Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1641 ggr
chik
0

Medialt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu undrar jag om någon kan säga något om detta HUS???

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tiia
0

Jag känner egentligen inget,ser ett ansikte i höger fönster/nedre våningen bara

Gummiankan
0

Jag känner heller ingenting, men det kanske e för att jag nyss börjat lite allvarligare med det här.

chik
0

Skrattande #1. Du !det har jag inte set förän nu, men det är något ..Ja man blir hemma blind….

Jag tänkte mer på husets historia..

NancyAlke
0

Det känns inte som att det är något konstigt med huset… Men nån har nog dött där… eller på platsen, det är nog länge sedan så det kan nog kanske till och med ha stått ett annat hus på platsen typ…

chik
0

Skrikandes  Ja, är det ingen som vill försöka? Om vad det är för hus,typ vad det har används till…Någon

Ludvig1
0

Det är ditt hus va? Fick bara en känsla av det?

NancyAlke
0

Jag tror att det har bott ungdomar där, som inte haft det så bra om man säger…

chik
0

Oskyldig  Okej!!Jag trodde att det här skulle bli en lätt sak..Det är ett gamalt slakteri.. o den ångest som har härjat där..Ja jag bor där och har inte ont av det..Men i ladegården Har jag o hästarna väldigt svårt för att vara. så vi har bygt till hästarna..Ja ja så var det med detta..chik

tarotlasse
0

Hej det jag får fram i bilden är massor av glädje och busande barn som rullar ner från en gräs slänt.

I övrigt får jag upp en del arbete osv vilket jag tolkar som att det nyligen lagts ner åtskiliga timmar  på en renovering. och att ngn tagit över huset nyligen.

Jag får även upp en del svordommar och ilska över denna renovering vilket jag får tolka som att det inte  var så lätt och att man fick göra mer an vad man planerat från början.

Innan dess får jag upp sorg i huset och att en äldre man som gått bort och att det finns en saknad från en äldre kvinna.

Får känslan av att detta par bott i huset i många år och att mannen var sjuklig den sista tiden.

Mannen var även sliten i kropp och leder efter många års hårt arbete.

Kvinnan har sedan flyttat i från huset till ett mindre boende.

Får också upp att det fanns en del sorg och smärtsamma känslor i detta hus så får tolka det som att det varit några jobbiga år för detta par när mannen blev sjuk .

Lasse

NancyAlke
0

Vet du om det stått ett annat hus på platsen innan? Det där med att någon dött där, känns inte som djur nämligen.

Dravcena
0

Jag testar här också. :-)

I huset känner jag en äldre kvinna, men jag är inte så säker på att hon är platsbunden, jag undrar om hon inte i stället har en koppling till de människor som bor i det här huset nu.

Hon är inte jättegammal (drygt 70 år), meddellängd. Hon har aldrig varit direkt tjock, men hon avsmalnade en hel del innan slutet. Hon dog inte hastigt, hon tynade bort i en sjukdom.

Det känns som att hon var en sån där "bullmamma" - hon tyckte om att laga mat och baka och hon trivdes i köket helt enkelt. Hon hade nästan alltid ett förkläde på sig - ett sånt där med volanger runt om…..grönt……ja, jag tror att förklädet var i någon grön nyans.

Hon är lite irriterad - eller inte irriterad men hon känner sig bekymrad över att hushållet inte tas om hand som HON tycker att det ska göras. Det är något fel med köksbordet…..jag ser en bild av att middagen står kvar på matbordet alldeles för länge och det tycker hon inte om. "Maten ska bort från bordet, diskas och en nystruken duk ska läggas på bordet - och sen ska den obligatoriska blomman ställas på duken" Det är som om hon pekar och säger……"så ska ett bord se ut!"

Jag ser såpa……den här kvinnan var noga med att allt var rent och städat. En go´personlighet, tyckte om att ha sina nära och kära runtomkring sig.

Det är som att hon vill säga att hon finns där för att hjälpa till - det är för stökigt ibland helt enkelt. :-)

Det finns en kvinna i ladugården också. Hon har en vit "hilka" på sig (schalett säger man väl i södra Sverige) och ett vitt förkläde på sig. Hon visar mig att hon sitter och mjölkar kor - så det kanske har funnits kor här en gång i tiden. Fast här känns det mer som en yngre kvinna……någon som arbetade som piga…..och det här är längre sedan……1930-tal kanske. Jag vet inte om det är kvinnan i köket som visar mig det här - att hon arbetade som piga i unga dagar eller om det finns någon som vandrar i ladugården bredvid det här huset.

Men jag får också känslan av en man som ibland är i ladugården - han har overall på sig, höga stövlar och en vit/blå keps. Han var inte så förtjust i djuren egentligen….såg dem inte som levande varelser värda att respektera.  Han är femtio, sextio år, sur och bitter och ville gärna leva rövare och "sätta sig på andra" när han levde - lite av en otrevlig chefstyp. Han ville bestämma. Djuren blev oroliga när han kom i närheten - och det vete sjutton om den här mannen ens har gått över på den andra sidan…..han finns där…….sur och grinig och förbaskad på allt och alla. Han avled hastigt……får ont i huvudet.

Glad