Dockan/bebissen i diket.....
Denna historia har mina förräldrar berättat för mig. Detta hände för en arbetskamrat till mina förräldrar när de bodde i Finland för många år sedan. (Det kan ha varit någon gång i början av -70 talet.)
Det var en man (han var arbetskamrat till mina förräldrar) som var ute och gick. Efter ett tag så såg han att det var något som låg i diket. När han märmade denna sak som låg i diket såg han att det var en docka/bäbis som log där. Denna man gick närmare för att se efter vad det verkligen var för något som låg där i diket. Helt plötsligt så hör han en röst som ber han låta denna docka/bebis ligga kvar och som även säger till denna man att han inte får röra denna docka/bebis utan han måste bara gå därifrån. Denna man gör som han blir tillsakt ut av rösten som han inte vet vart den kommer ifrån, eftersom han var alldeles ensam på denna plats.
Vi hade några gånger diskutioner ang. vad detta kunde vara. Mina bägge förräldrar sa att denna man var en helt vanlig människa. Vad mina förräldrar vet så hade han inte heller några psykiska broplem så de trodde inte att han hade kunnat fantisera ihop detta. Mina förräldrar var ofta väldig skeptiska mot många saker här i livet och trodde oftast att det mesta har logiska förklaringar, men denna berättelse som deras arbetskamrat hade en gång i tiden berättan för dem trodde de på.