Vad känner ni
Känns som en familj med två vuxna + 1 barn, det är något som känns precis, från motsatt håll mot bilden. Du har ingen möjlighet att ta ett kort därifrån.
Oj jag dras långt tillbaka i tiden. Hmm, får en känsla av att det skulle kunna vara en prästgård. En massa människor som rör sig där i alla fall. Spännande och ett vackert hus. Kände inte in så noga men det var det första som kom. Får en sån Emil i Lönneberga känsla där hans kompis bodde. Han som Emil red in hos i köket med hästen om nån sett filmen.

Skulle kunna tänka mej att bo i ett sånt hus, känner jag.

Tittade pa bilden i morse men nar jag skulle skriva sa forsvann mitt inlagg.
Kanner en man , en kvinna och ett litet barn. Barnet kanns som 4-5 ar, en flicka.
Kanns som om det finns en piga dar ocksa, som betraktar det hela.
Fick en bild av att mannen jagar kvinnan och den lilla flickan med en kapp som om han ska sla dem.
Vet inte vad det betyder.
Kanns som om det finns fler som cirkulerar i huset. Nagot har hant kvinnan och barnet. Fick en kansla av svart att andas i morse, men kanner inte det sa tydligt nu.
Har huset en kallare?
Hande nagot i kallaren. Far en kansla av instangdhet, men kan sa klart ha fel. *skrattar*
Ska bli kul att fa veta husets historia sen. :)
Jag känner in en vanlig familj, Happy skriver om Emil, jag själv tänker mer på Madicken.
Jag får en stark känsla av en flicka i flätor och med en klänning liknande den modell som fanns runt 20-30 talet.
Flickan håller sin docka i vänster hand, hon är ledsen.
Jag får en känsla av att hon inte riktigt vet vad som hände, det gick fort!
Jag känner just nu inget obehag i min kropp men det kanske kommer men frågan är om detta kan vara en olyckshändelse.
Jag ser och hör en speldosa, en sådan i plåt, rund med liten handvev uppe på toppen. Tassande steg, knarrande trappa.
Spännande!
Jag känner en allmän kärlek i huset och det är vackert.
Hej alla! Jag är ny härinne och har intresse för det övernaturliga!
Jag känner inga bra vibbar alls när jag tittar på huset.Det känns ödsligt, som om ingen bor här nu. Enda positiva är att det går en gata förbi.Det verkar inte ligga ensamt.
Jag skulle inte vilja bo där. Har det möjligen varit ålderdomshem/psykvård långt tillbaka? Något med sjukvård?
Känns som tunga energier.
Det som ni beskriver skrev jag tidigare, men i motsatt hörn av huset känns något som jag ej får grepp på. Med mannen känner jag att jag vill fly, med kvinnan känner jag inget, med barnet får jag ett tryck på halsen. Men känner ändock frid.
Sara
??
Lillflickan är ensam och söker efter någon….vart är alla.
De som bor i huset bör känna av henne, hon vill inte vara ensam.

Baksidan har positiv energi för mig! (Hoppas det inte bara beror på bildkvaliten i jämförelse med den andra bilden, och att det grönskar)
Tror att det rört sig mycket folk i trädgården här; att man använt den mycket.
Hör en massa prat från trädgården.
Ska verkligen bli spännande att höra hur det ligger till!
Hur som helst…det är ju bra träning detta!
Just innan för denna dörr får jag en känsla, har barnet gort illa halsen där, det känns inte som något brott. Huset är så fridfullt så.

Det känns som man kan sova ostört i huset.

Oj vad spannande det har ar!
Kanner direkt att nagon har sett eller hort nagot.
Kanner som en betraktare. Far en kansla av att inte kunna andas men det beror snarare pa att personen ar i chock eller mer forvanad.
Nagot hander sa plotsligt att det inte gar att fa fram ett ljud, kanns det som.
Ar du med pa hur jag menar? *ler*
Sen ar det nat med kallaren.. men jag vete tusan..
kanner fortfarande en kansla av instangdhet.
Annars ett fint hus, nar man ser det i dagsljus.
Vantar pa den spannande fortsattningen!
Inlagg 7:
Det ar val jatteroligt att sa manga kanner liknande saker, det tyder val pa att vi kanske ar inne pa ratt spar i mysteriet. *ler*

Huset byggdes 1922 av ägaren till en möbelfabrik där han och hans fru bodde med en dotter. stannar här o kommer med mer info senare.
ÄR DU SÄKER PÅ RESTEN, ELLER, GÅR DU PÅ SKRÖNOR, FÖR DET SOM ÄR SANT, ÄR INTE ALLTID VAD SOM PÅSTÅS

Namen….nu blir jag ju annu mer nyfiken *skrattar*..
Ska snart sova ju…hur ska jag kunna halla mig tills i morgon. *fnissar*
(ja, jag bor pa andra sidan jordklotet och har en tidsskillnad pa 6 timmar, klockan ar alltsa 23.45 hos oss, snart sondag.)

det känns som ett mycket gammalt hus, nu är det bra och skötsamma människor som bor där ,ev är någon i familjen pedantiskt lagd, men det finns andar som hemsöker huset…

Ja jag är säker till 90% en viss felmarginal finns väl alltid i fakta
Hon faller, jag kallar henne Sara trots att det förmodligen är fel.
Hon snubblar på en cementerad upphöjning och trillar ner.
Det hela går fort, jag är inte ens säker på att Sara förstår att hon är bortgången, hon är så ensam och ledsen.
Tidigare såg jag faktiskt en brunn, som fanns hos alla förr i tiden, men jag blir lite förvirrad av matkällaren och det som skrivs för övrigt om källaren. Hmmmmmm
det sista kortet på gaven har ett nr:131414 ser det ut att vara..Huset kan inte vara flyttat till nuvarande plats+
Lena.P är jag i verkliga livet.
Högra delen av halsen, jag stannar där
Jag får för mig något om fönstrena, nån som trillat ut? :S Får också till mig att det är någon som springer i huset.

USCH jag får sorger börjar gråta känner kalla kårar längs ryggen. Nej detta var ingen kul bild att titta på.

Ah..tusan ocksa….jag som trodde jag skulle far svaret nar jag vaknade *skrattar*..
Vantar med spanning….
Bra ovning for mitt talamod om inte annat.*ler*

Jag har inte gjort det här förut, men provar ändå.
Första bilden kände jag att högra fönstret är kvinnans sovkammare, hon har varit sjuk en lång tid, hon har ofta stått där i fönstret och tittat ut, hon har varit väldigt deppig.
Flickan är ofta ute och leker ensam på grusgången på framsidan. Får en känsla av vemod, inte mycket kärlek i familjen.
Hejsan! jag är såååå nyfiken på fortsättningen på det här…Sen är jag nyfiken på hur ni gör som känner av ett foto…blundar ni…eller…skulle vara så himla kul att kunna sådant….
Eija: Jag kan inte det här, jag tar den första känslan jag får när jag tittar på bilden bara, det första som dyker upp innan jag har hunnit börja fundera och kanske låter förnuftet istället för känslan ta vid.
Känner mig ensam när jag tittar på fönstret till höger om dörren på framsidan
Var rädda om varandra

Det som flera känt av innan ja lade ut bilden här är det dubbla budskapet med både god och mindre god energi som har med husets historia från 80-talet o framåt att göra ger er några timmar till innan jag berättar men historien om flickan börjar intressera mig mer o mer

Tittade igen…
Fick en annan kansla nu.
Hette flickan Lena?

Kom igen nu Talisker *skrattar*..
Kan du inte beratta snart?…*fnissar*

Mycket intressant. Har själv försökt känna av, men nej ingen känsla kommer till mig. Detta är överkurs för mig, än så länge *s*.

..har aldrig försökt läsa en bild förut.. Någon gång ska väl vara den första.. :)
..men får bara rysningar över hela kroppen när jag ser bilden på huset, allra helst vid den delen av huset där balkongen är. Känns som om det har hänt ngt mindre bra där.. Hmm..
..är nog överkurs för mig med är jag rädd..
//lia

Jag ar inte heller nan expert men jag tycker det ar spannande att se i fall man lyckas pricka nat..*ler*
Tycker det ar kul att fler vagar skriva, alla ar ju valkomna!

Ok då nu berättar jag det jag vet, jo som sagt huset är byggt 1922 av ägaren till en liten möbelfabrik som ligger granne med huset han var gift och hade en dotter som skulle kunna vara den flicka som leker utanför men som fortfarande är i livet , jag har träffat henne , när hon blev vuxen o gift bodde de på övervåningen i huset, att det skulle finnas någon mer flicka känner jag inte till men skall fråga nästa gång om jag vågar för det kan ju vara känsligt och vet heller inte hur pappan var som person däremot kan jag tänka mig att hans fru ofta var ensam eftrsom maken tillbringade mycket tid på fabriken, däremot så hade de faktiskt en hushållerska som bodde på övervåningen jag har pratat med henne också o skall göra det igen för hon har berättat att mannen i huset var pedantisk av sig, efter att föräldrarna dog hur de dog vet jag inte bodde dottern med familj i hela huset fram till 80-talet då komunen bestämde att det skulle dras en ny väg så det löste in huset o dottern fick flytta mot sin vilja för hon trivdes väldigt bra där. Det revs flera kringliggande hus men plötsligt ändrades beslutet om vägdragning och komunen rev aldrig detta hus det var det enda som fick vara kvar det hyrdes ut i början och har pratat med några som har bott där under den tiden men sen börjar problemen för huset för komunen behöver nu ett boende för missbrukare och sedan har knarkhandel häleri och de mesta inom kriminalitet hållit på tex har nationella insatsstyrkan brutit sig in med tårgas i fönstret till vänster på framsidan i jakt på rymlingar och till råga på allt så hade komunen den oerhört dåliga iden att även ha huset som skyddat boende för kvinnor på övervåningen kan inte varit den lugna miljö de behöver. I början på 2000 talet var den perioden över och huset användes för rökdykarövningar av brandkåren men kom sen ut till försäljning och stod tomt några år tills jag köpte det sommaren 2005 och där jag nu tillbringar med att återge huset dess forna glans. Avslutar med det andliga rörande huset för här finns aktivitet av olika slag och de medier jag varit i kontakt med säger att huset har olika energier tunga stökiga på nedervåningen oroliga men ändå lätta på övervåningen jag har själv kännt oro eftersom jag bor på övervåningen och skall ta hit trakten mest namnkunniga "spökjägare" för att göra en grundlig rensning har provat själv men är inte säker på att jag är tillräckligt bra på det då kommer jag även få svar på frågan gällande flickan för den biten som ni känner gör mig ont att det skulle kunna vara en liten flickas oroliga själ som inte hittat ljuset ännu.

skall tillägga en sak jag har aldrig gillat skafferiet i köket på nedervåningen där får jag en stark känsla av att nån varit instängd men skall även tillägga att det ligger precis över källaren så känslorna skulle lika gärna kunna komma därifrån

Kul o följa detta! Har aldrig själv försökt… första som kom till mig dock var en känsla av sorg och maktlöshet.En kvinna/flicka som försöker få uppmärksamhet/ hjälp.
Men som sagt det kan ju va husets karaktär på bilden som ger känslan, spännande dock.
#37 Ligger det till vänster om ser det utifrån från bilden på den bakre dörren, Och om man tittar på den första bilden riktning mot andra hörnet dvs diagonalt med bild 1. Jag har slutat känt efter men går på de första intrycken som kom.

är det skafferiet du menar?
Det enda jag menade var ett ställe som jag kände barnet fått någon form av skada i högra sidan av halsen. Hur vet ej

Intressant… kul att jag prickade nagra saker *ler*
Tack for att du delade med dig Talisker.
Dags for mig att sova.
God natt :)
Tack för den spännande upplösningen!
Ja det har säkert hänt en hel del i och runtomkring detta hus.
Frågan är även, vad fanns det på platsen innan huset byggdes?
Det ska bli roligt att höra vad det medium som du tänker engagera säger….jättespännande
Vi får tacka för träningen, tack och bock

Tråkigt att man lät en sån villa förfalla, och kul att du ställer saker till rätta igen!

Ja ibland känns det som jag läker husets själ efter att ha blivit plågat under många år

Jag tror att du har ratt Talisker, du behovs nog for att skapa lite ro i huset efter allt som har varit.
Instammer med Hellas.
Beratta garna hur det gar nar mediumet har varit dar om du vill.
Ha det gott!
:)