att "tappa ansiktet" eller att han skulle backa ur.
Om det var någon annan han gjorde så mot skulle du då betrakta honom som intresserad av henne eller skulle du se det som trevlighet?
Jag brukar tänka som så när jag frågar rakt ut (jo, det är så jag gör och alltid har gjort) att om det var han som frågade mig… skulle jag bli generad eller tycka att det var jobbigt? Svaret är ju i mitt fall nej, jag skulle bli smickrad och inte alls ta illa upp. Visserligen får man ju avböja om man inte är intresserad men det underlättar ju för båda parter som jag ser det och man undviker jobbiga missförstånd och gå med klump i magen en halv evighet medan man väntar på den andre. Och jag tror inte att jag är så himla annorlunda än andra… Men men, man måste göra det som känns rätt för en själv :)
Eftersom jag skrev i sms:et till han att jag tyckte han var gullig…så BORDE han ju fatta att jag är intresserad av honom…eller hur?
Kanske att jag får veta vem hon är när jag kommer ut nästa gång till stallet. Är han intresserad av mej så kommer det säkert en förklaring vem hon var.
Och Hoppfull….visst har du rätt i att det är lika bra att vara rakt på sak. Man kan ju inte få mer än ett nej….Och han behöver ju inte komma ut till stallet nrä jag är där om han inte vill. Om han tycker det är jobbigt. Men jag vågar faan inte säga som det är rakt ut…Jag ger hellre lite fina vinkar….
Jag tänker som du #95, skulle nog inte heller fråga rakt på. Vad jobbigt för dig nu när Påsken kom emellan med, han kanske får en massa besök från släkt o vänner, och då har han ju inte tid att engagera sig just nu heller…men jag önskar verkligen ett lyckligt slut på den här sagan…sköt om dig….
Ta´t lugnt, var glad att du är kär…inte alla som kan det.
Det visar sig till slut hur det står till med honom, inte nåt att oroa sig för i förtid….
Och du kan vara rakt på sak utan att vara framfusig typ…Lycka till!! :-D
Han kanske lämnar en väg öppen ifall, liksom ha något i reserv nu var jag elak, med sanningens bistra smak. Det är alltid trevligt att ha en flirt, då känner man sig, som en alfahanne.
#97…oroar mej gör jag väl inte direkt…men är man kär så vill man ju veta om den andra känner likadant…eller skulle kunna tänka sej att göra det…
#98….hahaha..känner du dej som en alfahanne sven-g? 
#99 Tänk om det vore så, men drömma kan jag
Det kan ju fortvarande var hans syster eller någon annan släcktin till han…….
Undrar bara….tror ni han hade tackat för påskägget även i affären mitt framför henne om han nu INTE menade nåt??? Jag menar…han hade ju redan tackat i sms:et tidigare.
Hade han haft intresse för hon som var med…så hade han väl inte sagt nåt om det då.
Eller??????

Jag tänker som du där, men som sagt så vet man ingenting helt säkert… Jag håller med bybo, man kan vara rakt på sak och tydlig utan att bli framfusig och/plump :)
Ja inte kan jag ju tro att han skulle tacka dej för påskägget framför näsan på sin tjej så att hon hörde det, han riskerar ju att det blir ett himla liv , han kanske till och med åker på stryk… och så här till påska också…. nä jag tror inte att han har något i hop med henne….LYCKA TILL OCH GLAD PÅSK…
Om han inte tackat för ägget och hon visste det. Då är det bra att tacka när ens tjej är med, för att visa att det är helt oskyldigt. Även vi män är rävar. För annars skulle han inte tacka två ggr. Hon vet naturligtvis inte om smset.

det här var spännande och romantiskt ….
hur har det gått ?
#106….har inte kommit så långt än…men jag skriver så fort nåt händer..fniss..
Ja…här väntas det med spännig med….vad kommer att hända…..
En spännande tråd det här. :-) Jag håller tummarna att det går bra för dig Mia-38. :-)

Å - !
Nu är till och med jag fast i denna tråd! Har följt den med stigande spänning…
(Alla som någon gång varit förälskade måste väl bli nyfikna?)
Angående "spelet" kvinnor-män emellan är jag en fullständig idiot. Jag har aldrig klarat av att dölja mitt intresse (när det funnits något) och heller aldrig "blivit erövrad" när jag varit ointresserad… Förstår helt enkelt inte hur det skulle gå till(?).
Vad jag nu har missat vet jag ju inte…;-)
Dessutom gillar jag varken att städa eller att laga mat eller att pyssla om någon/ något - så någon gammaldags kille kan det aldrig bli tal om…
(Märkligt nog bor jag samman med en snubbe som jag har två barn ihop med. Hur nu det kunde hända..?)
Hej Inanna!
Jag är nog gammalmodig själv…hahah…Älskar att pyssla om och ta hand om de jag älskar och bryr mej om. Gillar att laga mat..men städa….? Mjaaaa…..jag gör det bara för att jag måste.
Jag kan heller inte dölja mitt intresse för någon. Det halkar ur en massa komplimanger….det skickas sms….det ges blickar….
Men jag är en fullständig knäppskalle när det kommer till att jag ska märka killens intresse. DET ser jag inte. Då tänker jag "han är sån mot alla".
Jag skickade ett sms till karln och frågade om han var insnöad än….Fick ett svar: "Att lite insnöad är jag nog alltid"
#111 Skicka ett till och fråga om du ska komma dit och tina upp han…..
*GS Nä,bara skoja….sms är roligt,speciellt när det blir lite flört. Lycka till Kram
Hahhaaha..jaaaa….#112….Nog ÄR han insnöad..hahahah…Han verkar vara lite trög…heheheh…Antingen så fattar han inte riktigt…eller så finns det inget intresse….vad vet jag??? Eller vill han bara ta det lilla lugna i början o pejla läget…..

#113 Karln kanske har ett förhållande redan å bara vill låtsas vara trög, så att DU ska förstå eller lessna.
Kanske ligger det ekonomiska aspekter i detta åxå. Om han visar dig att du är ute i fel vatten å fiskar så kanske han förlorar en kund/inkomst som han behöver. Det kan åxå vara tvärt om, han kanske är superintresserad av dig men vågar inte för att inte du ska ta illa vid dig å dra.
Så, jag tycker du ska vara lite tydligare, karln kanske har ruggiga problem att försöka hålla dig vid gott humör.
SEV 
SEV…jaaa…jag håller egentligen med dej om att jag nog måste vara lite tydligare i vad jag vill. Men risken finns då att han inte vill att jag ska fortsätta rida hans hästar. Och det vill jag ju inte. Hur 17 ska man då bära sej åt????? Ett dilemma….
#113 Ja,jisses..hehe Jag är nog den siste som ska råda dig. Om inte killen visar klart och tydligt med ord och handling så fattar jag inte heller. Kan liksom inte "tro" att det kan va mig han är intresserad av.
Tycker du ska ta det lugnt och kolla av han. Va lika glad och trevlig som du brukar. Han kanske är den försiktiga typen. Lite blyg. I värsta fall om han drar ut på det för länge så får du väl ta till handgripligheter…*GS
Kram

Men ni fruntimmer gillar ju att hålla snubbarna på sträckbänken ett tag. Sen blir nu sura när ni sträckt gummisnodden så den gått av. (Det finns alltid undantag även här)
SEV 
#117 Gummisnoddar och sträckbänkar!!!
Låter som fruntimmer är rena rama tortyrfigurer ju…
Det finns lika barn på bägge sidor. Må dom finna varann..
Det där med sträckbänken har jag aldrig fattat….Är jag inte intresserad av någon som visar intresse så säger jag det…
det lustiga med killar är…att när en annan visar intresse…då är man inte sååå himla intressant längre. Och när man drar sej lite tillbaka så är killen så himla på helt plötsligt…hahahaha…Har bevis för detta. Och så visar man intresse igen…då drar sej killen undan lite…och sen tvärtom IGEN….hahahah….Snacka om en lek.

#118 å 119
Ja ni har rätt, det finns ju "sträckare" i båda lägren. Men Mia, inte ser jag att du visat DITT intresse så värst tydligt inte.
Å du ser, det ligger alltså annat bakom även DIN återhållsamhet som kanske hans. Du är rädd för att "göra bort dig" och då inte få rida. Du får nog bestämma dig, vill du rida hästar eller den där snubben. *hoppsan*
SEV 
det inlägget jag skrev om leken…menade jag inte med honom ju! Men det har hänt innan med andra.
Jag har visat mitt intresse med att ge han ett påskägg med godis i….sms där jag skriver att han får det för att han är så gullig….
Jag veeeet att jag måste bestämma mej. Att risken finns att jag förlorar hästarna…Men samtidigt kan man ju utrycka sej som så att man inte kommer att besvära honom om han inte vill. Utan jag rider hans hästar och han sköter sitt.
Det kan ju vara så oxå att killen tror att du bara visar tacksamhet när du gav han ett ägg för att du får rida hans hästar. Han vågar kanske inte lita på att du gav han en vink. Sen kan det oxå vara så som SEV säger,att han har ett förhållande och vill inte såra dig. Fasen va det ska va krångligt.

Ja å det krångliga har uppstått för att båda kanske mer värnar om sig själv å sina eventuella förluster inför ett avslöjande.
Men Mia, om jag ger Ulla-Bella som jag fått låna bilen av ett påskägg å säger, "Här får du för att du e så gullig", ska hon då slänga sig runt halsen på mig å vi ska leva lyckliga i alla dagar.
Hmm, jag tänker aldrig mer va snäll å överraska nån me påskägg, om jag inte vill mera förstås.
SEV 
#123 HAHAHAHAHAHA Ja,det var så jag tänkte,han tar det kanske som tacksamhet. Du e för kul…
Ja,du Mia. Jag hoppas han visar lite mer intresse nästa gång du ska träffa han. Det är så spännande att följa dig i det här.
All lycka..Kram Broken
OK…raka puckar nu då. Ni vill att jag ska säga nåt till han?
Typ: Jag har fattat intresse för dej. har du lust att ta en fika nån gång?
Jag struntar nog i hästarna om det visar sej att han tycker det blir jobbigt.

Nu har du ju mesat så länge med honom så nu skulle ett sådant uttalande vara konstigt.
Säg nåt i stil med
Som du säkert märkt så har jag inte bara ridandet som anledning längre att komma hit. Jag blir även glad att träffa dig. Så vad säger du, ska vi träffas mer privat över en kopp kaffe och se ifall det kan leda till något mer.
På detta sätt så sätter du snubben i vinannde position direkt genom att förmoda att han är smart som redan förstått ditt intresse. Å då lyssnar han på resten med ett annat öra. Helt enkelt mer medgörlig.
Men gör som du känner känns bäst.
SEV 
#126 Ehh…så modig är inte jag!
Men man känner ju av lite om killen har fattat lite tycke för en. Hans blickar och om han gärna söker sig till ens sällskap osv..*L Sen när jag väl känner av den biten,då hade jag kanske frågat om en fika. Är gammalmodig så jag vill helst killen ska fråga mig om en fika.
SEV….hjälp till här nu….

Jag tycker det känns som om du kommer att göra det för att många härinne tycker att du ska göra det och då glömmer du ju att det är ditt val.. Det är DU som ska ta beslutet och göra det för att det känns rätt för dej. Glöm inte att du bestämmer själv.
Det börjar bli en upschåsad stämning här inne.. Lite såpa över det hela liksom.. (jo jag tycker det är jättespännande)
Men Gör det som DU vill inte vad vi andra driver dej till..
Kram på dej
#129….jaaa…jag gör ju naturligtvis som jag själv vill. Jag både vill och inte vill tala om det för honom. Jag vill vänta o se om han kommer med nått Tecken eller nåt. Om han kommer ut mer i stallet eller inte nu. Samtidigt som jag bara vill tala om det för honom å få detta ur världen..antingen ett ja eller nej. Men det som känns bäst för mej nu är nog att vänta. Får den känslan. Att inte pressa han. Jag har ju trots allt inte ridit där mer än tre veckor nu ju.
Blir vädret bättre i morgon så åker jag ut där på kvällen och tar in hästarna…sen får vi se utefter det.
Naturligtvis ska du göra som DU känner,känns bäst och tryggast för dig! Alla är olika i sitt agerande och det kan ju bli tokigt om vi lägger oss i för mycket.
Lycka till vännen..Kram

Hon hade aldrig vänt sig till oss om hon inte ville ha våra råd.
Men lycka till i hur du än gör
SEV 
#131..ni lägger er inte i….Jag bad ju om råd…om vad ni tycker och om vad ni skulle gjort…
Det är ju kul att höra vad ni andra tycker…så fortsätt i skriv vad ni tycker….

"Men det som känns bäst för mej nu är nog att vänta. Får den känslan"
Känslor är bra.. oftast känner man på sej saker, risken är att man bygger på mer saker som egentligen bara är tankar. Tanken styr ju känslan liksom.. Och om du har en känsla av att det är bäst för dej att vänta.. så analysera inte sönder den. Vad får du för känslor när du tänker att tex "han är nog intresserad" eller om du tänker "han är nog inte intresserad"
Känn efter vad som känns bäst och välj den. :-)
Hur du än väljer så blir det som det ska bli.
Våga lite på dej!
Själ vet jag inte vad jag skulle göra.. jag är för feg för att säga nåt så där rakt på sak och jag håller på att lära mej att lyssna på mej själv och inte så mycket på andra.
Jag har en lapp i plånboken för att påminna mej själv. På den står det
" VAD VILL JAG??? VAD TYCKER JAG???"

Orsaken till att man analyserar sönder saker är ju just bristen på öppenhet. Det är då man blir förvirrad och tror att det är ett spel och att man måste göra rätt "drag" för att "vinna" i längden.
Jag håller oxå med om att det kanske är dags för att göra en rak invit. Typ, jag tycker att det är så trevligt att vara här och att träffa dig, skulle du vilja ta en fika?
Varför tror du inte att du skulle vara välkommen där om du är intresserad men inte han? Det lär ju knappast vara så att du försöker limma på honom om han avvisat dig. Det tror inte jag att du behöver oroa dig för. Men det är ju jag det.
Lycka till!!
ps mia, jag tycker inte alls att det liknar en såpa… eller är uppschåsat… och tycker man det kan man ju avstå från att läsa ;) du är ju inte direkt desperat och tigger om hjälp :) ds
Men tänk på att en man kan ha annat i tankarna än ett förhållande. Trots att han har en tjej. Vi är lite olika i tänket. Så även om man lyckats, kan man göra sig illa.
Följer detta med glädje! Vi är ju verkligen olika vi människor, och det är svårt att få ihop det ibland.Men attraktion är ju så fasligt underbart, och kan också göra ont förstås , men man "växer"
Tiden innan man riktigt "vet" är den bästa, tycker jag.När det är något i luften från båda håll.
Minns att jag skrev en novell en gång om något liknande (hästar, stall och sånt ), men den är inte riktigt rumsren.Var väl nåt jag var tvungen at få ur mig! 
Ja…den här tråden följer jag med intresse….. Hoppas att det det går bra nu med denna man Mia -38. Jag håller tummarna!!

Jag har inga planer på att avstå från att läsa. :) Det är ju jättespännade..
Jag menade bara att Mia ska göra det som känns rätt för henne för annars blir det ju fel.
Här åker man ut o ska göra sej till….hahah..å så är han inte ens hemma
….asg….jaja….Kommer en dag i morgon med.
Nä,va typiskt!
Kan riktigt känna din frustation…*L Nåväl,ser fram emot morgondagen och hur det ska gå..
Detta känns bara hopplöst just nu. Får ingen respons. Jag var ju ute igår och tog in hästarna då var han inte hemma. Innan så skrev jag ett sms till han att jag åker ut och pysslar med dom. Inget svar. När jag kom ut till stallet var det redan mockat o klart. Bara att ta in dom. Kunde han inte skrivit det???
Senare så fick jag ett sms av han där det stod: Tog du in hästarna
Jag svarade med att det gjorde jag och att jag kommer i morgon (som idag då) igen. Fick inte ett svar tillbaka. Ett "Tack" hade kanske varit på plats eftersom jag tar hand om dom…
Känns hopplöst just nu…Ligger lågt…..

Ligger lågt e kanske just vad han gör åxå. Å att han inte svarar på dina SMS kan ju vara för att han inte vill "dra igång" något.
Tänk om du varit rättfram från start, då hade du inte behövs våndas och fundra så mycke dom här två senaste dagarna.
SEV 

Han kanske är bortrest på påsken och har ordnat med någon annan som sköter hästarna…? Och blir lite paff över att du är där på eget bevåg?
Men, såklart, då borde han väl skriva det…
Det är ju JAG och min sons tjej som sköter om de…Inga andra.
Men jag ligger lågt nu som sagt…
Jag hade inte skickat varken dittan eller dattan mer till den mannen just nu. Han låter som han har fullt upp och inte kan svara ordentligt. Åk dit som du brukar och var som vanligt sen ser du om det märks någon förändring i hans sätt. Ja,jag är en fegis. Gillar raka rör från killen om han är intresserad,annars drar jag mig tillbaka.
Kram

Flåt, jag visste inte…
jaaa….#146…..jag börjar dra mej undan lite nu….Nu är det upp till honom att göra nåt…Vill han så får han faan i mej visa det på nåt sätt…o likadant om han inte vill. men ioch för sej…så tolkar jag detta som om att han INTE vill just nu…

Mia-38
Man kan inte ha kvar kakan och ändå äta upp den.
SEV 
#145…Ingen fara…Hur skulle du kunna veta det? hihihihih…

#149 Hon har ingen kaka ännu. *L Hon bara fönstershoppar i bageriet.*S Sen kan man ju alltid stoppa fingrarna i halsen om kakan smaka illa..*GS
Hade jag haft kakan så hade jag ju inte behövt fönstershoppa hahahahah….men jag tror jag knådar vidare…hihihihi…

Jaa mia, det blir knepigt när man analyserar utan riktiga fakta. För egentligen vet du ju inget om vad han vill eller så och egentligen är det nog samma sak för honom.
Du får känna efter vad du verkligen vill och fundera på hur du ska nå dit :)
Stort lycka till!!
Klart som 17 att jag vill ha karln. Men jag ska pejla läget lite till. Kan ju va så att han har mycket att göra just nu. Eller har nån flickvän allaredan. Men jag pejlar vidare för jag kan inte riktigt släppa detta än.
Nu ska jag bara åka ut dit ikväll o ta hand om hästarna. Ska göra så ett tag. Sen när vi ses så ska jag ge han vissa blickar, prata med han..skoja…
När man just analyserar det man inte vet nåt om..ja då kan man få de mest knäppa tankar. Som kanske inte alls stämmer med verkligheten. Men tyvärr så gör jag ofta så..innan jag vågar ta steget mot sanningen.
Har följt denna tråd med spänning…hi,hi,hi….pirrigt må jag säga…som jag förstår så bor han inte i närheten av stallet då, eftersom du inte kan se hurdan aktivitet han har på hemmaplan så att säga, om det finns någon kvinna där eller så…och vad jag läst, så har du bara träffat denna karl i 3 veckor, så du känner inte alls till honom sen tidigare….hmmmm….tänk om han är gay….nä, nu var jag inte snäll….menade inget illa…men omöjligt är det ju inte, om du inte känner till om han har haft någon tjej eller så….men jag håller tummarna så hårt som det bara går för din skull…
Hej Eija
Jooo..han bor precis invid stallet så jag ser hans aktiviteter. Och vad jag har sett dessa tre veckor så har han inte haft nån tjej hemma. Om hon inte har gömt sej..hahahaha…
Är han gay…så jaaa..hahhahah….då är han….men det tror jag inte….
MVh Mia
Hahaha..förresten Eija…jag VEEET ju att han har varit gift sen tidigare….å då med en tjej..hahahah….Så det med gay är nog ingen risk…om han inte kommit på det nu då..hahhahah
"LER"…..ett plus då iallafall….men han kanske är rädd för en relation just nu….kanske har haft en dålig erfarenhet av sitt giftemål…eller kanske blev väldig sårad i den relationen….vem vet inte du, vem vet inte jag, vi vet ingenting nu, vi vet inget idag……..
Han är nog väldigt försiktig, och kan vara livrädd om han misstänker, att någon är ute efter ett förhållande. Jag ska berrätta om en sak som hände mig. Var på dans körde åt kompisarna. Där träffade jag en tjej hon bjöd mig hem nästa helg. När jag kom dit hade hon planerat hela livet med mig, jag blev skit rädd, och drog iväg som en avlöning.
Ja sven-g…
jag skulle med dragit!! Fort som faan….Sånt där gör mej oxå livrädd.
det är ju därför jag ligger lågt nu…att han inte ska tro att jag är sån.
Tjejen jag skrev om som var med honom på Konsum….Hon hade ju en sida på samma site som jag. Jag skrev ett hej till henne…Nu idag har hon vart inne…men inte svarat på mitt mail….*asg*
*Mia ler finurligt*
Jaha….Nu vet jag….
Han visste jag skulle komma o ta in hästarna. Precis när jag hade kommit så kommer han hem…å har samma tjej med sej i bilen som han hade på Konsum…
Besviken o lite ledsen nu. Men jag höll god min…
Lägger ner tror jag…vad annat kan jag göra?

Å så tråkigt - om det nu är som det verkar - !
Känns som om han velat hålla alla dörrar öppna… Hoppas du kan fortsätta åka dit (för hästarnas skull) ändå. Och fortsätta vara ditt glada trevliga jag.
Han får helt enkelt skylla sig själv som inte greppade vilken pärla du är!
Jag åker dit iallafall….hahaha…Min kompis som vet vem denna tjej är kan inte tänka sej att de är tillsammans…men jag vet inte det jag. Kändes lite som att han ville visa att han har tjej…jag vet inte…
Men jag ska inte sluta rida där iallafall. Sen får vi se…
Nu har jag sovit en natt o tänkt igenom det hela.
Känns besviket…att stupa på mållinjen…hahahahah…
Ha en trevlig dag.
Fortsätt att åka dit och sköta om hästarna om du vill det och var ditt vanliga jag, skoja och skratta så han får se vad han missat. Sen får du väl se om de är tillsammans eller om det kanske bara är en ny bekantskap han har den här tjejen. Kram
Ja Ina123…
Det kändes som om det var i början på deras sk förhållande eller vad det nu är…
Jag ska fortsätta som vanligt..hihihih….Jag vet att jag har en oemotstådlig charm…hahaha…
*skojjar*
Jag känner det på mig att du har det ;) Ja var som vanligt så får du se, det är inget som säger att det blir så allvarligt mellan dom. Ligg lågt och var charmig ;)
nu ska jag ju inte svartmåla henne,,,,Men enligt mina kompisar så är hon känd av hela stan för att inte vara seriös. Hon lever på andras pengar …sätter på allt som rör sej på fyra ben av det manliga könet….osv…
Vi får väl se hur lång tid det tar innan han upptäcker det.
#169 Ja du Mia..har han något annat än hormoner mellan öronen så märker han nog snart vad hon är för en typ,annars får han väl bli en fattig,lallande hästägare.
Tänker på dej..Kram

På fyra ben..!!??

#171 ASG jo,jag reagerade oxå på det…hahaha
OJ:.hahahahah…jag menade på TVÅ
BEN…fniss…naturligtvis..hehehehe

Jo, man fick underliga bilder i huvudet av hästar, sköldpaddor, marsvin och jag vet inte vad… ;-)

Tjejen kanske haft otur och träffat på killar som utnyttjat henne sexuellt, med lockrop om fina presenter.
Känner du henne så väl att du kan säga hon medvetet utnyttjat killarna å deras pengar, eller lyssnar du på skitsnackare och sällar dig till skaran genom att nu svartmåla tjejen som tagit din ögonsten?
Det tycker jag är fräckt, tänk om tjejens mamma läser här. DU borde skämmas mia68 (edit: mia38)
SEV 
Vad 17 borde jag skämmas över??? Jag har ju själv sett hur hon håller på när man varit på puben….Å jag skrev att jag inte ville svartmåla henne på något vis…Jag har inget emot henne…
OM nu tjejens mamma läser detta så står jag ju för vad JAG säger o skriver. Å hur stor är sannolikheten att just hon är här inne ändå????
Mina kompisar är för övrigt inga skitsnackare….jag litar fullt ut på dom.
Men…jag skäms inte!

ha ha ha, den satt fint den.
SEV 
Vad menar du SEV?????
#175 Otur??? Alla har ett val och förhoppningsvis ett sunt förnuft,så otur kallar jag det inte! Dålig självkänsla och en önskan om att bli omtyckt är väl det som ligger närmast till hands. Låter man sig köpas med fina presenter för lite sex så är det nåt som inte står rätt till. Synd om tjejen men som sagt,alla har ett val.

#179 Ja alla har ett val Broken.
Vad jag ville poängtera i mitt inlägg var att tjejen kanske har dålit självförtroende och är lättledd. Men visst behöver man ju inte ta fram köttbiten för vad som helst, å hur lätt som helst. Fast ändå, varför inte? Vem har satt den regeln att det skulle vara så fult? Folk pökar ju ändå runt ganska mycke, fast många döljer det bra bara. Å killarna som går på krogen å pökar på olika varje helg, dom skapar trofeer, tjejerna som gillar sex blir skökor. Fan va orättvist va.
Åså när en "lös" kvinna då äntligen finner den hon vill ha, den rätte, "MrRight", då kommer nån kärlekskrank annan tös å skriver ner henne som lösbent å pengahungrig. Det är ett jävla sätt, ett jävla ofog som inte bör få förekomma på ett öppet forum, eller överhuvudtaget. Hur jävla "lös" hon än varit tidigare så har ingen annan rätt att smutskasta henne, så jävle enkelt är det. Hade "den löse" varit ett medium hade mia38 fått skrivförbud. Å allt skitsnack om henne, kan ju väl ha varit andra kärlekskranka töser som dragit det kortaste strået.
#178 Det är en sak som du kan försöka lista ut själv!
SEV 
#180 Det där med sex är så väldigt olika. Men personligen tror jag inte på att det handlar om sexlust utan endast erövringar. Den riktiga sexlusten utvecklar man med en partner under längre tid. Folk,tjej som kille som bytar partner hela tiden vill nog mest visa upp sina färdigheter och få höra att man är en tiopoängare mellan lakanen. Fel eller rätt är upp till den som utövar det att känna efter.
Smutskastning är aldrig trevligt,men jag förstår Mias önskan. Tycker dock inte att Mia är elak i sitt uttalande.
jag ber ödmjukast om ursäkt för min sk smutskastning om någon tog illa vid sej….
Du behöver inte läsa denna tråd SEV om du nu tycker jag är så otrevlig i mitt uttalande. Jag kände på mej i samma stund jag skrev inlägg #169 att nu får jag äta skit av flera här…å det stämmde ju bra….
Jag ville inte kasta skit på någon…en annan har väl inte heller alltid varit Guds bästa barn som det heter.
Å jag håller med Broken i hennes uttalande i #181….
JA , det är ofta lättare att svartmåla någon annan och lyssna på ryktena för att glorifiera sig själv.
Kan man ej hålla sina egna känslor i styr och läsa mellan raderna på saker så för man stå med långnäsan. Eller som man säger skägget i brevlådan. Var väl ganska gjutet han mera var intresserrad av en vänskaps relation. Sen kan vi grabbar tycke det är roligt att få tjejor på svaga linan med som ett spel……..
Alltid kul att få uppskattning, VEM tycker ej det handen på hjärtat ? ? ? ? ?
Sen när man har en relation är det väl ej så lätt bara kasta bort den. Man kan ej ha kakan och äta den…Lite manlig flört har väl ingen dött av….
Sen ge bort ägg och vara gullig. Visst ingen dum idee …
Men vad hade du vinna på detta ?
Om det nu var som det va ?
Du sårade dig själv mer än det gjorde nytta . När du fick smset med tacket DET var ju det du ville ha….Sen vart det på fel sätt…

#181 Jasså, är det så det är, ja då vet jag.
Så gott folk, fortsätt måla ut dom som gärna pippar och får dom "täta" killarna.
SEV
JA du sev vad skall man säga……
No more words är väl en låt med någon pojkgrupp….
Jag har ALDRIG glorifierat mej själv! Jag visste jag tog risker med detta att ge påskägg odyl. Man måste ju våga..annars får man ju aldrig veta. Varför går ni på mej nu som om jag vore en råtta att jaga??? Bara för att jag skriver som jag tycker…..
jag har bett om ursäkt om jag nu har snackat skit om någon…kan till och med be sitevärden att ta bort just det inlägget om ni mår bättre av det???
#184 Tycker du börjar spåra ur nu SEV! 

Det är så jäkla fint väder idag så idag ska jag grilla. Fan va gott de ska bli, det rinner redan om snålvattnet.
SEV 
186#
Jag hajjar ej ngt jag skrev mest en förklaring till allt när jag läst alla inlägg idag. Ej sett denna tråd på länge. Sorry om jag råkade vara ärlig och ej hejja på dig som en del gjorde i tråden innan som jag läste om. Ett tips livet består av att lära sig saker trial and error metoden har jag levat efter…Jag är ej full lärd än… Men kärleken är blind ibland det har iaf jag lärt mig.
Det är lungt Hansson….*L*
Jag blev bara så sur på en annan person här inne nyss…
Jag är mycket tacksam och glad att du har hejjat på mej i denna tråden. Och givetvis tar man chanser när det gäller att flirta med någon. Jag är absolut inte sur för att det gick som det gick nu. Det är hans val.

Det tycker jag med, därför lägger jag ner. Anledningen till urspårningen är att jag inte kan se på när någon blir oskyldigt dömd av pöbeln å inte kan få säga sitt ord ens. Men nu droppar jag detta ämne, ni har ju rätt att snacka om vem ni vill å hur ni vill. Jag är ingen självutnämd "räddare i nöden". Å detta är väl en sak jag måste se på i mitt eget liv, för jag gör likadant mitt ibland vänner på en fest ifall det börjar skitsnackas (i mitt tycke) om någon icke närvarande.
Så håll till godo, SEV lämnar scenen.
SEV 
SEV…jag har bett om ursäkt….ändå håller du på att tugga….jag har till och med bett Elisabeth att ta bort det inlägget med utmålningen. Vad vill du uppnå?????

Jag har nu läst den här tråden efter mias pm och jag blir väldigt förvånad över Hansson och SEV:s inlägg!!! Jag kan inte se att någon har utpekats eller svartmålats på något sätt, inga namn finns nämnda och mia-38 är ett nick utan varken foto eller riktigt namn så vem ska kunna veta vem det handlar om?
Hansson, du finns ju här igen trots att du haft flera andra nick tidigare och betett dig illa så jag är inte förvånad över det du skriver egentligen för det är vi vana vid.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
193 ¤ Ja då var vi där igen- SÅ fort jag säger sanningen ska man få höra just detta…Konstigt man har flera nicks ,. JAG Står rakryggat för vad jag tycker och tönker det vet du med eller hur?
Så fort jag skriver något som jag tycker SOM ingen annan tycker då får man höra att man skriver illa…
JA JA Elisabet ha ditt ryggdunkar forum för dig. JAG är för stark för skriva här. Skall lämna din lilla gullhörna så kan ni tycka så synd om alla här som ej TÅL höra sanningen.,
ÄRLIGT jag skriver från hjärtat i denna tråd. HUR jag ser på saken så får man höra detta pinsamt!
Tål man ej höra sanningen skall man ej heller skriva eller hur?

#194 Du vet mycket väl vad jag menar, det handlar inte om att du har dina egna åsikter! Alla har vi våra egna åsikter som vi också ska ha men DU vet vad du har skrivit både på forumet, i gästböcker och pm till andra medlemmar, eller hur???
Vad vet DU är sanningen? Nej varken du, jag eller någon annan vet det i det här fallet eller i många andra. Men i ett fall där du har skrivit väldigt elakt så visste både jag och några till sanningen men den ville du inte tro på.
Dig diskuterar jag inte med mer efter alla tidigare saker som du har gjort mot medlemmar här. Dina inlägg tar jag inte på allvar direkt för jag vet ju vad du vill skapa.
Elisabeth
Har läst tråden och följt den med spänning, kan nu inte hålla tyst längre….. SEV jag har länge tyckt att du verkar vara en trevlig typ, men nu spårar du allt ur ganska rejält , jag tycker att du ska be Mia-38 om ursäkt, det är klart att hon är besviken och det är alltid skönt att få häva ur sig det.Hon har ju fått goda råd här när det gällde dom andra känslorna, så varför tål du inte att läsa, lite om avundsjukan hon känner när hon upptäcker att karln hon har förälskat sig i ev. har någon annan.Det tycker jag är helt normalt. Men Mia släpp tanken på honom om du kan ,och fortsätt som vanligt så ska du se att han en dag kommer springande efter dej och då kanske du inte ens vill ha honom längre … kram på dej :-)))
Hej Hyacint1!!
Tack så mycket för dina vänliga ord.
Jag tycker egentligen inte att jag pekat ut någon…då det inte står namn eller nånting. Och visst blev jag besviken…när jag till och med känner tjejen….men sånt är livet. Jag går vidare och tänker vara precis sån som jag är….glad…charmig…sprallig…
Jaa skit i dom "sura gubbarna" visst är det kul att snacka med dom, och dom är jättebra när man vill ha goda råd, för dom vet säkert hur killar tänker och funkar.Men varför skulle han bli sur för att du skrev om vad den där tjejen är för någon det är ju inte ens honom du har förolämpat…. nä skit i dom och du ta och gör det i den där "hästmannen" också…… det blir nog bra i slutänden ska du se…..

Hallå där.
Jag ska gå ifrån mina principer och skriva igen i en tråd som jag sagt jag lämnat. Detta för att folk skriver adresserat till mig.
Men ge er nu för fasiken, har inte jag rätt till att tycka det är fel å smutskasta vem fan det än månde vara.
Ha ni erat fjortismöte bäst ni vill, men respektera för böveln att andra inte tycker som ni, respektera att andra värnar om rättvisa, för den där "skökan" mia68 talar om har ingen chans att rättfärdiga sitt nedsvärtade namn.
Å du Elisabeth, läser man mellan raderna i ditt inlägg så betyder det att eftersom mia38 nu är halvanonym så kan hon smutskasta vem hon vill utan att det ska ses som snedtramp. "Ingen vet ju vem hon är, så ingen vet ju vem hennes baneman är", vilket jäkla konstigt resonemang! Det är ju vilket fall för mig att uppmuntra till anonymitet.
Å sen, med handen på hjärtat. Hur många ställen i Sverige finns det där två syrror jobbar i ett stall med en ensam man som föreståndare/ägare? Där det massor av gånger tillåme framkommit vilken del av landet vi ska söka i. ÖN har en hel jävla massa medölemmar, räkna ut resten själv.
Jag står fast vid min ståndpunkt, jag tycker inte om när folk öser skit över de som inte kan försvara sig.
Å nån ursäkt till mia38, det kan ni se er i månen efter.
SEV 

Nu liknar det ännu mer en Såpa!

Tänk om alla de som skriver PM vågade skriva att de håller med SEV öppet.. Då skulle nog den här tråden stängas.. *tror*
SEV!!!
Två syrror som jobbar i samma stall med en karl som ägare????
Vadå två syrror???? Å stallet är privat,,,,Hur många sånna finns det tror du i sverige,,,,å bara i det länet där jag bor där det vimlar av travstall…Han är faan i mej inte den enda karln som har ett stall med hästar i där tjejer vill hjälpa till.
Lägg ner SEV!!!

Ha ha ha, mia mia mia.
Tänk på blodtrycket, å varför vifta i tomma luften, det verkar du göra varje gång jag kommer med nåt som svider.
DU tyckte ju själv det var fel gjort av dig, du bad ju om ursäkt. För inte menar du väl att du inte MENADE din ursäkt? En falsk ursäkt då i så fall.
Nä mia, lägg ner du, jag svarade på tilltal, så länge jag inte har skrivförbud förstås, för i den här fjortistråden så sätter jag kanske min sista potatis, ha ha ha. Men vad gör det, det finns ju trådar/ställen där man tar lite mer hänsyn inför sina medmänniskor, ÄVEN fast dom kanske får drömprinsen framför näsan på en.
Nä, lägg ner mia, bry dig helt enkelt inte om mig, gör som du själv lär, LÄS helt enkelt inte mina inlägg.
SEV ( du får inte ens en smajlis)

Det är trådar som denna som allvarligt får mig att överväga att lämna ÖN….förbannat tjafs om saker och ting som inte ens har med sajten att göra….
Fjortisflams och kärleksbekymmer finns det på Relationer i Fokus i mängd…så det är bara att välja om man det vill…
Och det där med att "Låt bli att läsa" tramset vet ju faktiskt de flesta att det inte riktigt funkar…när en svarttråd hela tiden dyker upp…
Sura gubbar?…nej inte ett dugg…men tjejen som är ihop med stallägaren kan ju vara din eller min syster…eller kanske bara en helt oskyldig tjej som blir misstänkt för horeri bara för att hon råkar stämma in på den tjej som nämns här i tråden…
Mitt första o sista inlägg i denna tråd!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Tackar….
Jag får nog plita ner vad jag tycker.Nu har jag bara läst lite i början o slutet..
Jag håller med SEviking..Hansson………….
Sen tycker jag personlig att det värkar vara fjortissnack..Bara för att en mäniska visar respekt o omtanke för att du har varit ute med hans häst.så kan du ju inte ut gå från att han ä'r kär i dig. Det var ju så som man var när manvar liten man drömde hadde fantasier..
Och jag är av den åsikten att om man har aldeles för olika åsikter i en tråd så be höver man inte skriva..DET är därför som jag inte har skrivit, men nu kände jag mig tvungen…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej Chik….
Jag har aldrig antagit att han har varit kär i mej….vart kan du läsa det?? Jag ville han skulle va det..men nu är det ju som det är…
Hallå ingen är väl tvingad till att skriva här om man inte vill….. eller ?????? Och SEV är det så att du kanske känner "damen´" i fråga????? det verkar så … för du måste ju förstår Mia-38 också hon ville bara ha ett råd och det har den stackarn blivit upphängd i taket för….och hur kan det komma sig att så "ädla mogna män" som ni läser på sådana här "s.k fjortissighter" jag tycker att ni borde ha viktigare saker för er…

Ett förslag till denna tråds fortlevnad,
Vi slutar strö salt i såren och helt enkelt skiter å skriva mer om detta.
SEV 
Så rätt så SEV! Sluta skriv….jag börjar bli arg…Jag kan tåla kritik och elakheter. Men lägg ner nu för 17…..du bedriver ju en slags häxjakt…..allt jag säger är fel i dina ögon och öron…ber jag om ursäkt är det med fel…..Vad är det med dej????

#209 Det håller jag med om :)
Jag låser härmed tråden för allas trevnad :)
Kramar till er alla!!!
Elisabeth

Självklart är det inte ok att skriva att någon lever på andras pengar och hoppar isäng med vem som helst - alla (tjejer åtminstone…) skulle väl bli ledsna om någon skrev så om dem(oavsett om det var sant eller inte…;-).
Nu tog ju just detta till att börja med en mer humoristisk vändning (fyra ben…) - tyvärr fick det hela inte stanna i ett avväpnande skratt. För visst måste det vara rätt metod att mota undan svartsjuka och ledsenhet - att göra sig en fånig bild (naturligtvis utan samband med verkligheten) och skratta åt alltsammans.
(Eventuella Harry Potter-fans kanske erinrar sig "Ridiculus"-besvärjelsen?)
Sedan tycker jag att SEV har en poäng i att det är väldigt orättvist att killar får prova sig fram i sänghalmen, men inte tjejer.
Nya (??) idéer om varför det kan vara lockande att vara med flera olika när man är singel:
1) Det är då man kan vara det! Om inte så finns risken att man blir bitter senare över förlorade tillfällen…
2) Man är hellre glad i bingen med någon (just för att man inte har träffat den rätte) än ensam och olycklig.
Synd bara om det ska leda till kollektiv bestraffning…!
Hihi . Nu har jag kommit på varför ni träter 

och snälla ta nu detta som ett skämt.
När jag var liten så sa man om man som tjej småkivades med någon kille . eller tvärtom för killen så var det för att man igentligen tyckte väldigt bra om varandra.
Nu är det bäst jag springer.
Var rädda om varandra. Kram på er
Var rädda om varandra