En central fråga.
Vad är det som gör att människor deltar som betalande kunder vid mediala evenemang?
Det kostar pengar att ev. "få veta" att man har döda anhöriga. Den kunskapen har människorna redan, så varför betala för det?
Jag slutar härmed mitt deltagande i detta forum. Tack för ordet.

Att våra nära och kära finns med oss alla vet också väldigt många men en del vill ha hjälp med att veta vem som finns där och om det finns något som dom vill förmedla och då tar dom kontakt med ett medium. Många väljer också att gå kurser för att lära sig att ta kontakt med sina nära och kära själva. En del är skeptisak och går på en demonstration (storseans) eller en privatsittning för att se hur och om det fungerar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
En medial demonstration är också en bra möjlighet att kolla in mediumet hur den arbetar. Kan vara bra om man vill hitta någon att boka en privatsittning för eller om man vill gå en kurs.
Och som tur är väljer man ju själv om man vill gå på en demonstration och betala för den. Man kan ju gå på bio i stället eller göra någonting annat man tycker är roligt. Vi har alla fritt val att välja vad vi vill göra.
Jag vill i alla fall säga Hej då ordentligt till dig och önska dig lycka till med vad du än tänker företa dig nu. *ler*
Jaha…det var det de…lycka till med vad du nu söker…jag har väl inte sagt så mycket i den här frågan i någon av trådarna hade ingen lust så att säja.
Men om Andevärlden finns eller inte finns det kan jag inte uttala mig om jag kan inte heller bevisa att det är så eller ge någon annan form av Tecken på att andar tar kontakt…
Vad jag som medium kan göra är att berätta vad jag ser och här, om det skulle göra mig till en dåre så är jag väl en dåre då och om det skulle hjälpa eller stjälpa någon annan i och med de budskap jag ger så må det vara hänt, allt sker av fri vilja och under eget ansvar…gäller alla i livet men för den saken skull håller jag inte tyst om min kunskap men se att gör visdom av det ligger i var persons intresse…..och förmågan att hitta svaren är vi alla födda med och att det kostar pengar ibland, tja det ligger nog i den form av samhälle vi skapat, men om nu någon vill betala så låt dom göra det…vem är jag att lägga mig in vad folk vill använda sina pengar på…
Le och världen ler tebax..gör den inte de så le åt dig själv..det stärker själen
Puss
Hejsan vännen…jag har oxå följt o läst dina inlägg o frågor, men har inte kommenterat dom…men här påstår du att vi betalar för att "få veta" att vi har döda anhöriga….du måste väl ha menat att "få höra" från dom….för som du säger så vet vi ju att dom är döda.. Sen "varför betalar vi", det är väl till var o en, att bestämma om hon/han vill gå på en seans…skrev här förut på en sådan fråga, om varför mediumen tar betalt..jag anser att dom gör sitt jobb som alla andra och skall ha betalt för det…. Jag önskar oxå dig lycka till i livet o dess frågor…för det kommer det alltid att finnas, så länge man lever… kramar om dig