Dödsfall..
Haft 3 dödsfall på 1 veckas tid nu. 1 kände jag väl, den andra kände jag inte och den tredje var en hund som jag har träffat flera gånger den blev påkörd av en bil och dog. Jag tänkte idag vad ska detta betyda och säga till mig??
Jag väntar på ett besked, här om kvällen klack det till inom mig och jag kände på mig att jag kommer få ett dödsbud snart, vet ej än om det är personen som jag började tänka på när känslan slog mig… Det har hänt tidigare det där med känslan det var 1988 , sen i en dröm om min pappa och nu det här… 
Usch va jobbigt. När min morfar dog så stod jag vid spegeln och tänkte ifall jag skulle sätta på mig mascara eller inte, dum som jag var så gjorde jag det :/ Vet ni vad jag får joo dödsbudet om att morfar gick bort den dagen :(
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Opal. Det var ett år som det var 9 personer som dog i min närhet, alla var unga personer och jag lärde mig enormt mycket av det, hur olika sorger kan vara, att hantera sorg m.m. Det var så för mig med, 3 som dog inom en vecka. Det var jättejobbigt just då men samtidigt väldigt lärorikt. Jag tog hand om och hjälpte anhöriga, fixade med begravningar, jag gjorde kistdekorationer tillsammans med dom anhöriga. Ja jag var också anhörig men inte närmast anhörig i alla fallen. Det som hände då har jag fått mycket lärdom och kunskap med mig i mitt arbete idag. Så även om det var oerhört jobbigt ibland just då så gav det så mycket på vägen.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det är alltid jobbigt med dödsfall,jag arbetar själv inom åldringsvården och vi brukar säga att ett dödsfall aldrig kommer ensamt,är den första som går bort en kvinna så tar hon med sig ännu en till kvinna och en man eller en man tar med sig ännu en man och en kvinna ,det har stämt så länge jag arbetat på Skogslid,lite märkligt..Personligen har jag mist den största delen av min familj dvs sex personer under ca två och ett halvt år,känns som om jag varit med om ett smärre krig eller liknande….Det tar tid att gå vidare måste jag erkänna….
Men på sikt så kanske att jag blivit så mycket starkare,men samtidigt så har jag lärt mig hur skört livet faktiskt är….

# 4 Jag arbetar också på ett äldreboende och det du säger med att ett dödsfall aldrig kommer ensamt kanske stämmer. Om en går bort brukar det aldrig dröja månader innan nästa går bort. Oftast 3 inom en kort period. Vet inte hur statistiskt säkert detta stämmer men det du säger har jag hört på andra ställen också.
Först måste jag säga till dig att jag lider med dig….för det är jobbigt….och sen har jag oxå hört, det där om att det är tre som följer…så har det jämt hänt mig med…inte nödvändigtvis inom en vecka, eller att man är nära släkt/bekant, men inom ett år har det alltid varit….

I vår släkt har det där med 3 följt. Om en skadar sig så blir det 2 till, 3 föds, 3 dör osv. När jag var 12 år var vi 3 personer som låg på sjukhuset samidigt, i rummen bredvid varandra och alla i 3 veckor men med olika sjukdomar/skador :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus