Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1260 ggr
[Dandelion1000]
0

Vampyr.ifokus??

Hej, e det bara jag som e intresserad av vampyrer?

Tänkte att det kanske finns någon där ute som också e intresserad o kanske öppnar en vampyr.ifokus??

Ayena_old
0

Är detta på blodigt allvar ?

(Ursäkta, men kunde inte låta bli)Flört

[Dandelion1000]
0

Blodigt allvar?? Fniss.. Hur menas?? Skrattande

TantAlma
0

Nej, jag är inte intresserad av det i alla fall…. jag läser hellre om änglar…

[Dandelion1000]
0

Synd det ;)

Ayena_old
0

#2 - kunde inte låta bli att leka med orden. Är lite på lekhumör idag.

För övrigt så är jag inte intresserad av vampyrer. Håller med TantAlma ovan.

sven-g
0

Nog tror jag på mycket, men inte vampyrer eller varulvar. Man funder på om du skämtar.

[Dandelion1000]
0

Jag? Vf skulle jag göra det? ;)

sven-g
0

Det ter sig mycket främmande om sådant skulle finnas.

Madson
0

Tanken är spännande, men tror inte att det finns varular och vampyrer.

[TotemoOmoshiroi]
0

Jag är mycket intresserad! Vore jättekul om någon ville starta en Vampyrer.ifokus. Skrattande

EmmaG
0

Det jag funderar på lite är vilken sorts vampyrer du syftar på. Den i sagans värld man läser böcker om & ser på film. Eller mer verklighetens vampyrer?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Elisabeth-J
0

Är det någon som har upplevt vampyrer i verkligheten? :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Line87
0

fladdermus. iFokus? :)

EmmaG
0

Den som vill läsa på om ämnet vampyrer kan göra det här

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[Dandelion1000]
0

tack.. ;)

Happyspirit
0

#12 Nja, bara energivampyrer.Flört

[Dandelion1000]
0

Själv är jag "vampyr".. Inte en sån vampyr som finns i sagorna, utan mer som en livstil.. ;)

[Dandelion1000]
0

*putt*

Moonie
0

Vampyr som livsstil??? *kliar mej i huvudet* Hur är man då? Visste inte ens att man kunde ha det som det livstil. Ja man lär sej nåt nytt varje dag ….

[Dandelion1000]
0

haha, ja, man lär sig något nytt varje dag. Har förklarat på några andra sidor på iFokus. Men kan slänga upp samma sak här. Så förstår ni (hoppas jag) livsstilen ;)

**

Svenska vampyrer:

Svenska vampyrer är människor som valt att offra sitt liv till natten o det mörka. För vissa är det en förbannelse o för andra välsignelse. Oftast är det människor som inte vill leva på det "naturliga" sättet och därför väljer att övergå till att bli vampyr.
De flesta vampyrers mål är att överleva som en vampyr - Att leva på den mörka/svarta energin.

Svenska vampyrer är människor som valt att offra sitt liv till natten o det mörka. För vissa är det en förbannelse o för andra välsignelse. Oftast är det människor som inte vill leva på det "naturliga" sättet och därför väljer att övergå till att bli vampyr. De flesta vampyrers mål är att överleva som en vampyr - Att leva på den mörka/svarta energin. I Sverige har vi två olika vampyrsekten, Deadwalk och Nigthwalk. De två olika sekterna har olika traditioner och bestämelser. Alla vampyrer behöver energi men det finns två olika energier. Den mörka energin tillhör Deadwalk och den svarta energin tillhör Nightwalk.

Deadwalk:

I Deadwalk är den mörka enegrin viktigast. I Deadwalk får du energi av tystnad och blod. Det kan låte allvarligt när man nämner blod, men det som menas med det e att få se, känna o smaka blod. De e det som får Deadwalkers att leva ett "normalt" liv. Det är som en basgrej i deras liv. Att få dela med sig av blod o tysnad, och få ta del av det.

Nightwalk:

**

Inom nightwalk andvänder man svart energi. Den svarta enegin får du utav människor När du får övertag över dem och så får du energi av dess känslor. Även så får du energi utav blod. Helst blod från Deadwalkers. I Nightwalk andvänder man knappt sektens blod, utan blodet tillhör ofta andra människor. Alltingen sånna som förstår oss vampyrer, eller dom som vill ge oss energi.Du känner energin mentalt i hela kroppen. Och Nightwalkers vill helst smaka på blodet.

Moonie
0

Okej det var så du menade med livsstil…ja det var ju en .. ja vad säjer man … udda livsstil… men men alla har ju rätt att välja sin stil och är denna din så..ja då är det så =)

Personligen så tror jag inte på vampyrer lr deras livsstilar. För den saken skull säjer jag inte att de inte finns för det har jag ingen aning om =)

Alltid intressant att läsa om olika livsstilar …

chik
0

Skrattande #20  Du kanske skall akta dig så du inte blir en ägel..Vi här tror på ljuset..Bara ett tipsSkrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Dandelion1000]
0

#21 jag tror inte på de som finns i "sagor" o sånt.

#22 ohh, ja jag kanske blir en ängel. Det vore inte så dumt. O jag tror på mörkret.. :D

Inanna
0

#0 Funnes vampyrer i fokus skulle jag alldeles säkert gå in och kolla och skriva…!

[Dandelion1000]
0

:D Det vore kul om det fanns.

[TotemoOmoshiroi]
0

Jag tycker det vore en jättebra idé att starta Vampyrer.ifokus! Du har absolut mig som medlem! Cool Som frivillig medhjälpare också!

chik
0

Skrattande  Vampyr mat_En hink Blodplasma???In tas vid mörkrets in brott………………………………………………………………….Fundersam

Lena.P är jag i verkliga livet.