Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2266 ggr
wolfgirl82
0

Lite rädd för andar..

Jag tror på andar/spöken/väsen. Vad man vill kalla dem för. :) För visst finns det nått där ute.

Men samtidigt så är jag lite rädd för att få se saker. Som tex på kvällarna när jag lagt mig och släkt lampan så vill jag ogärna titta ut i hallen och se spegeln där ute då jag är lite rädd att nått skall synas.
Dessutom bor jag mitt emot en kyrkogård och därför tror jag att jag kan ha besök av andar.
När jag flyttade in här så var jag så nojig så jag vågade inte sova med balkondörren öppen utifall någon skulle komma in. Så är jag inte nu längre som tur är.

Jag har däremot inget emot att sitta framför datorn i ett mörkt rum med bara levanade ljus. Man skulle ju tro att är man rädd när man ska lägga sig så ska man inte tycka om mörka rum men det gör mig inget.

Jag har hört att spöken/andar inte visar sig för personer som är rädda. Stämmer det??

Nyfiken!

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

SofieDahlberg
0

Känner precis som dig. Är alltid rädd för att titta ut i mörka utrymmen, och jag VET att vi har andar här, så det blir ju mer skrämmande då.

Dock vet jag inte det där med att andar inte visar sig för rädda personer..

Elisabeth-J
0

Vad tråkigt att du är rädd. Ofta kan det vara så att man har sett filmer som är skrämmande som skapar en rädsla men andevärlden visar sig inte för att skrämma oss. Att dom inte visar sig om man är rädd? Andevärlden resekterar oss likväl som vi ska respektera dom, om du inte är redo för att se så kan dom visa sin närvaro på ett sätt som du är mottaglig för just då. Jag var ju rädd som barn för att jag såg, så jag var rädd i många år för att se men såg i alla fall. Jag tror det handlade om att dom visste att jag var mottaglig. Så trots att jag var rädd så visade dom sig ändå, dom jag blev rädd för var ju dom jag inte kände eller någonsin hade träffat irl. Mina nära och kära gjorde mig ingenting, när dom kom så var jag lugn. Det här visste dom säkert om och då kan det inte vara lätt för dom jag inte kände att veta om det var ok att visa sig för mig, eftersom jag ena stunden var rädd och nästa lugn. Men som sagt, jag var rädd att möta okända andar i många år, men det är inget att vara rädd för, dom vill dig inget illa. Om du är så rädd så kan du säga det rakt ut. Säg t.e.x: Jag är inte redo att se än så ni får visa er när min rädsla har släppt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

wolfgirl82
0

#1 Skönt att man inte är ensam om att känna så.

#2 Tusen tack för svaret. :)
Kanske är så att man har blivit uppskrämd som barn och att det sitter i. Eller att man inte vet hur man kommer reagera om man skulle få se nått.

- Ida

Elisabeth-J
0

#3 Ja det kan ju vara så för barn är ju så öppna så det är vanligt att man ser när man är liten och det kan vara något som ditt medvetna inte minns men som ditt undermedvetna minns. Sen just det du skriver att man inte vet i förväg, man har ingen kontroll på det som sker oförberett, det kan också skapa en rädsla.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Gummiankan
0

#0 Alltså såhär har jag varit jätte länge, har till och med skrivit här förut.. Jag fick bort mina sådana här beteenden genom att "face them" och nu har jag till och med börjat ta kontakt med min guide, som jag vet skyddar mig väl och svarar på de frågor jag vill ha svar på…

beteeneden jag hade var: När jag skulle sova var jag tvungen att ha nattlampa, när jag släckte den när jag låg i sängen så var jag tvungen att blunda först. När jag gick på toaletten var jag tvungen att sträcka in handen för att tända innan jag gick in i rummet… detsamma när jag gick ut. jag kunde inte kolla in i speglar eller avstängda tv/dator apparater m.m..

visst jag är fortfarande mörkrädd och så, och att jag känner av obehag i vissa tillfällen… men nu e det för att jag vet att jag e öppen för sådant här och att det inte är farligt.. första frågan jag ställde var om ma kunde se fenomen i speglar, avstängda tv apparater.. och det kan man inte.. så du kan vara lugn för det.

Ruterdam
0

Jag är också rädd då! För det är som att jag vill inte se dom för att jag tror typ att dom ska göra mig illa. Det är nog från filmer som jag har sett. Men det känns bara obehagligt.

NancyAlke
0

Både gummiankan och hennes bror har varit väldigt mörkrädda (jag är deras mamma). Så här i efterhand tror jag att det kan vara för att vi tillhör en familj där man är öppna för andevärlden och de kanske hade en del besök när de var små…

Bägge verkar komma över det med hjälp av att öppna sig, ta reda på mycket och börja ta kontakt med "andra sidan" lite smått. Viktigast är i alla fall att prata om det tror jag.

Jane-Lyzell
0

Ett litet inlägg i mörkrädsla diskusionen!

Det ligger tillbaka i våra cellminnen att var - vaksamma för faror i mörkret.Då man går tillbaka i tiden även från männskans begynnelse!Då alla levde i ett med naturen!

När mörkret föll måste man vara på sin vakt för eventuella rovdjur eller fienden som kunde attakera under natten - det var antingen vid fara flykt eller slåss

Så jag tycker inte det är ett dugg konstigt att detta lever kvar än - våra instinkter! som i nutid kan bli förstärkta av rädslan för vissa saker!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

wolfgirl82
0

#5 Skönt att få reda på att inte kan se fenomen i speglar eller avstängda tv apparater. Kanske jag kan komma över det steget av obehag tillsist.
Eftersom jag annars är nyfiken på allt som har med det övernaturliga. :)

- Ida