Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1641 ggr
signemo
0

Ny fråga

Funderar på en sak som säkert är väldigt olika för er.

NÄr Ni får kontakt med någon. Då har om jag förstått det rätt ske på många olika sätt. För Er som ser någon. Blundar Ni och ser det framför er eller framträder det för era öppna ögon

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

För mig framträder det med öppna ögon men det är väldigt vanligt att man i början har lättare att se klart med stängda ögon. Att lita på det man ser med ögonen öppna är vanligtvis en övningssak som oftast handlar om att lita till det man upplever. Med stängda ögon vet jag att en del känner att dom känner och ser lättare medan andra gör det med öppna ögon så det är nog väldigt individuellt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Marwe
0

Jag har stängda ögon och för mej stämmer det som Elisabeth skriver väldigt bra; jag känner att jag känner men jag tror att jag behöver lita mer på hela upplevelsen och koncentrera mej på kommunikationen/informationen istället. Har lite svårt för det, än i alla fall.

sven-g
0

För mig är det olika, ibland ser jag med öppna ögon, men jag tycker det är lättare med stängda, man slipper störning av omgivning. Ibland så blir det som en film, med eller utan ljud. Ibland stillbilder. Men fysik känsla finns alltid, som tex tråden med bron, känner tryck av rep runt halsen, smärta i bröst, förtvivlan, osv.

TantAlma
0

Det är olika, men oftast känner jag närvaro och när jag blundar kan jag se vad som är där… Dock skulle jag behöva öva på att uttrycka mig i beskrivning av en person.

Kanske kan man få se en sådan artikel/tråd eller något från er med erfarenhet. Tex.. olika sätt att beskriva ett ansikte… och ögon, näsa mm. kroppsbyggnader mm

Så man hittar ord på det. Oftast kan jag bara säga en man … propotionerlig näsa… men det kanske finns andra sätt att beskriva det på???? Det saknar jag just nu.

Sorry för… Vidare spolningen i/utanför ämnet…  

Alma

signemo
0

Har varit hos en ostepat idag. När hon höll på med mig frågade hon plötsligt om jag brukade , nu tappade jag ordet . Men andemeningen var väl om jag kände av föraningar , såg saker som skulle hända eller fick varsel. Sen berättade hon själv lite. Jag berättade om min telefonsittning. Det är en kvinna som jag har förtroende för, vi har gått isamma skola så vi kände varandra innan. (Inte umgicks, men känner till varandra)

När jag körde hem så tänkte. Hur och varför kom hon på att ställa den frågan mitt under behandlingen. Så nu är min fantasi i rullning. (Den är som vanligt livlig) Vad tror Ni?.

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

#5 Hon kände säkert av dina energier och fick den känslan eller förnimmelsen :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Erika-A
0

Jag har öppna ögon. Och vet att i början så blundade jag mer men det fungerar lika bra med öppna ögon.

[Lady-Oona]
0

Både och för min del…..ser med öppna ögon och när jag vill förstärka så blundar jag och lyssnar….

Happyspirit
0

#5 spännande Signemo! Men du vad är en osteopat?? Orkar inte googla på det *fniss*. Jag tror som Elisabeth att hon kände igen energierna eller såg det i dina ögon. Jag brukar se det direkt på andra om de är öppna. Fråga mig inte hur för det kan jag inte förklara. Det är nåt speciellt med ögonen tror jag.

Jo, till din fråga också. Jag ser med öppna ögon men bäst med stängda. Men det är som sagt en träningssak. Det känns fortfarande som jag ser bäst med stängda tror jag. *L*

EwaKristina
0

Jag har mina ögon öppna,men i början blundade jag.

Thinka
0

Jag har ögonen öpnna numera men i början var det lättare när jag blundade.

Happyspirit
0

Ja, ska man arbeta som medium ska man nog satsa på att kunna se med ögonen öppna. Eftersom det ser lite konstigt ut att sitta med en som sitter och blundar hela tiden *fniss* Eller nån som står och blundar på en demonstration är inte heller nån hit. *skrattar*

mariaef
0

#12 Men Happy, man kanske kan måla ögon på ögonlocken då, just nu känns det som mitt enda alternativ.

EwaKristina
0

#13 *skrattar gott* Vilken syn!!!!Herregud,skrattar så tårarna rinner..

Happyspirit
0

#13 Meen Maria du är ju ett snille!!!!!!!!!! Vilken jättebra ide.Skrattande Eller så kan man ha såna stora glasögon med ögon målade på. Du vet såna snygga sexiga som finns på butrix.Räcka ut tungan

mariaef
0

#15 Hahaha…ja, typ såna där hypnos-glasögon. Jag ser framför mig när alla springer mot dörren. Samtidigt…haha

signemo
0

# 9 Först gick hon igen min hållning och hur min rörelseförmåga var. Bara genom att iakta såg hon , även det jag inte sökt för. Sen gick hon igen ryggrad, axlar armar. Vände och vred och tryckte på mig. Gick igenom hur skall skulle träna hemma. Beskrev väldigtbra. Talade om precis var jag hade ont .Ja detta förklarar ju inte direkt vad det är så jag koiperar in lite informationSkrattande

Behandling
Osteopatisk behandling går ut på att återetablera strukturell balans i kroppen. Denna balansförbättring medför positiva förbättringar både på strukturerna själva och på djupare reflexstörningar. På så sätt skapas en optimal utgångspunkt for hälsa.

Osteopaten behandlar kroppens yta -rörelseapparaten - för att integrera och få hela kroppen att fungera som en enhet för att uppnå de mest gynnsamma förutsättningar för hälsa. För det mesta leder det till att de lokala symptomen försvinner och många gånger till att patientens andra problem förbättras. En teknisk term som osteopater använder för att beskriva obalanser eller störningar i kroppen är osteopatisk lesion eller somatic dysfunction. Förenklat kan detta beskrivas som nedsatt rörelseförmåga i någon del av rörelseapparaten eller annan del av kroppen. En osteopatisk lesion stör det centrala nervsystemets kommunikation med de olika kroppsdelarna och kan på så sätt kraftfullt påverka kroppens förmåga att fungera som den skall. Genom att under behandlingen reducera dessa irritationskällor får det centrala nervsystemet korrekt kontakt med kroppen igen.

En osteopatisk behandling är ytterst specifik för varje individ. Det finns inom osteopatin ett antal olika behandlingsmetoder. Gemensamt för dessa är att osteopaten alltid arbetar direkt på patientens kropp med sina händer. Inga redskap eller instrument används. En behandlings uppläggning och omfattning varierar stort mellan metoderna och förstås beroende på patientens mottaglighet. Varje patient kan därför erbjudas den typ av behandling som passar bäst för just dennes kroppskonstitution och problem.

Exempel på behandlingsbara problem är: besvär i rygg och nacke, smärtor i skelettmuskulaturen, ischias, huvudvärk, migrän, yrsel, andningsbesvär, cirkulation, matsmältningsbesvär, depression, premenstruella besvär, stress m.m.

Kram på er

Var rädda om varandra

signemo
0

KOm på en sak efter att ha sett det okända. Det kan ju vara lätt och sitta här och bestämma sig för att gå till ljuset så fort det är min tur. Tänk om man får svårt att förstå att man skall gå över. Men kommer väl att vara så nyfiken att jag springerSkrattande

Var rädda om varandra

Happyspirit
0

tack för en utförlig förklaring Signemo. Du behöver nog inte vara orolig för att hitta ljuset när det blir din tur. Skulle du ändå bli förvirrad är du ju i gott sällskap här finns många som kan hjälpa dig i såna fall. Men det ska nog inte behövas *L*Oskyldig

signemo
0

Det är tryggt att vetaSkrattande. Bara putta mig mot ljuset. Jag kan vara lite envis ibland

Var rädda om varandra

Happyspirit
0

Skrattande Det ordnar sig ska du se. Det finns ju först och främst hjälpare i andevärlden som arbetar med sånt. Och framförallt dina egna nära och kära. Det måste ju ändå vara tryggast att få följa med någon som man känner igen. *L*

signemo
0

Väntar till jag skall till osteopaten nästa gång. JU mer jag tänker på det ju mer nyfiken blir jag på hur det kom sig att hon tog upp det mediala.

När det är något som intresserar mig är jag som ett barn på julafton. Jag vill ha reda på det nu och meddetsammSkrattande.

Var rädda om varandra

Vibeka
0

Precis som Oona säger jag, öppna ögon men blundar för att förstärka om det behövs Flört

signemo
0

Är så imponerad eller vad jag skall säja. Tycker detta är något jag verkligen skulle önska jag kan lära mig mer om. Jag skall försöka lära och lyssna till er. En början kanske är att kunna lita till sina egna tankar och ev. syner även om de verkar konsiga för stunden.

Var rädda om varandra

signemo
0

Nästa frågaSkrattande.

När ni började lita på att ni var mediala.  Var Ni noga med att stänga?. Var det inte lätt att vara öppen lite för mycket. Har Ni mycket vägledning och kontakt av era kära och guider?.

Förlåt alla frågor. ( Ni behöver inte svara) Ha en fin kväll

Var rädda om varandra

Vibeka
0

Det kom succesivt när man märkte att det man drömde,kände,hörde,såg stämde in… Det har varit en process att våga lita till det man får till sig Glad Under den tiden mina tonår så visste jag iten hur man stängde så då var man öppen för jämnan. Ja i dagsläget har jag mycket kontakt med mina nära och kära over there Flört En av mina guider har jag daglig kontakt med de övriga när jag Mediterar eller jobbar medialt Glad

Ha en fin kväll du med!

[Hellas]
0

Några ord från en Rookie gällande tilliten till sig själv:

Jag håller just nu (lite mer seriöst än tidigare) att försöka lita på det jag känner och får till mig och det går bättre och bättre med tilliten till mig själv.
Jag tar en sak i taget och känner att det är inte hela världen om jag misstolkat något, det är ju faktiskt det som gör att man i slutänden lär sig att särskilja fantasi och verklighet för ibland är detta hårfin skillnad.
Ibland verkar det till en början vara jättefel men det har hänt att efter flera dagar kommer nästa budskap som då är tydligare och som syr ihop det tidigare.

För min del så är "min lilla svarta" en ovärderlig hjälp.
Det är min lilla anteckningsbok som jag skriver i om speciella knäppa idéer som kommer ibland.
Nästa ovärderliga inslag är mina kurskamrater här på ÖN i Distanskursen som Elisabeth håller och jag lovar……där haglar budskapen till och från….*Ler*, ibland undar jag om andarna bestämmer sig för att ha särskillda "besöksveckor"!
Där finns också en hel det anteckningar som annars hade landat i den lilla svarta.

Kram och lycka till i ditt egna sökande!

[Hellas]
0

Just ja, Öppning och Stängning av Chakran

Jag är otroligt noga med detta eftersom jag mår så jättedåligt annars. Jag är överlycklig av att jag äntligen lyckas med detta.

Jag kör med både blommor som öppnar sig (tar lite tid) och dörrar som jag fläker upp (när jag vill skynda på).

Kram Hellas