Upplevelse
Förut när jag stod i dörröppningen medans jag släppte ut hunden i trädgården så stod jag och tänkte på min morfar som gick bort för snart ett år sedan, min mor har upplevt fysiskt påtaglig närvaro utav han och när jag tänkte lite grann på det så kände jag hans närvaro och utav ren nyfikenhet så bad jag honom om han kunde visa mig eller min sambo något fysiskt som visar hans närvaro, och jag var väll skeptisk just i den stunden när jag sa det men tänkte inte mer på det och tog in hunden och gick in i sovrummet där tv på väggen stod på, vilket är normalt då min sambo brukar somna till den, men vilket inte var normalt var att en sportkanal var på, vilket är så typiskt morfar, men ja jag tog genast fjärrkontrollen och skulle ändra kanal men för första gången så fungerade den inte då började jag tänka lite smått för mig själv att är det morfar som jävlas med mig nu när ja bad honom hehe, och ja jag var inte riktigt säker men jag bad honom att ja om det nu är du som mixtrar med tvn så vet jag det nu och skrattade innombords, sen försökte jag igen ca 1min efter och då gick det att byta kanal*vilket var en himla tur!*, sedan tänkte jag inte mer på det och satt tvn på timer så den skulle stängas av om tio min, efter ca 5 min så öppnade jag ögonen*vet inte varför*, sedan låg jag och tittade lite halvtrött emot skynket som hänger i öppningen till sovrummet, rätt som det är så ser jag hur det snabbt far fram och tillbaks på skenan ca 10cm och det klingar till, då bara hör jag i mitt inre hur han skrattar , det kändes faktist riktigt kul att han visar mig fysiska bevis för att han är med mig, tänkte att jag skriver ner det nu innan jag helt glömmer bort det:)
Godnatt Alla här på ön och ha en trevlig dag imorgon!

Tack för den berättelsen!
Åh, vilken underbar berättelse. För även om vi vet så behövs det ibland lite fysiska bevis!
Kram Erika
Åh… håller med #2. Du kunde väl inte fått ett bättre kärleksbevis från din morfar!!
Gläds med dig.
Kram Anco
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Visst är det härligt att de finns med oss och visar sina kärleksförklaringar ibland.
Fint
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Ja för mig vart det väldigt tydliga bevis, vilket kändes skönt för även om det är som Erika säger så kan man behöva lite bevis för ögonen också
Kram / Jimmy
Så underbart!
Kram Marina
#6 det är dom små bevisen som gör det så fint - härligt! Jimmy
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Ååååh vad mysigt!!! Jag bara MÅSTE ta ett allvarligt snack med pappa känner jag… 

tack för att du delar med dig av din härliga upplevelse.
kram
Härligt Jimmy!!! Grattis 
8#, Ja verkligen, detta var tydligt nog för mig
, sedan kan man ju ibland sträva efter ännu mer konkreta bevis men just i detta fall var det tydligt nog!
9# hehe ja du får göra det
, men vänta inte för mkt, jag lämnade bara tanken fri efter jag sagt det och förväntade mig inte ett dugg vilket säkerligen hjälpte honom.
Var som vid ett annat tillfälle som min mor berättade, hon vaknade mitt i natten och gick upp i köket och var sugen på något att äta och tog fram en bulle,morfar är mycket väl medveten om att mamma håller hårt annars på sin mat då hon vill gå ner i vikt, och när hon stod där i helt andra tankar så började fruktkorgen som hänger i taket gunga från sida till sida kraftigt, hon viste inte vad hon skulle tro först då hon vart så förvånad, då tänkte hon det att ja nu är det morfar som är framme och påminner mig om kosten hehe, min bror sa sedan dagen efter att " ja nu kan du inte smygäta på nätterna heller" hehe…liten rolig händelse!, som du sa Jane att det är som små bevisen som gör det så fint!

Upplevelser kommer ibland då man minst anar det också.
De gånger som jag kännt den där ljumma smekning mot min arm tex, den brukar komma då jag är i köket oftars och grejar. Och då tänker jag dirket att det nog är mamma som är med mig där.
Men så har jag ju också haft andra upplevelser. Som då ljusen sprakar och det blir som stjärnor runt, eller då jag får som det där fältet runt mig. Känner då att det måste vara energi på nått sätt. Håret på armarna står ut, men det är inte av rädsla det bara blir så. Tänker då att mog mamma och pappa hälsar på mig.
Jag brukar skoja och säga det till mina föräldrar, ni får gärna komma och hälsa på mig, men ni får inte skrämmas. Och så skall ni vara där det är finast och bäst för er mesta tiden. Men jag är jätteglad då ni kommer ibland.
Pratade med en kvinna idag på affären som hade en klocka hemma hos sig som betedde sig underligt. Men hon var inte heller rädd.
Då pappa fortfarande levde och mamma hade gått bort så hade han ju en radio på sitt rum på Hemmet och den började spela titt som tätt. Hörde det ofta då jag var där. Har den radion hemma här nu och nu går den aldrig igång av sig självt.
Ha det gott alla!

Vilken härlig upplevelse,Jimmy,din morfar måste haft rätt kul.
14# Hehe ja du han var sån av sig när han levde, så är inte förvånad
, men så härligt att man får denna respons på deras närvaro då det sker fysiskt!
Kan bara säja. Va roligt för dig Jimmy. Känns fint när de är närvarande
Var rädda om varandra
Vilken härlig upplevelse