Konstiga upplevelser
Jag har varit med med om en det märkliga händelser. häromnatten vaknade jag av att nån slog datamusen hårt i databordet. Tänkte att det bara var en dröm/inbillning. Men dagen därpå var musen trasig!
Igår hände ännu en skum grej, en napp låg på diskbänken och när vi tittar på den ser vi att någon klottrat ner hela nappen med lila penna! Jag äger inte ens en lila penna och nappen låg så högt upp att knappast en ettåring kunnat få tag på den, klottrat ner den och sedan lagt tillbaka den.
Jag känner en närvaro, eller inbillar mig iaf att jag gör det. Detta är inget jag tycker är roligt på något sätt och vill att skumheterna ska upphöra.
Nån med erfarenhet som vet vad det kan röra sig om eller vad man kan göra för att bli av med det?

Kan de vara en Poltergeist, kanske?
Det där med datamusen verkar skumt, datamusarna är faktiskt tåliga. Speciellt de med laser.
Putt
Nu har även balkongdörren öppnats av sig själv och det var hårt stängd?

Du har kanske besök av någon som vill visa sin närvaro och kanske säga något till dig. Sätt dig och meditera en stund, fråga vem det är och vad han/hon vill säga. Lita på det du ser och känner.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag får oxå en känsla att det är någon som verkligen vill dig något, vill få din uppmärksamhet till den mildra grad….
Jag med, nån som vill säga dig ngnt….tex mindre vid datan och mer med barnen *skojar*
mmm…jag spenderar ju såååå mkt tid vid datorn när jag har en 1-åring och en 3-månaders…..NOT….

#7 Bybo skrev t.e.x, hon skrev inte att det ÄR så. Tycker att du svarar henne ganska otrevligt. Du vill ha hjälp och du får svar på vad det skulle kunna vara men svarar otrevligt? Hur ska Bybo kunna veta att du inte sitter så mycket vid datorn? Dessutom skriver hon att hon skojar! Jag har fått radera ett annat otrevligt inlägg som du har skrivit i en annan tråd så jag ber dig att vara vänligare i tonen om du vill ha hjälp annars finns risken att ingen vill svara dig istället.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag var inte heller särskilt seriös med mitt svar. Bybo verkade ju vara ironiskt med det hon skrev åt mig så då tål hon nog ett ironiskt svar.,…men jaja….
#9 Ironiskt var det inte…men bara lite på skoj *S* Jag sitter iaf för mycket vid datorn….;-)
#10 Jag skulle också ha fastnat vid datorn hela kvällarna om jag inte haft 2 små…dina barn kanske är lite äldre?
Har du mediala färmågor?

puttar upp denna tråd för mer svar!
#11 Mina barn är stora nu 11 och 13 år. Mediala förmågor? Nja..ne..lite kanske *S*

Jag tror, precis som #4, - det finns säkerligen någon där hos dig som vill visa att denne finns hos dig, kanske denne någon också vill säga något till dig. Försök lyssna till dig själv så kanske du förstår vem det är.
Jag var med om en skum grej alldeles nyligen (har jag redan berättat det måntro?
) I alla fall - jag stod i hallen och skulle just ta på mig skorna som ligger under byrån. PÅ byrån har ungarna lagt en leksakssköld - en sån är i plast. Jag tittar ner för att stoppa fötterna i skorna och då lyfter den här skölden en centimeter upp från byrån och snurrar sakta, sakta ett halvt varv för att sedan sakta sjunka ner igen. Jag står där och tittar som ett fån och tänker: "men nu har jag verkligen blivit tokig" - fast samtidigt så visste jag ju vad jag såg så jag sa: "Jag ser att du är här! Gör om det igen!" Men inte hände det igen heller….
Ibland räcker det med att bekräfta och säga - jag märker av dig! Ibland kanske det fortsätter, för att någon vill säga mig något.
Jag brukar tänka - om jag var i andevärlden och ville få mina nära och kära att förstå att jag fortfarande finns, hur skulle jag göra då? Jo, självklart skulle jag flytta på saker och föra väsen om jag kunde lära mig hur man gör. 
Men det är frustrerande att uppleva fenomen och inte veta vad de vill och det kan kännas lite otäckt ibland också. Prova att sätta dig ner och känna om du kan "se" vem det är. Tycker du att det är obehagligt - prova också att säga : "ja, ja, jag märker av dig men jag tycker inte om när du stökar på så var snäll och sluta upp med det."
Jag vet inte om det funkar, men jag har gjort så tidigare och jag tycker att det har hjälpt hemma hos mig.
Lycka till!