Dagens händelse
Var till sjukstugan för min årliga koll. Det kan bli lite kul ibland, efter provtagning, sa sjuksystern att jag skulle ha skydd för att det skulle blöda. Då sa jag så här, titta det är bara att sätta handen ovanför då slutar det blöda. Jag gorde så, det slutade blöda, hon blev tvär ilsk, hon trodde inte på vad hon såg. Hon sa sån där skit tror jag inte på.Är det någon annan som råkat ut för något liknande. Och hur ska man få folk att tro, när dom inte tror på det dom ser.
Hihihi… önskar jag kunde… Om dom inte tror när dom ser, ja, då är det nog bara att låta dem vara…

Hon kan ju inte förneka det hon såg hända iaf :) Vissa har bara bestämt sig för att inte tro oavsett vilka bevis dom får. Men hon har nog lite i sina tankar idag :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hon blev mycket arg,och kastade fram en mugg för att jag skulle kissa, sen sa hon inget såg bara arg ut.
*skrattar gott* Du är rolig Sven-g.
Kram på dig
Många reagerar ju med ilska när dom blir osäkra, var det inte så då?
Ha ha, ja så kan det vara - en del vill absolut inte tro sina egna ögon!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag är på jobbet, har fått lov att jobba. Hon var nog helt emot det som man inte kan förklara. Jag hade ju inte behövt säga något. Men lite små roligt var det, ska nog prova skanna läkaren med.

ja det är gott att kunna stämma blod…*S*..
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Ja, det är tydligen en speciell konst få förunnat. Vad jag hört i alla fall.
Jag vet inte om jag kan på någon annan. Men på mig funkar det
Ne det är ju svårt att veta innan man fått prova. En vännina till mig hade en gammal släkting som arbetade under finska vinterkriget som blodstämmare.
Det här är märklig har nog från att jag var barn kunnat detta medfött, aldrig lärt mig. Men en sak har jag lärt mig, att jag ska sluta titta på foton.
Ja du Sven jag med *ler stort*
Jag skulle vara nöjd om jag bara kunde stämma lite… efter att man kollat blodsockret typ… så man slipper alla papperstussar som blir när man måste kolla ofta… äter lixom blodförtunnande också 
Även jag äter blodförtunnande pga hjärtsmäll, det spelar ingen roll. Det var roligt att det fanns fler, med 
#15 en nutida Blodstoppare
Kul!
Vänligen Jane

Häftig, skulle vart kul att se med egna ögon. Synd att en del inte är mer öppna för det.
Intressant med att Stämma blod. Kan man lära sig det? Hur gör man isåfall?

Vet faktiskt inte om man kan lära det…jag har precis som Sven-G alltid kunnat det…både på andra och mifg själv…
Jag läste nångång om att Stämma blod. Det stod att det gick i arv. Att tex om pappan i familjen kunde det, så lärde han kanske barnet det.
Jag kanske skulle testa nångång med att Stämma blod. Vem vet. Jag kanske kan det. 

ja vem vet..*S*….min Farmor var väldigt duktig så det kommer kanske därifrån….
Kan ju nämna en specifik händelse där jag verkligen hade nytta av det…på min egen kropp…den 22 mars 1997 slant jag med kniven när jag benade ur en lammskank och det hampade sig inte bättre än att jag skar av mig pekfingret på vänsterhanden, så pass illa att alla sträcksenor på handens ovansida och halva knogen försvann…lockan var ca 17.00…. stämmer blodet relativt omedvetet och lägger ett bandage om…kör själv ner till sjukhuset och går in och anmäler mig….tar en timme innan läkaren kommer och säger "oj då du måste till handkirurgen men varför blöder du inte?" svarar att det stämde jag redan hemma och läkaren säger "jaha du är en sådan du" *S* sedan körde jag med remissen i handen till Handkirurgen i kristianstad och hamnade på op kl 23.15 fortfarande utan att ha blött 59 stygn invädigt och tolv utvändiga suturer klev jag fyra och en halv timme senare opp på avdelningen….och idag funkar det fingret till 99.5%
#21 wow - det var häftigt - vilken grej!
Vänligen Jane
#21 Håller med Jane. Vilken grej! Ja där var det bra att du kunde Stämma blod. :-)
Det är så här, när jag var yngre levde jag väl lite ovarsamt, ofta gorde jag illa mig med köttsår till följd. Men jag började fundera pga att det räckte att jag tittade på skadan slutade det att blöda. Så det där jag gorde med handen var bara för att visa sjuksyster att jag stoppade blodet dvs ett skämt. Hur och varför man kan detta, kan jag inte förklara. Det är kanske för att min farfar var en trollgubbe, men han var död långt innan jag var född. Min morfar var medial men mycket förtegen om detta, troligen för det var skamlig. Men jag hoppas att jag kan hjälpa andra, men det vet jag ej. Nu kom jag nog på vem jag kan ha fått det från. När jag var ca 5 år, åkte jag bak på min morbrors moped.Jag stoppade in foten i hjulet och fick en större skada bland annat gick hälsenan av. Jag kommer ihåg att det blödde bara lite först, halva benet var av.
# Hua, vilken tur att du har det med dig- annars hadde nog mycket blod spillts!
Vänligen Jane
Läckert att du kan detta Sven-g, inte alla förunnat
När det gäller mopeden, misstänker jag morfar, han kunde mer än han påstod. Och han var snabbt på plats.
Ja du det pratades inte högt om dessa ting i våra äldre generationer…Men härligt att de använde sin förmåga ändå :)