Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdiktercitatvisdomsord
Läst 644 ggr
MOTHERS_LOVE
0

En eftertanke!

Det är inte alltid lätt att se livet o ens dag som positiv o lärorik.Men det är då när livet känns som jobbigast o negativast som man mest behöver (för sin egen o andras skull) känna  som om ens dag o livet är positivt o lärorikt ,igentligen.

Elisabeth-J
0

Att kunna se det ljusa dom mörka dagarna är oerhört viktigt för att man inte ska må så dåligt. Ibland kan det vara svårt att se det positiva men allt negativt, sorgligt eller jobbigt för något positivt med sig :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jenn34
0

För mig har det blivit viktigt att VARA i sorgen/smärtan/ilskan - i de sk negativa känslorna. För även om jag vet att det blir bättre SEN, så är det just DÅ det är jobbigt. Har gått in i väggen för 1½ år sen, är fortfarande sjukskriven för det. En av anledningarna till att jag hamnat här, är att jag aldrig stannade i en känsla. Det gör jag nu, och tillåter mig att både må bra och dåligt! :)

Elisabeth-J
0

#2 Självklart är det viktigt att gå in i känslan och jobba med den, annars finns den kvar mer eller mindre och man får bearbeta det längre fram. Jag menar att en del ibland, beroende på situationer kan fastna i den negativa känslan istället för att kunna se ljust. Du vet ju att det finns något, att det blir bättre sen men många kan inte alltid ha den tanken. Det beror ju på individen och det som sker.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus