Vad är det för knastrande?
varje gång jag upplever ett fenomen här hemma föregås det av ett knastrande rasslande ljud ungefär som om någon slänger ut grus på golvet kan ibland upplevas som ett elektriskt sprakande och ju ljudligare knaster desto större fenomen men har inte hört detta knaster när jag upplevt fenomen nån annan stans en teori jag har är att detta knaster uppstår när de tränger igenom till vår dimension men det skulle vara väldigt intressant att höra vad ni har för förklaring
Va intressant fråga, blir nyfiken jag med, har varit med om det en gång…skall bli kul att se svaren….
Jag tror att vi alla får olika typer av "signaler" för att vi säkert ska veta att vi har besök från andra sidan.
De signalerar helt enkelt på det sätt som varje individ är mottaglig att uppfatta dem.
För min del får jag alltid en speciell känsla i armarna, speciellt i underarmarna + i händerna.
Några gånger har jag känt en riktigt isande kyla som går rakt in i benmärgen.
Jag tror att kylan är ett väldigt vanligt sätt för andevärlden att ge sig tillkänna men tydligen tycker de att ett knaster är perfekt att använda sig av gentemot dig. 
#2 Har du någon teori om varför den andra sidan ibland använder "armmetoden" och ibland "kylmetoden"?
#3 Inte den blekaste aning…ärligt talat så har "kylmetoden" för min del känts denna sista vecka och jag blev väldigt förvånad själv att just den signalen dök upp.
Teorier intresserar mig egentligen inte men visst undrar man varför strategin helt plötsligt byttes.
Men….detta är min sanning vilket innebär att det säkerligen finns lika många förklaringar av medlemmar som det finns medlemmar här på ÖN.
Vad har du själv för erfarenhet och vad har Du för teorier kring detta?
Man kan ju självklart bara tro i detta fall men som diskussionsämne håller det ju några svängar

Jo förstår att de kan ha olika sätt men varför knaster bara här hemma

fundrar över om det kan ha med att göra var vi mest skulle reagera jag tex kanske inte skulle reagera på vare sig kyl eller arm metoden så då kör de med knaster men då kommer nästa fråga som på beställning vad vill de i såfall

Ett spöke i garderoben som äter upp sista knäckebröd mackan och påminner dig om att det är slut.
Vem spöket är vet jag ej eftersom jag ej känner dig.
Men jag känner en otrolig värme och band. Så någon avliden släkting som STOD dig mycket nära och ej hann säga riktigt farväl har du någon sådan ?

Eh nu förstår jag inte knäckebröd!! men menar du att nån närstående gör detta och att ljudet skulle komma från knäcke bröd men varför skulle det komma från knäckebröd men jag har inte haft kontakt med min pappa sen jag var 6 år och han dog -95

Måste bara säga att teorier är en början till fakta och i och med det ett vapen att en gång för alla klargöra att vi inte är en samling knäppgökar

Just det där elektriska sprakandet har jag upplevt vid flera tillfällen…..mer som en förvarning för kommande aktivitet….och när jag är helt öppen och laddad så stör jag radio o tv apparater i närheten…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Oj vad spannande med knastret :)
Lustigt att det bara hors i ditt hem.
Far kanslan av att det ar nagot personligt for dig, att du kanner igen knastret, att du har hort det forut nagonstans..
Finns det nagon i din omgivning som du kopplar med ljudet? Kanns som om det ar bekant for dig fast att du inte har kommit pa varitfran det kommer.
Kanske ar nagon som vill visa att de kommer och att det inte ar nagot farligt, att du ska kanna dig trygg.
Har du tappat ut nagot nagongang som paminner om knastret och nagon har sett pa?
Asch..vad det bubblar ur mig. *skrattar*
Hoppas att du kommer pa vad det ar for ljud. :)
När min morfar var ung och fortvarande bodde hemma hos sina föräldrar så vidett tillfälle när de hade gäster hemma hos sig hör de plötsligt hur någon kastar stenar på köksgolvet. Min morfars mamma går då ut i köket och tittar, men ser inget. De andra kommer ochså och tittar, men kan inte se något på golvet. Ljudet hörde de alla tydligt….till slut så säger min morfars mamma att nu får du satan sluta kasta stenar på vårat golv. Efter detta slutade detta ljudet. Vad det var fick de alldrig reda på.
På den tiden så hade inte människorna någon elektricitet. Denna historia har min mamma berättat för mig och hennes pappa hade berätat det för henne en gång i tiden.

tror att andar verkar genom elektromagnetism o det är därför som det ger ett elektriskt sprakande eller grus som slängs ut det låter ju lite lika varandra speciellt som man inte är förberedd på ljudet sen är de ju bra på att störa elektrisk utrustning o man kan ju även mäta upp elektromagnetisk strålning vid andlig aktivitet kanske är det här som forskare skulle kunna bevisa andlig aktivitet

Prova ta bort knäckebrädet istället !!
Så skall du se att allt löser sig med knastret ….