Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 2414 ggr
NancyAlke
0

Glöm inte Lisa Williams...

… i kväll, bara en timme kvar. TV 4+ som vanligt.

MOTHERS_LOVE
0

ok. ska kolla på henne.(men vad har hon för program då?)

pyttelillatrollet
0

sitt eget!

Elisabeth-J
0

#1 Lisa Williams är ett medium, det är en serie där man får se henne arbeta med privatsittningar bl.a. En härlig tjej och jätteduktig. Det går på torsdagar, Tv4+ kl. 20.00.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[TotemoOmoshiroi]
0

jag såg förra avsnittet och tyckte hon verkade väldigt duktig! lite synd bara att hon inte "avslutade jobbet" bara. Istället för att hjälpa andarna berättade hon bara om dom och sen drog hon vidare. hade varit kul om hon hjälpt dom över också.

[Hellas]
0

#4 De allra flesta andar är redan på andra sidan och behöver inte "hjälpas" över. Det skulle vara intressant att veta hur många % som verkligen behöver hjälp.
Enligt min uppfattning är de allra flesta endast här på besök.
de vill kanske lämna ett budskap eller se till att vi helt enkelt har det bra *Ler*

Jag var ju, tyvärr, lite okoncentrerad förra avsnittet jag tittade men jag hade inten uppfattning om att detta var andar som inte hittat hem utan de var bara här ändå.

[trumman]
0

Har ni sett han Mediumet som leker Dr Phil!? :D

Jag tror det är ngt skojprogram, men de har gjort det som det ska vara äkta - hur kul som helst!!

mariaef
0

#6 Vem? Vilken kanal osv…?Skrattande

[trumman]
0

#7 Ingen aning jag vet inte ens om det ÄR en serie eller så, såg det bara i förbifarten då jag zappade runt igårkväll i jakt på DVD-kanalen.

Han ser ut litegrann som tv-spelsfiguren Mario och är så där riktigt SPELAT omtänksam och inställsam :) jag tyckte det var helkul iaf, men vi hade film å se så jag kunde inte se klart - det kanske var SNL??

:D

"Yeeees… I see them now, it's your siiister, yes, she's here, shes here with me noooow!" ;)

Dravcena
0

#5 Jag håller helt och hållet med dig - de allra flesta andar är inte alls spöken och de behöver ingen hjälp alls. De har hittat till ljuset och de besöker oss bara då och då. Ibland behöver de tydligen ett mediums hjälp för att säga farväl eller några ord till de efterlevande (något jag funderat på VARFÖR), men de flesta är inte vilsna alls…..

Men jag håller med #4 - jag var jätteimponerad av den här kvinnan i förra avsnittet, men hennes "gloria" falnade rätt fort när hon blev så "himla rädd" när hon gick in i ett specifikt rum eller när hon "vägrade" att komma tillbaka till det här hemsökta hotellet!

Om hon nu är ett medium så borde hon väl för sjutton vara den som ska stå pall för det mesta. Hon används av andevärlden för att leda vilsna själar rätt eller för att kommuniceras igenom. I mina ögon föll hon totalt i slutet av programmet…..

Om inte HON kan stå pall - vem fasen ska då våga stå pall?

[TotemoOmoshiroi]
0

# 9 ja, jag reagerade över det jag med. Hur ska nu den där hotellägaren våga vara kvar där när mediumet får frispel och springer därifrån? Jag tror det är viktigt med mod när man jobbar inom detta. Åtminstånde att man kan bita ihop för att inte skrämma upp personerna som är hemsökta.

Elisabeth-J
0

I det förra avsnittet sa hon att någon annan skulle komma dit och hjälpa anden över. Hon kanske bara tar kontakt men låter andra hjälpa dom som behöver hjälp.

Elisabeth 

mariaef
0

#8 Tack ändå! Jag får snoka runt bland onsdagsprogrammen så borde jag hitta detGlad

[TotemoOmoshiroi]
0

# 11 den delen missade jag. men då tycker jag hon borde ha med sig ett annat medium direkt när hon besöker husen så dom får det överstökat direkt.

mariaef
0

Toppentjej, tycker jag efter kvällens avsnitt. Hur duktig som helst.

Dravcena
0

#11 Jo, hon sa det - men hon skrämde ju skiten ur människorna som ägde hotellet och visst sjutton borde ett medium istället ingjuta hopp istället för att rida på något slags "Hollywood-aktigt" skräckscenario?

Vilken ande eller spöke har allvarligt kunnat skada en levande människa? Och är ett mediums uppgift att skrämma skiten ur människorna? Knappast…..

I mina ögon sjönk hon, så var det…..

Elisabeth-J
0

#15 Ja det håller jag med om, hon borde ha varit mer försiktig och inte skrämt upp dom andra.

Elisabeth 

pyttelillatrollet
0

jag tyckte också att hon skrämdes! Men det var ju en otäck historia det som skett där, så vad göra? hon kan ju inte ljuga för dem! när de andra kom dit för att hjälpa dem över vet vi ju inte. Det är det som är så dumt när inte allting visas!

[Hellas]
0

………Men från det ena till detta avsnitt…..

Visst är hon imponerande duktig, trots att man kan tycka att hon skrämde upp människor i förra avsnittet.
Väldigt pricksäker

Elisabeth-J
0

#18 Hon är jätteduktig!!! Skrattande

Elisabeth 

Eija
0

Nu vet man ju inte hur dom klipper ihop de här avsnitten, vi har ju sett på  "Det okända" att det kan bli tråkigt p g a ihopklipp…men i det hela tycker jag iallafall att hon är väldigt träffsäker o kunnig…jag gillar henne, skulle inte ha något emot att sitta för henne…Men en sak blev jag förvånad över, det var den lilla tjejen…va otroligt stark o lillgammal hon var…resonerade så klokt o vuxet…hon verkade ta det så lugnt..trots obehag på natten o utomhus….jag skulle nog inte palla..Skrattande..ett nytt medium i framtiden, kan jag tänka..

NancyAlke
0

Men jag förstod inte en sak…  Den där kvinnan med det försvunna barnet. I början av sittningen pratade Lisa om att kvinnan hade en pojke och en man på andra sidan… sedan frångick hon det helt och sonen var levande och lycklig… Missade jag något, eller har jag missuppfattat???

Tycker också att hon får väl mycket info ibland… Men hon är i alla fall jätteduktig och det kanske är för att hon är så pricksäker som dom kan ge henne mera info, eftersom det är så självklart att hon är "äkta".

[Hellas]
0

#21 Jag håller med, det känns ibland som lite Cold reading och det skulle denna tjej inte behöva använda, hon kan ändå.

Ja hon sa att de först var på andra sidan men sedan blev det en vändning, jag trodde jag missuppfattat så jag skrev inget om detta men gör det nu eftersom du verkar ha hört på samma sätt som jag själv.

Bybo
0

Shit, missade halva programmet IGEN, då telefonen ringde IGEN!! :-/

Dravcena
0

Jag tycker att den här kvinnan verkar vara jätteträffsäker och hon får in det mesta rätt. Hon har imponerat på mig - helt klart!

MEN - och det är ett stort MEN. Hur kan ett känt medium säga "huga, usch, hit vägrar jag komma någonsin igen för det var alldeles för otäckt!?

Om människor är rädda innan……hur rädda ska de inte vara efter det att ett medium (som säger sig ha med sig vägledare, ljuset, Gud och hans morfar) varit där och blivit för rädd för att återvända.

I min värld så är det så att jag sätter mitt hopp till de medium som finns här hos oss. Ja, jag vet att jag säger att jag också är en av dem - men en outbildad sådan. Glad Jag har varit med om hemska saker hos min systers torp……så hemskt att jag har fått ståpäls som Gunde Svan brukar säga……men om inte JAG vågar, men sjutton ska då våga?

Nej, det här engelska mediet får vara hur duktig hon vill, men där tyckte jag att hon svek sina medmänniskor. Inte finns väl medium till för att öka på rädslan……visst måste de finnas till för att känna tilltro och säkerhet på kärlek istället?

NancyAlke
0

#24 Höjde hon sig inte lite med den här unga flickan i kväll då? Det känns som om hon hanterade det desto bättre.

pyttelillatrollet
0

Nr 24 ja till viss det håller jag med dig det var nog lite klantigt uttryckt. Men andra sidan så har jag sett hur andra medium som jobbat med mord & liknande haft det väldigt jobbigt & får uppleva det offren upplevde. Det är nog som att själv bli "mördad" vilket nog inte är så trevligt, så på ett sätt förstår jag om de råkar säga hur hemskt det är.

Nr 25 jo det tyckte jag med!

[trumman]
0

#24 Ja men det SÄLJER ju bra tv att hon freakar ur och visar att huj så hemskt det är det här!

Om inte skrämselfaktorn var där, mystiken, de skumma ljuden, spökmusiken etc, om det bara var kärlek ljus och lall-lall tror du verkligen det skulle sälja så bra då och "make good programming" för bolagspamparna som faktiskt styr (och synar tittarsiffor/intäckter) vad som säljs på tv?

I övrigt helt enig med dig, helt enig, håller man på med sånt där/här och har lite erfarenhet under rocken ska man inte hålla på och vattna folks rädslor på det där viset. Talanglöst och oansvarigt, men säkerligen har hon fått "order" om att göra det av sina producenter.

Mvh, T

Mimaroben
0

Om det är sant det som visas så tycker jag att Lisa Williams är enastående. Jag har visserligen ingen större erfarenhet av medier men Lisa visar prov på en fantastisk träffsäkerhet. Ett sånt medium skulle jag vilja träffa.

#21 Du pekar på en av de saker - det med det försvunna barnet - jag trots allt ställer mig frågande till.

Hur som, ser fram emot nästa avsnitt.

blondy89
0

Hon är skit grym, såg det förra gången!! Vilka dagar kommer det? Kommer det repris? Kram

Talisker
0

Du Trumman det måste vara Mannen som talar med andar du menar James van Praagh ett medium med världsrykte men det här Amerikanska upplägget har jag också svårt för däremot står han bakom en film som jag skulle vilja se tror den heter "Talking with the dead" med gamle skålskådisen Ted Danson i huvudrollen som tydligen blev väldigt tagen under inspelningen av Van Praaghs kunskaper

Vibeka
0

#30 Här kommer en länk till den filmen där du kan beställa den, mycket bra film om hur han upptäckte sin "förmåga" värsta thrillern och mycket välspelad av Ted danson Flört Dessutom mycket billig att beställa!!! Jag har gjort detFlört

http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B00008DI4H/ref=dp_olp_2/202-7426142-0027025

Talisker
0

Tack så mycket ska kika där Glad

Vibeka
0

Så lite så Cool

tommytoe
0

# 29 Reprisen går på lördagar 12.10. Glad jag kunde se det i torsdags för på lördag kan jag inte. Lisa Williams är sevärt helt klart tycker jag.

[trumman]
0

#30 Shit O_O så han är på riktigt alltså……

Då blev det ju egentligen bara ÄNNU roligare! :D

mariaef
0

#35 James van Praagh…Jaså, var det han!? Super Mario…hahahaSkrattande

Ja, när du säger det så…

lotta1961
0

Vilken härlig tjej alltså!Skrattande

Jätteduktig är hon också!

Zariah
0

Nu är det 1 timme kvar till reprisen. Den ska jag se för jag missade det i torsdags.Ska bli intressant att se detta duktiga medium igen.:-)

tommytoe
0

Sett reprisen nyligen. Trots de sorgliga saker hon förnimmer blir jag så glad av att se henne. Hon utstrålar sån glädje.

Tuva-Lena
0

Var precis vad jag gorde det: missade både det ena och det andra. ..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

drutten53
0

jag känner samma glädje att se henne..hon utstålar lung o harmoni…kram

Eija
0

Hon är sååå duktig tycker jag…väldig rak, inget hymlande eller kringgående utan rakt ut med det hon förnimmer eller hör från andarna….och så käck sen…hon utstrålar verkligen en glad energi….men blir så glad av att bara se henne….Glad