Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 461 ggr
NadjaFilur
0

Ser ut?

Jag tänkte på att medium kan känna andar och även beskriva utseendet. Kan man göra det på levande människor? Om det går kan ni ungefär se hur jag ser ut då?

[trumman]
0

Det är fjärrseende du beskriver :) bara för att ngn är medium betyder inte det att dom är fjärrsynta.

Hej från en annan Ske-åbo iaf *vinka*

NadjaFilur
0

Okej..Vad kul att du är från ske-å..Trodde jag var ensam om det :)

Happyspirit
0

Jag är inte fjärrsynt så vitt jag vet i alla fall. Men för skojs skull kan jag försöka *S* Jag tror du är blond rakt hår halvlångt håret nästan till axlarna. Inte så lång ca 1.63. Hmm, ålder runt 20. melerade ögon. Hihihi! Det här gick väl helt åt skogen förstås.

NadjaFilur
0

#3 Inte så mycket rätt men man måste göra fel för att lyckas :)

Happyspirit
0

*skrattar gott* Ja, jag är nog inte speciellt fjärrsynt. Men det var roligt att prova i alla fall. *S*

signemo
0

Är inte medial men gissa är jag bra på. Du har mörkt nästan svart hår. Men inslag av lite rött i luggen. Fast du har en annan färg från början. Tror du är  ca 27 år. runt 1,67 fast först tänkte jag 1.58. Sen är du lika tokig som vi andra härSkrattande

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Jag provar jag också *ler* Ganska liten och späd, brunt axellångt hår och oftast väldigt glad som person. Gillar att vara sysselsatt, tycker inte om att ha tråkigt, vill att det ska hända saker hela tiden och gillar att läsa böcker :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[trumman]
0

Säg den 10-åring som inte vill att det ska hända saker hela tiden eller som inte gillar böcker/sagor/historier (spec bland tjejer). 

Det bruna håret är väl naturligt att gissa om hon nu inte var blond som Happy trodde, liten och späd, ja det är de flesta 10-åringar också :)

Snyggt skådat Elisabeth ;)

Happyspirit
0

Meeeen är hon bara 10år?????????Förvånad *Asg* jag som trodde hon var runt 20 hihihi!! Där ser man, jag var ute och cyklade rejält den här gången med. *S*

Lazarus
0

Jag testar jag med . Du är mullig mellanblond morgon trött.

blågrå ögon    lever ensam med ett barn  glest mellan framtänderna…. läser hellre än sportar

[trumman]
0

#10 LOL :D

NadjaFilur
0

Haha ni hade lite rätt :) Jag har blågrå ögon,Brunt hår Men liten och späd vet jag inte riktigt :P Men jag är ganska kort iallafall.Jag läser hellre än att sporta förutom ridningen då det går före allt annat. Jag är oftast glad och jag vill vara sysselsatt hela tiden.Jag hatar att ha tråkigt. Så mycket rätt hade ni iallafall:) Kram Nadja

[trumman]
0

#12 Ja du hatar att ha tråkigt, till skillnad från alla människor som ÄLSKAR att ha tråkigt ;)

Det du fått exempel på här är ju GISSNINGAR och har inget med riktig fjärrsyn att göra, tyvärr - men det är det å andra sidan VÄLDIGT få som klarar.

Elisabeth-J
0

#13 Ja du trumman, om du tror att vi bara sitter här och gissar så får du väl tro det, tro kan man ju göra när man inte vet, eller hur? Men här kommer du med direkta påståenden! Att du skriver som du gör till mig och andra här i tråden tycker jag är lågt gjort av dig! I mitt fall så läste jag rubriken, gick ner och skrev det jag kände in och såg, efter det så gick jag in på hennes sida där det står att hon är 10 år. Hade jag gjort det innan så hade jag inte ens skrivit mitt inlägg då jag inte gör sånt till minderåriga som du säkert redan vet.

Elisabeth 

[trumman]
0

#14 Oj ibland är ni verkligen snarstuckna här inne alltså.. :(

Det var verkligen inte meningen att förolämpa dig, det är det aldrig då jag skriver ngt till nån… men å andra sidan väljer man ju vad man tar åt sig av.

…och hur allvarligt man vill ta saker med en ;) smiley efter.

I skamvrån, T

NancyAlke
0

#15 Och ibland känns det som om enda anledningen till somliga av dina kommentarer är att kolla just hur snarstuckna folk är Flört

[trumman]
0

#16 Njä det gör jag nog inte :) men kan förstå att många uppfattar det så, jag är ju van vid folks reaktioner på hur jag skriver. 

Det som händer har jag märkt, under alla mina år på nätet, är att orden man skriver blir till "speglar" som folk får se sig i och förhopppningsvis kanske de reflekterar lite över vad de ser.

Jag är ju bara ärlig och rättfram på gränsen till det otrevliga ibland så ibland, kanske orden trycker på ngn "knapp" hos folk, och upp kommer ett försvar, eller en känslomur - sånt kan man lära mycket av att märka. Både den och vi andra.

Reaktioner talar om hur det står till inuti.

Folk kan alltså märka av vad som triggar deras försvarsmekanismer och tillkortakommanden genom att man "speglar" sig. Om man nu har lite självdistans och så vill säga… annars svär man nog bara över den där elaka trumman som är så dum och säger hemska saker hela tiden ;)

I många fall är ju just folks reaktioner, och det dom då skriver som svar, YTTERLIGARE reflektioner på hur det står till med dom. Sånt är intressant för mig, som behandlar folk, att lära mig mer om.

Allt som någon säger, alla reaktioner, alla uppvisande av behov av försvar och hur "kränkt" man blir av bara ord, eller hur ledsen man låter sig själv bli av än det ena än det andra hjälper mig bara att skapa en mer nyanserad bild av personen bakom dom.

I en behandlingssituation är det ovärderlig info för att kunna, snabbt, komma innanför murar och försvar för att kunna fixa till bot & bättring snabbt.

-Oj, ny styrde jag verkligen iväg från ämnet!! Så ska det inte vara. Vi får fortsätta privat eller i en annan tråd om det är nödvändigt respect.gif 

ÅTER TILL ÄMNET OM FJÄRRSKÅDNING!

Elisabeth-J
0

#17 Ja man lär sig verkligen att se vad människor vill få ut på vissa ställen och hur en del ser på andra osv. vilket är nyttigt för många av oss härinne som arbetar med människor på olika sätt Flört
Så allt är inte bara speglingar men en del kan vara det.

Elisabeth 

[trumman]
0

#18 Jag tror nog att allt är det faktiskt, alla uttryck som en person gör speglar den den är :)

Du lär om mig, jag av dig, dom om oss och vi om dom, sen kommer det an på träning och erfarenhet om vi kan FÖRSTÅ ngt, och göra korrekta karaktärsbedömmningar av de speglingar vi ser iofs. Men det är ju en annan femma.

respect.gif

ewapewa
0

Jag funderade lite över varför det är din uppgift att trigga andra.. Speglingar är ju intressant, men jag undrar varför man vill lyfta fram det negativa, man kan ju även få människor att spegla positiva sidor, och låta dem växa genom det. Vi är ju inte i behandling här utan är väl ute efter att få svar på frågor?! På något sätt säger det mer om dig än om de som blir triggade, om du ursäktar…

Förvirrad… Vi har alla mycket att lära.

Kram

Elisabeth-J
0

#19 *LER STORT* Det säger en hel del! Cool

Elisabeth 

[trumman]
0

#20 Oj då, då måste du titta igen för jag lyfter inte fram ngt negativt. Det är ju heller inte så att jag sitter här och tänker hur hur jag ska "spegla" folk, för som du säger är jag inte här för att behandla folk, utan för att ha kul och lära mig mer.

Det får ju iofs vara upp till var och en vad man läser in i saker, alltså hur ofta man ser saker som negativa eller positiva men för min egen del ser jag hellre positivt i/på allt. Speciellt förändring och självransakan :)

Men jag är tyvärr smärtsamt medveten om att de flesta, spec på newage-forum, har en tendens att lägga negativism i allt som är den minsta lilla smula kritiskt eller så :) hur harmlöst det än må vara.

Olika sätt att se på saker helt enkelt, grundbulten är dragen olika långt :)  

#21 Ja visst gör det ;) glad att du ser det tydligt också.

Men hörrni, vad säger ni, ska vi låta tråden gå tillbaka ON topic nu? :)