Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3234 ggr
[mia-38]
1

Bantning!

Hej!

Vill bara tala om att jag håller på att banta! Har gått ner nästan 3 kilo på ett dygn!! Det ni! hahaha….det är hårt men effektivt. Efter många andra bantningskurer har jag hittat ett som funkar. Det ändrar ämnesomsättningen. Ska hålla på i 13 dagar…sen kan man börja äta som vanligt så smått igen. Visst ska man alltid tänka på vad man äter….så det blir ingen skräpmat så ofta längre.

Håll tummarna för mej att jag ska stå ut i 12 dagar till.

MVH Mia

signemo
0

håller dem hårtSkrattande

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Håller tummarna och önskar dig lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

chik
0

Skrattande Jag håller alla fingrarna för dig..

Lena.P är jag i verkliga livet.

NancyAlke
0

Jag håller lite tummar jag också…

Om du inte lyckas så kan du ju höra av dig till mig… jag har blivit av med 20 kilo och 5 insulinsprutor om dagen genom att gå över till lågkolhydratkost, men det är ju inte riktigt en bantningskur förståss…

[mia-38]
0

Nancy Alke…

Jag är beredd att testa det mesta…hihihi…SkrattandeKänner att jag behöver gå ner en del för min egen hälsa. Jag har alltid varit hyfsat vältränad innan..men nu…ja jössesSkrikandes! Men jag är så jäkla envis av mej så jag ska bara klara detta. Och jag tror på mej själv. Då min son sitter med en godispåse jämte mej och jag inte bryr mej så blir det inga problem…hihihi..

MVH Mia

NancyAlke
0

Det låter som att det inte skulle vara några problem för dig att klara det. Fördelen med lågkolhydratskosten är att man får äta så mycket och så gott att man inte ens behöver vara envis Flört

Kram
Nancy

[mia-38]
0

Nancy….det skulle va nåt för mej om jag inte klarar av detta. För det ÄR stentufft.

MVH Mia

pyttelillatrollet
0

mia

Grattis!

Ta det lugnt så du inte blir dålig bara! Det är ju inte bra att rasa för fort i vikt heller.

Lycka till!

TantAlma
0

härligt Mia!!! Grattis till viktnedgången!!

Alma

Eija
0

Va duktiga ni är, som kan gå ner via vad man stoppar i sig…jag är hopplös, kan inte hålla mig till dom ramarna, för mig är det lättast att gå ner via motion, o äta som jag brukar, fast nu under vintern är det svårt….på sommarn så älskar jag min gräsklippare…mycke motion via den…lider av ett rygg problem, så jag törs inte ge mig iväg för långt…så gräsklipparen är perfekt…sen hör det hit, att jag har slutat röka för 2 år sen, så nu har jag växt minst 15 kg sen dess…..huuuuga….funderar på att ta en skiva med discomusik eller något fartfyllt, och skutta runt här hemma i minst en halvtimme om dagen..Skrattande, o trappa ner på mina surrogater till cigaretter, kunde ju sluta med dom, så…

Håller verkligen tummarna för dig mia-38

NancyAlke
0

Eija, jag vägde över 100 kilo, så jag hade inget val, för då kan man inte motionera tillräckligt för att gå ner i vikt… det pallar inte kroppen, inte min i alla fall.

När man äter lågkolhydrat så kan man ju äta obegränsat med fett och protein, så man behöver inte vara hungrig eller sugen… det är bara att stoppa i sig en rejäl bit brieost eller nåt om man blir hungrig. Och middagarna kan bestå av biff och bearnaisesås varje dag om man känner för det…

Jag slutade att röka för två månader sedan och slapp viktökningen den här gången… det var skönt…

Mia… heja på nu!!!

[mia-38]
0

Måste göra alla besvikna här nu. Jag har avslutat kuren! Mådde inte alls bra. Orkade knappt gå till slut. Till vilket pris ska man banta ner sej??? Jag tror det är bättre att banta på lite längre sikt. Min kropp klarade inte av att ändra ämnesomsättningen så fort. Så tyvärr!

Nån som vet nån bantningskur som är lite humanare?? Som tar lite längre tid där man får äta fler gånger om dan!!!

mariaef
0

Mitt råd är: Banta aldrig! Man svälter kroppen och när man väl börjar äta igen, lagrar kroppen bara mer fett eftersom den vill överleva. Jojo-bantning är plågsamt för kroppen och ämnesomsättningen. Den mår bättre av en långsam viktnedgång.

Gå hellre ned med GI-metoden och promenader, recept på GImat finns på nätet. Att helt undvika kolhydrater brukar jag inte rekommendera om man rör på sig mycket, eftersom man då behöver mycket energi. Dock bör man försöka undvika vitt mjöl och rent socker (bättre söta med honung som är nyttigt). Vill du ändå äta bröd så välj det bakat med hela korn och där degen jästs med surdeg=lägre GI+ ökad mättnadskänsla.Glad

[mia-38]
0

Tack Mariaef!

Jag insåg att detta inte alls funkade. Ska man orka jobba med så krävs det nåt annat. Inte en metod som kör slut på en. Ska kolla upp det där med GI.

MVh Mia

NancyAlke
0

Hör av dig till mig annars, lågkolhydrat är lite mera omställning, men det är enklare och man kan äta mera… du får äta hur många gånger om dagen som du vill. Många tror att lågkolhydrat innebär att utesluta kolhydraterna helt, men det gör man inte, man hittar en nivå som är lagom för sin kropp och sina aktiviter helt enkelt.

Något som är viktigt med GI och lågkolhydrat är att det är nya kostregimer, alltså man byter livsstil och går inte tillbaka till det gamla igen.

mariaef
0

#14 Det var så lite såKyss

mariaef
0

#15 Ja, det verkar ju också bra då man får äta kolhydrater. Det finns ju metoder som utesluter dem helt, man får inte ens äta en frukt eller müsli. Jag undrar var man tar energin ifrån då? Man måste bli trött, tycker jag.

Britt-Marie
0

Har hållit olika dieter och lyckats gått ned några kg, för att sedan gå upp dem igen och lite till.

Det som hör till saken också är att jag varit väldigt smal. Men så har jag fått 3 olika behandlingar för sjukdomen Endometrios och första gången så gick jag upp 18 kg på 3 månader. Det var inte roligt. Lyckades sedan gå ned lite av det igen, men då var det dax för nästa kur och så en kur till. Men sedan 98 så blev jag livmodersop, då lämnades en äggstock kvar och på den satte sig sjukdomen på igen. Men då op den bort också. Och sjukdomen har inte kommti tillbaka efter det. Men många kg finns kvar.

Men jag har sagt det att jag kommer inte att hålla några mer dieter om jag inte blir sjuk så jag måste. Man får tänka lite på hur mycket man lägger på tallriken och så motionera så gott man nu orkar. Har ju Fibromyalgi nu, så kroppen säger ofta ifrån. Men det är skönt att vara i varmvatten bassäng. Men nu har jag inte varit på det på ett tag. Utan brukar åka till vårt badhus här och det är ju inte lika varmt i det vattnet. Men man får värma upp sig i bastun.

Men lycka till alla ni som vill gå ned i vikt. Jag skulle också behöva gå ned nått kg, men jag verkar stå still. Håller mig i ganska jämn vikt nu alla fall. Men som sagt lite för mycket. Men jag har även i arv, varken mamma eller pappa var  trådsmala.

Eija
0

Sitter o kollar, låter som både din "mariaef" o "NancyAlke":s metoder verkar bra….ursäkta min dumma fråga, men var hittar man lågkolhydrat mat…..jag skrev ju förut att jag äter mycket smaskigt istället för cigaretter, som godis, bakelser m.m.m.m..och är nu på utredning om mina blodsockervärden, som var för höga….skall till doktorn den 3:e, för diagnos….blir så trött på mig själv…gjorde en bypass operation i mars förra året, upptäcktes en till kranskärl som var täppt dagen efter, fick en ballongvidgning, men tyvärr hann jag få hjärtsvikt, med resultat att lungorna fylldes med vätska..låg dränerad ett par dagar…så när jag kom hem, var jag inte så munter…tröst åt så klart…o kan inte sluta nu…fast jag vill…

Förstår dig "Mia-38", det är inte lätt, o absolut inte när man mår dåligt kroppsligen…

[mia-38]
0

Nää…det är inte lätt. Jag mår bra kroppsligen annars..men känner att jag skulle vilja gå ner en del….typ 20 kilo ungefär.

Jag har disciplinen att göra det. Det är inte där skon klämmer. Men jag måste hitta en metod där jag själv mår bra. Där orken finns att motionera och kunna sköta sitt jobb.

mariaef
0

#19 Jag tror du kan hitta en del att läsa om LCHF (Low Carb and High Fat) på kolhydrater iFokus.

NancyAlke
0

Ja, det är Kolhydrater iFokus som jag använt mig av, men man behöver inte bli så nitisk som dom hävdar ibland. Om man ska orka träna och arbeta så behöver man kanske lite mera kolhydrater, men det gäller att det är rätt kolhydrater. I mysli och frukt är det ju bara snabb energi, så då blir man ju trött på en gång i stället. Det är viktigt att våga äta lite mera fett när man reducerar kolhydraterna, annars blir man trött. Så länge man inte höjer blodsockret med kolhydrater kan inte kroppen lagra fett, så det är ingen fara att käka det. Däremot hävdas det nästan att man ska överkonsumera fett och det tror jag inte på….

mariaef
0

#22 Ja, man ska ju naturligtvis äta rätt müsli, inte sånt där tjafts med socker och puffat ris.

[esile]
0

Vad var det för kur du körde?

Själv kör jag cambridgekuren och har gått ner nästan 11kg på mindre än två månader. Vissa går ner mycket snabbare än så, men det är egentligen inte det viktiga hur snabbt man går ner, bara att man GÅR ner…

Tidigare har jag gått ner 25kg genom en egen ihopsatt diet som väl liknar lite GI-tänk. :) Sambon har gått ner 45kg på samma sätt.

Då har en av de viktigaste ingredienserna varit en timmes rask promenad innan frukost i stort sett varje dag. Och med rask menar jag det som DU känner tar. I början när man har dålig kondition går man ju inte lika snabbt. ;)

Annars körde vi INGET ris/pasta/potatis/vitt bröd och måttliga mängder mejeriprodukter, förutom en gång i veckan.

Eija
0

Tackar, tackar #21 ,, var inne en snabbis, skall sitta o läsa när jag har bättre med ork o tid, o ladda ner….Glad

mariaef
0

#24 Menar du mig? Jag kör ingen kur alls.Glad

Sorry, du menade mia-38 så klart. Tror det är dags att krypa till sängs nu.Fot i munnnen

[esile]
0

#26 Näe, jag menade mia-38  Skrattande

[mia-38]
0

Hej esile.

Jag körde en kur som hette ämnesomsättningsmetoden. Man lurar den och kör stenhårt i 13 dagar. Om man orkar med den och inte blir sjuk av den ska man garanterat gå ner mellan 7-20 kilo under dessa dagar.

MVH Mia

Eija
0

Cambridgekuren låter oxå ganska så bra, men jag är lite rädd, har aldrig bantat förr, eftersom jag har varit väldigt aktiv, och inte behövt…men nu är den minimal p.g.a. ryggen o idag även lungorna…sen har jag lidit av sår i magen, och äter medicin för det, så jag är så känslig för vissa saker man stoppar i sig…drömmer ibland att man skulle slippa äta alls…Skrattande, va billigt det skulle bli…."LER"…..och sen slapp man stå vid spisen, o göra något annat istället…"SKRATT"

[mia-38]
0

Hej Eija!

Jag har med lidit av sår i magen och kan inte äta allt. Plus att man får äta medecin till och från mot den hemska magkatarren.

Man får helt enkelt testa sej fram. Tål man inte en kur så är det bara att lägga av. Man ska ju absolut inte må dåligt av att gå ner i vikt. Då ser jag hellre på det på lite sikt.

MVh Mia

[esile]
0

#28: Inte rikshospitalets ämnesomsättningskur hoppas jag? Isåfall ska du vara glad om du slutade. :)

[esile]
0

Eija: Förstår att du är lite orolig att testa sådant, magen är inte att leka med. Jag har själv haft stora problem, och har väl fortfarande en mage som inte riktigt samarbetar jämt…  Det är ett rent helvete ibland. :S

[mia-38]
0

esile.

Jag vet inte vart den kommer ifrån..men det är mycket möjligt att det kan va den. Det var rena svältkuren. Ingen energi alls…

MVH Mia

[esile]
0

#33: Det är säkert den, man ska dricka kaffe och äta sparris och det är schema dag för dag?

Jag funderade också på att sätta igång med den kuren för något år sedan och letade reda på all fakta jag kunde komma över här på nätet, och insåg tillslut att det nog inte var någe vidare ändå, och att det inte hade något med rikshospitalet att göra.

Vibeka
0

LÅg kolhydrat funkar bra!! Dessutom plågar man itne kroppen med den dieten. Snabba bantningskurer är aldrig nyttiga även om det är skoj att se kilona rasa, de är snart tillbaka igen tyvärr…

Har kört Låg kolhydrat nu i tror det blir 7 veckor och jisses vad jag mumsar och äter Hahahah. Jag ahr ingen våg utan mäter mig med några veckors mellanrum, på dessa veckor harjag minskat 9 cm runt stussen och 8 cm runt midjan!! Cool Det går sakta men ajg mår toppen!! Vet att detta funkar för jag har levt så här förut, men nu tänkte jag faktiskt fortsätta resten av livet med detta för det är inte svårt och man behöver inte gå hungrig!!!

Lycka till mia-38

Eija
0

Jag lider fullständigt med dom som har problem med magen..ibland blir man så isolerad…kan inte tacka ja!, till gosiga middagar ute med vänner…suck!…detta är tydligen en väldig vanlig åkomma…men tillbaka till viktminskningsmetoder…tror kanske mest på låg kolhydrat, passar mig ypperligt…alltså, att få äta…Men som du Mia-38 skriver, man får ta det långsiktigt….man har ju hela livet framför sigGlad…skämt åtsido, jag vet vad du menar, o jag har ju inte bråttom, bara jag känner att jag mår bra i magen så….och snart är det sommar, o gräset växer…jippppiiii….Skrattande gräsklipparn fram…förenat nytta med nöje…

kram på er alla härliga människor där ute

SEViking
0

Det kommer inte ta lång tid förrän det finns något som kallas kaffemage, likt ölmage.

SEV

NancyAlke
0

# 37 För att inte tala om sockermage SEV Flört

För er som funderar på lågkolhydratskost så är kolhydrater iFokus den mest informativa sidan på svenska, och jag och Vibeka kan säkert hjälpa till också… Den största nackdelen med kolhydrater i fokus är väl att den blivit så stor, så att det kan vara svårt att hitta det man vill.

Om ni känner för att dra i gång så kan vi ju starta en tåt som heter kolhydrater även på denna sida, där kan jag och andra som hållit på ett tag, ge en del tips men framförallt länka till bra tåtar… Jag har hängt på kolhydratssidan i ett och ett halvt år, så jag har rätt bra koll på vad som finns där tror jag Flört

Det där med magar förresten.. Jag har två magsjukdomar, både IBS (irriterad tjocktarm) och Crohn, en kronisk inflammation i tarmen… och mina magbesvär har försvunnit med säkert 75% efter att jag ändrade kosten. Jag tror att spannmål och socker är de största bovarna för våra tarmar… och att vi överkonsumerar fibrer…

NancyAlke
0

En riktigt trevlig bantningskur finner ni här, en, för oss inte helt okänd, person har hittat en liten teori om hur man skulle kunna gå ner i vikt… Det känns som att han ändå måste ha missat något…

ClarasMamma
0

Va kul för dej hoppas att du får behålla vikten bara så du inte går upp dom igen.. håller med på att bantar jag och min svägerska och svärmor och en liten tävling nu så den som har gått ner mest på en mån vinner vinflaskor vi köper en var… just nu har jag gått ner över 8kg på 6veckor och hoppas på att vinna på lör*hihi*

lycka till i framtiden..

kram//jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

[mia-38]
0

Jag har gått ner ett kilo till! Utan bantningenSkrattande,,,Kanske att det stökade om i min ämnesomsättning så jag går ner iallafall nu….heheh,,

Kram på alla.

MVH Mia

Rosarin
0

Hmm…

skulle helt klart behova komma i form jag med *skrattar*

kul att lasa tips och rad.

Tack for hjalpen, ibland behover man verkligen lite nya ideer pa den har fronten. *skrattar*

Popflickan
0

Hej alla som vill gå ner i vikt och komma i form!

Jag har bara ett tips till er! Som FUNGERAR!

www.viktklubb.se

Det är helt kanon! Du fyller i diverse uppgifter och får fram en viktprofil anpassad till dig. Utifrån den får du en kalorinivå att hålla varje dag. Men du behöver inte hålla på och räkna alla kalorier, för du får anpassade menyer med kanongod mat varje vecka! Sen matar du in vad du har ätit och allt räknas ihop. Busenkelt! Även motion räknas och anpassas till dig.

Dessutom finns ett gäng experter till din hjälp, andra medlemmar, forum os. Du får motivationsmejl och allt stöd som kan tänkas!

Och det funkar! Jag har tappat kilon och fortsätter tappa utan någon större egentlig ansträninging! Ingen mat är förbjuden, du äter dig mätt och lär dig tänka "rätt". Det är nästan det bästa, att man får så många bra matförslag varje dag och allt är näringsberäknat och anpassat till en själv!

Det är mitt tips! Lycka till! :-D

parsley
0

Håller med tråd #39. LCHF fungerar. Kolla gärna på kolhydrater i fokus. Korta dieter som gör att man går ner några kilo i vikt för att sedan börja äta som vanligt leder till att man snabbt går upp i vikt igen. Det är ju genom att "äta som vanligt" man gått upp i vikt.

NancyAlke
0

Hehe parsley, det märks att du har stenkoll på kolhydratstanten… så pass att du inte ens kollade var jag länkat i inlägg 39 *fniss*  Den dieten i just den tåten består ju av öl, pizza och glass…  Men längre upp i den här tåten rekommenderar jag kolhydrater i fokus, det var väl den du menade va? Flört

Vill tillägga en sak till med lowcarb… alla som äter den är så snälla så dom ger tips och råd helt gratis… så man behöver inte vara med i nån dyr näthistoria för att lära sig vad man ska äta.

parsley
0

Fast lever man på öl, pizza och glass så har man nog inga viktproblem utan snarare en T-shirt med texten "Öl byggde denna vackra kropp".

Helenasharmoni
0

Jag har börjat på itrim och går på deras viktminskningsschema.

Har gått ner 8 kg på 4 veckor och minskat 6 cm i midjan. Där får man jättebra hjälp. Det ingår motion, hälsogenomgångar och man får delta i en viktminskningsgrupp. Man lägger upp ett program där man får läxor varje vecka. Man ska gå ett visst antal steg varje dag, motionera ett par gånger i veckan och även lägga in lite fler mål som man ska följa.

www.itrim.se

Bybo
0

Får rysningar…. Jag bantade å fastade å så, då jag inte behövde…blev tom sjuk…hade bulimi i över 10 år :-/ Nu, skulle jag kanske behöva..och vet hur jag borde gå till väga, så har jag inte gjort det än….*rädd*

MIRJAMI
0

Jag jobbar som kokerska, och var på en livsmedelskurs. Där kom de upp en massa batningskurer. De flesta hade testat dem och alla misslyckats. Hon som höll i kurssen sa att man skall äta regelbundet och även motionera. Jag själv kan ju säga att jag är jättedålig på att äta regelbundet utan väntar oftast till man blir superhungrig och då måste man ju äta. Jag tror att det bästa är om man nu ska gå ner i vikt är att gå till en dietist och få lite råd ang. kosten. Jag själv har oftast så mycket att göra att man slarvar då med maten. För min dell så blir det inte någon snabbmat utan jag lagar maten hemma. Sedan tycker jag att man ska ta lite i taget. Man behöver ju inte gå ner allt på en gång utan man ska kunna må bra med på vägen…

Jag själv ger mig inte in i vilken batningskur som helst, för jag har varit på god väg att bli anorektiker en gång i tiden. Sedan hade jag även bulimi ett tag. Det är alldrig lätt det här med vikten. Har facktist forvarande ibland svårt att äta vissa perioder utan att få skulldkänslor fast jag vet att det inte är något skräp som jag stoppar i mig utan helt vanligt mat. Hela mitt liv har jag varit övervigtig, redan från födelsen. Min mormor var mycket lik mig till kroppen. Nu väntar jag bara på våren då brukar det gå lättare att ta sig ut och motionera……

Jag tror att de mest kvinnor som bantar.

[BigMama]
0

Jag måst tipsa om www.tappa.se

Gick ner 11 kg, och hållt vikten. Det går ut på att man ska GÅ ner i vikt. Dvs äta det man tycker om och i rätt mängder, ingenting är förbjudet! Men GÅ i förhållande till det du stoppar i dig. Stegräknaren blir din bästa kompis!

Förstår om man hoppar på diverse kurer för att komma i gång, och se snabba resultat, men i slutändan är det att ändra sina osunda vanor som gör viktminskningen håller i längden.

Är alldeles för mycket av en livsnjutare för att avstå från go´saker….

Lycka till alla bantare därute - alla sätt är bra, utom de dåliga!

TantAlma
0

Är det någon som provat The secret metoden, hemlighetens metod? Skrattande

NancyAlke
0

Nej Tant Alma, berätta snälla! Oskyldig

[Hellas]
0

#48 Kram lilla vännen

TantAlma
0

Man skiter i vågen….

Visualiserar hur man vill se ut varje dag alterntivt har ett kort framme på den kropp man vill ha. och lever efter, hemlighetens regler.

Jag läste även i Shakti Gawains bok att leva i ljuset att inte förnns hon släppte kontrollen nådde hon sin dröm kropp och fick behålla den.

Det låter väl bra….

Själv har jag dock Reductil för viktminskning.

NancyAlke
0

HIHI… jag går nog hellre ner med oxfilé å bea då… lät luddigt lixom…