Andars (livs)erfarenhet.
Människor dör vid olika åldrar.
Man kan föreställa sig en person som dör vid 90 års ålder, efter ett på alla sätt rikt liv och ett barn som t.ex. dör vid 4 års ålder. Barnet kan inte tala riktigt rent och har självfallet lite livserfarenhet.
När dessa både tar kontakt som andar, är då deras "kunskaper" lika innehållsrika och tar de kontakt via ett lika väl utvecklat "språk"?
Jag är inte säker, men jag tror att jag läst foruminlägg av flera personer som säger sig verka som medium.
Någon borde kunna svara på min fråga, eller är det möjligen så att det bara är avlidna vuxnas andar som hör av sig?

Det är olika hur pass utvecklat "språk" barnen kommer med. Jag har erfarenheter av barn som har förmedlat sig på både en lägre utvecklad nivå och av barn som har förmedlat sig på en väldigt utvecklad nivå.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag har haft kontakt med dem som gått över i alla möjliga åldrar, det är svårt att svara på din fråga om kunskap men när jag skall förmedla så har det inte med att göra hur länge dem levt, dem berättar helt enkelt om dem själv och deras liv, och deras koppling till sittern m.m…men jag kan säga så här att det brukar bli lite djupare med en person som levt längre då dem har mer att förmedla, men åldern av dem när dem gick bort har inte spelat någon stor betydelse…men jag har haft kontakt med personer i tonnåren som tagit sitt liv,och då har det funnits enormt mycket som skall fram så det är så beroende på hur allt runt omkring är…inte deras ålder..
#2 Hur har de då utvecklat sitt "språk" efter döden?
Ibland tar det flera dagar innan någon kan svara, dessutom kan man inte räkna med att det alltid är medium som svarar.
Vill man absolut ha en diskussion med ett medium gör man bäst i att konsultera en sådan "privat".
Jag är inget medium men jag svarar, hoppas det är ok.
Du pratar om andar, själar, med andra ord.
Själars ålder har ingenting med den mänskliga åldern som personen hade i sitt levande tillstånd.
Det finns oerhört gamla själar som kanske bara har en erfarenhet kvar i livet att behöva genomgå och det kan vara att avlida i väldigt unga år.
Om man tittar in i ögonen på ett aldeles nyfött barn så ser man vilken otrolig visdom som finns i dessa ögon.
Alltså enligt min sanning så kan 4 åringen vara äldre än 90 åringen…..
Jag tror dessutom att på andra sidan så existerar inte ålder på det sätt som det gör här, tiden finns inte.
Jag håller till fullo med Hellas helt enkelt, skulle bara bli fånigt om jag skrev något, för det skulle bli helt lika…

Bra sagt Hellas =)
#5 Tyvärr är min ekonomi för dålig för att anlita ett medium.
Du skriver att det finns en otrolig visdom i ett nyfött barns ögon. Det är då "i betraktarens ögon", så att säga, dvs det är du som tycker så.
Men låt gå för att det är som du säger. Då måste det vara andens visdom du ser i barnets ögon. Nyfödda barn måste ju lära sig alla färdigheter för att kunna fungera i världen.
Det verkar lite konstigt att anden och det hjälplösa spädbarnets medvetande finns samtidigt.
Bra om du kan förklara för mig hur det hänger ihop.
Självklart finns gammla själar med stor visdom! men när vi har kontakt med dem som gått över så handlar informationen inte om deras förra liv m.m.., utan om deras liv dem levt senast vilket dem förmedlar…så vad denne ande har för bakgrund har nog inte så stor betydelse utan jag skriver som jag skrev innan att det hela beror nog mycket på allt runt i kring andens liv här och händelserna som tog dennes liv…
Svåra frågor var det.
Hade jag haft råd, så skulle jag anlitat den kända strängfysikern Vivi Linde.
Då hade jag kanske fått godtagbara svar.
#8 Ja det är inte helt enkelt detta! Att jag skriver att detta är min sanning beror framförallt på att det ju inte går att föra fram några bevis men det är ju inte det detta handlar om
Du har helt rätt det man ser i ett nyfött barns ögon sitter alltid i betraktarens ögon men detta är något som många föräldrar, BB personal etc. förundrar sig världen över, även de som inte tror på omfödelse förundras över detta.
Den dagen Du själv får möjlighet att se detta förstår du även vad jag menar.
Ja jag ser anden eller jag föredrar att kalla det själens visdom i spädbarnets ögon.
Om man nu tror på reinkarnation, som jag gör, så lever man ett liv och tillgodogör sig vissa kunskaper.
Vi går sedan över till andra sidan, gör en "utvärdering" på det liv man levt och bestämmer därefter vad man sedan ska göra för att kunna utveckla sig.
En del i detta är att födas på nytt för att lära oss mer.
När vi föds dvs. blir spädbarn på nytt, så "glömmer" vi bort det mesta av vad vi tidigare lärt oss. Därför är det ingen fullfjädrad kirurg som föds utan ett vanligt okunnigt spädbarn.
Men själen ser man klart och tydligt.
"Ögonen är själens spegel", detta är ett uttryck som jag tror lever i flera olika kulturer.
Jag kan nog inte förklara bättre än så!
#10 Jag tycker att det är dags för dig att lägga fram bevis för det du tror på nu. Du kräver svar, är missnöjd med de du får… men själv försöker du inte ens bevisa dina egna teorier…
Våra teorier kan ju vanligt folk redogöra för, dina behövs det visst strängfysiker till… ja ja.. 
Fast undataget var ju min son som föddes till kvantfysiker, det visade sig efter 4 dagar……….
Dessutom är han otroligt språkbegåvad.
När han föddes och hade badats så sade han:
Mamma, jag vill lära mig mulitplikationstabellen………
Fast vad var det du sade "naturligtvis" i tråden:
Vad kan vi förvänta oss av medium:
Just ja medium och trovärdighet går ju inte ihop…fast å andra sidan, jag är ju inget medium! Hmmm
Enligt Sylvia brown är vi alla 30 år på andra sidan men manifesterar i den ålden vi dog i, för att vi ska kunna göra oss förstådda och igenkända.
Men varför just 30år vet jag inte… det kanske va hennes bästa år…
Fast mamma sa alltid att hennes bästa tid var när hon var nyligt 30. och det är så hon kommer till mej nu.Otroligt vacker,fräknig och frisk.Och då kan man tro att jag skapar den bilden men jag tror inte det för jag letade efter henne i den ålder som hon var,men så blev det inte ,vart faktiskt lite chokad när jag såg henne första gången,jag hade ju aldrig sett henne så ung.hon var nästan i min ålder.Men nu är det ju självklart ..det är ju min mamma.Alltid.
Ha det gott!
Tja… får man välja där uppe så tar man nog den ålder man såg bäst ut i haha.
hmm, då skulle jag nog välja 17 i stället hahahahah! Eller 50 vem vet hur snygg jag är då?? *Asg*
Ja, jag tycker frågan är ok…*S* Men asså, hur bedömmer man en människas själs ålder….?
Jadu Bybo det övergår mitt förstånd. *S*

Min egen erfarenhet är att kunskaps mässigt så finns det lika mycket hos en själ som levt 4 år som en själ som levt 90 år.
Men när dom kommer igenom så visar dom sig ju väldigt olika där visar ju sig naturligtvis barnet sig som barn annars hade vi ju alldrig känt igen dom.
Men när man kommer till budskapet så finns det lika mycket kunskap hos barnet som det finns hos själen som levt 90 år i jordelivet.
Men min tro är att kunskaps nivån ändå är olika på andra sidan och att en 4 årig själ kan ha mer kunskap en den 90 åriga själen.
beroende hur måna liv man levt innan men det är min tro.
Lasse

#20 Tack Lasse :) Tänkte precis skriva det du beskriver :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja, det är min tro och erfarenhet också. *L*