Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 6657 ggr
HannaJonsson
0

Drömmar..?!

Ja det är så här att jag för någon natt sedan drömde att jag blev rånad. Det var jätte hemskt! Jag har varit i Stockholm rätt mycket nu och åkt mycket tunnelbana och pendeltåg och strosat runt lite på egen hand och jag känner mig aldrig säker i Stockholm kan jag säga.. jag e ju en tjej från landetRäcka ut tungan.. Jag ska nu skriva lite om drömmen tänkte jag och alla som vill får ge sig på en tolkning!

Akt 1. Jag går in i en ganska stor affär ser ut typ som en bank med en bar där man köper tunnelbanebiljetter, Så jag går fram dit och vill ha en remsa med 16 biljetter, men då säger dom att man inte får det om man inte är från Stockholm. Jag blir jätte arg och säger att jag visst vill ha sånna men dom säger att jag får köpa sånna där dyra biljetter 2 stycken för 40 spänn.. men jag vägrar och så säger jag till min kompis som oxå heter Hanna att hon får köpa en remsa åt mig, Men det får hon inte, för då säger dom i kassan att "Men nu vet vi ju att hon ska öpa remsan till dig så då kan vi inte sälja den till henne.. Men då helt plötsligt kommer det en gammal gubbe bakom mig med en pistol och säger att han vill ha alla mina pengar.. å då har kassörskan lagt upp en massa småpengar (alltså säkert 300 enkronor) på disken och ger mig 2 sånna dyra biljetter.. men då skjuter jag alla småpengar mot gubben å säger "ta dom här bara, gör de", Men då ser jag att det finns en massa 10 or i högen med pengar så då säger jag att jag måste ta några sånna, så det gör jag, sen så har han helt plötsligt min plånbok å tänker gå, men då säger jag att jag måste ha mitt körkort och en massa andra saker som jag har där i.. som jag inte vill bli av med för det är så jobbigt att skaffa nya säger jag.. men kontokortet får han ta för jag vet att jag inte har några pengar på det.. hmm ja å Hanna min kompis hon försvinner liksom under allt det där men sen står hon bara där igen.. Sen vaknar jag och är helt rädd..

Vad betyder detta?

Akt 2. Jag och Hanna är på någon affär och jag ser en yngre tjej och en äldre man som håller på att råna affären,Men inte kassan utan dom tar typ några sedlar här och där från folk som är där.. fast jag ser ändå inte några andra folk.. men dom tar iallfall pengar ifrån någon.. Då säger jag til Hanna "Dom håller på att råna affären, vi måste gå" Men hon vägrar och säger att hon måste handla det hon ska.. Hon blir sur (å Hanna är ALDRIG sur, iallafall inte mot mig), Men då kollar den där tjejen på mig så då tror jag att hon fattat vad jag sagt.. Men sen så händer det liksom inget utan vi gör något där inne.. å sen när vi går ut därifrån så går dom framför oss, å dom har stora buntar med sedlar som dom håller i och säger.. Ja det här gick ju bra, nu går vi till nästa ställe, Å då säger jag åt Hanna att kolla på pengarna dom har.. men hon blir bara sur..

Varför drömmer jag om detta?!

ikna
0

En liten hjälp på traven: pengar brukar symbolisera energi. Så din dröm handlar om mycket energi.

Du "läcker" energi och när du behöver energi hittar du den inte.

Kan det stämma?

Eija
0

Har oxå hört att småpengar i drömmar betyder tur……

men jag tror i min tolkning att du helt enkelt är rädd för att bli rånad eller liknande, och därför tänker för mycket på sådant, även undermedvetet, och sen läser och ser man på TV om rån nästan varje dag…det har ju blivit värre o värre för varje år….

Hjärnan har en förmåga att rensa ut, genom drömmar, det är ett sätt att skydda sig…så fortsätt att leva lyckligt, för jag personligen tror inte att detta är någon sanndröm om att du blir rånad….

kram

HannaJonsson
0

Tacktack! båda två för era fina försök.. Jag är nog rädd för att bli rånad.. haha iallafall när jag är bland tunnelbanorna i Stockholm..

Jag känner mig ganska pigg för tillfället men jag har lagt mitt företag på hyllan i någon vecka för jag orkar inte med det just nu.. så det kanske handlar om det..

#2 Vad skönt om det inte är någon sann dröm.. fast jag överlevde ju trots alla rånare överallt:P..

Eija
0

Förstår att du är rädd i tunnelbanorna, jag personligen skulle vara skräckslagen…hiSkrattande…skönt att du mår bra trots tunnelbanorna…..

kram Eija

HannaJonsson
0

#4.. Hihi.. Tack! Men nu har jag hållit mig därifrån länge.. så snart äre dax att återvända:).. till storstan å utmana mina rädslor:P..