Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tipsråd
Läst 1402 ggr
sven-g
0

Trollkarl och häxa

Enligt min tro skulle rubrikens aktörer Ligga helt i våg mellan mörker och ljus. Tillbe bägge sidor kunna göra en BERU tex på den mörka sidan till att heala på den ljusa. Nu kommer frågan har inriktningen ändrats. Det är ju så många som säger sig vara häxa.

[Lady-Oona]
0

Jo, jag kallar mig Häxa men följer inte riktigt med i din tankegång här….kan du utveckla lite kanske, vem vet kanske jag har ett svar att ge…ha en go helg…

oona

TantAlma
0

Man kan ju kallas växel häxa också har jag hört…Flört

Och precis som människan i sej beror det väl på vad man är för person…. God eller ond, Häxa/trollkarl….

sven-g
0

Enligt gamla tider, så var sk kloka gummor och gubbar, trolldoms kunniga. Dom kunde både lägga sot och bot, helt beroende på vad dom fick för uppdrag. Dvs lägga en förbannelse eller välsingelse över någon. Detta är vad jag lärt mig som liten, att trollkona = Häxa

mimmizenobia
0

Inom all magi används kraftfältet som alstras av spänningsförhållandet mellan mörkret och ljuset. Om man använder magi för att hela något så sker samtidigt en söndring.-På något sätt som man aldrig får kännedom

Så tror jag han menar!           MEN………..

Förr var det fullständigt omöjligt att åstakomma en magisk process med enbart och uteslutande ljuset.Idag vill jag påstå att det är annorlunda.Vi är  i en pågående frekvenshöjning som inom några få år når sin kulmen.Idag är det fullt möjligt att åstakomma magiska prosesser utan mörkrets hjälp.

sven-g
0

Om ni förstår vad jag menar, tycker jag att,, om metodiken helt eller till stor del ändrats, bör inte det gamla namnet, som står för något annat brukas. Klok gubbe eller gumma, stod inte helt som en kontakt med den mörka sidan. Kunde även vara läkedoms kunnande samt gamla tidens kiropraktor osv.

[Hellas]
0

Men vänta lite nu, det är ju enligt vissa personers tro som namnet Häxa står för något "illa".
Enligt min tro står Häxa för något gott och jordnära.

Inte ska benämningen "Häxa" behöva ändras pga. att en ogrundad stämpel används i några personers tro.
Det är ju tron i sig som måste förändras.

Det är ju inte den mobbade som ska behöva byta namn utan det är mobbaren som måste ändra sin inställning (lite långsökt liknelse men ändå).
Häxans namn är ju magisk i sig, varför ska ett namn behöva ändras bara för att trångsynta människor ser dem som jävulsverktyg.
Jag själv är tyvärr ingen Häxa (bara lite kanske) men om jag var det skulle jag absolut inte vilja byta namn, jag skulle ju vara stolt över att kunna kalla mig för Häxa.
Jag kanske har missuppfattat något i tråden och då ber jag om ursäkt.

mimmizenobia
0

Du menar att man inte bör kalla sig Häxa om man bara använder sig av ljuset i sin magiska utövning.Ja vi får väl fråga Häxor i Fokus, det är nog där vi kan få svaren!

sven-g
0

Hmm 2

BranDuir
0

men du varför kludda med substantiv?…en spade ÄR en spade även på latin….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

sven-g
0

Det är alltid roligt att gräva, bara man inte gräver åt sig själv.

mimmizenobia
0

Om metafysikens och magins lagar förändras så måste väl den trollkunnige följa med utan att behöva kalla sig något annat.

Du följer ju med i frekvenshöjningen skall du kanske kalla dig ture -n istället.Skrattande

[Hellas]
0

*asg*

bjarvamor
0

Man måste ju själv känna den så kallade äkta känslan som gäller för en själv! Som Bran Duir säger om spaden, så finns det olika spadar som är gjorda för olika djup, men de kallas ändå för spade! 

Yin och Jang finns med överallt i univerum. Om du kallar dig för ljus häxa så finns din mörka del med ändå med, och tvärt om! Tror inte att det finns några så kallade häxor som är enbart mörka! I så fall är de inga riktiga häxor, eller tvärt om!

Har man kommit en en bit på väg i den här "världen" så vet man vad som gäller! Att det däremot finns vanliga onda människor, tror jag på, eller vet. Jag har träffat ett par stycken!

bjarvamor
0

Om en timme ska Nordman bränna en häxa på scen i melodislagertävlingen i Karlskrona! Vad tycker ni om det?Flört

sven-g
0

Oskyldig

mimmizenobia
0

#då kom vi ju till den slutsatsen som sven-g menade.Kolla här sven-g du fick rätt.Har de ändrat metodiken så är det inga riktiga häxor.Problemet är sålunda löst

[Lady-Oona]
0

Häxa av tyskans Hex vilket då det begavs innebar en PERSON (men för det mesta en kvinna) som hade förmåga att förvrida synen på någon så att den andra i sin tur vände sin håg till det värdsliga livet i stället för kyrkans påbud om vad som lämpar sig i samhället…..ta t.ex kärlekskranka karlar som lät sig tjusas av en vacker kvinna i stället för att göra nåt "vettigt" eller en munk som fick stånd då han såg gungande kvinnobakar när dessa låg vid åkanten å bykade sin tvätt…då fick kvinnan skulden för att hon förhäxat munken, kastat det onda ögot på honom för en kyrkans man skulle absolut inte ha dessa lustar i sig….

Jag är själv magikunning, vilket skrämmer folk som genast tänker på den skrämselpropaganda som kyrkan (obs inte kristendomen i sig) höll sig med inför sådant som var roligt och trevligt. Egentligen handlade det om Kätteri, oliktänkande gentemot katolska kyrkan, sedan urartade det sig med ren förföljese av allt å alla….

Magi har ingen färg, den är endas ett medel/redskap för att skapa nödvändig förändrig i Livet både för en själv och andra. Benämningen svart och vitt är för mig nonsens om man nu absolut vill påvisa en skillnad inom magins flöde så finns det som i allt annat något som bygger upp och något som river ner men det är samma kraft och samma energi, endast syftet och hur det riktas ändras/används/uttrycks av häxan, magikern, trollkonan + en massa andra namn.

Precis som i allt här på jorden finns det de som missbrukar…även det som en del vill kalla Ljuset missbrukas…det kan vi lätt se om vi läser igenom vissa trådar här hur medier, healers och andra beters sig mot sina klienter…så då skulle de i så fall utöva svarta saker….?

En häxa är oftas en kvinna som inte beter sig såsom man förväntar sig att en kvinna ska göra i ett sådan inrutat samhälle som detta är i västvärlden. Hela vår livsstil, rättsväsende, mentalitet och annat smått å gott är uppbyggt på Bibelns filosofi och Universum består inte endast av detta..

Häx Väx på er…knott och stort…kram i natten…Oona som ska se vad det är för dumheter han hittar på den där Nordman…

[trumman]
0

#3 Japp så kan det vara än idag ;)

Ont och gott finns inte. Så det är bara köra på vad man själv anser är nödvändigt för stunden. Sånt kan skifta, som vinden i talltopparna, från dag till dag.

Sot eller bot

knotor och rot

benen är långa

armarna många

skadliga ögon

och helande händer

ruggig svart päls

och vackra vita vingar

darrande dregel

skönsjungen mun

soten och boten

delar samma grund