Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 746 ggr
Rocktjejen
0

Sammets tavlan

Har precis tittat på reprisen på det okända från i Onsdags då jag kom o tänka på en tavla i sammet som jag har.tavlan är inramad bakom ett glas och den här tavlan hittade jag för många år sen på en liknande soptipp ..tyckte att den var så fin så jag tog med den hem o satt e upp den på väggen kan även säga att den följt med i alla flyttar jag har gjort.Nåväl iaf. jag brukade sitta o titta på tavlan ibland och fick till min förskräckelse se att den liksom fick liv i sig på något konstigt sätt..tavlan föreställer en kvarn,en kyrka och en lantgård man skulle kunna tänka sig att det är ett typiskt engelst landskap. Sen den dagen vågade jag inte ha kvar tavlan upe på väggen men har heller inte gjort mig av med den..fråga mig inte varför..har väl inbillat mig att jag typ skulle drabbas av otur om jag gjorde mig av med den..Javisst! det låter jätte löjligt jag vet..och kankse tror ni att jag bara har inbillat mig alltihop..jag tar den risken..Skrattande

Är det någon som har varit med om något liknande med en tavla som har fått "liv i sig"?

Vänliga hälsningar

Eva

Elisabeth-J
0

Min mamma hade en tavla som var lite otäck. Tavlan föreställde en ung tjej och när man tittade på tavlan så kunde man se henne vrida sitt ansikte. När mamma berättade det för mig så tänkte jag att hon måste ju inbilla sig eller så har hon sett det när hon druckit vin :) Men jag fick se de med egna ögon och många fler såg samma sak. Den tavlan blev min yngsta syster så rädd för så hon kastade den.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Eija
0

Hej!

Jag hade en tavla med en kvinna på, som satt i en stol, den fick jag slänga eftersom min dotter som var i sex års åldern då, sa att hon hade äckliga ögon ibland, att dom tittade efter henne. Hon var rädd för den tavlan….jag märkte inget direkt…men…ut åkte den…

Rocktjejen
0

Ja det är väl såna saker som man kanske inte berättar för andra om att tavlor får liv i sig..*s* Men det var ju tur att andra såg det också som ett bevis på att det faktiskt var så.