Ser ibland ljus.
Jag ser ibland ljus från fönstren i denna gamla skola. Jag blir inte klok på om det är så att grannens ljus avspeglar sej där. Trodde de var mina lampor, men när jag släcker ner, syns det fortfarand ljus på olika platser i skolfönstren.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

kan du beskriva mer i detalj ?
ser det ut som det lysser eller är det ljus sken typ
Ser ut som ett litet ljus.Skenet täcker inte hela fönstret.
Nu har jag upptäckt at bilden inte kom med.
#2 Cristine, släck först alla lampor i ditt hus, glöm inte eventuell ytterbelysning. Om ljuset finns kvar i skolans fönster, trotts du har släckt ner allt ljus, så gå dit och ställ dig vid skolans fönster, vänd ryggen och mot skolfönstret och titta emot ditt eget hus.
När jag ser på bilden som du tagit verkar det som ditt hus nästan ligger rakt framför skolan, möjligen ligger ditt hus lite till höger från skolan sett. En eventuell ljuskälla som ger upphov till reflektionen bör då ligga till vänster om ditt hus, från skolan sett. Allt enligt den gamla regeln från skolfysiken ”I=R Infallsvinkeln är lika med Reflektionsvinkeln”.
Glöm inte också att kontrollera om det kommer igenomfallande ljus från en källa bakom skolan.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
När jag kommer fram till skolan och tittar genom fönstren syns då inget ljus. Ser mitt hus lite till höger, till vänster har jag ett starkt ljus för att lysa upp vägen .Grannarnas hus ligger i vinkel till skolan, och fönstren på den sidan är igenspikade. Släcker alla ljus och ser som små vaga ljus i fönstren. Det måste komma från grannens hus på nåt vänster. Har aldrig hört att det spökat där, men det är lite otäckt när man smyger upp på natten för att dricka nåt och ser små ljusglimtarfrån fönstren.