Ägg
Idag var jag iaffären med sambon och min pappa. Köper lite saker, bland annat ägg. När vi står i kassan får jag en känsla att jag ska titta i äggpacket vilket jag aldrig brukar göra annars. Öppnar packet och ser att det fattas ett ägg… Har aldrig varit med om något sådant så det kändes lite konstigt faktiskt.
Någon annan som varit med om något som vill dela med sig?
"Chaos is a friend of mine."
Du menar att man anat att något varit på tok och gjort en extra koll och då funnit att "det var bra att jag kollade, annars hade det inte slutat som jag ville"?
Det har nog hänt alla på olika sätt, det är nog så vardagligt att många inte finner det värt att lägga på minnet.
Sen kan det finnas helt naturliga förklaringar i ditt fall med äggkartongen, du kunde omedvetet känt att förpackningen vägde för lite eller att det var obalans i den och därför blivit nyfiken på innehållet.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#1 Enig med dig där, kroppen reagerade på en anomali, det var ngt som inte var som det brukar, och sen tog övertron igång och man tillskriver sin synska förmåga händelsen :)

#2 kan inte ha känt att äggpacketet vägde för lite med tanke på att jag aldrig höll i det…

Jag brukar ha förnimmelser m bilen allra helst. Varningsklockorna ringer när jag måste fylla på olja etc. Väldigt praktiskt :) allra helst m när bilen drack mer olja än bensin ett tag innan vi bytte motor.
Alla skeptiker kan ju hävda att jag visste ungefär när jag skulle fylla på - m icke! Jag hade just fyllt på veckan före och får en tanke om att jag borde kolla oljan - vilket jag naturligtvis struntade i eftersom jag just fyllt på - och när jag kört en bit fick jag en kraftigare "varning", så jag stannade och kollade. Mkt riktigt - slut igen…
#3 Ja men då var det ju en förnimmelse.

Okej tack trumman:) Då har jag fått ett namn på det, var det jag ville igentligen.
Förnimmelse, intuition, hunch, viskning… kallas mycket olika.