Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 2103 ggr
Moonie
0

Vad är ett Medium?

Vad är ett Medium och när kan man kalla sej det? Läst många här inne som säjer..Jag är inte ett medium…De svarar på inlägg och ursäktar sej på nåt vis med den repliken som om de på nåt vis inte har rätt att svara lr nåt..ingen aning…

Skulle vara kul att höra vad ni lägger för tolkning i ordet Medium, vad det står för er så att säja.

För mej är ett medium en person som på nåt vis har kontakt med den andra sidan. En medial person i det stora hela. Behöver inte på nåt vis vara känd lr kunna allt och absolut inte ha nåt papper som intygar att hon/han är ett medium.

Personligen tror jag att alla är mediala men att visa kankse är bättre lr sämre med gåvan så att säja. Lite som att måla..alla kan måla men vissa bättre än andra. Vilket inte på nåt vis gör den ena bättre än den andra… Oavsett hur mycket lr lite man kan så är alla lika värda.

Så när blir man ett medium? Ja säj det *ler* Vad tycker du?

FinalHeaven
0

För mig så är ett medium som kan ta kontakt med ande världen, och prata med dem. Föra över "budskapet" vidare. Men man måste kanske ha de som yrke eller hobby för o kalla sig medium.

Men ett medium kan ju aldrig bli full lärd, finns ju alltid någontin som mediumet kanske inte har svar på.

Moonie
0

#1 Precis…ett medium kan inte allt och blir aldrig fullärd och den som säjer sej vara det..nja…

Varför måste man ha det som yrke lr hobby? *ler*

Jag tror att gåvan man fått är ett steg i en livslång skola där mediala människor varje dag lär sej nåt nytt. Å på så vis blir man aldrig fullärd.

De som säjer sej vara det..nja Humbug säjer jag….

NancyAlke
0

Jag håller med ovanstående talare….  Mediala är nog de flesta, mer eller mindre… men bara vissa vill utforska hur mycket. Ett medium däremot är de som kan fungera som direktlänk mellan en ande och en "vanlig människa", dessa tror jag inte är många.

För att bli ett medium måste man ju så klart utvecklas, förmodligen i många år och även "ha gåvan". Men man vet ju kanske inte säkert hur mycket man kan som medium om man inte får testa sin förmåga… Det samma gäller den mediala förmågan, man måste få testa för att veta hur medial man är och för att märka om man utvecklas. Det är när man testar som dom där "ursäkterna" kommer, men jag skriver dom i alla fall för att mottagaren inte ska lita på det jag skriver för mycket, jag vill ju inte bli tagen för mycket på allvar av andra, när jag inte tar mig på allvar själv liksom… men jag vill testa och träna så klart.

Moonie
0

#3 Förstår hur du menar ang ursäkterna. Det är ens egna osäkerhet som spökar =) Klart man ska testa, som du säjer det är ju på det viset som man utvecklas. Alla mediala brotts med sin egne osäkerhet…igen så tror jag att det ändå är bra. Man ska vara lite osäker, tvivlande och allt det där…det gör en ödmjuk..en enligt mej viktig egenskap.

Så om jag uppfattat dej rätt..du tror inte att det finns många medium så att säja?

Sluta aldrig med att testa! Å va inte rädd att bli tagen på allvar, du måste tro på dej själv… Om du inte tar dej på allvar, hur ska då andra göra det?  Du kan mer än vad du tror =) Go girl…

NancyAlke
0

#4 Jodå, du uppfattar mig rätt, jag tror att det finns många människor som kallar sig medium, som egentligen är mediala men inte utvecklade fullt ut. De senare vägleds kanske av sina egna guider som har kontakt med andar som kanske i sin tur är guider till den man har framför sig, därför blir de också mera "oprecisa"… Men egentligen ska jag inte uttala mig, eftersom jag är väldigt ny i mitt utforskande och varken har träffat ett medium (vad jag vet) eller någon som bara trott att dom är det. Ska innan denna månads utgång se både Elisabeth och Terry "in action" … man kanske även borde gå till någon som man tror är mera "fejk" för att jämföra… men egentligen behövs det ju inte… för man kommer garanterat att veta när det är äkta.

Observera att jag inte tror att någon "fejkar" utan jag är säker på att alla som jobbar som medium även är helt säkra på att dom har den förmågan.

Jag kommer aldrig att sluta testa, jag har kontakt och viss förmåga, det vet jag… Det ska bara bli sååå spännande att se hur långt det går att utveckla.

Moonie
0

#5 Ja det är nog som du säjer. Tror inte heller att de som inte leverar är fejk utan de tror de kan mer än vad de kanske kan. Å sen är det ju så att ha seanser och så är ju inte det lättaste så det kan ju bli fel så att säja. Tror inte att alla är menade för seanser och sånt =) Även om du är ny och inte träffat nån så har du ju en åsikt och det får man ha *ler och sänder en uppmuntrande kram*

Lycka till med dina Medium..Elisabeth har jag sett i action men dock inte Terry.

Å lycka till med din utveckling..du kommer att få en spännande resa…=)

Elisabeth-J
0

Ett medium är en förmedlande länk till andevärlden :) Jag håller med dig Moonie, det finns på flera ställen där en del ursäktar sig för att man inte tror att man kan svara för att man inte arbetar som medium. Men det tycker jag är helt fel, för oavsett om du har det som hobby eller yrke så är det ingen som säger eller tycker att man är mer eller mindre för det! Man är är väl lika mycket medium oavsett hur man väljer, som hobby eller yrke? En kompis till mig är superduktig, har certifikat men har valt det som hobby, men inte är hon sämre än yrkes-medium, tvärtom så är hon otrolig i sina kontakter med andevärlden och sina kunskaper inom mediumskapet. Så skriv på, alla kan ju svara på frågor här, ingen är sämre eller bättre än någon annan!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

NancyAlke
0

#7 Självklart måste man väl kunna vara ett medium utan att ha det som yrke, många orkar säkert inte jobba med det… och somliga passar inte för det.

Men en del kallar sig för medium för att dom kan få fram saker med kort, pendel eller vad det nu är.. och det måste ju vara "fel", för då är det väl ändå inte en direktkontakt med andarna, eller?

Elisabeth-J
0

#8 Ja det håller jag med om, det finns dom som säger sig vara medium men som gör annat än ett mediums arbete innebär och som inte kan förmedla sig med andevärlden. Då ska man inte kalla sig för medium, kanske sierska/siare i så fall.

Elisabeth 

TantAlma
0

Jag är en av dem som talar om att jag inte är ett medium. Jag säger så för att jag inte gått några kurser och för att jag inte alltid förstår vad som kommer till mig. Jag kan med andra ord inte förklara det som kommer till mig och det uppfattar jag att utbildade medium kan.

Men jag kan ha fel… Jag vill också att de jag skriver till ska få en bild av mig att jag inte utger mig för att vara något proffs och att de då får ta mig med en nypa salt….

Alma Skrattande

Bybo
0

Arbeta som medium och vara medial är väl en skillnad typ. Om jag har en kanal till andevärlden så är det ju inte samma sak som att jobba med det…Hm…Nån som fattar?

tarotlasse
0

Alla personer är mediala det är jag helt övertygad om men vem är då ett medium.

Jag anser att en person som har kontakt med andevärlden och kan lämna så bra information om anden så att den blir igenkänd och kan lämna specifika saker och bevis om anden.

En sådan person är ett Medium jag anser inte personer som förmedlar tidigare liv Guider eller läser av en levande person är ett medium det ser jag som en medial vägledare.

Många ser sig som medium för att dom ger tarot rådgivning eller för att dom siar men det är inte att lämna bevis på andevärlden så jag ser inte det som ett medium.

Jag själv delar upp mitt arbete dels som medial vägledare  där jag ger vägledning genom tarot korten och dels som Medium där jag  ger bevis på att jag verkligen har en ande med mig.

Så jag ser ett Medium som en person som kan ge bevis på att den har en ande med sig.

Lasse

Elisabeth-J
0

#12 Ja det är så jag också menar men forulerade det nte så mycket :) Tack Lasse! :)

Elisabeth 

Dravcena
0

Håller egentligen helt och hållet med ovanstående talare om vad ett medium är - det är en person som har kontakt med andevärlden och som kan lämna så pass bra information om anden så att den blir igenkänd av en oberoende part.

Men, jag är också en som ursäktar mig med att säga "jag är ju inte ett medium". Det har nog dels att göra med att jag själv har haft svårt för att acceptera att jag "ser" - för varför jag? Dels har det nog också att göra med att jag är uppvuxen i Norrland och där är Jante-lagen rätt utbredd - "du ska inte tro att du är något". :-) Jag tror också att jag har en stor respekt för de medium som har detta som yrke, det finns ett mediumförbund & i jämförelse med detta känner jag mig olärd och underutvecklad. :-) Jag kan kalla mig för en som "ser, hör och känner" - men jag har svårt för att kalla mig för ett medium.

[Lady-Oona]
0

Jag är själv i högsta grad ett medium men har slutat att kalla mig för ett bevisförande medium..själva bevisen får den som lyssnar stå för….jag berättar vad jag ser hör och känner från andevärlden..mottagaren får sedan själv ta till sig vad de vill, hur de vill och använda det som de vill.

Sedan är jag också medial och använder den delen av mig som rådgivare, healer, föreläsare, undervisare, auramålare mm och är då med allra största sannorlikhet inspirerad av andevärlden men använder inte länken som kanal utan endast mitt eget högre jag är med.

Ett Medium är alltid Medialt men en Medial person är inte alltid ett Medium. Kloka ord som följt mig sedan 60-talet.

pyttelillatrollet
0

så sant Oona! du är en klok gumma du! ;)

Chatrine
0

Jag har ju precis lyckats hålla en seans där man kunde bekräfta mina kontakter, men NÄR vågar man säga att man är medium?

Jag säger att jag utbildar mig till medium och övar så fort jag har chansen. Jag är väl inte klockren på allt, ´men en del iaf.

tarotlasse
0

#17  Tränande medium är väl inte fel att Kalla sig *L*

Sedan så tror jag inte att man blir klockren i allt och så länge man jobbar som mentalt medium så kommer alltid det logiska tänkandet påverka Mediumet och man kommer tolka vissa saker fel.

Ande världen komuniserar ju många gånger genom rebusar en blandning av bilder tankar och känslor som mediumet ska sätta i hop och få en vettig beskrivning av.

Så inte lätt alla gånger att tolka det dom berättar för oss.

Så sällan ngn är 100 % klockren även om det händer i mellan åt.

Bara att bedömma åldern på en bild  som svichar förbi i ens  huvud är inte lätt. Inte alltid så lätt att avgöra åldern på en levande person heller.

Så stora krav får man inte ha men att det mesta ska stämma tycker jag att man kan kräva.

Skillnad är medium som jobbar under trance det ska vara 100 % korekt för då är det anden som pratar genom mediumet och då är mediumet helt bortkopplat då ska man kunna kräva att allt stämmer.

Lasse

TantAlma
0

Grattis Chatrine! Det lät ju jätte kul,, Du kan nog kalla dig medium nu när du kan hålla seanser…Flört

Övning ger färdighet…

Lycka till i fortsättningen

Alma

Chatrine
0

Tack vilka bra svar. Ja jag måste öva öva öva, men fasen vad kul det är! detta är det roligaste jag har gjort i hela mitt liv.

Nu måste jag jobba, man är ju bara vanlig jordmänniska på dagarna =O):

[Lady-Oona]
0

Ok, visst kan man kräva saker från Andevärlden och att ett Medium skall vara klockrent….men jag tror inte att det är så smart…Ingen är klockren vilken värld de än befinner sig…något som är "perfekt" är klart och så blir det inget mer, kommer ingen stans, en ande som är perfekt fortsätter inte ha kontakt med jorden utan får/tar nya uppgifter i andra atmosfärer….Flört

Stort grattis Chatrine….nu börjar en mycket roligt, spännande, intressant, utmanande resa…se till att ha kul under tiden.

Moonie
0

#18 Bra skrivet =)

Grattis till Dej Chatrine @>->->--

Zedd75
0

Hej en litten föld fråga här då.

Vem ger rätten till att dela ut serfikat och vem kan bedoma en mänsikas medijala för måga ?

För alla käner vi olicka och kan med se skaer på olicka sätt tyda informationen från andevärden olicka ochså vidare

Så vem ger rätten till att del ut serfikat.

Någon som kommit på det för att känna pengar ?

Happyspirit
0

#23 Ett cetrifikat betyder egentligen det att personen som har gett ut det backar upp personen som den ger det till. Personen som utfärdar cetrifikatet går i god för den som får det.

Läraren i det här fallet går i god för att den som får ett cetrifikat arbetar på ett sätt som läraren tycker om och att läraren rekommenderar personen. ingenting annat betyder det vad jag har förstått.

Jag är ledsen det blev lite kaka på kaka där.

Happyspirit
0

Så om någon säger att den har ett cetrifikat i mediumskap är det ju intressant att veta vem som har utfärdat det åt personen. Alltså enligt vems referens ramar som ligger bakom cetrifikatet.

Zedd75
0

Så då kan vilket medjum somhälst ge utt ettserfiakt då menar du ?

MVH Zedd75

Happyspirit
0

Ja visst kan de det!

Happyspirit
0

Det finns ingen organisation bakom dem utan en privat person som skriver på dem. Ibland är det två som skriver på. Läraren och den som arrangerar kurserna.