Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1569 ggr
Dysnomia
0

Öppet solarplexuschakra?

Vad är det som gör att just mitt Solarplexuschakra allt som oftast står vidöppet?

Jag uppmärksammade detta när jag lärde mig öppna och stänga för bara ett par månader sedan. Nu måste jag stanna upp ett par gånger om dagen och se till att stänga igen, eftersom jag upplever att jag drar till mig många tunga energier just här. Det är bara just detta chakra som jag upplever det som "problem" med.. Vad kan det bero på och kan jag göra nåt mer än att bara stänga flera gånger per dag? Kan man träna in att stänga så det förblir stängt tills man själv väljer att öppna? Tips på sådan träning isf?

Dravcena
0

Jag har ingen solarplexuschakra-kunskap, men jag skriver här ändå för att flytta upp tråden så att någon kunnig kan bemöta din fråga. :-)

Jag har själv bara ett on- och off- läge och hur man stänger ner olika sorters chakra kan nog någon annan svara på.

Hoppas att du får svar på din fråga!!!!

Dysnomia
0

Åh tack!! Gick just in för att kolla och eventuellt flytta upp.. :)

Låter onekligen praktiskt med on/off. Borde kanske lära mig det istället..

Bybo
0

Nyfiken…Hur känner du att det chakrat inte stängs?…

Dysnomia
0

#3 Det känner jag inte sådär rätt upp och ner. Men jag känner att energin går ner och när jag då "tittar in" och kollar av så är det öppet. Men jag reagerar inte för att jag _känner_ att det är öppet.

Det är ofta på kvällen som jag inte kommer till ro. Efter att ha kollat av och stängt ner så lägger sig lugnet.

Bybo
0

#4 Aha…tack för att du svarade…

Happyspirit
0

Solarplexus chakrat är det chakrat som du använder mest när du möter andra människor. När du känner in och ger ut. Om du förstår hur jag menar. Det är väldigt vanligt med obalans i det chakrat.

Försök om du träffar på en väldigt negativ och sugande människa att ge lite extra skydd till ditt solarplexus chakra. Du kan tex lägga händerna över det lite fint och tänka extra skydd där.  Det brukar jag själv göra med vissa människor,  det är något du kan göra lite diskret så ser de inte konstigt ut.

Vi öppnar upp oss automatiskt så fort vi möter en annan människa som vi känner empati för eller pratar om andlighet. Eller när du tex sätter dig här och läser om andliga saker. Så stäng oftare om du känner att du har problem, Och skydda dig lite extra.

Jag tycker i alla fall det är bra att du känner det själv.  Många går omkring med precis samma problem som du har. Lycka till.

Kramis anki

Dysnomia
0

#6 Men precis! Jättebra konkret tips med att lägga över handen. Ofta är man ju så "upptagen" när man pratar med sådana människor att det är svårt att sätta fokus på att stänga (är ju fortfarande ganska grön på det här).

Ska försöka sätta lite mer i rutin att känna efter och stänga vid behov.

Jättetack!!

Happyspirit
0

Sen kan du förstärka solarplexus chakrat också med lite självhealing. Om du lägger händerna mitt på det chakrat och tänker dig det solgula ljuset som värmer och lyser starkt och sprider sig varmt och skönt ut i hela kroppen. Samtidigt så andas du in den varma solgula färgen. En jätteskön övning som stärker upp chakrat jättemycket. Och man blir såå glad i magen också. *ler stort*

Bybo
0

Kanske därför man automatiskt sätter en kudde där ibland…Har undrat…och det är INTE för att dölja valkar *skratt*

Happyspirit
0

Ja, jättebra Pia. Jag gör ofta så om jag ha en kudde till hands det är verkligen jätteskönt. Och jag tycker det känns bra. *L* På nåt sätt gör man det automatiskt i vissa fall. men det där med kudden tex. Det känner jag igen mycket väl. *S*

Bybo
0

:-) Att jag inte har tänkt på det förut…Ja, anledning till varför jag har en kudde där…*ler*

Happyspirit
0

Se det så att det är ju jättebra att du har det i dig, kunskapen alltså, även om du inte förstått varför du gjort det så har det funnits där ändå. Det är bra, visst va. *ler jättestort*

Kramis

Dysnomia
0

#8 Tack! Just healing är jag superdålig på/med. Jag ska prova!! *Jätteglad för alla tips*

Happyspirit
0

#13 Ja, men krångla inte till det. Sätt händerna bara på solarplexus och visualisera och andas in den gula färgen. Svårare än så är det inte. *ler stort*

Tänk på solen om det är lättare. Healing är nåt helt naturligt som alla har i sig, precis som en mamma lägger handen på sitt barn som slagit sig, det går helt automatiskt. Så krångla inte till det när det är så lätt. *S*

Kramis och lycka till.

Bybo
0

*skratt* Japp, ska tänka så!! #12 var det ja… ;-)

Happyspirit
0

Ja, gumman du är sååå snabb på att göra ner dig själv *Asg* Det går per automatik va??? Tänk om du bara kunde se vilken fantastisk själ du har. Puss på dig.

Bybo
0

#16 Åh, du e gullig du!! Jo, jag vet..men försöker bättra mig. Såg du inte mitt kaxiga dagboksinlägg? *gapflabbar*

Sorry Dysnomia…ska inte surra mer på tråden din :-)

Happyspirit
0

Ne ska kolla direkt!!

[Hellas]
0

Jag tror att vi gör en hel del intuitivt utan att riktigt förstå varför. Jag tänker närmast på kudd tricket :-).
Det är ju likadant om man träffar en person och känner sig nertryckt eller påhoppad.
Vad gör vi, jo skyddar vårt solarplexus genom att sätta armarna i kors eller om vi sitter antingen armarna i kors eller händerna lite slappt vilande på magen.
Detta innebär att vi slipper ta in energi från den andra personen.

Jag tror det är viktigt att lära känna sina chakran och hantera dem ett i taget. Det finns väldigt många bra vägledda meditationer som hanterar detta vilket jag rekomenderar till den som inte riktigt vet hur man gör.
Visst är det smidigt att öppna och stänga igen allt samtidigt som Dravcena gör men jag själv känner att det för min del inte optimerar mig själv och mitt egna mediala utvecklande utan då jag tex. tränar på intuition så vill jag inte få en samtidig länkning från andra sidan….med andra ord försöker jag stänga ner de övre chakran som framförallt jobbar med den sidan.

Bybo
0

#19 Ah, just det med armarna i kors ser ju så kaxigt ut *S* och sen har man ju hört att man är…ja, nåt iaf haha..enligt alla dessa kroppsspråksrön….Så JAG har försökt att inte stå så…hähä….

Dysnomia
0

#14 Jag är mästare på att göra saker komplicerade.. *S* Men det var jättebra liknelse! Ska prova redan ikväll!

Dysnomia
0

#17 Det är lugnt! Jag har ingenting emot OT! :) Gillar glada trådar!

Dysnomia
0

#19 Väldigt sant. Har aldrig reflekterat varken över "kudde för magen" eller "armarna i kors"! Jätteintressant!

Låter vettigt när du skriver som du gör om att öppna och stänga chakra var för sig med.

Tack! :)

ewapewa
0

Fast att täcka över solar plexus kan ju oxå betyda att man känner sig osäker eller otrygg. Kolla in de komplexfyllda tonårstjejerna!!

Jag brukar meditera att jag sitter i ett ägg eller fäller ner ett visir som täcker de aktuella chakrana om jag märker att jag läcker. Även ibland på morgonen innan jobbet om jag vet att något tufft möte är på gång, men det är ju inte i stunden.

Lycka till! Kram Ewa

Dysnomia
0

#24 Jag måste helt enkelt lära mig att ta bättre hand om mig, meditera och heala. Jättebra förklaring på hur du gör för att skydda dig lite extra!

Tack!

[Hellas]
0

#24 Ja det är ju egentligen det detta handlar om.
Amarna i kors framför oss ses som att vi beskyddar oss och många menar på att det är ett osäkerhetstecken.
Själv har jag aldrig köpt det resonemanget med osäkerhet eller rättare sagt, att beskydda sig är inte detsamma som att vara osäker. Men vad är det vi beskyddar eller är osäkra på?
Jo i regel på den eller de vi möter och pratar med!

Solarplexus fångar upp en massa energier från den person som finns mitt emot och är dessa tex. nedtryckande eller negativa så sätter man upp ett extra skydd framför solarplexus för att inte suga in dessa negativa energier.
Komplexfyllda tjejer:
Armarna i kors = Avskärmar sig och blir inte sårbar… sedan ger de på  *hualigen…..*
Krama en sådan tjej och det händer grejjer, armarna åker ner och humöret svalnar.

Happyspirit
0

Ja, Hellas det är samma med auran och revir. Det hänger också ihop.