Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 551 ggr
Susanna37
0

Min dotter ( långt)

För några år sedan då min dotter och jag satt brevid varann i soffan började hon stirra rakt ut i tomma intet -vad tittar du på frågade jag. På färgerna svarade hon, -Vilka färger sa jag. Alla dom här säger hon. Jag säger att jag tyvärr inte ser färgerna men att de säkert är fina, ja det är dom säger hon.

Sen säger hon hej till någon och jag frågar vem det är, vet inte vem det är säger hon men det är en man. Vart kommer han ifrån undrar jag, från båten där ute säger min dotter och pekar ut mot väggen, Jaha vad vill han då frågar jag (tycker det är både lite kusligt och spännande samtidigt, dottern bara fortsätter stirra).

Han vill ha hjälp svarar hon mig. med vad frågar jag. Hjälp att komma hem. Hem vart frågar jag , till andra sidan säger hon då!

Jag ber henne fråga mannen hur vi/hon kan hjälpa honom med det och han svarar min dotter att han behöver hjälp med luftballongen som ligger söndrig på stranden, Min dotter hjälper tydligen mannen med detta ( hur vet jag inte ) men strax är de klara och han säger tydligen tack för hjälpen och säger hej då. Min dotter börja gråta och "kommer tillbaka" Kände du honom frågade jag -Nej sa hon men sen säger hon att det känns som hon kände honom…

Hon var ca 8-9 år när detta hände och nu när hon strax är 12 tycker hon allt sånt är så otäckt & vill inte prata om det alls.

Bägge mina barn har sett och pratat med andar när de var mindre men inte längre. För både mig och min man är det självklart att våra nära finns kvar även efter döden men har aldrig pressat barnen om vad de sett.

Är det vanligt att barn blir rädda när de blir äldre?

Kram på er!

mariaef
0

När man är liten och ny har man ju inte hunnit bli påverkad av kompisars spökhistorier, tv-program, omgivningens ev rädsla osv…Barn har ett öppet sinne. Men ju äldre de blir desto mer påverkas de av andra och rädslan vaknar till liv. Det är bra att ni föräldrar är öppna för detta och förstår barnens upplevelser och inte viftar bort dem.

Jag började bli rädd i tonåren när någon hade blivit lite för närgången, men jag påverkades även mycket av kompisar och känslan av att vara annorlunda, lite udda:)Idag känner jag bara tacksamhet.

Jag tycker ni ska ta detta med ro. Låt dem prata om det när de känner att de vill, visa bara att ni finns där. Huvudsaken är att de känner sig trygga. När de känner sig mogna att berätta och ventilera sig kan det vara skönt för dem att veta att de inte är ensamma om att uppleva andevärlden. Så tror jag.

Kram på dig! Maria