Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1133 ggr
Nozar
0

Märkliga drömmar

Jag har drömt 2 underliga drömmar som handlar om ungefär samma sak. Jga är ingen fena på att tyda drömmar då..men jag kan berätta om drömmarna.

Dröm 1:

Jag ska gå ut med min hund Gimli. Vi går till Borås GIF(eftersom vi bor nära där) och vidare. På tillbakavägen så Har det visst blivit mera skog på sidorna av den breda, vanliga grusvägen. Och vid ändarna av skogarna går det uppåt som en slags ''ramp'' och där är det dom lägenheterna som står där i verkligheten också. Jag stannar till. Och Gimli spetsar öronen och tittar på något. Jag kollar åt samma håll och ser en brunbjörn lunka långsamt framåt. Enligt en viss teori så ska man lägga sig ner och ligga blixt stilla. Jag kommenderade Gimli att lägga sig och la mig ner också. Jag höll ändå koll på den stora björnen. Sen såg jag den gå fram till oss. Den flåsade mig i nacken och bara gick sen. Sen när jag såg att den var utom synhåll så sprang jag hem.

Sen vaknade jag bara. Det stället där jag drömt om händelsen ligger väldigt nära oss. Ett kvarter nedanför.

Dröm 2:

Nu inatt så drömde jag denna drömmen som liknar Dröm 1 lite grann..

Den här gången så var jag nära min kompis hus. Underligt nog så bara hamnade vi framför ''Kungens'' slott. Eller vad det nu var för något. Vi gick in. Kungen blev jättearg. Jag sprang ut och bakom en kulle vi har på vår gata. Sen hörde jag kungen ropa om att ''åka pulka'' när det inte fanns något snö. Men det sa *ploff* så var det en snöbacke mitt i hösten. Kungen tog en pulka, färgen minns jag inte. Och så började han vråla och åka i den lilla ''backen'' med några barn. Jag sprang dit och kollade. Då ropade kungen på mig och då kutade jag förbi kullen och sprang bakom den. Sen gick jag till en liten lerig stig som leder till min kompis hus. Då kom samma brunbjörn ja gdrömde om i Dröm 1. Men han var lite mindre. Han rusade fram och ''stångade'' mig mot benen. Jag pötte försiktigt bort honom men han upprepade sina stångningar ett par gånger. Vad som hände därefter minns jag inte. Men sen gick jag och han på gatan ovanför våran och så pratade jag om hur rädd jag blev för honom i Dröm 1. Han svarade: Jag visste inte att du blev rädd för mig. Sen pratade vi vidare.

Mera minns jag inte. Jag vaknade tror jag..

Tror ni att drömmarna kan betyda något? Men varför handlade dom om en brunbjörn?

FiaH
0

Jag är inte bra på att tolka drömmar, men jag har en rolig bok som heter Djurens språk, skriven av Carina Solöga, och så här sägs om just Brunbjörn

Vänta in dig själv. Min gåva till dig är att känna dig hel. Spring inte ifrån dig själv/ glöm inte bort dig själv. När du är i balans, så blir resultatet bättre.

Det hjälpte kanske dig inte så mycket, med tolkningen om drömmen, men detta är vad brunbjörnen kanske vill förmedla till dig. Sköt om dig// FiaH

ikna
0

#0 Vad är en brunbjörn för dig?

Du har en sida/egenskap som är rädd för symbolerna björnen och kungen. Vad står kungen för?

I första drömmen ligger du ner och låtsas vara död. Känner du dig ibland som om du inte lever så som du vill?

Nozar
0

ikna:

Det där med att låtsas vara död är ju en sak man helst ska göra om man möter på en björn. Jag har sett det från olika faktaprogram. Om man springer iväg så springer björnen efter. Och kan till slut få tag i en. Om jag känner ibland som om du inre lever som du vill? Mja…något liknande har jag tyckt. Ibland så känns det som om alla andra får de föremål som jag jättelänge velat ha. Eller ja..liknande saker har jag tyckt att det känns lite orättvist.

Jag kan inte förklara hur jag menar. :/

FiaH:

Den tolkningen stämmer faktiskt lite. Tack för hjälpen!

ikna
0

Jag vet att det är det bästa att göra när man möter en dröm i verkligheten, men i drömmar behöver man se det mer som symboler. Det är ofta svårt att se symboler i sin egen dröm, man fastnar lätt i själva händelsen eller personerna/djuren.