OT - Bokrea!
Jag har precis beställt en bok - Atlantis hemlighet -
"Marinarkeologen David Gibbins debuterar med en rafflande äventyrsroman i bästa Indiana Jones-stil där gamla pergamentskrifter och symboler på en guldskiva visar vägen till det sjunkna Atlantis.
Vid utgrävningsplatsen ute i Nineveöknen, i skuggan av pyramiderna, trampar en kamel igenom taket på en gömd gravkammare. I graven finner Dr Hiebermeyer de 6000 år gamla kvarlevorna av en skrivare som verkade i Faraos tjänst. I handen håller den begravde ett pergament, där något står skrivet på den äldsta formen av grekiska. Det handlar om en kultplats som sjönk i havet för tusentals år sedan.
Samtidigt, i havet utanför Kretas kust, gör marinarkeologen Jack Howard ett sagolikt fynd: en skiva av guld från den tidigaste Minoiska kulturen med Tecken och ett budskap till den som kan tyda det. Pergamentskriften och symbolerna på skivan ser ut att visa vägen mot det sjunkna Atlantis. Howard och hans team är dock inte ensamma om att bli varse den väg som de fantastiska fynden pekar ut. De skuggas av det bestyckade piratfartyget Vultura, som styrs av den internationelle terroristen Aslan, Lejonet från Kazachstan. Aslan vill lägga beslag på de oskattbara fynden för sin egen kamp. Kapplöpningen om Atlantis hemlighet kan börja. Det blir ett fantastisk äventyr i bästa Indiana Jones-stil, där många gåtor ur vår allra tidigaste historia sätts i nytt ljus och får nya skuggor."
Den där kan nog vara rätt intressant !
Jag har beställt den på Bokus kostar bara 59 kronor inbunden.
Har ni gjort några intressanta beställningar, annars kolla på Bokus, där finns massvis.

Putt innan läggdags

Ayena, blev så inspirerad att jag också beställde boken.
Har tittat på boken flera gånger men det har aldrig blivit av att slå till. Nu blev det blev några fler böcker av bara farten, bl.a. Livet efter döden av Deepak Chopra (har länge tänkt köpa den), Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist (ska vara hejdlöst rolig) och Veronika bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho.

De verkar alla väldigt intressanta - kanske man ska ta och köpa några till :-)))
Jag har boken Atlantis hemlighet. Någon som vill ha den?
#4 tänker du skänka bort den?!?!?! Jag är intresserad :)
#5 Skicka din adress i ett PM!! :-D Ja, du får den!!
#7 Pöss!!!!!!!!!!!!

Men vojne vojne! Var inte boken bra då?
Jag är den typen av människa som inte kan skiljas från en bra bok, utan sparar den och läsen den igen och igen om den är riktigt bra.
#9 Det är nog en smaksak :-) Jag kommer inte att läsa om den…tror jag….
Jo, jag förstår dig…jag gillar också att ha kvar böcker..men måste börja rensa…*S*
Jag gav bort en bok tidigare här…kyss de inte farväl eller vad den heter…Jag var inte så förtjust i den…men många andra här tyckte att den var kanoooon :-)

#10 - Jag får ibland också städa i bokhyllan då jag upptäcker att det finns böcker där som jag vet jag inte skulle uppskatta längre. Man utvecklas ju och kan finna en bok jättespännande och intressant för att sedan läsa den igen om tio år och tycka den är tråkig och helt ointressant.