Konstiga upplevelser
Jag har varit med om en massa konstiga upplevelser, och det är inga av dom som jag riktigt förstår, och som jag inte förstår varför dom kommer. Är väl lika bra att börja.
Ofta, när jag sover, så ser jag mig själv som liten, i olika situationer som jag satt mig i. Till exempel när jag höll på att drunkna. Jag ser mig själv under vattnet, ståendes på tå för att nå ytan och få luft.
Annars så har jag ofta en stark känsla av att vara iakttagen i huset jag bor i med mina föräldrar. Speciellt i hallen, om man ska gå upp för trappan för att lägga sig och sova. Även i mitt sovrum känns det som att någon iakttar mig från garderoben.
Det sista jag kommer att gå igenom är en egentligen väldigt korkad sak jag och några vänner gjorde.
Uppe i skogen kanske en halvmil från mitt hus ligger en gammal, övergiven gård från andra världskriget. Jag har varit där några gånger, och även gått in i huset, i dagsljus. När man kommer in är trappen och en källardörr direkt till höger. Källardörren var igenspikad, och nyfikna som vi är öppnade vi den. Men då det inte fanns någon trapp så stängde vi och spikade igen den igen. Vi fortsatte in genom rummen och hittade en låda med brev och dylikt i ett skrivbord. Vi kikade igenom lite saker och hittade brev från ägaren till gården, adresserade till en kvinna i hudiksvall. Vi hittade även en dom från tinget som handlade om otrohet. Min vän tog även med sig två ransoneringsbiljetter och en novelltidning därifrån, som han sedan glömde hos mig. Nästa gång vi var där, var källardörren öppen igen.
Den allra hemskaste händelsen var när jag och 4 vänner tog våra mopeder upp till det där huset, klockan var väl runt 00.00. Vägen upp dit gick jättebra. Det var fullmåne, så vi såg oss omkring på gården, och gick även in i huset, där jag tyckte mig se en ljus kvinnogestalt gå genom sovrummet. Jag vände snabbt därifrån fylld av en olustig känsla. Även en av mina vänner kände sig osäker i huset. Vi alla gick ut och gick dom 25 metrarna till våra mopeder. 2 av killarna körde före, dom hade snabbare mopeder, strax efter dom körde min tjejkompis iväg. Sist åkte jag, som skjutsade den sista i gänget. Vi åker kanske 500 meter, och får syn på min tjejkompis som hysteriskt gråtande står och försöker få igång sin moped, som lagt av, Jag, som kan en del om motorer, kollade lite snabbt. Bränslekranen var på, och moppen var fulltankad (det handlar om en Yamaha DT års.mod 95). Hur vi än kickade och höll på så startade inte moppen. Hela tiden så var det iskallt, trots att det var sommar. Det var först när den som jag skjutsade lade handen på sadeln på mopeden som den startade. Vi startade även min moped och åkte iväg fort. Vi stannade sedan på parkeringen till skid och golfanläggningen för att ta en cigarett och försöka lugna tjejkompisen, som var fullkomligt hysterisk och bara grät. Jag vände mig mot golfbanan, som sträcker sig mot skogen där ödehuset ligger, och tyckte mig se ett vitt ljus närma sig. Vi åkte iväg återigen, upp på villaområdets dagis, där vi stannade. Det var han som jag skjutsade som körde då, då jag kände mig helt borta. Han berättade sedan att jag suttit och sagt något om att vi skulle krocka o.s.v. När vi kom upp till dagiset och jag klev av moppen så ramlade jag bara ihop i en hög. Jag kände mig iskall och bara låg och darrade. Jag vet inte vad det var, men något är det.
Nu blev detta extremt långt, men jag hoppas att någon läser =)

Putt… För långt att läsa eller?
Nej ,jag har läst igenom och tyckte det var väldigt intressant, men kan inte hjälpa dej. Det är väl inga ute just nu.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tack för att du iallafall läst =)

Hej Cikoria!
Jag har läst igenom ditt inlägg men kan ju inte hjälpa dig eftersom jag inte "är medial".
Men du kommer säkert att få svar och respons på ditt inlägg. Ibland tar det lite tid, just nu kanske det är många som är offline och sen kanske man måste ta en funderare innan man skriver sitt svar!
Så vänta lite du, jag är säker på att någon av alla kunniga och trevliga människor här kan bidra med något till dig.
Mvh Åsa

Tackar även dig, Åsa, för att du tagit dig tid till att läsa inlägget =)

Jag har läst men som de andra kan jag nog inte heller hjälpa dig, dock kan vi ju konstatera att något pågår på den där gården och det kanske inte är läge att "störa" mer om det får sådana jobbig konsekvenser för er. JAg tror ju helt klart att ni som kände/såg är öppna för det och de andar/energier som finns där märker ju detta o får en chans att ta kontakt! JAg är som sagt ingen expert men försöker utveckla min egen öppenhet och har i alla fall kommit förbi att bli panikrädd för att man inte vet vad det är, dock händer ju saker ofta som inte jag kan ta på och som kan vara obehagliga, men jag tror mest det är för att man inte förstår, inte att någon vill en illa.
Hoppas på fler inlägg här jag med för det hade varit kul om mågon med ännu mer kunskap kommenterade..

Tackar även för ditt inlägg, Vapala. Håller med om att det skulle vara roligt med någon "erfaren" som svarade =) Något säger mig att den ande/närvaro som finns där försöker visa att något finns i källaren, med tanke på att dörren var öppen, trots att vi spikade igen den igen….

Upputtning ^^

Det första du berätta är helt identiskt med mig. Att det känns som någon tittar från garderoben. Och att när jag ska gå upp och lägga mig känns det som det går någon efter mig och tittar på mig. Så jag springer alltid upp!

Jag springer upp ibland, men oftast så biter jag bara ihop

Jag försöker bita ihop. Men efter halva springer jag!

Ingen mer som tänker läsa? Tänkte att jag skulle fått lite "erfaren" hjälp… men man är ju helt ny här så..

Det är uppenbarligen folk inloggade, men detta är väl inte tillräckligt intressant?

Ursäkta om jag tjatar, men jag vill verkligen att fler läser och försöker hjälpa mig förstå vad som hände…

Kan även berätta att jag hittat spår från 2 personer som bott i huset, en fader och en son mest troligt, men båda var i vuxen ålder.

Jag har läst igenom ditt inlägg, men det är svårt att säga något om vad det är som pågår.
Av egen erfarenhet vet jag att rädslan kan spela en människa en hel del spratt. När jag var ung kände jag ofta att det fanns någon i rummet som tittade på mig. Jag var rädd för garderober och innan jag skulle sova var jag alltid tvungen att titta under sängen och jag var väldigt rädd för mörkret. Jag ville inte förnimma andar eller spöken, jag var tvärtom livrädd för att någon skulle visa sig för mig.
Nu, när jag blivit äldre så tycker jag inte längre att det är något konstigt om jag känner mig iakttagen. Jag vet att andar, änglar och annat finns runtomkring oss och jag blir inte rädd längre.
Berättelsen om er mopedutflykt liknar en sak som jag var med om när jag var i 15-årsåldern. Vi körde i skogen till ett ödehus, men känslan av att vara ovälkommen var så stark att vi inte vågade gå in alls. När vi körde därifrån kändes det som om vi var "förföljda". Frågan jag ändå ställt mig är om inte en hel del av min obehagskänsla berodde på rädslan och att det blev ett slags "grupptryck" - vi hetsade upp varandra helt enkelt. =)
Det kan mycket väl vara så att det i det här huset finns något övernaturligt, jag kan inte säga om det är så eller inte. I gamla hus kan det finnas en massa så kallade "energispår" kvar, något man känner av - men det betyder inte att det måste vara något spöke som vandrar där. Mitt råd får ändå bli att ni låter bli att åka dit igen. Jag vet mycket väl hur spännande sånt här kan verka, men blir man oerhört rädd finns det ju ingen anledning att utsätta sig för det igen.

Jag ska försöka få något foto av huset, har ändå funderat på om jag ska åka tillbaka med sakerna som min vän tog därifrån. Vem vet, det kanske syns något på fotot? =)
Jag tycker att ni ska lägga tillbaks sakerna, det kan hända att otrevliga energier har följt med, specielt om det är domstolshandlingar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vi har inte tagit domstolshandlingarna, det handlar om två ransoneringsbiljetter och en novelltidning… Allt annat ligger kvar på sin ursprungliga plats. Bara det har torkat upp lite så ska jag åka dit, är lite svårt att ta sig dit nu…

Putt någon mer som vill säga något?

Ingen mer som vill säga något?
Nä det är inte mycket just nu, försök att återställ i huset och se hur det blir sedan, hoppas det blir bättre då.
Glöm inte att förklara och be om ursäkt för lånet av tidskriften och ransoneringskorten.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Okay, ska försöka åka dit någon dag framöver…

Ibland är det bäst att inte rota i saker utan låta dem vara som de är. lämna tillbaka det ni "stal" och låt sedan huset vara. Ni är säkert jätte nyfikna på hur varför, vem och vad osv.. Men jag får en enormt starkt känsla av att ni bör hålla er därifrån.
Svaren kommer alltid när man är redo att höra dem. ibland tar det lite tid. Ge dig till tåls, otålighet kan förstöra mer än det gör nytta. Hoppas att du får en fortsatt trevlig dag!
Mvh Aracco
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com