Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 462 ggr
Astaan
0

Spöken?

Hej. Jag, min mamma och min syster bodde i ett hus för c.a ett år sen. En morgon så stod balkong dörren öppen, mamma frågade både mig och min syster om vi hade varit och öppnat och det hade vi inte. Efter det började min mamma låsa den dörren när hon skulle gå och lägga sig några dagar efter när hon vaknade på morgonen stod den öppen igen. Vi blev rädda jag och min syster och vi hade våra rum i källaren så vi våga inte sova där mer. Min mamma låste dörren ner till källaren och vi hade inte varit där på några dagar när min mamma skulle ner och hämta en grej där ifrån när hon öppna dörren va båda våra dörrar till våra gamla rum öppna och vår mamma hade både låst dom dörrarna och lampan var tänd där nere. Min mamma är väldigt sparsam när det gäller el så hon skulle aldrig låta det stå tänt så. Veckan efter flyttade vi där ifrån.

Jag vet inte om detta kan ha med spökeri att göra men min syster råkade ut för detta: Vår morfar hade precis gått bort, några dagar efter va min syster hemma själv, och hon skulle duscha. Hon sätter alltid på stereon i vardagsrummet på högsta volym när hon ska duscha. Hon gick in i duschen, duschade osv.. När hon kom ut så var det helt tyst, hon kollade stereon och den var nerskruvad till minsta volymen. Min syster skrek rakt ut; "Morfar du får inte skrämma mig så". Hon trodde det var han som hade skruvat ner.

Detta hände också min syster när hon bodde i karlstad: Hon har en kompis som gick bort när han var 19 och hon hade ett album med foton på han i en bokhylla c.a 4 meter från tv:n. En dag när hon kom hem låg albumet precis vid tv:n. Min syster tänkte inte på att det kunde va som det spöka, så hon satte upp albumet på hyllan och puttade till det för att se om det var möjligt att den kunde studsa så långt, men det var inte möjligt. Hon tänkte inte mer på det, några dagar innan detta hände hade hon träffat en kille som hon skulle på dejt med. Dagen innan hon skulle på den här dejten så satt hon och kollade på tv, och hon har ett halsband som har fått av sin kompis som har gått bort och det flög rakt igenom rummet, precis som någon kastade det.

Även det halsbandet låg på bokhyllan. Min syster blev så rädd att hon sprang in till grannen och ringde hem, efter det ringde hon till ett medium eller va det heter och hon sa att hon inte skulle va rädd för det var antagligen något den här kompisen ville varna henne för och blev hon rädd så kanske han aldrig skulle varna henne mer eller va det nu va han ville. Min syster gick på den här dejten och det visa sig att den här killen hon skulle träffa var helt sjuk i huvudet.

[mia-38]
0

Hej..

Angånde varningen hon fick om att hon inte skulle träffa den där dejten. Jag själv har blivit varnad av en ande som jag vet vem det är. Han uttryckligen tog tag i min dåvarande pojkväns nacke för att kasta ut han. Han har gett mej Tecken nu efteråt med när jag ska dejta någon. När jag känner den där känslan så åker jag inte.

Din syster ska nog vara glad att hon har en med sej. Denna vill henne inget illa.

MVh Mia