Morfar
22 april 2004 dog min morfar. Och jag vart väldigt ledsen. Och helt knäckt.
Han dog inte plötsligt eller jo kanske lite, men när jag gick och la mej på kvällen den dagen då han hade dött så tyckte jag att han kom till mej i mitt rum och gick från dörren -> fönstret, fönstret -> skrivbrodet -> Skrivbordet -> min säng och satte sig där. Men alla jag berättar det för säger att jag kanske bara inbillar mig att jag ville se honom, stämmer det eller kunde jag ha sätt hans ande som ville säga förväl och se att jag var okej? För det var ändå jag som grät mest av alla typ. Fasten jag inte hade ett så speciellt starkt band till honom.
Men är det som de säger, att jag bara inbillar mej eller såg jag faktiskt min egen morfar då jag skulle somna?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Lita till dig egen känsla i det fallet. Det kan ingen annan avgöra mer än du själv :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nää, men tänk om jag inbilla mej bara för att jag ville se honom en sista gång? Jag såg honom som en ande.. :'( Jag vill ha honom tillbaka :(

Jag förstår din känsla, saknaden blir jobbig ibland och man vill så gärna ha dom tillbaka i livet. Men om du vet med dig att det du såg inte var inbillning så lita på det! Våra nära och kära finns vid vår sida och speciellt då vi har sorg och saknad inom oss. Du vet att din morfar finns med dig i sin andliga form så han har inte lämnat dig för gott :)
Elisabeth
Nä men ibland så känns det som om han har gjort det. För jag har inte sätt till honom eller hört honom på jättelänge :( Jag börjar bli orolig att han har glömt oss :(

#4 Det bwhöver du inte vara orolig för, han glömmer er inte. Även om du inte har sett eller hört något så har han säkert varit där hos dig ändå.
Elisabeth
Mja kankse, isf har han varit här när jag sover eller något :S Tror du att djur kan märka andar och att de ser dem ?

#6 Ja djur märker av deras energier :)
Elisabeth
När jag var yngre hamnade jag ibland i konstiga förlamningstillstånd där jag kunde känna att någon berörde mig på olika ställen på kroppen.Det var en väldigt verklig känsla och skapade ofta en nästan panik artad känsla när jag inte kunde freda mig.En gång när jag hade detta tillstånd hörde jag inte ett ljud trots att min tv var på .Det var som att sitta i en plastbubbla och se ut.Då såg jag en äldre kort kvinna i gammaldags kläder som stod i mitt kök och diskade men det hördes inte ett ljud.Kan nån förklara för det känns fortfarande verkligt för mig

#8 Du kan läsa mer om det i den här artikeln:
Förlamande tillstånd
Elisabeth

Hej Pandiz….När min mamma dog låg en av hennes barnbarn nedsövd i respirator och vi visste inte ens om han skulle överleva men tack o lov gjorde han det. När han vaknade så sa han att det är så konstigt men mormor har jobbat här på nätterna och jag vet ju att det inte kan vara så, hon är ju för gammal och har heller aldrig arbetat på sjukhus. När han vaknade hade mamma varit död i 3 dagar. Och ingen hade pratat om henne vid hans sjukbädd.
Så visst är det så att de ser till oss även från andevärden. Samma kväll som mamma dog kände jag tydligt hennes hand på min axel, lika starkt som om hon hade varit i livet. Jag tror absolut att det var din morfar som var hos dig…….
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Oki… Jag hoppas det =)
Hej.
Det som du beskriver om din morfar. Har hänt mig förutom att det va min farfar som kom och satt vid min säng i många timmar en natt. Men det va några år sen. Har pratat med min farmor och min mor och ingen mer då jag kanske bara skulle bli dumförklarad. Men mamma och farmor trodde på mig och det va skönt att ha nån att prata med om det. Min Farmor berättade även när hon opererates en gång och hon "dog" under operationen och hon såg när dom arbetade med henne men vilken tur att hon kom tillbaka.. Jag och min farfar stog varandra nära då vi älskade hästar lika mycket när han levde.
Oki.. Hur upplevde du det då Susan-J?
Jag upplevde det som om han ville se att allt stog rätt till och att han inte ville lämna oss. Men han va tvungen att säga hej då en sista gång då jag träffade inte honom dom 3 sista veckorna i hans liv. Han hade så mycket mer att ge. Han dog ju av en blodpropp i hjärnan och var ändå pigg. Det sista han ville var ju att lämna sin familj. Saknar han och min farmor än idag..
#9 En informativ artikel.Detta har jag känt några gånger, men inte vetat vad det har varit.
Någon som kan svara på detta?
När jag växte upp var farmor den som betydde mest för mig trots att jag hade båda mina föräldrar.Min farmor gick bort när jag var sexton år.Inte en enda gång har jag känt hennes närvaro, men jag tänker ofta på henne.Hur kommer det sig att hon inte visar sig för mig?Vet att jag betydde mycket för henne.Det är alltid andra jag känt som gått över till andra sidan som jag får kontakt med ibland.

# 15 Av nån anledning så är det inte alla man får kontakt med. Här på jorden hade jag en nära kontakt med min farmor, som oxå lämnade mej när jag var 16. Har träffat alla mina men inte henne….Kanske vissa går vidare på ett annat sätt och kommer till oss om det är nåt spec…. Att hon inte kommer till dej nu betyder inte på nåt vis att du inte betydde nåt när hon levde lr så det ska du inte tro!
Men är du säker på att hon inte visat sej då? Ibland är det svårt när de vi älskar kommer. Svårt att skilja på verklighet och ens egen önskan. Iaf tycker jag det. =)
Tack för svaret!
Det enda sätt jag kan tänka mig som hon ger sig tillkänna på är…
Min pappa bor i sitt föräldrahem sen lång tid, och när han skriver kort till mig undertecknar han med platsen och inte sitt namn.Det är i så fall genom honom hon ger mig en hälsning.
Jag har en tavla med min farmor på och jag står bredvid henne som liten flicka (1-2 år)och den tavlan finns på väggen över min TV.
P.S Jag har bett Pandiz om ursäkt för att jag bröt hennes tråd här!
Det är super duper lungt Chakra Det är ändå ingen mer som svarar på det jag har skrivit så.. tråden är nog för gammal..

Hej pandiz.
det är ganska vanligt att släktigar kommer och ger en sitts hälsnig inann dom går över. så jag tror mycket väll att det var din morfar du såg.
MVH Zeed75